Motor 250 C problém
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Motor 250 C problém
Dnes jsem vytáhl z garáže na krátkou projížďku W115/220D a musím říct, že ten nafťák má něco do sebe. Po 3 měsících start na první kompresní zdvih a bez zaváhání na všechny 4.. Prostě paráda kadle kadle žádný karburační problémy 8)
-
- kometa
- Příspěvky: 2044
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 71
Re: Motor 250 C problém
Tak adapter stojí 9,30 euronů, můžu ho koupit a obratem poslat. Myslím, že ti stačí i jeden.
https://www.scheuerlein-werkzeuge.de/ve ... rometer-bk.
Vypadá takto
https://forum.mercedesclub.de/wcf/index ... humbnail=1
Více k tématu
https://forum.mercedesclub.de/index.php ... nat-35-40/
... a jeden tento (mají i příruby ma další modely (SU HIF apod.). Není třeba mít dva. Stačí to přehodit.
https://www.scheuerlein-werkzeuge.de/ve ... -modell-bk
Teď už to snad nějak dopadne.
klic
Update: mám tady jeden synchrometer navíc, padnul by přesně na ten adapter nahoře - můžu ti ho půjčit nebo přenechat, už ho asi nebudu potřebovat. Mám dost.
https://www.scheuerlein-werkzeuge.de/ve ... rometer-bk.
Vypadá takto
https://forum.mercedesclub.de/wcf/index ... humbnail=1
Více k tématu
https://forum.mercedesclub.de/index.php ... nat-35-40/
... a jeden tento (mají i příruby ma další modely (SU HIF apod.). Není třeba mít dva. Stačí to přehodit.
https://www.scheuerlein-werkzeuge.de/ve ... -modell-bk
Teď už to snad nějak dopadne.
klic
Update: mám tady jeden synchrometer navíc, padnul by přesně na ten adapter nahoře - můžu ti ho půjčit nebo přenechat, už ho asi nebudu potřebovat. Mám dost.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Motor 250 C problém
Jenže tam máš rovnotlaký karburace, to tady použiješ špatně.
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Motor 250 C problém
Tak chlapi díky za odpovědi, už tomu asi postupně začínám rozumět, v minulosti jsem děla synchro vždy od oka (na staré Feldě a Spitfiru nebo Š 1000 MBX), ale nebylo tak složité a nebo jsem měl štestí (asi oboje)..
To Milan: napíšu ti do mailu.
To Milan: napíšu ti do mailu.
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Motor 250 C problém
Základní problém byl identifikován. Zteřelá hadička podtlakového aktuátoru rozhodila chod jednoho z karburátorů a nějaký filuta to vyřešil po svém - otevřel natvrdo škrtící klapku šroubem základního nastavení, takže po výměně hadičky to stále nešlo dohnat. Taková blbost, ale než na to člověk přišel... Teď už to jakž takž běží a Klíč mi posílá synchrotester s přírubou.
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Motor 250 C problém
Ještě jeden postřeh pro případné zoufalce jako jsem já, kteří se do vrhnou do dobrodružství ZENITH INAT: rohatka sytiče není spřažena "natvrdo" s pákou ovládající sytičovou klapku, ale pouze přes velmi jemnou a slabou pružinku. Rohatka se vlivem let lezhce přidírá na čepu a slabá pružinka není schopna ji vrátit po ohřátí do výchozí polohy. Co se stane? Sytič funguje 1A, po ohřátí se motor nedusí, protože bimetal otevře sytičovou (vrchní) klapku, ale otáčky to drží i u ohřátého motoru stále vysoké, protože rohatka je v pozici studeného volnoběhu, přitom je vše nastaveno správně (výchozí nastavení). A problém je ten, že to není vidět, protože je to vše skryto v jednotce termosytiče. A asi to bude běžná závada, protože to tak bylo u obou karburátorů.
Pokud bude mít někdo zájem, napíšu i přesný postup základního nastavení a na co si dát pozor.
Dnes mi přišel od Milana z Němců synchrotester s přírubou na karbec, tak se vrhnu na synchro :stern:
Pokud bude mít někdo zájem, napíšu i přesný postup základního nastavení a na co si dát pozor.
Dnes mi přišel od Milana z Němců synchrotester s přírubou na karbec, tak se vrhnu na synchro :stern:
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Motor 250 C problém
Tak dnes proveden pokus o synchronizaci, zadní karbec je stále trochu dominantní a ten přední se veze. Ale není to špatné, volnoběh jak studený tak teplý jsou slušné, do otáček to jde hezky, startuje výborně. Ještě budu laborovat, ale posun je znatelný.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Motor 250 C problém
Nutné je mít tohle 2x a štelovat to současně. Ono jde totiž i o otáčky - ty jeden karbec seřídíš na nějaký podtlak při otáčkách a druhý pak na stejný, jenže mezitím se ti změní otáčky a původní nastavení druhého karburátoru už je špatně. Je nutné štelovat oba karburátory současně, jinak to nikdy nebude výborný, jen dobrý.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Motor 250 C problém
Když dáš z volnoběhu prudce plyn, musí to vystřelit bez sebemenšího zaváhání. Člověka až překvapí, jak ostré to je. Tehdy to musela být pila.
-
- kometa
- Příspěvky: 2044
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 71
Re: Motor 250 C problém
Nefantazíruj. Když máš osm difuzorů, tak máš osm měřáků? Vždycky porovnáváš navzájem.fíkus píše: ↑pon 24.02.2020, 20:51 Nutné je mít tohle 2x a štelovat to současně. Ono jde totiž i o otáčky - ty jeden karbec seřídíš na nějaký podtlak při otáčkách a druhý pak na stejný, jenže mezitím se ti změní otáčky a původní nastavení druhého karburátoru už je špatně. Je nutné štelovat oba karburátory současně, jinak to nikdy nebude výborný, jen dobrý.
https://www.youtube.com/watch?v=xlWKGVYx3i4
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Motor 250 C problém
Samozřejmě, že to dělám na stejný otáčky a rozdíly jsou patrné i při použití pouze jednoho měřáku, který přehazuji. Pravdu máš v tom, že při rychlém přidání to musí vyletět jak kulka z pistole a to mi zatím splňuje pouze druhý karbec, ten první je takovej línější - zmetek jeden..
Proto budu pokračovat v bádání.
Proto budu pokračovat v bádání.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Motor 250 C problém
Možná to je ten důvod, proč to celé řadě lidí jede na hovno. Je sakra rozdíl seřízený "nějak to jede, celkem dobře" a seřízený "jde to jako břitva". Já opravovat Ferrari, tak těch píšťal mám 8... nebo 12. Mám dva nástavce, dvě píšťaly a vidím oba karburátory najednou. Jde to i s jedním, ale je to pracnější a nikdy to nebude úplně ono. Dost lidí prostě zavře klapky a pak obě otevírají stejně a dolaďují to týdny... a stejně to nejede a žere. když to někoho baví. Videí s rozesranými motory s těmito karburátory je plný net.klíč píše: ↑pon 24.02.2020, 23:36Nefantazíruj. Když máš osm difuzorů, tak máš osm měřáků? Vždycky porovnáváš navzájem.fíkus píše: ↑pon 24.02.2020, 20:51 Nutné je mít tohle 2x a štelovat to současně. Ono jde totiž i o otáčky - ty jeden karbec seřídíš na nějaký podtlak při otáčkách a druhý pak na stejný, jenže mezitím se ti změní otáčky a původní nastavení druhého karburátoru už je špatně. Je nutné štelovat oba karburátory současně, jinak to nikdy nebude výborný, jen dobrý.
https://www.youtube.com/watch?v=xlWKGVYx3i4
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Motor 250 C problém
No ono hlavně jde o to, aby vše fungovalo úplně na 100 %. Jak karburátory (těsnosti všeho a nevychozené osky škrtících klapek), ale také třeba zapalování, aby nelítal předstih vinou opotřebení rozdělovače a našly by se asi i další věci. Jak jsem už psal, vše mám překontrolované a +- v cajku, ale nové to samozřejmě není... Tím pádem je první karburátor línější při rychlé akceleraci, což přičítám ppod. nižší vstřikovací dávce akcelerační pumpičky, ale třeba taky ne. Uvidíme, je to trochu duchařina, nicméně se to zlepšuje a jdeme kupředu (levá) :-)
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Motor 250 C problém
Duchařina to není... má to jasně stanovený postup a na konci to jde jako pila. Začínám obvykle hlavou motoru - ventily bývají na hovna podpálený a vymletý vodítka, bylo to ze sraček vyrobený (pokud ne celej motor), rozdělovač na stolici, nový kabely BERU, oba karburátory rozebrat do mrtě, opravit všechno špatný, složit, nastavit a fine.
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Motor 250 C problém
Ano, tak to má být, ale pokud budu tímto způsobem postupovat u celého vozu, tak jsem v tom za 1,5 mega jako fík @}->--fíkus píše: ↑stř 04.03.2020, 17:24 Duchařina to není... má to jasně stanovený postup a na konci to jde jako pila. Začínám obvykle hlavou motoru - ventily bývají na hovna podpálený a vymletý vodítka, bylo to ze sraček vyrobený (pokud ne celej motor), rozdělovač na stolici, nový kabely BERU, oba karburátory rozebrat do mrtě, opravit všechno špatný, složit, nastavit a fine.
a pokud se nepletu, tak lze jezdit i s vozy v určitém stádiu opotřebení. Ne, neboj, nepletu si patinu s prorezevělým a hulícím vrakem :)