Motor 250 C problém


PřemekD
kometa
Příspěvky: 2025
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od PřemekD »

Na to bys ale potřeboval podtlakový porty jako u motorky, nebo se pletu?

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od fíkus »

sádrák píše: stř 29.01.2020, 15:59 Díky za postřehy, zejména Milan K se svými odkazy mě posunul o krok dál. V neděli jsem to projel a ohřál a stav je následovný: studený start 95%, studený a polostudený chod 95%, po ohřátí na provozní teplotu už to jede výborně, akcelerace bez děr, běh na všech 6 válců. Pouze volnoběh nic moc, sice na 6, ale občas se drží v otáčkách, občas chcípne.
Jinak: vzdušníky ten karbec má, a to pro oba stupně i pro volnoběh, jsou součástí emulzních trubic. Ale: na jednom karburátoru jsem nastavil minimální otevření škrtící klapky a otáčky dohnal šroubem bohatosti - tak by to mělo být, ale ten druhý má i na volnoběh stále trochu pootevřenou klapku a jde tam spousta benzínu z difuzoru (je to vidět při běhu na volnoběh a pohledu shora do difuzoru) Samozřejmě ty štelovací kosti mám rozhýbané a stažené na minimum, doraz u odvzdušňovacího ventilu mám taky upraven, ale stále ta klapka nejde dovřít.
Ale jinak je to už alespoň jízdy schopný a běžící na 6...
Když vás ještě něco napadne, tak pište, každý postřeh lidí, kteří o tom něco vědí je pro mě fajn *drink*
Pardon, blbě jsem to napsal - obtokový kanály na vzduch. Díry o průměru malíčku. Vzdušníky samozřejmě ano 009 Jinak je potřeba samozřejmě vše nastavený tak, jak má být. Ani mě nenapadlo, že někdo hýbal s tím šroubkem u sytiče. Proboha, proč... Synchrotester existuje přímo pro 35/40 INAT na tento typ motorů. Karburátory INAT mají "50" variant, pozor na to!

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od fíkus »

Koupit to jde, ale 2x levný to není a musí se s tím i tak umět, já to dělám na přesný vakuometry a důležitý je, aby těsnily futra u klapek. Dá se to pak ještě dopiplat na ucho a hlavně - tohle byly dost údržbový motory a sraní s tím bylo od novýho. To, že to lidi provozovali a provozujou rozesraný, to je věc jiná.

https://cs.classiccarbs.co.uk/produkt/a ... %C4%8D.-01

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od fíkus »

Zlatý vstřikování.

Autor tématu
sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 756
Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Bydliště: Boleslavsko

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od sádrák »

fíkus píše: sob 01.02.2020, 15:12 Zlatý vstřikování.
Tesat do kamene, ale bohužel 2x Zenith je realita a musím se s tím nějak poprat..
Nedělám si iluzi, že to bude 100% jako u nového kusu, ale na pár projetí se za sezónu požaduji nějakou funkčnost a to snad
doladím. Doufejme.. :stern:

Autor tématu
sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 756
Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Bydliště: Boleslavsko

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od sádrák »

klíč píše: pát 31.01.2020, 12:01 Na to bys ale potřeboval podtlakový porty jako u motorky, nebo se pletu?
1. karburátor má vývod na podtlak rozdělovače a 2. karb. má ten samý na ovládání zpožďovače dorazu škrtící klapky, takže by to asi šlo, uvidíme až to vyzkouším. Rád experimentuju...

PřemekD
kometa
Příspěvky: 2025
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od PřemekD »

Na sync. vakuový měření potřebuješ porty pod škrticí klapkou, port na podtlakovou regulaci rozdělovače bývá většinou nad ní, i když jsou výjimky.

Dej vědět, ať se něco dozvíme.
klic

Autor tématu
sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 756
Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Bydliště: Boleslavsko

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od sádrák »

klíč píše: sob 01.02.2020, 22:33 Na sync. vakuový měření potřebuješ porty pod škrticí klapkou, port na podtlakovou regulaci rozdělovače bývá většinou nad ní, i když jsou výjimky.

Dej vědět, ať se něco dozvíme.
klic
No v tom možná bude problém, myslím, že je v principu jedno kde se měří, jestli to bude pod nebo nad klapkou, ale musí to být u obou karburátorů ve stejném místě. Nakonec snad vyrobím ty klobouky na hrdla a půjčím vakuoměry, uvidíme.

prcek
vycházející hvězda
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 31.07.2008, 14:51
Auto: W123 280CE
Bydliště: Most / Teplice

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od prcek »

sádrák píše: úte 04.02.2020, 8:43 a půjčím vakuoměry, uvidíme.
na dva válce / karburátory stačí U-metr: průhledná hadička přidělaná třeba na prkýnko a trocha hustýho oleje. Používám na synchronizaci Ducati a funguje.

PřemekD
kometa
Příspěvky: 2025
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od PřemekD »

Problém je, že na volnoběh (seřízení-nastavení dorazu škrticí klapky) potřebuješ sbírat podtlak pod klapkama - většina motorek na to má výstupy za klapkou, protože nad klapkama je na volnoběh úplný minimum podtlaku a pokud má karb volnoběh udělanej na bypass, tak už prakticky nic. Nad klapkama by to naopak mohlo fungovat na nastavení táhel mezi karby na zvýšený otáčky.

klic

PřemekD
kometa
Příspěvky: 2025
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od PřemekD »

Až to doděláš můžeš vyrazit na cestu, taky jel v únoru.

https://www.youtube.com/watch?v=VIdNcbsgOiM

klic

Autor tématu
sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 756
Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Bydliště: Boleslavsko

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od sádrák »

klíč píše: úte 04.02.2020, 20:55 Až to doděláš můžeš vyrazit na cestu, taky jel v únoru.

https://www.youtube.com/watch?v=VIdNcbsgOiM

klic
Tak to se frajer s DRNDILem teda pěkně projel, já raději počkám na jaro. Ale kdyby napadlo, tak bych asi vytáhnul MGB, to mám na zimákách a loni s tím byla na sněhu docela legrace.

Autor tématu
sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 756
Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Bydliště: Boleslavsko

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od sádrák »

klíč píše: úte 04.02.2020, 12:49 Problém je, že na volnoběh (seřízení-nastavení dorazu škrticí klapky) potřebuješ sbírat podtlak pod klapkama - většina motorek na to má výstupy za klapkou, protože nad klapkama je na volnoběh úplný minimum podtlaku a pokud má karb volnoběh udělanej na bypass, tak už prakticky nic. Nad klapkama by to naopak mohlo fungovat na nastavení táhel mezi karby na zvýšený otáčky.

klic
Ale na těch obrázcích co jsi dával odkaz, tak třeba ten Bob Tyler má taky hadičky napojený na kloboukách nahoře, to znamená za klapkama. Jestli to chápu správně, tak tam si ten větší podtlak udělá právě tou přírubou a malou dírou pro vzduch, je to tak?

PřemekD
kometa
Příspěvky: 2025
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od PřemekD »

Já zase nejsem znalec synchtontesterů, ale ten co mám na auto https://www.picclickimg.com/d/l400/pict ... n-Tool.jpg

má na straně sání napravo na pružince uloženou škrticí klapku a ta pohyb přenáší na display. Když do toho velmi velmi mírně foukneš pusou, hned se to pohne a přesesey - šel jsem to schválně vyzkoušet. Měřák má pochopitelně regulovatelné boční přisávání vzduchu, jinak by se motor udusil. Je to velmi citlivý - odpor pružinky je skoro neznatelný.

Motorkový, jako třeba tento https://www.motor-corner.de/carbtune-pr ... gLEsfD_BwE

nebo obyčejný vakuometry měří podtlak v sání (tedy pod škrticí klapkou). Pokud bys takový napojil na port nad škrticí klapku (např. na vývod podtlakové regulace rozdělovače), na volnoběh nic nenaměříš nebo jen neznatelně, protože podtlaku je tam na tento druh měřáku na volnoběh moc málo. Až teprve od zvýšených otáček se to začne měnit.

Pokud by se ti podařilo vyrobit ten dekl na karbec jako mám Bob Tyler, máš vyhráno, můžeš přesně nastavit synchronizaci na volnoběh i v jakýchkoli otáčkách a použít k tomu třeba toto (stačí jeden a přehodit mezi karbecy).
https://www.ahnendorp.com/Vergaser-und- ... anguage=de, nebo i toto

https://www.ebay.co.uk/itm/310846662880, pořád ho mám a funguje spolehlivě. Ve sloupečku lítá lehounká kulička velká jako antiperle.

klic

Autor tématu
sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 756
Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Bydliště: Boleslavsko

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od sádrák »

No bude to prdel, jsem zvedav jak to dopadne. Ale jsem optimista.. ;)
Odpovědět