kontrola/výměna hydroštělů
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 259
- Registrován: čtv 02.05.2013, 18:42
- Auto: MB560SEC
- Bydliště: Plzeň
kontrola/výměna hydroštělů
Ahoj všem, v minulosti mi někdy klepaly hydroštěly po delším odstavení auta, ale po přechodu na olej Castrol vše přestalo, nicméně bych nechtěl nic podcenit a hydroštěly zkontrolovat popř. vyměnit. Můžete mi poradit, zda se dají demontovat bez rozhození rozvodů a demontáže vačky.
Díky za rady 007
Díky za rady 007
-
- hvězdička
- Příspěvky: 472
- Registrován: úte 06.08.2013, 20:39
- Auto: W213,W140 S500, C126 SEC560 (ex C123)
- Věk: 37
Re: kontrola/výměna hydroštělů
Pokud už nic necvaká, lepší se do toho nehrabat. Jinak na výměnu hydrátek musí vačky ven..
Není to hrozná práce, ale jak píšu.. Necvaká, auto má výkon stejný, nechat být👍
Není to hrozná práce, ale jak píšu.. Necvaká, auto má výkon stejný, nechat být👍
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 259
- Registrován: čtv 02.05.2013, 18:42
- Auto: MB560SEC
- Bydliště: Plzeň
Re: kontrola/výměna hydroštělů
Asi jsem to špatně napsal. Hydroštěly původně po delším odstavení zaklepaly tak, že to byl zvuk, jako po výměně oleje. Vždy to hned po nastartování ztichlo a to je po přechodu na olej Castrol pryč. Nicméně mám pocit, že na volnoběh s otevřenou haubnou to jemně cvaká a spíše z levé strany. Pravá je tižší, skoro bez cvakání.
Napadá mi, že když zaaretuji řetěz na řetězovém kole, tak mohu shodit vačku a hydroštěly vyměnit a pak jen vše jednoduše zkompletovat. Je to tak možné? A pokud ano, jak poznám, který je KO?
Díky
Napadá mi, že když zaaretuji řetěz na řetězovém kole, tak mohu shodit vačku a hydroštěly vyměnit a pak jen vše jednoduše zkompletovat. Je to tak možné? A pokud ano, jak poznám, který je KO?
Díky
-
- hvězdička
- Příspěvky: 472
- Registrován: úte 06.08.2013, 20:39
- Auto: W213,W140 S500, C126 SEC560 (ex C123)
- Věk: 37
Re: kontrola/výměna hydroštělů
Stačí dát kliku do OZ a měl bys mít srovnané rysky na hlavách, potom s ničím nehýbat a sundavat. Hlavně si ucpi hadrama rozvodový prostor, esi ti tam něco zapadne, můžeš se jit oběsit🙈😀. Mě to taky lehce cvaká, když jsem to měl rozebrané, všechna hydrátka byla tvrdá na zatlačení a asi dvě se dala zmáčknout lehce rukou, podle toho jsem usoudil, že to budou ta dvě špatná. Bohužel to zase malinko cvaká a uvažuji, že vyměním všechny.
Nezjišťoval si cenu? Že by nám dali množstevní slevu🤗
Jinak, nevím kolik si už na ten nový olej najezdil, ale zkus tomu dát ještě čas👍
Nezjišťoval si cenu? Že by nám dali množstevní slevu🤗
Jinak, nevím kolik si už na ten nový olej najezdil, ale zkus tomu dát ještě čas👍
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 259
- Registrován: čtv 02.05.2013, 18:42
- Auto: MB560SEC
- Bydliště: Plzeň
Re: kontrola/výměna hydroštělů
No ja jsem právě četl, že když jsou tvrdá, tak je to špatně, protože jsou přidřená. Musí chodit volně. Na ceny jsem zatím koukal jen zběžně, nejlevnějí jsou na MOJE DÍLY cca okolo 1000 Kč/ks.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6519
- Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
- Auto: D, J, SWE, CZ...
- Bydliště: Praha - východ
Re: kontrola/výměna hydroštělů
Co to znamená "chodit volně"?
Každopádně měkkým hydroštelem nic neotevřeš...
Každopádně měkkým hydroštelem nic neotevřeš...
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 259
- Registrován: čtv 02.05.2013, 18:42
- Auto: MB560SEC
- Bydliště: Plzeň
Re: kontrola/výměna hydroštělů
Co jsem četl, tak když je tvrdý, tak je zalepený karbonem, nebo přidřený, nechodí a tím pádem nemůže vymezovat vůle. Jak moc měkký má být jsem se nikde nedočetl. Snad někdo z místních fachmanů poradí. Určitě už to někdo dělal.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6519
- Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
- Auto: D, J, SWE, CZ...
- Bydliště: Praha - východ
Re: kontrola/výměna hydroštělů
hele a četl jsi o tom vůbec někde něco? Protože dle toho co píšeš to spíš vypadá, že ne...
-
- hvězdička
- Příspěvky: 472
- Registrován: úte 06.08.2013, 20:39
- Auto: W213,W140 S500, C126 SEC560 (ex C123)
- Věk: 37
Re: kontrola/výměna hydroštělů
Co tady děláš chytrýho? Tak nám to řekni, jak to tedy má být, když zjevně poznáš, že o tom nečetl😎
Achjo, člověk sem už nemůže normálně napsat dotaz, aby se nad nim někdo neukájel🤔
-
- hvězdička
- Příspěvky: 472
- Registrován: úte 06.08.2013, 20:39
- Auto: W213,W140 S500, C126 SEC560 (ex C123)
- Věk: 37
Re: kontrola/výměna hydroštělů
Dnes jsem byl v servisu s mojí 560 sekaninou a řešil jsem stejný problém(mimo jiné) a bylo mi doporučeno tohle: https://www.google.com/search?client=sa ... ZXXLqRgIfM:
Je to přímo na uvolnění hydrátek, dávkování : plechovka 325ml na 3 až 6 litrů, tak jsem tam krknul dvě, spolu s novým olejem. Je to podle mě nejjednodusší řešení, než se začne rozebírat a utrácet🙈 Dám vědět až něco najedu, esi se to zlepšilo👍
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: kontrola/výměna hydroštělů
Doporučuji nastavit základní vůle. Málokdo to dělá, protože je to poměrně pracný.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6519
- Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
- Auto: D, J, SWE, CZ...
- Bydliště: Praha - východ
Re: kontrola/výměna hydroštělů
Chytrýho? ukájet? máš nějaký divný představy o okolí *jokingly* asi usuzuješ dle sebe...All-koholik píše: ↑čtv 12.03.2020, 20:03Co tady děláš chytrýho? Tak nám to řekni, jak to tedy má být, když zjevně poznáš, že o tom nečetl😎
Achjo, člověk sem už nemůže normálně napsat dotaz, aby se nad nim někdo neukájel🤔
Než bych se na něco zeptal, podíval bych se nejdřív do googlu a pomohlo by mi to i v pochopení problematiky a funkce.
____
Hydroštely...
aby to fungovalo správně a dlouhodobě, je při identifikaci špatných prostě nutno vyměnit všechny. Protože nový nemá nemá stejný zdvih jako starý.
Po montáži nových si to i po předepsaném postupu musí párk km sednout.
Špatný se poznaj tak, že když jde stlačit "lehce" rukou, je špatné a nutno ho vyměnit.
Pokud je uvnitř zdvihátka napečenej karbon, žádná vodička nepomůže jenom výměna nebo rozebrání a vyčištění - dělal jsem tedy u hrníčkových ze studijních důvodů a už na tom je ca 80tkm a fungujou bez problémů.
Pokud je ve zdvihátku jiný bordel než napečený karbon, je možný zkusit přípravek na čištění. Vždy po proplachu stávající olej vyměnit za nový!
Otázkou je, jestli Castrol způsobil to klepání, třeba jo, záleží co tam bylo před tím a jak dlouho. Taky záleží, jestli to klepe fakt hydro nebo něco jinýho?. Osobně nemám s castrolem extra dobrý zkušenosti ale je možný, že za ta léta už je úplně jiná receptura.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 472
- Registrován: úte 06.08.2013, 20:39
- Auto: W213,W140 S500, C126 SEC560 (ex C123)
- Věk: 37
Re: kontrola/výměna hydroštělů
No vidíš jak hezky si to popsal, a takového poviku tomu předcházelo =-o Musel jsem se Mikiho zastat, protože samotného mě nebaví googlit, když každý stejně píše něco jiného. 007kejb píše: ↑pát 13.03.2020, 7:39Chytrýho? ukájet? máš nějaký divný představy o okolí *jokingly* asi usuzuješ dle sebe...All-koholik píše: ↑čtv 12.03.2020, 20:03Co tady děláš chytrýho? Tak nám to řekni, jak to tedy má být, když zjevně poznáš, že o tom nečetl😎
Achjo, člověk sem už nemůže normálně napsat dotaz, aby se nad nim někdo neukájel🤔
Než bych se na něco zeptal, podíval bych se nejdřív do googlu a pomohlo by mi to i v pochopení problematiky a funkce.
____
Hydroštely...
aby to fungovalo správně a dlouhodobě, je při identifikaci špatných prostě nutno vyměnit všechny. Protože nový nemá nemá stejný zdvih jako starý.
Po montáži nových si to i po předepsaném postupu musí párk km sednout.
Špatný se poznaj tak, že když jde stlačit "lehce" rukou, je špatné a nutno ho vyměnit.
Pokud je uvnitř zdvihátka napečenej karbon, žádná vodička nepomůže jenom výměna nebo rozebrání a vyčištění - dělal jsem tedy u hrníčkových ze studijních důvodů a už na tom je ca 80tkm a fungujou bez problémů.
Pokud je ve zdvihátku jiný bordel než napečený karbon, je možný zkusit přípravek na čištění. Vždy po proplachu stávající olej vyměnit za nový!
Otázkou je, jestli Castrol způsobil to klepání, třeba jo, záleží co tam bylo před tím a jak dlouho. Taky záleží, jestli to klepe fakt hydro nebo něco jinýho?. Osobně nemám s castrolem extra dobrý zkušenosti ale je možný, že za ta léta už je úplně jiná receptura.
Jinak máM stejný názor, nešpekulovat a vyměnit je, jen se mi teď nechce zas sypat, chci taky jezdit :-@ Takže až něco najedu, podám hlášení, esi proplach pomohl *thumbs up*
Fikus: Zvládl bys to za jeden den seřídit/nastavit?
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6519
- Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
- Auto: D, J, SWE, CZ...
- Bydliště: Praha - východ
Re: kontrola/výměna hydroštělů
Kdyby nám sem dal nějakej odkaz na článek, manual nebo diskuzi, kde se řeší "tvrdost", můžeme se přiučit všichni. Navíc dospělej chlap se zvládne zastat sám sebe,ne...
Co se týká tvýho problému - kolik km jsi už od výměny najel? Ono to slabý cvakání tam nejspíš bylo už původně, akorát pře ty hodně špatný nebylo slyšet. Ty hydra jsou prostě drahý a je jasný, že se nikomu nechce hned dávat tolik peněz. Nevím, jestli se tenhle typ dá rozebrat ale hrníčkový jo, možná byl to stálo za pokus.
Co se týká tvýho problému - kolik km jsi už od výměny najel? Ono to slabý cvakání tam nejspíš bylo už původně, akorát pře ty hodně špatný nebylo slyšet. Ty hydra jsou prostě drahý a je jasný, že se nikomu nechce hned dávat tolik peněz. Nevím, jestli se tenhle typ dá rozebrat ale hrníčkový jo, možná byl to stálo za pokus.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 259
- Registrován: čtv 02.05.2013, 18:42
- Auto: MB560SEC
- Bydliště: Plzeň
Re: kontrola/výměna hydroštělů
All-koholiku díky *thumbs up*, taky si myslím, že fórum by tady mělo být od pomoci a ne řešení, kdo co četl/nečetl a kdo je chytřejší/hloupější. Mám za to, že všichni členové jsou fandové hvězdy a o to víc by si měli pomáhat.
Co se mého gooooglování týče, tak jsem fakt něco pročetl a bohužel vždy narazil jen na názor, že tvrdá zdvihátka neumí správně vymezovat vůle a proto motor cvaká. Možná neumím správně goooglit =-o
Jestli je možnost popsat, jak se nastavuje prvotní nastavení po výměně, tak budeme minimálně my dva s All-koholikem rádi *thumbs up* :stern:
Co se mého gooooglování týče, tak jsem fakt něco pročetl a bohužel vždy narazil jen na názor, že tvrdá zdvihátka neumí správně vymezovat vůle a proto motor cvaká. Možná neumím správně goooglit =-o
Jestli je možnost popsat, jak se nastavuje prvotní nastavení po výměně, tak budeme minimálně my dva s All-koholikem rádi *thumbs up* :stern: