Stránka 1 z 1

SL380 - jak velký průšvih je ten motor/rozvod?

Napsal: sob 04.02.2023, 10:19
od Laďa-K
Nazdar pánové. Kamoš chce koupit w107 SL. Má vyhlédnuté dva s motorem 380. Vím že ten motor má problematický rozvod, tak mám otázku jestli se problému nedá třeba předejít jeho výměnou, ale četl jsem něco že problém je samotná konstrukce a řetěz přeskočí kdykoliv nečekaně... Takže co kamarádovi poradíme? Díky všem za konstruktivní příspěvky. :stern: 007 @}->-- *drink*

Re: SL380 - jak velký průšvih je ten motor/rozvod?

Napsal: sob 04.02.2023, 14:20
od PřemekD
Já osobně bych po těch letech vymněnál komplet rozvody, a nemůže mě potkat že se to může potkat.
Nejhorší jsou zkřehlý plastový kluzný plochy...teplem a věkem.

Re: SL380 - jak velký průšvih je ten motor/rozvod?

Napsal: stř 08.02.2023, 18:32
od metrák66
380 byl vůbec nepovedenej motor a možná proto byl ve výrobě jen chvilku.Holt všechno se jim nepovedlo.Bejt kamarádem,tak se tomu vyhnu a šel bych radši do 280.Stejně s tím nikde závodit nebude a na to poprdění bez střechy to stačí.Krámů je na to poměrně všude dost a bude spokojenej.Si teda myslím...

Re: SL380 - jak velký průšvih je ten motor/rozvod?

Napsal: úte 23.05.2023, 22:34
od fíkus
Byly 2 provedení - jednořadový a dvouřadový řetěz. Každopádně - na V8 všech typů se řetěz mění daleko častěji, než u dieselů známých z pián, 124 a 115. Konstrukce je úplně stejná a jde to "prohodit" za dvouřadu. Prsa, blok, všechno je stejný. Problém byl v tom, že tyhle motory nemají "zubatý" napínáky, u kterých při teplém oleji a vypnutí motoru klesne tlak a při startu skočí na levé vačce řetěz. A jednořadý se vytahal už po pár tisích km, Mercerdes na to měl svolávačku a zadarmo to lidem předělával. Jednořadu jsem neviděl ani nepamatuji. Dál klasika celohliníkových motorů - úniky oleje všude. Tyhle motory byly prostě olejničky, ne vyloženě kaluže, ale mastný to bylo poměrně rychle po sjetí z linky. Kouknout zespodu na spoj hlavy/blok, tam to bývá vzadu mastné - těsnění pod hlavama. US verze jsou ještě "vylepšený" u praverzi KE Jetronic. Nic neřešitelnýho, ale proti 350/450 SL 75-80 EU problémový auto.

Re: SL380 - jak velký průšvih je ten motor/rozvod?

Napsal: úte 23.05.2023, 22:47
od Mikesh
fíkus píše: úte 23.05.2023, 22:34 Byly 2 provedení - jednořadový a dvouřadový řetěz. Každopádně - na V8 všech typů se řetěz mění daleko častěji, než u dieselů známých z pián, 124 a 115. Konstrukce je úplně stejná a jde to "prohodit" za dvouřadu. Prsa, blok, všechno je stejný. Problém byl v tom, že tyhle motory nemají "zubatý" napínáky, u kterých při teplém oleji a vypnutí motoru klesne tlak a při startu skočí na levé vačce řetěz. A jednořadý se vytahal už po pár tisích km, Mercerdes na to měl svolávačku a zadarmo to lidem předělával. Jednořadu jsem neviděl ani nepamatuji. Dál klasika celohliníkových motorů - úniky oleje všude. Tyhle motory byly prostě olejničky, ne vyloženě kaluže, ale mastný to bylo poměrně rychle po sjetí z linky. Kouknout zespodu na spoj hlavy/blok, tam to bývá vzadu mastné - těsnění pod hlavama. US verze jsou ještě "vylepšený" u praverzi KE Jetronic. Nic neřešitelnýho, ale proti 350/450 SL 75-80 EU problémový auto.
A jak jsou na tom podle tebe po FL motory 420, 500, 560? Dík