Výroba brzdových trubiček.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 89
- Registrován: čtv 18.09.2008, 19:39
- Auto: W124 250TD, W208 CLK 200
- Bydliště: Vyškov
Re: Výroba brzdových trubiček.
Já nevím, ale připadá mi zbytečné řešit, jaký tlak vyvine Godzila nebo proč má volha měděné trubky. Jestli někdo stanovil, že se má pro brzdová potrubí používat nějaká norma ISO - 7098, která vyžaduje tlak alespoń 110 MPa, tak asi nelze použít měď, když snese 60 MPa. Je to stejné, jako diskuze, jestli je 50-ka v obci málo nebo moc. Pokud vím, tak brzdové trubky jsou 2-3 plášťové, tj. ocelová trubka vevnitř poměděná a na povrchu nějaká laková pryskyřice, případně jiná kombinace. Jaké jsou skutečné podmínky pro brzdové potrubí by měl opravdu říct někdo, kdo o tom něco ví. To co jsem napsal si může každý najít na brzdařských webech.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 4495
- Registrován: čtv 31.07.2008, 13:59
- Auto: 124 - to je krásný číslo co mám rád
- Bydliště: Nehvizdy, Praha - východ
- Věk: 49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výroba brzdových trubiček.
Kdo má pochybnost, nechť použije jiný materiál, každý má možnost volby.. :)
Kris: Nezlob se, montáž neee. FAkt to nesnáším, občas to dělám, ale jen těm nejvěrnějším a nejzaslouženějším letitým odběratelům a to jen v případě, že není zbytí... 8)
Kris: Nezlob se, montáž neee. FAkt to nesnáším, občas to dělám, ale jen těm nejvěrnějším a nejzaslouženějším letitým odběratelům a to jen v případě, že není zbytí... 8)
-
- hvězdička
- Příspěvky: 229
- Registrován: úte 30.09.2008, 22:29
- Auto: MB W 123, 240TD, 230E, 230TE, 220D, 300D
- Bydliště: Praha
Re: Výroba brzdových trubiček.
Potvrzuji, že tahání trubek na autě je vomrd všech vomrdů. Schůdná cesta je dělat je komplet a to chce malokdo...
-
- hvězdička
- Příspěvky: 75
- Registrován: pát 05.07.2013, 6:53
- Auto: w124 230e r.v.89
- Bydliště: Praha
Re: Výroba brzdových trubiček.
Na kolik by mně vyšla komplet celá sada brzdovejch trubek pro sedan 123 ?
-
- hvězdička
- Příspěvky: 253
- Registrován: pon 14.05.2012, 21:54
- Auto: W123 250, W124 300 CE
- Bydliště: Olomoucky kraj
Re: Výroba brzdových trubiček.
Pánové, dělám na pianku brzdy, potrubí jak brzdy, tak naftu. Sháněl sem info jak na tomto foru, tak jinde. Nikde sem nesehnal přesné míry. Ale dal sem si do kupy tohle a taky si to dle toho nechám namíru dělat. Všude sem dal o 10cm víc, to se ztratí jako nic. Třeba to někomu pomůže. Předem říkám, že je to není 100% přesné. Ne, že mi pak někro řekne, že mu to nepasovalo a bude rejpat! Za to neručím!!
Mercedes W123 BRZDY : tloušťka materiálu/průměr: 4,75 mm
Palivové potrubí: tloušťka /průměr potrubí: 8 mm
Délka palivového potrubí: 2 kusy
1) přívod :365cm
2) vratka :320cm
Celkem palivové potrubí o průměru 8mm 685cm = 6,85m
Délka brzdového potrubí: 5kusů
1) přední levé : 45 cm
2) přední pravé : 155cm
3) zadní levé : 50 cm
4) zadní pravé : 95 cm
5) spoj předek-zadek (do kostky) : 335 cm
Celkem brzdové potrubí o průměru 4,75mm 680cm = 6,8m
Mercedes W123 BRZDY : tloušťka materiálu/průměr: 4,75 mm
Palivové potrubí: tloušťka /průměr potrubí: 8 mm
Délka palivového potrubí: 2 kusy
1) přívod :365cm
2) vratka :320cm
Celkem palivové potrubí o průměru 8mm 685cm = 6,85m
Délka brzdového potrubí: 5kusů
1) přední levé : 45 cm
2) přední pravé : 155cm
3) zadní levé : 50 cm
4) zadní pravé : 95 cm
5) spoj předek-zadek (do kostky) : 335 cm
Celkem brzdové potrubí o průměru 4,75mm 680cm = 6,8m
-
- hvězdička
- Příspěvky: 307
- Registrován: sob 02.08.2008, 8:36
- Auto: Jak kdy
- Bydliště: Plzeň,Domažlice
- Věk: 51
Re: Výroba brzdových trubiček.
Pěkná Práce díky to se hodí *thumbs up*
-
- hvězdička
- Příspěvky: 68
- Registrován: pát 01.01.2010, 21:50
- Auto: W212 200CDi
- Bydliště: Praha
- Věk: 63
Re: Výroba brzdových trubiček.
Ocelové pozinkované a měděné niklované trubky mají tloušťku stěny 0,71mm, měděné trubky z důvodu dodržení normy DIN/ISO: 74234 mají stěnu 1mm.
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 2773
- Registrován: pát 01.08.2008, 19:11
- Auto: PKW und LKW
- Bydliště: West Brnou
Re: Výroba brzdových trubiček.
Kdysi dávno mě neprošlo auto na STK kvůli mědi. Opakovačka po natření OK.Fuller píše:Ocelové pozinkované a měděné niklované trubky mají tloušťku stěny 0,71mm, měděné trubky z důvodu dodržení normy DIN/ISO: 74234 mají stěnu 1mm.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 118
- Registrován: pát 01.08.2008, 10:08
- Auto: W123 240 TD
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výroba brzdových trubiček.
Tip pro vás :)
Náměstekw123 tu kdysi říkal že jemu ten oser s taháním trubiček nevadí..
Náměstekw123 tu kdysi říkal že jemu ten oser s taháním trubiček nevadí..
-
- Administrátor
- Příspěvky: 1019
- Registrován: čtv 31.07.2008, 16:09
- Auto: W123 280TE, Dačia Dusteř turbo 16V kvatro
- Bydliště: Mělník, Praha
- Věk: 47
Re: Výroba brzdových trubiček.
Kdyz je auto na grilu, ma sundany vejfucky, zadni napravu a taky ma vyvareny podlahy, tak to jde v pohode *jokingly*
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 3104
- Registrován: pon 26.01.2009, 21:08
- Auto: Iveco daily 35S12
- Bydliště: Brno
Re: Výroba brzdových trubiček.
měd na brzdy určitě ne.
Volte železo :)
Volte železo :)
-
- král hvězd
- Příspěvky: 4495
- Registrován: čtv 31.07.2008, 13:59
- Auto: 124 - to je krásný číslo co mám rád
- Bydliště: Nehvizdy, Praha - východ
- Věk: 49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výroba brzdových trubiček.
TAk jde o to jaká měď, musí to bejt opravdu dobrá trubka a musí to bejt trubka pro brzdy. K měděnejm trubkám co jsem tu měl od Bernera mám veškeré certifikáty, i německý TUV to má, takže to plošně asi nebude tak jak se zde hlásá... ;)
-
- hvězdička
- Příspěvky: 22
- Registrován: pát 27.12.2013, 6:17
- Auto: W 123 240 d, S 211 270cdi 2003,
- Bydliště: Bystřice
- Věk: 51
Re: Výroba brzdových trubiček.
Nevím, jak kde na stk s měděnýma trubkama,jestli jenom technik neměl "zácpu" ale my také vyrábíme měděné trubky na brzdy a na stk žáden problém.V obchodě s díly "POP ART" mají na prodej hotové v různých délkach a závitech.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 22
- Registrován: čtv 29.05.2014, 21:07
- Auto: W124 220E
Re: Výroba brzdových trubiček.
Zrovna řeším problematiku brzdových a palivových trubek na W124, hodně jsem četl a ptal se na názory k měděným trubkám. 100 lidí 100 názorů. Vím, že je používá Volvo?
Kokrétně hojně používaný odkaz na "zákon" ISO - 7098 - 1984. Testováno VÚMV Praha protokolem č. 573.93/06. jsem nikde nenašel a myslím si velmi vážně, že se jedná o nesmysl.
Proto jsem zabrouzdal na tuto stránku o testech Cunifer trubek (90% měď 10% nikl).
http://www.copper.org/applications/auto ... #footnotes
Pokud jsem si to dobře přeložil, cunifer trubky dle testů jsou mnohem kvalitnější než ocelové.
Volvo z roku 1976, kde se tyto trubky montovali, měly perfektní stav a při testu exploze natlakováním tato trubka praskla až při tlaku 1117bar - 111MPa. Používají je dokonce Porsche a Aston Martin.
Čili kdo k tomu ví něco více? Moc by mě to zajímalo, nějaký odkaz viz zákoník atd.
Protože na webu se to jen hemží, lidmi kteří plivou jed a citují "normu" jedné firmy, ale praxe je jiná. :-$
Kokrétně hojně používaný odkaz na "zákon" ISO - 7098 - 1984. Testováno VÚMV Praha protokolem č. 573.93/06. jsem nikde nenašel a myslím si velmi vážně, že se jedná o nesmysl.
Proto jsem zabrouzdal na tuto stránku o testech Cunifer trubek (90% měď 10% nikl).
http://www.copper.org/applications/auto ... #footnotes
Pokud jsem si to dobře přeložil, cunifer trubky dle testů jsou mnohem kvalitnější než ocelové.
Volvo z roku 1976, kde se tyto trubky montovali, měly perfektní stav a při testu exploze natlakováním tato trubka praskla až při tlaku 1117bar - 111MPa. Používají je dokonce Porsche a Aston Martin.
Čili kdo k tomu ví něco více? Moc by mě to zajímalo, nějaký odkaz viz zákoník atd.
Protože na webu se to jen hemží, lidmi kteří plivou jed a citují "normu" jedné firmy, ale praxe je jiná. :-$
-
- hvězdička
- Příspěvky: 22
- Registrován: čtv 29.05.2014, 21:07
- Auto: W124 220E
Re: Výroba brzdových trubiček.
Bral jsem trubky od Dana a max. spokojenost! Použito: měď na palivo, nikl na brzdy. Na STK žádný problém ba naopak jsem byl pochválen, že tam dlouho neměli auto z tohoto roku v takovém stavu.