Ložisko kardanu,olej,filtr.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 78
- Registrován: úte 25.03.2014, 9:26
- Auto: toyota avensis d-cat,Mercedes w123 200d,fiat punto
- Bydliště: Praha
- Věk: 50
- Kontaktovat uživatele:
Ložisko kardanu,olej,filtr.
Na stará kolena jsem si pořídil 123 200D. Mam vícero dotazů. Kolik oleje se vejde do řadového čerpadla, není tam žádná riska a ani jsem se nedočetl jaký olej. Pak hučí ložisko na kardanu, ptám se dokážu jako amatér vyměnit ložisko běžným nářadím myslím zda není nalisované. Dále jsem koukal na vzduchový filtr a je celej drátěnej a na dně olej je to v pořádku v životě jsem nic takového neviděl má se vůbec měnit. Děkuji za případné odpovědi.
-
- Administrátor
- Příspěvky: 6226
- Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
- Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
- Bydliště: Mělník
- Věk: 61
Re: Ložisko kardanu,olej,filtr.
Tak záleží jaký rok výroby máš, řadové vstřik.čerpadlo do nějakého roku mělo vlastní náplň oleje, ale tam pak byl takový červený šroubovací uzávěr a na něm byla měrka hladiny, od r. 81/82 už bylo mazané olejem z motoru, vzduchový filtr je drátěná vložka, promaštěná mot.olejem a na dně pod tou vložkou musí být určitá hladina mot.oleje, jsou tam rysky na tom plech. spodku, jednou za čas vymýt drátěnou vložku v benzínu, vylejt starý olej z toho spodku, drátěnou vložku namastit olejem a na dno dát čistý mot. olej dle rysek.
středové ložisko je samozřejmě lisované jak na kardan tak do toho gum. domečku co je pak uchycen do kastle, dá se to udělat i doma, pokud je člověk šikovný a trochu mu to myslí. ;)
středové ložisko je samozřejmě lisované jak na kardan tak do toho gum. domečku co je pak uchycen do kastle, dá se to udělat i doma, pokud je člověk šikovný a trochu mu to myslí. ;)
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 78
- Registrován: úte 25.03.2014, 9:26
- Auto: toyota avensis d-cat,Mercedes w123 200d,fiat punto
- Bydliště: Praha
- Věk: 50
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ložisko kardanu,olej,filtr.
R.v 1977. Ten vzduchovej fitr mě dává. U čerpadla je pouze víčko, žádná riska.Ložisko dám do servisu znám se, nejdřív použiju kladivo pak mozek.
-
- kometa
- Příspěvky: 2025
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 71
Re: Ložisko kardanu,olej,filtr.
Do čarpadla naleješ cca 2dcl motorvého oleje..... mezi čerpadlem a blokem by měla být trubička zahnutá jako hůl od deštníku, ale fajfkou nahoru.
Tou přebytečný olej odteče, proto je po nalití třeba dát pod čerpadlo na zem nějakej pekáč.
Je třeba tam občas... nejdéle při každé výměně oleje v motoru = max 10.000km.....dolít alespoň jedno deci, které přepadem vytlačí nashromážděnou naftu z čerpadla.
Alespoň takhle jsem to kdysi před 50 lety praktikoval k oboustranné spokojenosti auta i mě.
Merc plete pátý přes devátý, protože je moc mladej a nepamatuje to: nejprve se čerpadlo dolévalo, pak bylo mazané tlakem oleje z motoru.
Ale s tím vzd.filtrem má pravdu, přeceda, je to vlastně mokrá filtrace, stejná, jako měly starý náklaďáky...T138,.....
*drink* @}->--
Kardan bys mohl zvládnout sám: demontovat ho z auta - stačí zadní půlka, ale jepší se to dělá, když ho vyndáš celej, alespoň si zkontroluješ venku hardy spojky a středící ložiska vpředu a vzadu.
Venku ho rozpojíš - měly by na obou polovinách být značky vzájemné polohy. Ze zadní půlky srazíš ložisko a narazíš nové, Pozor na polohu, je tam krycí plech, spoj namažeš, stejně jako středící ložiska a kardan vrátíš do vozu. [:-}
Podložky pod šrouby/matky hardyspojek patří na stranu hardyny!!!
Tou přebytečný olej odteče, proto je po nalití třeba dát pod čerpadlo na zem nějakej pekáč.
Je třeba tam občas... nejdéle při každé výměně oleje v motoru = max 10.000km.....dolít alespoň jedno deci, které přepadem vytlačí nashromážděnou naftu z čerpadla.
Alespoň takhle jsem to kdysi před 50 lety praktikoval k oboustranné spokojenosti auta i mě.
Merc plete pátý přes devátý, protože je moc mladej a nepamatuje to: nejprve se čerpadlo dolévalo, pak bylo mazané tlakem oleje z motoru.
Ale s tím vzd.filtrem má pravdu, přeceda, je to vlastně mokrá filtrace, stejná, jako měly starý náklaďáky...T138,.....
*drink* @}->--
Kardan bys mohl zvládnout sám: demontovat ho z auta - stačí zadní půlka, ale jepší se to dělá, když ho vyndáš celej, alespoň si zkontroluješ venku hardy spojky a středící ložiska vpředu a vzadu.
Venku ho rozpojíš - měly by na obou polovinách být značky vzájemné polohy. Ze zadní půlky srazíš ložisko a narazíš nové, Pozor na polohu, je tam krycí plech, spoj namažeš, stejně jako středící ložiska a kardan vrátíš do vozu. [:-}
Podložky pod šrouby/matky hardyspojek patří na stranu hardyny!!!
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 78
- Registrován: úte 25.03.2014, 9:26
- Auto: toyota avensis d-cat,Mercedes w123 200d,fiat punto
- Bydliště: Praha
- Věk: 50
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ložisko kardanu,olej,filtr.
Tak ložisko jsem zdárně vyměnil nic hrozného.Měrku na čerpadle jsem bohužel nenašel. Mám ještě dotaz?
Vůle v řízení, kola se nehnou ,volant ano. Myslel jsem čepy řízení ale ty se nehnou nic nebouchá prostě nic jen s volantem musim pořád korigovat jízdu.
Vůle v řízení, kola se nehnou ,volant ano. Myslel jsem čepy řízení ale ty se nehnou nic nebouchá prostě nic jen s volantem musim pořád korigovat jízdu.
-
- kometa
- Příspěvky: 2025
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 71
Re: Ložisko kardanu,olej,filtr.
Čerpadlo žádnou měrku nemá, jak jsem výše psal. =-o
Postup doplnění oleje = ......... *stop*
Je to marný. :'(
Postup doplnění oleje = ......... *stop*
Je to marný. :'(
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Ložisko kardanu,olej,filtr.
Je vůle v převodce řízení. Dotažení nedoporučuji dělat bez znalosti problému s vymezením vůle, nebo tu převodku, tak jako celé zástupy lidí předtím, zničíš. Kromě toho je vhodné měnit olej i v servu, a filtr v čerpadle serva. Určitě seřídit ventily, vstřiky, změřit předvstřik a provést kontrolu řetězu, případně vyměnit pokud bude víc mimo rysky kolo na vačce vůči klice. Máš ještě starší typ motoru, takže jak psal dědek aka klíč, dej si pod motor v místě čerpadla vaničku, sejmi víčko OEL a pomalu dolévej olej - až začne přetékat, lítí zanechej. Olej stejný jako do motoru, 15W 40, 15W 50, pokud je čistej uvnitř, můžeš 10W 40 polosyntetiku. Jo a vyčisti si olejovou vanu, bejvá tam slušný bahno.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 78
- Registrován: úte 25.03.2014, 9:26
- Auto: toyota avensis d-cat,Mercedes w123 200d,fiat punto
- Bydliště: Praha
- Věk: 50
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ložisko kardanu,olej,filtr.
Hrabat se v tom už nebudu je, zazimováno. Mám vícero problémů na které nestačím ale rád bych se pohrabal sám . Čtu opravy a servis Mercedes,Volvo. Mám dotaz, kde se to nachází servis stačí okres, když tak bych se pak časem ozval pokud to nebude přes celou republiku.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Ložisko kardanu,olej,filtr.
Nachází se Praha západ, Mníšek pod Brdy.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 78
- Registrován: úte 25.03.2014, 9:26
- Auto: toyota avensis d-cat,Mercedes w123 200d,fiat punto
- Bydliště: Praha
- Věk: 50
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ložisko kardanu,olej,filtr.
Děkuju,mám to skoro za rohem.