SL380 - jak velký průšvih je ten motor/rozvod?
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 504
- Registrován: ned 21.09.2008, 12:02
- Auto: Mercedes-Benz 350SLC
- Bydliště: Šumperk
- Věk: 50
SL380 - jak velký průšvih je ten motor/rozvod?
Nazdar pánové. Kamoš chce koupit w107 SL. Má vyhlédnuté dva s motorem 380. Vím že ten motor má problematický rozvod, tak mám otázku jestli se problému nedá třeba předejít jeho výměnou, ale četl jsem něco že problém je samotná konstrukce a řetěz přeskočí kdykoliv nečekaně... Takže co kamarádovi poradíme? Díky všem za konstruktivní příspěvky. :stern: 007 @}->-- *drink*
-
- kometa
- Příspěvky: 2320
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 71
Re: SL380 - jak velký průšvih je ten motor/rozvod?
Já osobně bych po těch letech vymněnál komplet rozvody, a nemůže mě potkat že se to může potkat.
Nejhorší jsou zkřehlý plastový kluzný plochy...teplem a věkem.
Nejhorší jsou zkřehlý plastový kluzný plochy...teplem a věkem.
-
- kometa
- Příspěvky: 2280
- Registrován: pát 07.01.2011, 14:55
- Auto: MB W110
- Bydliště: Kfely
- Věk: 58
Re: SL380 - jak velký průšvih je ten motor/rozvod?
380 byl vůbec nepovedenej motor a možná proto byl ve výrobě jen chvilku.Holt všechno se jim nepovedlo.Bejt kamarádem,tak se tomu vyhnu a šel bych radši do 280.Stejně s tím nikde závodit nebude a na to poprdění bez střechy to stačí.Krámů je na to poměrně všude dost a bude spokojenej.Si teda myslím...
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: SL380 - jak velký průšvih je ten motor/rozvod?
Byly 2 provedení - jednořadový a dvouřadový řetěz. Každopádně - na V8 všech typů se řetěz mění daleko častěji, než u dieselů známých z pián, 124 a 115. Konstrukce je úplně stejná a jde to "prohodit" za dvouřadu. Prsa, blok, všechno je stejný. Problém byl v tom, že tyhle motory nemají "zubatý" napínáky, u kterých při teplém oleji a vypnutí motoru klesne tlak a při startu skočí na levé vačce řetěz. A jednořadý se vytahal už po pár tisích km, Mercerdes na to měl svolávačku a zadarmo to lidem předělával. Jednořadu jsem neviděl ani nepamatuji. Dál klasika celohliníkových motorů - úniky oleje všude. Tyhle motory byly prostě olejničky, ne vyloženě kaluže, ale mastný to bylo poměrně rychle po sjetí z linky. Kouknout zespodu na spoj hlavy/blok, tam to bývá vzadu mastné - těsnění pod hlavama. US verze jsou ještě "vylepšený" u praverzi KE Jetronic. Nic neřešitelnýho, ale proti 350/450 SL 75-80 EU problémový auto.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 202
- Registrován: sob 07.05.2011, 20:00
- Auto: W126 500SE
Re: SL380 - jak velký průšvih je ten motor/rozvod?
A jak jsou na tom podle tebe po FL motory 420, 500, 560? Díkfíkus píše: ↑úte 23.05.2023, 22:34 Byly 2 provedení - jednořadový a dvouřadový řetěz. Každopádně - na V8 všech typů se řetěz mění daleko častěji, než u dieselů známých z pián, 124 a 115. Konstrukce je úplně stejná a jde to "prohodit" za dvouřadu. Prsa, blok, všechno je stejný. Problém byl v tom, že tyhle motory nemají "zubatý" napínáky, u kterých při teplém oleji a vypnutí motoru klesne tlak a při startu skočí na levé vačce řetěz. A jednořadý se vytahal už po pár tisích km, Mercerdes na to měl svolávačku a zadarmo to lidem předělával. Jednořadu jsem neviděl ani nepamatuji. Dál klasika celohliníkových motorů - úniky oleje všude. Tyhle motory byly prostě olejničky, ne vyloženě kaluže, ale mastný to bylo poměrně rychle po sjetí z linky. Kouknout zespodu na spoj hlavy/blok, tam to bývá vzadu mastné - těsnění pod hlavama. US verze jsou ještě "vylepšený" u praverzi KE Jetronic. Nic neřešitelnýho, ale proti 350/450 SL 75-80 EU problémový auto.