G 300 D
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 3
- Registrován: úte 11.06.2019, 19:00
- Auto: Mercedes g + ml
- Bydliště: Lučenec 98401
- Věk: 58
G 300 D
Ahoj všetci. Už vyše roka dávam dokopy G 463 z roku 1992. Motor OM 603 som nakomplet zgenerálkoval prevodovku som dal pôvonú manuálnu č. 463 260 0300 ale je strašne pomalá, na 5 stupni pri 2500 ot necelých 80 km/h pri 3000 ot 90km/h pomer prevodovky na 4 stupni je 1:1 a na 5 stupni je 1:1a štvť otáčky. Chcel by som Vás poprosiť či s tým nemá niekto skúsenosti z čoho tam dať prevodovku s iným pomerom alebo či tam je viac druhov prídavných prevodoviek. Zabudol som dodať že kolesá som dal 285-60-18 . Za každú radu, pomoc budem veľmi vďačný prípadne ak by aj mal niekto také diely ktoré by mi pomohli odkúpim, prídem kamkoľvek. Ďakujem
-
- hvězdička
- Příspěvky: 117
- Registrován: ned 21.11.2010, 12:58
- Auto: G300td
- Bydliště: Nymburk
- Věk: 60
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: G 300 D
Tohle vyřešíš pouze výměnou stálých převodů v nápravách, ale u toho bych nechtěl bejt. =-o
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 3
- Registrován: úte 11.06.2019, 19:00
- Auto: Mercedes g + ml
- Bydliště: Lučenec 98401
- Věk: 58
Re: G 300 D
Ďakujem za pomoc ale myslel som či niekto nevie či by sa nedala použiť nejaká 6 stupňová prevodovka napr. W 203 alebo W211 a či niekto nevie aký má pomer 6 pr. stupňa 1 otáčka spojk.hriadele a 1 a štvrť otáčky kardánu, potreboval by som na kardán. hriadeli viacej ako 1.1/4 otáčky. Zohnal som už 5 stup.prevod. zo 124 aj z C ale pomer je taký istý ako na prevod. z G, 6 stup.prevod. so zatial nezohnal, tak neviem. Podľa tabuľky od Gfun prídavná prevodovka z G 270 cdi by mala byť rýchlejšia či to vie niekto potvrdiť. Tie nápravy ma napadli tiež ale to je skoro nemožné zohnať a moje sú v super stave ani trochu nehučia. Od Premka som videl komplet foto prestavby, klobúk dole pekná práca.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: G 300 D
Kdybys prolez nějaká témata na převodovky, tak se dozvíš, že všechny 5 a 6 kvalty
mají poslední dva převody 1:1 a něco kolem 0,8.
Takže pouze stálým převodem dokážeš to co potřebuješ,a do toho nepůjde, nemám pravdu ??? *jokingly*
mají poslední dva převody 1:1 a něco kolem 0,8.
Takže pouze stálým převodem dokážeš to co potřebuješ,a do toho nepůjde, nemám pravdu ??? *jokingly*
-
- hvězdička
- Příspěvky: 117
- Registrován: ned 21.11.2010, 12:58
- Auto: G300td
- Bydliště: Nymburk
- Věk: 60
Re: G 300 D
Podle mého názoru to lepší nebude, už jsi dal větší kola. poznal jsi rozdíl? Nejschůdnější bude vyměnit přídavnou převodovku, ale je to hodně práce a laborování s kardankama. Pak narazíš na možnosti motoru. Pojede to jen z kopce. Když poladíš motor, nebude to dostatečně brzdit.
Bylo by dobré zvážit, co od toho auta chceš, jak ho budeš používat. Do pole je pomalejší převod výhodnější, to samé na tahání vleku. Na závody to chce jinou motorizaci, a na nákupy je lepší OII v kombíku.
Nějaký 463 poklady mi ještě zbyly, tak si případně napiš co potřebuješ.
Pavel
Bylo by dobré zvážit, co od toho auta chceš, jak ho budeš používat. Do pole je pomalejší převod výhodnější, to samé na tahání vleku. Na závody to chce jinou motorizaci, a na nákupy je lepší OII v kombíku.
Nějaký 463 poklady mi ještě zbyly, tak si případně napiš co potřebuješ.
Pavel
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 3
- Registrován: úte 11.06.2019, 19:00
- Auto: Mercedes g + ml
- Bydliště: Lučenec 98401
- Věk: 58
Re: G 300 D
Ďakujem za odpovede . Nie som pretekár G je moja srdcovka . Mal som už asi pred 20 rokmi G 300 ale 5 valec ale ten bol sprevodovaný v pohode ale v tej dobe nebol čas na nejaké veľké opravy. Nie som fanúšik automatov preto keď sa naskytla možnosť kúpiť manuál tak som neuvažoval, len bol nepojazdný. Chcel som starú klasiku bez zbytočnej elektroniky a ekologyckých sračiek aj keď je v plnej výbave. Najprv som ho chcel dať do pôvodného super stavu preto ten OM603 a vyskúšat hlučnosť prevodoviek, diferenciálov trasenie kardánov a pod. Lenže na ceste zavadziam aj kamiónom ak nechcem aby z neho motor vyskočil a to má večšie kolesá. Tie poslední dva převody 1:1 a něco kolem 0,8 som možno dobre nepochopil ale to je 1:1,8 toby mohlo byť. Tie kardány by sa dali možno poriešit len kde zohnať takú prídavnú prevodovku. Už mám kúpený aj OM 606TD len ho musím zgenerálkovať a dať upraviť čerpadlo zo 606 bez turba ,len mi je zbytočný výkon bez poriešenia sprevodovania.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: G 300 D
Pochopils to veru zle. :'(
Poslední převod 0,8 : 1 znamená, že motor se otočí o 0,8 otáčky a poloosy o otáčku 1. Takže převod do rychla.
Stačí ? :-*
Poslední převod 0,8 : 1 znamená, že motor se otočí o 0,8 otáčky a poloosy o otáčku 1. Takže převod do rychla.
Stačí ? :-*
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: G 300 D
A jede to opravdu tak pomalu? Pomalý to není, mě jede 280GE na 4 při 3000 ot/min asi 80 km/h. To odpovídá maximálce 156 km/h při cca 5600 ot/min - ale jede to tacho skoro 180.Šaňo píše: ↑sob 27.06.2020, 21:56 Ahoj všetci. Už vyše roka dávam dokopy G 463 z roku 1992. Motor OM 603 som nakomplet zgenerálkoval prevodovku som dal pôvonú manuálnu č. 463 260 0300 ale je strašne pomalá, na 5 stupni pri 2500 ot necelých 80 km/h pri 3000 ot 90km/h pomer prevodovky na 4 stupni je 1:1 a na 5 stupni je 1:1a štvť otáčky. Chcel by som Vás poprosiť či s tým nemá niekto skúsenosti z čoho tam dať prevodovku s iným pomerom alebo či tam je viac druhov prídavných prevodoviek. Zabudol som dodať že kolesá som dal 285-60-18 . Za každú radu, pomoc budem veľmi vďačný prípadne ak by aj mal niekto také diely ktoré by mi pomohli odkúpim, prídem kamkoľvek. Ďakujem