Výroba brzdových trubiček.


Ygor_
hvězdička
Příspěvky: 89
Registrován: čtv 18.09.2008, 19:39
Auto: W124 250TD, W208 CLK 200
Bydliště: Vyškov

Re: Výroba brzdových trubiček.

Příspěvek od Ygor_ »

Já nevím, ale připadá mi zbytečné řešit, jaký tlak vyvine Godzila nebo proč má volha měděné trubky. Jestli někdo stanovil, že se má pro brzdová potrubí používat nějaká norma ISO - 7098, která vyžaduje tlak alespoń 110 MPa, tak asi nelze použít měď, když snese 60 MPa. Je to stejné, jako diskuze, jestli je 50-ka v obci málo nebo moc. Pokud vím, tak brzdové trubky jsou 2-3 plášťové, tj. ocelová trubka vevnitř poměděná a na povrchu nějaká laková pryskyřice, případně jiná kombinace. Jaké jsou skutečné podmínky pro brzdové potrubí by měl opravdu říct někdo, kdo o tom něco ví. To co jsem napsal si může každý najít na brzdařských webech.

zadek524
král hvězd
Příspěvky: 4495
Registrován: čtv 31.07.2008, 13:59
Auto: 124 - to je krásný číslo co mám rád
Bydliště: Nehvizdy, Praha - východ
Věk: 49
Kontaktovat uživatele:

Re: Výroba brzdových trubiček.

Příspěvek od zadek524 »

Kdo má pochybnost, nechť použije jiný materiál, každý má možnost volby.. :)
Kris: Nezlob se, montáž neee. FAkt to nesnáším, občas to dělám, ale jen těm nejvěrnějším a nejzaslouženějším letitým odběratelům a to jen v případě, že není zbytí... 8)

Kaslikov
hvězdička
Příspěvky: 229
Registrován: úte 30.09.2008, 22:29
Auto: MB W 123, 240TD, 230E, 230TE, 220D, 300D
Bydliště: Praha

Re: Výroba brzdových trubiček.

Příspěvek od Kaslikov »

Potvrzuji, že tahání trubek na autě je vomrd všech vomrdů. Schůdná cesta je dělat je komplet a to chce malokdo...

janhoumr@seznam.cz
hvězdička
Příspěvky: 75
Registrován: pát 05.07.2013, 6:53
Auto: w124 230e r.v.89
Bydliště: Praha

Re: Výroba brzdových trubiček.

Příspěvek od janhoumr@seznam.cz »

Na kolik by mně vyšla komplet celá sada brzdovejch trubek pro sedan 123 ?

tomakecTD
hvězdička
Příspěvky: 253
Registrován: pon 14.05.2012, 21:54
Auto: W123 250, W124 300 CE
Bydliště: Olomoucky kraj

Re: Výroba brzdových trubiček.

Příspěvek od tomakecTD »

Pánové, dělám na pianku brzdy, potrubí jak brzdy, tak naftu. Sháněl sem info jak na tomto foru, tak jinde. Nikde sem nesehnal přesné míry. Ale dal sem si do kupy tohle a taky si to dle toho nechám namíru dělat. Všude sem dal o 10cm víc, to se ztratí jako nic. Třeba to někomu pomůže. Předem říkám, že je to není 100% přesné. Ne, že mi pak někro řekne, že mu to nepasovalo a bude rejpat! Za to neručím!!

Mercedes W123 BRZDY : tloušťka materiálu/průměr: 4,75 mm
Palivové potrubí: tloušťka /průměr potrubí: 8 mm

Délka palivového potrubí: 2 kusy
1) přívod :365cm
2) vratka :320cm
Celkem palivové potrubí o průměru 8mm 685cm = 6,85m

Délka brzdového potrubí: 5kusů
1) přední levé : 45 cm
2) přední pravé : 155cm
3) zadní levé : 50 cm
4) zadní pravé : 95 cm
5) spoj předek-zadek (do kostky) : 335 cm

Celkem brzdové potrubí o průměru 4,75mm 680cm = 6,8m

míra007
hvězdička
Příspěvky: 307
Registrován: sob 02.08.2008, 8:36
Auto: Jak kdy
Bydliště: Plzeň,Domažlice
Věk: 51

Re: Výroba brzdových trubiček.

Příspěvek od míra007 »

Pěkná Práce díky to se hodí *thumbs up*

Fuller
hvězdička
Příspěvky: 68
Registrován: pát 01.01.2010, 21:50
Auto: W212 200CDi
Bydliště: Praha
Věk: 63

Re: Výroba brzdových trubiček.

Příspěvek od Fuller »

Ocelové pozinkované a měděné niklované trubky mají tloušťku stěny 0,71mm, měděné trubky z důvodu dodržení normy DIN/ISO: 74234 mají stěnu 1mm.

sněhulák
legenda hvězd
Příspěvky: 2773
Registrován: pát 01.08.2008, 19:11
Auto: PKW und LKW
Bydliště: West Brnou

Re: Výroba brzdových trubiček.

Příspěvek od sněhulák »

Fuller píše:Ocelové pozinkované a měděné niklované trubky mají tloušťku stěny 0,71mm, měděné trubky z důvodu dodržení normy DIN/ISO: 74234 mají stěnu 1mm.
Kdysi dávno mě neprošlo auto na STK kvůli mědi. Opakovačka po natření OK.

xmedh02
hvězdička
Příspěvky: 118
Registrován: pát 01.08.2008, 10:08
Auto: W123 240 TD
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výroba brzdových trubiček.

Příspěvek od xmedh02 »

Tip pro vás :)

Náměstekw123 tu kdysi říkal že jemu ten oser s taháním trubiček nevadí..

CTC
Administrátor
Příspěvky: 1019
Registrován: čtv 31.07.2008, 16:09
Auto: W123 280TE, Dačia Dusteř turbo 16V kvatro
Bydliště: Mělník, Praha
Věk: 47

Re: Výroba brzdových trubiček.

Příspěvek od CTC »

Kdyz je auto na grilu, ma sundany vejfucky, zadni napravu a taky ma vyvareny podlahy, tak to jde v pohode *jokingly*

Džejár
legenda hvězd
Příspěvky: 3104
Registrován: pon 26.01.2009, 21:08
Auto: Iveco daily 35S12
Bydliště: Brno

Re: Výroba brzdových trubiček.

Příspěvek od Džejár »

měd na brzdy určitě ne.

Volte železo :)

zadek524
král hvězd
Příspěvky: 4495
Registrován: čtv 31.07.2008, 13:59
Auto: 124 - to je krásný číslo co mám rád
Bydliště: Nehvizdy, Praha - východ
Věk: 49
Kontaktovat uživatele:

Re: Výroba brzdových trubiček.

Příspěvek od zadek524 »

TAk jde o to jaká měď, musí to bejt opravdu dobrá trubka a musí to bejt trubka pro brzdy. K měděnejm trubkám co jsem tu měl od Bernera mám veškeré certifikáty, i německý TUV to má, takže to plošně asi nebude tak jak se zde hlásá... ;)

kevins
hvězdička
Příspěvky: 22
Registrován: pát 27.12.2013, 6:17
Auto: W 123 240 d, S 211 270cdi 2003,
Bydliště: Bystřice
Věk: 51

Re: Výroba brzdových trubiček.

Příspěvek od kevins »

Nevím, jak kde na stk s měděnýma trubkama,jestli jenom technik neměl "zácpu" ale my také vyrábíme měděné trubky na brzdy a na stk žáden problém.V obchodě s díly "POP ART" mají na prodej hotové v různých délkach a závitech.

Miross
hvězdička
Příspěvky: 22
Registrován: čtv 29.05.2014, 21:07
Auto: W124 220E

Re: Výroba brzdových trubiček.

Příspěvek od Miross »

Zrovna řeším problematiku brzdových a palivových trubek na W124, hodně jsem četl a ptal se na názory k měděným trubkám. 100 lidí 100 názorů. Vím, že je používá Volvo?
Kokrétně hojně používaný odkaz na "zákon" ISO - 7098 - 1984. Testováno VÚMV Praha protokolem č. 573.93/06. jsem nikde nenašel a myslím si velmi vážně, že se jedná o nesmysl.

Proto jsem zabrouzdal na tuto stránku o testech Cunifer trubek (90% měď 10% nikl).
http://www.copper.org/applications/auto ... #footnotes

Pokud jsem si to dobře přeložil, cunifer trubky dle testů jsou mnohem kvalitnější než ocelové.
Volvo z roku 1976, kde se tyto trubky montovali, měly perfektní stav a při testu exploze natlakováním tato trubka praskla až při tlaku 1117bar - 111MPa. Používají je dokonce Porsche a Aston Martin.

Čili kdo k tomu ví něco více? Moc by mě to zajímalo, nějaký odkaz viz zákoník atd.
Protože na webu se to jen hemží, lidmi kteří plivou jed a citují "normu" jedné firmy, ale praxe je jiná. :-$

Miross
hvězdička
Příspěvky: 22
Registrován: čtv 29.05.2014, 21:07
Auto: W124 220E

Re: Výroba brzdových trubiček.

Příspěvek od Miross »

Bral jsem trubky od Dana a max. spokojenost! Použito: měď na palivo, nikl na brzdy. Na STK žádný problém ba naopak jsem byl pochválen, že tam dlouho neměli auto z tohoto roku v takovém stavu.
Odpovědět