M 115 na plyn?
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 60
- Registrován: úte 23.03.2010, 20:48
M 115 na plyn?
tak konečně mám sanitku a páč bych ji rád používal tak nějak pravidelně a ne jen na srazy vetošů,řeším jak aspon trošku snížit náklady na provoz.
Je to 2,3 s automatem,prázdná cca. 2,5tuny a když jsem jí vezl velmi klidným tempem ze stuttgartu domů,vycházelo mi to na 16-17.
Konfiguraci za naftu měnit nechci - motor jednoduchej a tichej,(najeto 97tkm)automat mám rád a řadí pěkně,takže jediná cesta zplynovat.
Je tenhle motor vhodný na LPG ?
Je tam M 115,952
Je to 2,3 s automatem,prázdná cca. 2,5tuny a když jsem jí vezl velmi klidným tempem ze stuttgartu domů,vycházelo mi to na 16-17.
Konfiguraci za naftu měnit nechci - motor jednoduchej a tichej,(najeto 97tkm)automat mám rád a řadí pěkně,takže jediná cesta zplynovat.
Je tenhle motor vhodný na LPG ?
Je tam M 115,952
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1410
- Registrován: pát 05.06.2009, 17:53
- Auto: to obcas tak pribejva, ze uz se to sem nevejde
- Bydliště: Doma
Re: M 115 na plyn?
jedina cesta by asi byla ti useknout obe ruce *stop*
proc jako budes mrdat plyn do auta s kterym najedes sotva par set km max tisic nanejvys dva za rok ???
jsi jako normalni ??? :-! jaky to ma mit smysl ??? :-$
nemas na benal ??? tak sis to nemel kupovat.... :-!
sebrat ti ridicak za takovy zhovadily napady *stop*
proc jako budes mrdat plyn do auta s kterym najedes sotva par set km max tisic nanejvys dva za rok ???
jsi jako normalni ??? :-! jaky to ma mit smysl ??? :-$
nemas na benal ??? tak sis to nemel kupovat.... :-!
sebrat ti ridicak za takovy zhovadily napady *stop*
-
- hvězda
- Příspěvky: 1505
- Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
- Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
- Bydliště: Bodenbach, Sudeten
Re: M 115 na plyn?
Přesto, že předchozí příspěvek u mě nemá úroveň normálního inteligentního člověka a přesto, že jsem zastáncem
ježdění n LPG, také mi to přijde jako nesmysl. Přestavba od poctivého plynoservisáka který to nezmastí a za použití značkového setu Lovato , BRC apod , ne žádné šunty ... by stála cca 25000,- střílím od boku ... plus nová TKa EM a běhání po úřadech kvůli zápisu do TP... Tedy se vším všudy bezmála 30 000Kč a navíc to podle letošní direktivy nemá nárok na testaci HV s tím LPG
Tedy spočítej si , kolik ušetříš na 100km jízdy cca 250Kč ? Kolik reálně po přestavbě najezdíš za rok? Předpokládám letní provoz... tedy 5000km?
TO je návratnost dva roky na cenu přestavby... ale během těch dvou let se bude vždy před uložením na zimu dát nový olej (i když má jen 5000km , bo je plynem zmršené PH či co a motor to sžírá pak zvnitřka) každé jaro nové svíce , ať to hezky šlape a pak taky malým obratem benzínu (toho dnešního kazícího se ) bude trpět palivová soustava primární původní! :-O Tedy pokud by s tím někdo najel od přestavby poctivě 10000km ročně aspoň tři roky,
tak se u takového žrouta dá říct že se to vyplatí ALE až ten plyn v létě jednou za dva měsíce střelí do sání a pokaždé něco starého původního a blbě sehnatelného zničí , tak ani tyto počty nebudou tak vítězoslavné. Já s Volhou 24 najel už něco mezi 35-39 000km a žádný plyn mi tam nechybí....jo ale otlučený sedan W124 tomu jsem dal za 100Kč benzin jednou za dva roky před TK kvůli najetí na jámu, kam LPG musíš vypnout.
ježdění n LPG, také mi to přijde jako nesmysl. Přestavba od poctivého plynoservisáka který to nezmastí a za použití značkového setu Lovato , BRC apod , ne žádné šunty ... by stála cca 25000,- střílím od boku ... plus nová TKa EM a běhání po úřadech kvůli zápisu do TP... Tedy se vším všudy bezmála 30 000Kč a navíc to podle letošní direktivy nemá nárok na testaci HV s tím LPG
Tedy spočítej si , kolik ušetříš na 100km jízdy cca 250Kč ? Kolik reálně po přestavbě najezdíš za rok? Předpokládám letní provoz... tedy 5000km?
TO je návratnost dva roky na cenu přestavby... ale během těch dvou let se bude vždy před uložením na zimu dát nový olej (i když má jen 5000km , bo je plynem zmršené PH či co a motor to sžírá pak zvnitřka) každé jaro nové svíce , ať to hezky šlape a pak taky malým obratem benzínu (toho dnešního kazícího se ) bude trpět palivová soustava primární původní! :-O Tedy pokud by s tím někdo najel od přestavby poctivě 10000km ročně aspoň tři roky,
tak se u takového žrouta dá říct že se to vyplatí ALE až ten plyn v létě jednou za dva měsíce střelí do sání a pokaždé něco starého původního a blbě sehnatelného zničí , tak ani tyto počty nebudou tak vítězoslavné. Já s Volhou 24 najel už něco mezi 35-39 000km a žádný plyn mi tam nechybí....jo ale otlučený sedan W124 tomu jsem dal za 100Kč benzin jednou za dva roky před TK kvůli najetí na jámu, kam LPG musíš vypnout.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1410
- Registrován: pát 05.06.2009, 17:53
- Auto: to obcas tak pribejva, ze uz se to sem nevejde
- Bydliště: Doma
Re: M 115 na plyn?
ja take nikde nekomentuji Vasi inteligenci, jestli je normalni nebo neni....tak dekuji ze se podobne zdrzite stejneho.... :-*
tak ci onak, nasrat plyn jeste navic do veterana, protoze nemam na benzin by se melo trestat... *thumbs up*
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 60
- Registrován: úte 23.03.2010, 20:48
Re: M 115 na plyn?
jasně,svým způsobem tě chápu,nicméně dotaz zněl na vhodnost motoru k provozu na plyn,neptal jsem se na osobní názor na LPG ani na úvahu jestli na benzín mám nebo nemám...popř. i toto se dá vyjádřit řekněme "středoevropsky"
S názorem Volhoviče už se dá pracovat :-),negativa v podobě častější vyměny oleje a svíček jsou jasná,co je plus - výborného plynaře mám,mix a reduktor taky,legislativa je mi u prd...(všechno bude schovaný a fyzickou "revizi" uděláme u píva),zástavba samozřejmě proběhne "návratně" bez vrtání a testaci mám už hotovou...
Nejde mi jen primárně o finanční usporu,i když taky potěší,ale chci mít i možnost volby jestli musím lejt do nádrže pseudobenzín s doměním že svému autu dělám nejlíp nebo můžu jezdit levnějc na kvalitativně stabilní plyn,i kdyby jen proto že ta možnost je.Nájezd počítám okolo 2-3tis. ročně,přestavba bude stát řekněme bůra za flašku a trubky,a líbí se mi zvýšení celkovýho dojezdu.
Spíš bych rád věděl jestli tenhle ingot je k plynoprovozu vůbec vhodný,kámoš mě straší kvůli ventilovejm sedlům...
S názorem Volhoviče už se dá pracovat :-),negativa v podobě častější vyměny oleje a svíček jsou jasná,co je plus - výborného plynaře mám,mix a reduktor taky,legislativa je mi u prd...(všechno bude schovaný a fyzickou "revizi" uděláme u píva),zástavba samozřejmě proběhne "návratně" bez vrtání a testaci mám už hotovou...
Nejde mi jen primárně o finanční usporu,i když taky potěší,ale chci mít i možnost volby jestli musím lejt do nádrže pseudobenzín s doměním že svému autu dělám nejlíp nebo můžu jezdit levnějc na kvalitativně stabilní plyn,i kdyby jen proto že ta možnost je.Nájezd počítám okolo 2-3tis. ročně,přestavba bude stát řekněme bůra za flašku a trubky,a líbí se mi zvýšení celkovýho dojezdu.
Spíš bych rád věděl jestli tenhle ingot je k plynoprovozu vůbec vhodný,kámoš mě straší kvůli ventilovejm sedlům...
-
- hvězda
- Příspěvky: 1505
- Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
- Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
- Bydliště: Bodenbach, Sudeten
Re: M 115 na plyn?
Sedla a vodítka když to odserou, dají se nechat vyměnit ... a myslím, že za těch pár km se nestihnou zaklepat nebo přidřít ani jestli je hlava ještě na olovnaté benziny.
S plynofikací starých MB mají podle mě nejvíce zkušeností Holanďani - každá druhá W116 nebo čína odtamtud je s plynem. Tedy pokud tam má
kamarád kamaráda, vyptat a zeptat - nejlíp pokud otázky bude klást plynoservisák. Třeba fígl jak ochránit podtlaky k automatu před střelením plynu , jak střelení vůbec minimalizovat u podtlakového LPG při zachování původního sacího traktu... atd
Fyzické provedení revize těsnosti se jistě u píva dělat nebude... to si po sobě každý montér moc dobře překontroluje.
Jinak na 3000km ročně to fakt nechápu a na zvýšení dojezdu stačí dva náhradní kanystry. Zní to jako kluci koupil jsem si krásného kraťase 300D , co myslíte , jak mu bude chutnat řepkovej olej za 20 z Kaufláče? Prostě divný a k veteránu nevhodný ... jen u amerik to chápu jako nutnost , pokud někdo chce nalítat 10 000km ročně se sedmilitrem full size amerikou , tak ať plynuje veterána... tankovat obden 30 l benzinu na 100 by přešlo i veliké mravokárce.
S plynofikací starých MB mají podle mě nejvíce zkušeností Holanďani - každá druhá W116 nebo čína odtamtud je s plynem. Tedy pokud tam má
kamarád kamaráda, vyptat a zeptat - nejlíp pokud otázky bude klást plynoservisák. Třeba fígl jak ochránit podtlaky k automatu před střelením plynu , jak střelení vůbec minimalizovat u podtlakového LPG při zachování původního sacího traktu... atd
Fyzické provedení revize těsnosti se jistě u píva dělat nebude... to si po sobě každý montér moc dobře překontroluje.
Jinak na 3000km ročně to fakt nechápu a na zvýšení dojezdu stačí dva náhradní kanystry. Zní to jako kluci koupil jsem si krásného kraťase 300D , co myslíte , jak mu bude chutnat řepkovej olej za 20 z Kaufláče? Prostě divný a k veteránu nevhodný ... jen u amerik to chápu jako nutnost , pokud někdo chce nalítat 10 000km ročně se sedmilitrem full size amerikou , tak ať plynuje veterána... tankovat obden 30 l benzinu na 100 by přešlo i veliké mravokárce.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 60
- Registrován: úte 23.03.2010, 20:48
Re: M 115 na plyn?
ok,asi máš pravdu,chtěl jsem opici tak do ní nějaký banány naleju :-)
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 863
- Registrován: pon 15.09.2008, 16:49
- Auto: 126 500 SEL, 211 320 CDI,212 350 CDI
- Věk: 76
Re: M 115 na plyn?
Kdysi jsem měl plyn ve 123 230E. Už bych to neudělal! Zaklepávání ventilů jen jeden z problémů. Tvé rozhodnutí.
-
- kometa
- Příspěvky: 2280
- Registrován: pát 07.01.2011, 14:55
- Auto: MB W110
- Bydliště: Kfely
- Věk: 58
Re: M 115 na plyn?
Nedělal bych to jak z důvodu poškození sedel a vodítek,tak i z důvodu rychtování ostatního.Plyn ve starých autech podle mě nadělá víc škody než užitku.Pokud to máš jako hobby auto,tak s tím asi žádný porce nenalítáš a těch pár litrů navíc tě nakonec vyjde nejlíp.Po instalaci plynu by si mohl bejt zklamanej i ztrátou výkonu,kterej už ani teď není nijak valnej.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: M 115 na plyn?
Tenhle motor si problémama vystačí i bez LPG, musela by se předělat hlava. A nic moc na tyhle motory není ke koupi. Třeba blbý těsnění.