SL380 - jak velký průšvih je ten motor/rozvod?

Odpovědět

Autor tématu
Laďa-K
vycházející hvězda
Příspěvky: 504
Registrován: ned 21.09.2008, 12:02
Auto: Mercedes-Benz 350SLC
Bydliště: Šumperk
Věk: 50

SL380 - jak velký průšvih je ten motor/rozvod?

Příspěvek od Laďa-K »

Nazdar pánové. Kamoš chce koupit w107 SL. Má vyhlédnuté dva s motorem 380. Vím že ten motor má problematický rozvod, tak mám otázku jestli se problému nedá třeba předejít jeho výměnou, ale četl jsem něco že problém je samotná konstrukce a řetěz přeskočí kdykoliv nečekaně... Takže co kamarádovi poradíme? Díky všem za konstruktivní příspěvky. :stern: 007 @}->-- *drink*

PřemekD
kometa
Příspěvky: 2225
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Re: SL380 - jak velký průšvih je ten motor/rozvod?

Příspěvek od PřemekD »

Já osobně bych po těch letech vymněnál komplet rozvody, a nemůže mě potkat že se to může potkat.
Nejhorší jsou zkřehlý plastový kluzný plochy...teplem a věkem.

metrák66
kometa
Příspěvky: 2280
Registrován: pát 07.01.2011, 14:55
Auto: MB W110
Bydliště: Kfely
Věk: 58

Re: SL380 - jak velký průšvih je ten motor/rozvod?

Příspěvek od metrák66 »

380 byl vůbec nepovedenej motor a možná proto byl ve výrobě jen chvilku.Holt všechno se jim nepovedlo.Bejt kamarádem,tak se tomu vyhnu a šel bych radši do 280.Stejně s tím nikde závodit nebude a na to poprdění bez střechy to stačí.Krámů je na to poměrně všude dost a bude spokojenej.Si teda myslím...

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: SL380 - jak velký průšvih je ten motor/rozvod?

Příspěvek od fíkus »

Byly 2 provedení - jednořadový a dvouřadový řetěz. Každopádně - na V8 všech typů se řetěz mění daleko častěji, než u dieselů známých z pián, 124 a 115. Konstrukce je úplně stejná a jde to "prohodit" za dvouřadu. Prsa, blok, všechno je stejný. Problém byl v tom, že tyhle motory nemají "zubatý" napínáky, u kterých při teplém oleji a vypnutí motoru klesne tlak a při startu skočí na levé vačce řetěz. A jednořadý se vytahal už po pár tisích km, Mercerdes na to měl svolávačku a zadarmo to lidem předělával. Jednořadu jsem neviděl ani nepamatuji. Dál klasika celohliníkových motorů - úniky oleje všude. Tyhle motory byly prostě olejničky, ne vyloženě kaluže, ale mastný to bylo poměrně rychle po sjetí z linky. Kouknout zespodu na spoj hlavy/blok, tam to bývá vzadu mastné - těsnění pod hlavama. US verze jsou ještě "vylepšený" u praverzi KE Jetronic. Nic neřešitelnýho, ale proti 350/450 SL 75-80 EU problémový auto.

Mikesh
hvězdička
Příspěvky: 202
Registrován: sob 07.05.2011, 20:00
Auto: W126 500SE

Re: SL380 - jak velký průšvih je ten motor/rozvod?

Příspěvek od Mikesh »

fíkus píše: úte 23.05.2023, 22:34 Byly 2 provedení - jednořadový a dvouřadový řetěz. Každopádně - na V8 všech typů se řetěz mění daleko častěji, než u dieselů známých z pián, 124 a 115. Konstrukce je úplně stejná a jde to "prohodit" za dvouřadu. Prsa, blok, všechno je stejný. Problém byl v tom, že tyhle motory nemají "zubatý" napínáky, u kterých při teplém oleji a vypnutí motoru klesne tlak a při startu skočí na levé vačce řetěz. A jednořadý se vytahal už po pár tisích km, Mercerdes na to měl svolávačku a zadarmo to lidem předělával. Jednořadu jsem neviděl ani nepamatuji. Dál klasika celohliníkových motorů - úniky oleje všude. Tyhle motory byly prostě olejničky, ne vyloženě kaluže, ale mastný to bylo poměrně rychle po sjetí z linky. Kouknout zespodu na spoj hlavy/blok, tam to bývá vzadu mastné - těsnění pod hlavama. US verze jsou ještě "vylepšený" u praverzi KE Jetronic. Nic neřešitelnýho, ale proti 350/450 SL 75-80 EU problémový auto.
A jak jsou na tom podle tebe po FL motory 420, 500, 560? Dík
Odpovědět