Modrý kouř


Autor tématu
Cyril
hvězdička
Příspěvky: 78
Registrován: úte 25.03.2014, 9:26
Auto: toyota avensis d-cat,Mercedes w123 200d,fiat punto
Bydliště: Praha
Věk: 50
Kontaktovat uživatele:

Modrý kouř

Příspěvek od Cyril »

Mám dotaz,při studeném startu chytá motor na jedno otočení následně po nastartování jde nepravidelně hádá se, po 10 vteřinách se uklidní má pěkný tichý chod no a z výfuku se liné modrý dým jak kráva že není nic vidět. To vše dělá za studena po zahřátí nekouří ani při následných startech taky nic prostě ekologické auto. Otázka co to je,kde hledat prosím problém? Teplej motor chytá bez žhavení.
Motor 200D 40kw r.v 77.
Naposledy upravil(a) Cyril dne stř 22.03.2023, 7:30, celkem upraveno 1 x.

eMBéčko
vycházející hvězda
Příspěvky: 970
Registrován: stř 01.07.2020, 14:52
Auto: W124 E320 Coupé 1994, Getrag
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí
Věk: 65

Re: Modrý kouř

Příspěvek od eMBéčko »

Ahoj! Modrý nádech kouře způsobuje olej spálený ve válcích, což asi víš sám. Teď jde o to, proč/kudy se tam dostane... Mně kdysi u benzínového V6 motoru způsobovala modravý kouř netěsnící ventilová gufera. Ovšem motor bral olej a byl schopný modravě zakouřit (ale ne, že by nebylo vidět) po větším přidání plynu i zahřátý. S naftovými motory zkušenosti nemám.

PřemekD
kometa
Příspěvky: 2025
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Re: Modrý kouř

Příspěvek od PřemekD »

Otázka co to je,kde hledat prosím problém? Teplej motor chytá bez žhavení
Z tohoto jsem pochopil, že jde o ropáka, ale o jaký typ motoru se jedná???
1. vstřikovače
2. kompresním tlaky
3. stav vstřikovacího čerpadla a jeho nastavení
4. těsnění pod hlavou- olej se z mazacího kanálu dostává do 1.válce, ale to u motorů 615-617 není obvyklé, protože tam je kanál napřímo do hlavy.
Naposledy upravil(a) PřemekD dne stř 22.03.2023, 8:44, celkem upraveno 1 x.

Autor tématu
Cyril
hvězdička
Příspěvky: 78
Registrován: úte 25.03.2014, 9:26
Auto: toyota avensis d-cat,Mercedes w123 200d,fiat punto
Bydliště: Praha
Věk: 50
Kontaktovat uživatele:

Re: Modrý kouř

Příspěvek od Cyril »

Motor dodán, vůl jsem to tam zapomněl napsat,dodáno.Černě vůbec nekouří. Kdyby kroužky tak by to hulilo pořád, spíše se domnívám ventily. Nevím hádám. Rád uvítám názory,děkuju.

PřemekD
kometa
Příspěvky: 2025
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Re: Modrý kouř

Příspěvek od PřemekD »

Udělej co jsem ti napsal, a gufera ventilů můžeš vyměnit jako první.
Otázka: jak ten modrý kouř smrdí?
Jako studená Avie/V3S ?....čpí?

Autor tématu
Cyril
hvězdička
Příspěvky: 78
Registrován: úte 25.03.2014, 9:26
Auto: toyota avensis d-cat,Mercedes w123 200d,fiat punto
Bydliště: Praha
Věk: 50
Kontaktovat uživatele:

Re: Modrý kouř

Příspěvek od Cyril »

Smrdí a hodně jak u V3S či Avie.Přesně jsi to trefil.

Merc124
Administrátor
Příspěvky: 6226
Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
Bydliště: Mělník
Věk: 61

Re: Modrý kouř

Příspěvek od Merc124 »

tipuju, dle projevu, ztvrdlý gufera na ventilech, za studena modrý dým v laufu, po ohřátí gufera trochu změknou a modrý dým není =-o je to tak ? Jaká je spotřeba mot. oleje na tis. km ?

eMBéčko
vycházející hvězda
Příspěvky: 970
Registrován: stř 01.07.2020, 14:52
Auto: W124 E320 Coupé 1994, Getrag
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí
Věk: 65

Re: Modrý kouř

Příspěvek od eMBéčko »

Existuje prý vcelku spolehlivý způsob, jak odhalit netěsná ventilová gufera - jet z kopce se zařazeným kvaltem bez plynu a když se po následném přidání plynu zahulí (modře) z výfuku, jsou gufera špatná... Mně po studeném startu kouřil výfuk normálně (málo a hlavně pára), na volnoběh se do modra začal barvit až tak po dvou-třech minutách. Dolíval jsem už skoro třičtvrtě litru na tisíc km, po výměně gufer spotřeba oleje klesla na max. deci.

PřemekD
kometa
Příspěvky: 2025
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Re: Modrý kouř

Příspěvek od PřemekD »

Cyril píše: stř 22.03.2023, 14:44 Smrdí a hodně jak u V3S či Avie.Přesně jsi to trefil.
Tak to není olej ale špatně spálená nafta, věř. @}->-- ...stará vesta.
Vstřiky, malej předvstřik,.....možná malá komprese.
-----------------------------------------

Merc124
Re: Modrý kouř

Příspěvek od Merc124 » 22 bře 2023 20:29
tipuju, dle projevu, ztvrdlý gufera na ventilech, za studena modrý dým v laufu, po ohřátí gufera trochu změknou a modrý dým není =-o je to tak ? Jaká je spotřeba mot. oleje na tis. km ?


Pavle není to tak, tvrdý gufera už nikdy nezměknou, to si pleteš s pánským přirozením. *jokingly*
To že to kouří po startu u špatně utěsněnech ventilů je tím, že po chcípnutí po předchozí jízdě nateče trochu oleje z prostoru nad vodítkama na dříky sacích ventilů a tím pak do spalováku.
Přesně vystiženo to je od eMbéčka - delší jízda bez plynu z kopce, a pak to zahulí jak tank.
Přesně tak se chová motor OM 601-606 s prostřeleným těsněním pod hlavou. Stačí odšroubovat sběrné výfukové potrubí a vidíš, jak je díra-výfuk 1.válce nabalenej černou mastnou sračkou.

Autor tématu
Cyril
hvězdička
Příspěvky: 78
Registrován: úte 25.03.2014, 9:26
Auto: toyota avensis d-cat,Mercedes w123 200d,fiat punto
Bydliště: Praha
Věk: 50
Kontaktovat uživatele:

Re: Modrý kouř

Příspěvek od Cyril »

Po zahřátí motoru dým zmizí auto je bez kouře toto se děje třeba po denní odstávce auta. V autě se zatím jen hrabu a relaxuju, tudíž nájezd po dobu co jej vlastním jsem najel tak 200km. 1 tis..km budu mít když pán bůh dá tak na vánoce. 009

Autor tématu
Cyril
hvězdička
Příspěvky: 78
Registrován: úte 25.03.2014, 9:26
Auto: toyota avensis d-cat,Mercedes w123 200d,fiat punto
Bydliště: Praha
Věk: 50
Kontaktovat uživatele:

Re: Modrý kouř

Příspěvek od Cyril »

Musí hlava dolů kdybych dělal těsnění ventilů? Pokud ano ,tak na to peču

eMBéčko
vycházející hvězda
Příspěvky: 970
Registrován: stř 01.07.2020, 14:52
Auto: W124 E320 Coupé 1994, Getrag
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí
Věk: 65

Re: Modrý kouř

Příspěvek od eMBéčko »

Na mojí předchozí Omeze V6 mi kamoš mého kamoša měnil ventilová gufírka bez sundání hlav. Ale každej to neumí nebo se mu do toho nechce, je to přecjen vopruz. Proto jsem taky jejich výměnu odkládal a dolíval... :)

PřemekD
kometa
Příspěvky: 2025
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Re: Modrý kouř

Příspěvek od PřemekD »

Cyril píše: sob 22.04.2023, 7:35 Musí hlava dolů kdybych dělal těsnění ventilů? Pokud ano ,tak na to peču
Jde to udělat na autě bez sundání hlavy.
Spešl klíče na dem. seřizovacích matic ventilů a následné seřízení ventilových vůlí jsou podmínkou!
*thumbs up*

Autor tématu
Cyril
hvězdička
Příspěvky: 78
Registrován: úte 25.03.2014, 9:26
Auto: toyota avensis d-cat,Mercedes w123 200d,fiat punto
Bydliště: Praha
Věk: 50
Kontaktovat uživatele:

Re: Modrý kouř

Příspěvek od Cyril »

Tak kouř je nyní šedivý, začal jsem hodně jezdit a modrý zmizel a nahradil ho šedivý. Nyní hulí po každém rozjetí či přeřazení. Jsem z toho docela v šoku. Nevím jestli vstřiky stačí vyměnit ale spíše to vidím na servis. Otázka co dělat?

Autor tématu
Cyril
hvězdička
Příspěvky: 78
Registrován: úte 25.03.2014, 9:26
Auto: toyota avensis d-cat,Mercedes w123 200d,fiat punto
Bydliště: Praha
Věk: 50
Kontaktovat uživatele:

Re: Modrý kouř

Příspěvek od Cyril »

Když jsem dal ten drátěný vzduchový filtr pryč při studeném startování téměř žádný kouř,jen to hůř startovalo. Domnívám se že kouř dělá nedostatek vzduchu dá se to nějak štelovat? Pořád se v tom hrabu a hledám příčinu jen nechci hýbat čerpadlem na to si netroufnu.
Odpovědět