Teď sem to měnil u týpka, který dělá opravy automatů a na otázku jak to vyměníme všechno řekl, že to nejde... Debil.blueabyss píše:Pokud na měniči není šroub - jakožto, že u vozidel novější produkce není tak se u výměny oleje provádí proplach systému a pročištění chladiče. Je to standardní postup dle WIS.
Na proplach potřebuješ cca3 -4l oleje - vypustíš olej naliješ nový - rovná se množství vypuštěného oleje - nastartuješ motor pro-řadíš ve všech režimech S -W - C . Vozidlo je na zdviži. Po té olej vypustíš sundáš vanu kterou vyčistíš - odděláš trubky chladiče u převodovky a propláchneš tlakem (stačí šprickou) - buď novým olejem nebo čistícím prostředkem. Pozor některé tipy vozidel mají termostaty na olej.
Nasadíš nový filtr - dáš nové těsnění, novou zásuvku, doporučeny jsou i nové šrouby a provedeš vyrovnání hladiny oleje. Pro každý tip převodovky je určen postup provedení vyrovnání hladiny.,
TZN. že pokud ti někdo dělá výměnu oleje v převodovce za 3000 tak ji dělá buď jako sponzorský dar nebo špatně
Další variantou je speciální zařízení, které čerpá za chodu motoru olej do převodovky a starý olej se z okruhu vypouští do připravené nádoby (postup je trošku složitější ) napojení se provádí na sací a výtlačnou větev- je to velice účinná forma pročištění a propláchnutí převodovky jelikož se tato výměna provádí za chodu převodovky a postupným přeřazováním jednotlivých funkcí se dokonale propláchne i rozvaděč. Nakonec je provedena výměna filtru a vyrovnání hladiny. Tato forma však vyžaduje více jak dvojnásobnou spotřebu oleje. Doplňuje se také čistící prostředek.
Po tomto je dobré provést vymazání adaptačních hodnot.
Kdysi mě na W211 měnili v Olomouci tímto http://www.spitec.sk/2-Autoservis/LAUNC ... oviek.html
a pokud se nepletu, žádný olej navíc tam nebyl potřeba.
Ptal jsem se i v Mercedesu a přiznali, že vypouští pouze vanu... =-o
P.S. co se týká cen - olej Mobil ATF 134 - 200 Kč/l, filtr Mann 250 Kč.