konečně jsem se dočkal-SL600
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: konečně jsem se dočkal-SL600
Kamarád čalouník Rek = @}->--
1. diagnostika. :x
1. diagnostika. :x
Naposledy upravil(a) Přemek Doležal dne ned 22.11.2015, 23:07, celkem upraveno 1 x.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 29
- Registrován: pát 13.11.2015, 17:27
- Auto: SL500 1992
Re: konečně jsem se dočkal-SL600
Zdravím všechny,
Umí mi někdo říct podle toho VINu ten rok výroby?
Tak ovladač volantu opraven, schémátko mi pomohlo napůl, pochopil jsem princip, ale nepasovalo na moje auto, neseděly barvy a ve schémátku je 5 drátů a já mám 6, proměřil jsem, rozkuchl, vyčistil pecky na kontaktech, se sprostým slovníkem poskládal a funguje.
ASR svítí tak 2-3 studený starty a potom už ne. Když nesvítí, jede to úplně jinak a funguje i tempomat.
To podsvídení displeje svítí nonstop :(
Umí mi někdo říct podle toho VINu ten rok výroby?
Tak ovladač volantu opraven, schémátko mi pomohlo napůl, pochopil jsem princip, ale nepasovalo na moje auto, neseděly barvy a ve schémátku je 5 drátů a já mám 6, proměřil jsem, rozkuchl, vyčistil pecky na kontaktech, se sprostým slovníkem poskládal a funguje.
ASR svítí tak 2-3 studený starty a potom už ne. Když nesvítí, jede to úplně jinak a funguje i tempomat.
To podsvídení displeje svítí nonstop :(
-
- hvězdička
- Příspěvky: 383
- Registrován: sob 09.11.2013, 21:49
- Auto: R129 SL600 W140 S600
Re: konečně jsem se dočkal-SL600
No hele, u vsech aut mi to zatim napsalo i presnej den dodani, u toho tvyho ta informace chybi:
vybava: Mimochodem, dle vypisu mas strechu z modryho hadru? Pokud neni uz vymenena za cernou, tak *thumbs up* , barevny strechy se moc nevidej...
Vzhledem k tomu, ze mas motor M119.960, je to max. rok 1992, pak uz se daval motor M119.972
Nedostals nejaky puvodni nemecky papiry k tomu?
Kdyz ti sviti to ASR, jede to v nouzaku, otacky motoru jsou omezeny, prevodovka radi jinak, pripadne vubec neradi, necha tam 2.
V krabici s pocitacema - v motoru je hned kde konci predni okno pred spolujezdcem takovej dekl, pod nim jsou pocitace - je bud OVerloadProtect rele, nebo BCM jednotka, podle roku... poznas to pohledem, OVP je mala cervena krabicka se dvema pojistkama nahore To byva pomerne casto spatny. Novejsi auta maj misto toho BCM, to je normalne velky jako jeden z pocitacu, akorat ma na sobe taky asi 3 pojistky, s tim ale problemy nebejvaj.
Furt si ale nenapsal, v jakym stavu mas draty kolem motoru. Odmotej nekde kus toho cernyho textilu a podivej se, co je vevnitr. Pokud najdes neco takovyho: http://2.bp.blogspot.com/_RsleGXHEts4/S ... ires_2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
... tak uz budes vedet, ze to je presne ten duvod, proc ti sviti ASR.
Typicky ty kabely uhnijou ke skrtici klapce, nekde se zkratujou a to ASR a nouzak je dusledek.
Ale jak jsem psal, tohle je jen jedna z 100000 moznosti, co tomu muze bejt, kazdopadne bych tim zacal, protoze je to jednoduchy zjistit, na prvni pohled videt, a je to potreba opravit driv, nez se to nekde zkratuje tak, ze shori neco dalsiho, drazsiho.
vybava: Mimochodem, dle vypisu mas strechu z modryho hadru? Pokud neni uz vymenena za cernou, tak *thumbs up* , barevny strechy se moc nevidej...
Vzhledem k tomu, ze mas motor M119.960, je to max. rok 1992, pak uz se daval motor M119.972
Nedostals nejaky puvodni nemecky papiry k tomu?
Kdyz ti sviti to ASR, jede to v nouzaku, otacky motoru jsou omezeny, prevodovka radi jinak, pripadne vubec neradi, necha tam 2.
V krabici s pocitacema - v motoru je hned kde konci predni okno pred spolujezdcem takovej dekl, pod nim jsou pocitace - je bud OVerloadProtect rele, nebo BCM jednotka, podle roku... poznas to pohledem, OVP je mala cervena krabicka se dvema pojistkama nahore To byva pomerne casto spatny. Novejsi auta maj misto toho BCM, to je normalne velky jako jeden z pocitacu, akorat ma na sobe taky asi 3 pojistky, s tim ale problemy nebejvaj.
Furt si ale nenapsal, v jakym stavu mas draty kolem motoru. Odmotej nekde kus toho cernyho textilu a podivej se, co je vevnitr. Pokud najdes neco takovyho: http://2.bp.blogspot.com/_RsleGXHEts4/S ... ires_2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
... tak uz budes vedet, ze to je presne ten duvod, proc ti sviti ASR.
Typicky ty kabely uhnijou ke skrtici klapce, nekde se zkratujou a to ASR a nouzak je dusledek.
Ale jak jsem psal, tohle je jen jedna z 100000 moznosti, co tomu muze bejt, kazdopadne bych tim zacal, protoze je to jednoduchy zjistit, na prvni pohled videt, a je to potreba opravit driv, nez se to nekde zkratuje tak, ze shori neco dalsiho, drazsiho.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 29
- Registrován: pát 13.11.2015, 17:27
- Auto: SL500 1992
Re: konečně jsem se dočkal-SL600
ano ano, střecha je modrá,
německý papíry mám, je tam první registrace 04.1992. Tím, že je to začátek roku, bych se nedivil, že to je 91.
No popravdě řečeno do těch kabelů jsem se bál hrabat, ale udělám to. Koukal jsem zatím kudy vedou a moc jsem přes plasty neviděl, takže to musím, jestli se nemýlím oddeklovat a uvidíme co najdu. Jinak to relé se musí vyměnit, nebo tam stačí jen očistit kontakty?
německý papíry mám, je tam první registrace 04.1992. Tím, že je to začátek roku, bych se nedivil, že to je 91.
No popravdě řečeno do těch kabelů jsem se bál hrabat, ale udělám to. Koukal jsem zatím kudy vedou a moc jsem přes plasty neviděl, takže to musím, jestli se nemýlím oddeklovat a uvidíme co najdu. Jinak to relé se musí vyměnit, nebo tam stačí jen očistit kontakty?
-
- hvězdička
- Příspěvky: 383
- Registrován: sob 09.11.2013, 21:49
- Auto: R129 SL600 W140 S600
Re: konečně jsem se dočkal-SL600
Tak tak, oddeklovat, najit ty svazky omotany cernou textilni paskou, kousek pasky odmotat, opatrne s tim zahejbat, uvidet jestli se izolace na jednotlivejch dratech lame nebo ne.
S tim rele to holt chce vlastni invenci trochu, to se tezko takhle radi pres pocitac, si pak pujdes koupit novy za dva litry jenom abys zjistil, ze tim to teda rozhodne nebylo. Protoze je znama vec, ze odchazi, tak ja bych asi postupoval tak, ze bych ho vyndal a vymyslel zpusob, jak zjistit co mu je, jestli mu vubec neco je, jak to promerit, pripadne jak ho opravit nebo nahradit... ale nevim, ja ho v aute nemam.
Ono ma na sobe z boku nakresleny schema, co v nem je, tak z toho bych asi vychazel pri mereni, taky to uz urcite nekdo na zemekouli delal, tak bych se podival na net....
Tady to nekdo popisuje, k cemu to je, co to dela, jak to zmerit, je to sice na w124, ale to nevadi:
http://www.benzworld.org/forums/w124-e- ... -test.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale znova rikam.... je to jen jedna z moznosti, tak se na to nijak neupinej.... 009
S tim rele to holt chce vlastni invenci trochu, to se tezko takhle radi pres pocitac, si pak pujdes koupit novy za dva litry jenom abys zjistil, ze tim to teda rozhodne nebylo. Protoze je znama vec, ze odchazi, tak ja bych asi postupoval tak, ze bych ho vyndal a vymyslel zpusob, jak zjistit co mu je, jestli mu vubec neco je, jak to promerit, pripadne jak ho opravit nebo nahradit... ale nevim, ja ho v aute nemam.
Ono ma na sobe z boku nakresleny schema, co v nem je, tak z toho bych asi vychazel pri mereni, taky to uz urcite nekdo na zemekouli delal, tak bych se podival na net....
Tady to nekdo popisuje, k cemu to je, co to dela, jak to zmerit, je to sice na w124, ale to nevadi:
http://www.benzworld.org/forums/w124-e- ... -test.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale znova rikam.... je to jen jedna z moznosti, tak se na to nijak neupinej.... 009
-
- hvězdička
- Příspěvky: 29
- Registrován: pát 13.11.2015, 17:27
- Auto: SL500 1992
Re: konečně jsem se dočkal-SL600
Díky,
dnes jsem oddekloval motor a žádný svazek s textilní páskou jsem nenašel. Všechny jsou v umělém návleku a poměrně pružným, protože se mi ho nedařilo ani proříznout, takže jsem se věnoval nejsilnějšímu, který vede po pravé hlavě dopředu, jakoby schovaný pod pravým vzduchovým filtrem. Byl k němu blbý přístup a byl jsem rád, že se mi ho povedlo rozříznout asi 1 cm, roztáhl šroubovákem, ale žádné praskliny na izolacích jsem neviděl. Nebo jsem kuchal špatný svazek?
Relé jsem našel, vyndal, vrátil, zkontroloval pojistky. Zkusím ho proměřit dle návodu.
dnes jsem oddekloval motor a žádný svazek s textilní páskou jsem nenašel. Všechny jsou v umělém návleku a poměrně pružným, protože se mi ho nedařilo ani proříznout, takže jsem se věnoval nejsilnějšímu, který vede po pravé hlavě dopředu, jakoby schovaný pod pravým vzduchovým filtrem. Byl k němu blbý přístup a byl jsem rád, že se mi ho povedlo rozříznout asi 1 cm, roztáhl šroubovákem, ale žádné praskliny na izolacích jsem neviděl. Nebo jsem kuchal špatný svazek?
Relé jsem našel, vyndal, vrátil, zkontroloval pojistky. Zkusím ho proměřit dle návodu.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 383
- Registrován: sob 09.11.2013, 21:49
- Auto: R129 SL600 W140 S600
Re: konečně jsem se dočkal-SL600
Je mozny, ze je mas dobry, ze je bud nekdo uz vymenil, nebo tam proste ty spatny nebyly. 500tikila od zacatku s mechanickou strikackou mely kabely jeste dobry, ta zmena za ty co se rozpadaj byla nekdy na podzim 92 kdyz se zacal davat LH-jetronic.... ale ne presne zaroven s tim, stejne jako se neprestaly pouzivat presne v 1996. Od kdy do kdy to presne bylo mercedes tutla a holt nekdo je tam ma a nekdo ne.
Jakou mas strikacku poznas na prvni pohled, stary ma za motorem uprostred takovej vehement co vypada jako pavouk a ke kazdymu valci vede z nej extra trubicka, kdezto LH to nema, misto toho vede kolem vsech valcu jedna roura s benzinem a pod ni je u kazdyho vstriku drat.
Tady je to s tema dratama vysvetleny... sice S420 ale je z toho jasny o co jde.... ten chlap je strasne uzvanenej, nicmene asi v sesty minute se dostane k jadru veci - kabelovej svazek ke skrtici klapce.... nejvic tepelne namahanej, protoze vede doprostred toho V, a jsou v nem i takovy plastovy struny, aby drzel tvar, tem samozrejme nic neni, je potreba najit co z toho je fakt drat...
" onclick="window.open(this.href);return false;
Tady jeste neco: " onclick="window.open(this.href);return false;
Doporucuju zkouknout vsechny dily co se tykaj petikila, tenhle je jenom o kabelech.
Jakou mas strikacku poznas na prvni pohled, stary ma za motorem uprostred takovej vehement co vypada jako pavouk a ke kazdymu valci vede z nej extra trubicka, kdezto LH to nema, misto toho vede kolem vsech valcu jedna roura s benzinem a pod ni je u kazdyho vstriku drat.
Tady je to s tema dratama vysvetleny... sice S420 ale je z toho jasny o co jde.... ten chlap je strasne uzvanenej, nicmene asi v sesty minute se dostane k jadru veci - kabelovej svazek ke skrtici klapce.... nejvic tepelne namahanej, protoze vede doprostred toho V, a jsou v nem i takovy plastovy struny, aby drzel tvar, tem samozrejme nic neni, je potreba najit co z toho je fakt drat...
" onclick="window.open(this.href);return false;
Tady jeste neco: " onclick="window.open(this.href);return false;
Doporucuju zkouknout vsechny dily co se tykaj petikila, tenhle je jenom o kabelech.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 29
- Registrován: pát 13.11.2015, 17:27
- Auto: SL500 1992
Re: konečně jsem se dočkal-SL600
Videa skouknu,
tak včera jsem našel to relé, bylo spadený v prostoru, sundal z konektoru vyndal a vrátil pojistky, osadil ho do držáku, nasadil konektor, dneska vyzvedl SPZ a jelikož to ještě stojí venku, -2°C a nenastartoval. Dal jinou baterku, okamžitě to chytlo a nic se nerozsvítilo. Najezdil asi 20 km a zatím dobrý. Ale abych se neradoval moc dlouho, tak teplota nevylezla výš jak na 80°C a v autě umrzl, ikdyž jsem přepínal na automat. topení co chtěl. klapky porůznu přepínali, na manuál jsem přepínal rychlosti ventilátoru, ale z výdechů to sotva dýchalo. O foukání se nedá mluvit :( .
tak včera jsem našel to relé, bylo spadený v prostoru, sundal z konektoru vyndal a vrátil pojistky, osadil ho do držáku, nasadil konektor, dneska vyzvedl SPZ a jelikož to ještě stojí venku, -2°C a nenastartoval. Dal jinou baterku, okamžitě to chytlo a nic se nerozsvítilo. Najezdil asi 20 km a zatím dobrý. Ale abych se neradoval moc dlouho, tak teplota nevylezla výš jak na 80°C a v autě umrzl, ikdyž jsem přepínal na automat. topení co chtěl. klapky porůznu přepínali, na manuál jsem přepínal rychlosti ventilátoru, ale z výdechů to sotva dýchalo. O foukání se nedá mluvit :( .
-
- hvězdička
- Příspěvky: 383
- Registrován: sob 09.11.2013, 21:49
- Auto: R129 SL600 W140 S600
Re: konečně jsem se dočkal-SL600
To rele bylo jako fakt uplne vypadly a odpojeny? =-o No tak hlavne ze je zpet, treba to fakt bylo tim....
Teplota kolem 80 nemusi bejt spatne, ono to tak plus minus bejva... termostat by mel bejt na 87, muzes ho pripadne vyndat a podivat se v jakym je stavu...
Kazdopadne kdyz ma voda 80, tak musi foukat teplej vzduch do auta.... zkontroloval bych funkci monoventilu... viz " onclick="window.open(this.href);return false;
na videu je teda duoventil z Cecka, ve 129 je to jenom polovicni, ale k pochopeni staci.
No a pak protoze klapky v potrubi na smerovani vzduchu po aute jsou ovladany podtlakem pomoci asi 1000 hadicek, je mozny ze to po dvaceti letech uz nekde ma diru a i kdyz se to zoufale snazi nasmerovat ti horkej vzduch do obliceje, nekde pod palubkou misto toho jenom smutne syci derava hadicka...
Teplota kolem 80 nemusi bejt spatne, ono to tak plus minus bejva... termostat by mel bejt na 87, muzes ho pripadne vyndat a podivat se v jakym je stavu...
Kazdopadne kdyz ma voda 80, tak musi foukat teplej vzduch do auta.... zkontroloval bych funkci monoventilu... viz " onclick="window.open(this.href);return false;
na videu je teda duoventil z Cecka, ve 129 je to jenom polovicni, ale k pochopeni staci.
No a pak protoze klapky v potrubi na smerovani vzduchu po aute jsou ovladany podtlakem pomoci asi 1000 hadicek, je mozny ze to po dvaceti letech uz nekde ma diru a i kdyz se to zoufale snazi nasmerovat ti horkej vzduch do obliceje, nekde pod palubkou misto toho jenom smutne syci derava hadicka...
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: konečně jsem se dočkal-SL600
Nefouká ???avepok píše:Videa skouknu,
tak včera jsem našel to relé, bylo spadený v prostoru, sundal z konektoru vyndal a vrátil pojistky, osadil ho do držáku, nasadil konektor, dneska vyzvedl SPZ a jelikož to ještě stojí venku, -2°C a nenastartoval. Dal jinou baterku, okamžitě to chytlo a nic se nerozsvítilo. Najezdil asi 20 km a zatím dobrý. Ale abych se neradoval moc dlouho, tak teplota nevylezla výš jak na 80°C a v autě umrzl, ikdyž jsem přepínal na automat. topení co chtěl. klapky porůznu přepínali, na manuál jsem přepínal rychlosti ventilátoru, ale z výdechů to sotva dýchalo. O foukání se nedá mluvit :( .
Ventilátor fouká ?... naplno musí hučet jak piliňáky !
Pylový filtr je průchodný ?
Pak teprve řešit ventily topení.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 29
- Registrován: pát 13.11.2015, 17:27
- Auto: SL500 1992
Re: konečně jsem se dočkal-SL600
Bylo slyšet, že ventilátor jede, bylo slyšet, že mění i otáčky 1-4 když jsem to přepínal, ale tvářilo se to, že je to někde zavřený nějakou klapkou uvnitř. Nejsem si jistý, ale myslím si, že to na začátku fungovalo. Tvrdit to ale nemůžu. Ten pilový filtr je kde? Je u spolujezdce pod palubovkou?
-
- hvězdička
- Příspěvky: 383
- Registrován: sob 09.11.2013, 21:49
- Auto: R129 SL600 W140 S600
Re: konečně jsem se dočkal-SL600
Ne. Kdyz otevres haubnu tak u sterace je takovej sirokej plastovej kryt se dvouma sroubama, pod nim je filtr.
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 559
- Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
- Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts
Re: konečně jsem se dočkal-SL600
Teplota musí vylézt na termostat, teda na 87 stupňů a taky vyleze i v mrazu...Pirx píše:To rele bylo jako fakt uplne vypadly a odpojeny? =-o No tak hlavne ze je zpet, treba to fakt bylo tim....
Teplota kolem 80 nemusi bejt spatne, ono to tak plus minus bejva... termostat by mel bejt na 87, muzes ho pripadne vyndat a podivat se v jakym je stavu...
Kazdopadne kdyz ma voda 80, tak musi foukat teplej vzduch do auta.... zkontroloval bych funkci monoventilu... viz " onclick="window.open(this.href);return false;
na videu je teda duoventil z Cecka, ve 129 je to jenom polovicni, ale k pochopeni staci.
No a pak protoze klapky v potrubi na smerovani vzduchu po aute jsou ovladany podtlakem pomoci asi 1000 hadicek, je mozny ze to po dvaceti letech uz nekde ma diru a i kdyz se to zoufale snazi nasmerovat ti horkej vzduch do obliceje, nekde pod palubkou misto toho jenom smutne syci derava hadicka...
-
- hvězdička
- Příspěvky: 29
- Registrován: pát 13.11.2015, 17:27
- Auto: SL500 1992
Re: konečně jsem se dočkal-SL600
Tak zadní okna v Softtopu vyměněny - Rekovi Písek - foto včera a dnes přidám, až to uvidím někdy za světla, ale zatím to vypadá na spokojenost.
400km a ASR zatím nesvítí.
Z topení jsem ale na prášky. Ráno odjíždím k Rekům do Písku, auto fouká, topí, prostě super, po 30 km, jakoby se pozavíraly všechny klapky a z výdechů nejde nic, okna se mlží, v autě zima a můžu mačkat na co chci. Při manuálním přepínání slyším, jak ventilátor mění otáčky, klapka na uzavírání venkovního vzduchu taky chodí, ALE Z VÝDECHŮ NIC !!! Jenže odpoledne se to zase opakuje, odjíždím od Reků, všechno funguje a než dojedu do Tábora, tak opět nefouká. A dochází mi, že jak jsem psal výše, dělalo to to samé i před tím. Takže závěr - až se asi něco zahřeje, tak já začnu mrznout, nerozumím tomu. Myslím si, že kdyby byl prasklý podtlak, ucpaný filtr nebo monoventil, něšlo by to ani po studeným startu (to je moje doměnka). Nemá to nějaký čidlo, co to všechno pozavírá? Ale to by předpokládám vyplo na automat.topení i ventilátor? Ale ten je slyšet že točí.
400km a ASR zatím nesvítí.
Z topení jsem ale na prášky. Ráno odjíždím k Rekům do Písku, auto fouká, topí, prostě super, po 30 km, jakoby se pozavíraly všechny klapky a z výdechů nejde nic, okna se mlží, v autě zima a můžu mačkat na co chci. Při manuálním přepínání slyším, jak ventilátor mění otáčky, klapka na uzavírání venkovního vzduchu taky chodí, ALE Z VÝDECHŮ NIC !!! Jenže odpoledne se to zase opakuje, odjíždím od Reků, všechno funguje a než dojedu do Tábora, tak opět nefouká. A dochází mi, že jak jsem psal výše, dělalo to to samé i před tím. Takže závěr - až se asi něco zahřeje, tak já začnu mrznout, nerozumím tomu. Myslím si, že kdyby byl prasklý podtlak, ucpaný filtr nebo monoventil, něšlo by to ani po studeným startu (to je moje doměnka). Nemá to nějaký čidlo, co to všechno pozavírá? Ale to by předpokládám vyplo na automat.topení i ventilátor? Ale ten je slyšet že točí.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: konečně jsem se dočkal-SL600
A co ta diagnostika ?.... nebyl čas, znám. :-!