Klepání 350TD


Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání 350TD

Příspěvek od Přemek Doležal »

Nově udělané vstřiky potřebují 2-4t km na zajetí. Je dobré přidat do nádrže litr motoráku.

Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04.10.2020, 21:12
Auto: Mercedes-Benz W140 350TD a 300SE + W202 220cdi
Věk: 22

Re: Klepání 350TD

Příspěvek od ondrejbrezina »

Tak po dalších asi 1000km se asi zajely nové trysky a motor od 70ti stupňů jde nádherně :) ovšem řeším nový problém.. po koupi sem ujel asi 5000km a nějakou dobu bylo s motorem co se spotřeby oleje týče vše ok.. po 1tkm sem vymenil olej dal sem 10w40. Po čase to začalo žrát a po tisíci sem dolil litr.. tak sem ho vyměnil za mineral 15w40 a nejakou dobu spotreba stejna a potom se postupně zhoršila až sem nedávno dolil přes půl litru za 200 km!!. Vyměnil sem na autě gufera na ventilech (vodítka jsou ok) a beze změny, nebyly ani nijak moc tvrdé. Turbo olej netlačí ani z jedné strany. Někdo tam dělal těsnění pod hlavou si myslím.(asi uz je to dýl) A to tak že červený silikon uplne vsude.. tudíž si asi nedal práci ani s nějakým srovnáním hlavy natož bloku jak u nás zvykem myslet si že bloku nic není.. Nemyslím si, že přes kroužky by se to takhle rapidně zhoršilo.(leda že by praskl kroužek) Někde na zahraničních forech sem četl že je problém s mazacím kanálem mezi hlavou a blokem a že tudy jde olej do válce. Je to možné nebo stává se to? Pokud dal jen někdo nové těsnění na křivou rovinu tak si myslím že by to tak šlo a chvíli to fungovalo. Gufera sem měnil protože sem měl povolený svod u 1 válce a tekl ven olej tak sem myslel že gufera. Dolívat takhle mě opravdu nebaví. Dávat 10w60 na tuhle spotrebu asi uz moc nepomuze. Pod hlavou teče olej na blok na strane turba, tak mě napadlo že tím mazacím kanálem by to mohlo být. Asi sundám svody a uvidím jestli olej jde z jednoho nebo všech válců. Když sem auto přivezl tak olej nežralo to nechápu a teď se to prudce zhoršuje. Auto trochu olejem smrdí ale nic hrozného. Setkali ste se někdo s tím pronikáním tlakového oleje do válce přes těsnění? Nebo rovnou vyházet na autě i písty změřit ovalitu a pripadne udelat kruhy?

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání 350TD

Příspěvek od Přemek Doležal »

Mazací kanál vede na přední stravě hlavy - před 1. válcem přes celou šířku motoru.
Ale když to tlačí ven, je to poblitý, když to tlačí do 1. válce, kouří to, hlavně po delší jízdě s kopce bez plynu,
... pak přidáš, a vyletí modrej mrak.
Pokud je kolem hlavy červeno, tak to dělal nějakej blb, neb při výměně hlavy a veškerého těsnění nením třeba ani gram tohodle červenýho materiálu.
Mazací kanál je na křivou hlavu vélice háklivej.

Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04.10.2020, 21:12
Auto: Mercedes-Benz W140 350TD a 300SE + W202 220cdi
Věk: 22

Re: Klepání 350TD

Příspěvek od ondrejbrezina »

Takže když sundám svody a bude to poblité z 1 válce tak nejspíš kanál?

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání 350TD

Příspěvek od Přemek Doležal »

Nooo, po odmontování svodů bys měl v 1. výfuku mít černo-mastno....pokud to jde do válce.

Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04.10.2020, 21:12
Auto: Mercedes-Benz W140 350TD a 300SE + W202 220cdi
Věk: 22

Re: Klepání 350TD

Příspěvek od ondrejbrezina »

Jasně chápu, a když ve všech tak nejspíš kroužky.. to si ale nemyslím, takhle to žere až za poslední cca 2000km z niceho nic. Ale kdyz nekdo delal hlavu tak to asi tlakovalo a dost možná to běželo na 120 stupňů atd.. pak to mohly odnést kroužky

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání 350TD

Příspěvek od Přemek Doležal »

Mohlo se posrat leccos, proto by bylo třeba zjistit, jestli to neteče z toho tlakovýho kanálu.

Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04.10.2020, 21:12
Auto: Mercedes-Benz W140 350TD a 300SE + W202 220cdi
Věk: 22

Re: Klepání 350TD

Příspěvek od ondrejbrezina »

Jestli ten motor bude naspodku OFF tak asi seženu om 606 a dám ho tam. Né že bych to chtěl nějak koňovat, ale teď narvu do 603 peníze a pak praskne hlava.

Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04.10.2020, 21:12
Auto: Mercedes-Benz W140 350TD a 300SE + W202 220cdi
Věk: 22

Re: Klepání 350TD

Příspěvek od ondrejbrezina »

Tak hlava je dole, první válec prolitý olejem z toho mazacího kanálu, nedávno dávané těsnění. Hlava poměrně rovná blok křivý jak koryto pro prasata. Všechny válce mezi sebou profouklé. Před demontáží sem naměřil kompresi na třetí žduch sotva 20atm..místo 26-32. Ovalita všech válců do stovky +-, stopy po honování jsou krásně vidět tak doufám že spodek je OK. Hlavu mám na opravě, ale je to nejspíš poslední oprava bo je zbroušená už o šest desetin.. tak doufám že nebudu muset nechat vyrobit tlustší těsnění. Odjezdí to co to dá, potom dám om606 protože mě tenhle motor pomalu začíná srát. Ventily jdou dové protože některé jsou podpálené a dřík někdo zkrátil o 1mm kvůli zabroušení sedel, přitom hydroštel by to měl prý podle měření s novýma ventilama pobrat, tak nevím.. asi to dělal nějaký odborník. Blok mi zítra otec zaškrabe tak jsem zvědavý jak moc to bude propadlé. Jo jinak to klepání trysek je jak jste psali žhavením, myslím že kvůli té malé kompresi. Komprese je ventilama, kápl sem na ventil do sedla olej a hned byla komprese 25 na první žduch. Potom v benzínu tekly jak dunaj samozřejmě

Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04.10.2020, 21:12
Auto: Mercedes-Benz W140 350TD a 300SE + W202 220cdi
Věk: 22

Re: Klepání 350TD

Příspěvek od ondrejbrezina »

No a komůrky utahoval taky nějaký odborník, koupil sem za 170,- klíč a šly až metrovou pákou a hlavu zpět na motor.. komůrky sem vytáhl vratným kladivem se závitem 22x1.5, a ty šly samy. Člověk si musí poradit :) jen musím potom až budu komurky dávat dát dvě podložky protože už je tam 1mm podložka a komurky trčely na max 8.1mm snad jedna 1 mm a druhá 0.3mm podložky nebudou vadit. (Že tam budou dvě protože 1mm je nejtlustší co se dá koupit) Co myslíš?

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání 350TD

Příspěvek od Přemek Doležal »

Tlustejma podložkama pod komůrkama se okradeš o kompresi.

Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04.10.2020, 21:12
Auto: Mercedes-Benz W140 350TD a 300SE + W202 220cdi
Věk: 22

Re: Klepání 350TD

Příspěvek od ondrejbrezina »

Tak mamut už týden jezdí. Hlava udělaná i s novými ventily, staré někdo zbrousil tak, že nad klínkama byl asi 1mm materiálu..
Blok po čtyřech hodinách zaškrabaný (4hodiny trvalo než začal psát mezi 5-6 válcem a hlavně nejvíc utopený u mazacího kanálu u rozvodů.
Po složení a ježdění se spotřeba oleje zklidnila ale pořád auto po zahřátí modře kouřilo a smrdělo olejem a olej trochu bralo, tím se chci podělit o zjištění zbylé části spotřeby oleje. Z hadice odlučovače ve víku po zahřátí kapal olej, když sem vyndal hadici od turba tak od vstupu té hadice úplně promaštěná a tekl i z ní olej takže víko to má asi za sebou, při demontáži sem se ale nepodíval jestli je odlučovač rozebiratelný nebo ne :/ když hadici vyvedu mimo hadici do turba tak bez problému ale jak byla u turba ve velkém podtlaku tak to z ní olej a výpary přímo vysávalo. Ujel sem asi 300km, hadice do turba je suchá olej neubývá, nekouří a nesmrdí. Hadici do turba sem zaslepil a hadici od odlučovače DOČASNĚ vyvedl mimo. :D Měli jste někdo stejnou příčinu? Dá se odlučovač u om603 rozebrat a případně vyčistit? Děkuji

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání 350TD

Příspěvek od Přemek Doležal »

A co z tý mimo vyvedený hadice jde ?
Tlak, olej ???
Odlučovač je nerozebiratelný, ale že by byl problém v něm, nevěřím.
Motor zřejmě tlakuje a fluše olej do turba.

Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04.10.2020, 21:12
Auto: Mercedes-Benz W140 350TD a 300SE + W202 220cdi
Věk: 22

Re: Klepání 350TD

Příspěvek od ondrejbrezina »

Netlakuje ani trochu, po zahřátí z hadice jde jen pára a ani né pod tlakem, ale dokud byla hadice v sání tak šel olej, nevím jak je to možné ale je to tak. Mám tam filtr ze 124 nebo 126.. (filtr z třílílitru, mám 3.5) možná je menší a před turbem by teoreticky vznikal velký podtlak (filtr mám nový MANN a po chvilce se v místě ústí do hadice k turbu rozevřel ten skládaný papír) a vysával tahle páry a k tomu když odlučovač není co býval tak dohromady by to dalo tu spotřebu. Dokud to bylo normálně zapojené tak když sem s horkým motorem zastavil tak z hadice vytekl olej.. za studena to nedělalo asi protože se olej neodpařuje, až je horký. Myslím že odlučovač být špatný může, u jiných motorů naprosto běžná a známá věc. Např HDI
Je mi až nadruhou stranu divné že po ohřátí když sundám víčko, tak žádný tlak ze skříně nejde to sem nikdy neviděl, vždy jde aspoň něco. Něco sem o tom odpařováku hledal na zahraničních forech i ve spojení s om603 a tam tohle řešili

Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04.10.2020, 21:12
Auto: Mercedes-Benz W140 350TD a 300SE + W202 220cdi
Věk: 22

Re: Klepání 350TD

Příspěvek od ondrejbrezina »

Já vím jak to myslíš. Klasický případ vyhoněného motoru který by ten olej přes odpařovák tlačil do turba ale tohle netlakuje a od doby co mám hadici zkusmo v petflašce tak ani kapka jen pára, ale jak by se tomu začalo pomáhat odtahovat ty výpary tak s výparama půjde i olej
Odpovědět