Ještě k palivu
-
Autor tématu - kometa
- Příspěvky: 2025
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 71
Ještě k palivu
https://www.shop.oldtimer-markt.de/noca ... 920738.htm
Ve výše uvedeném aktuálním vydání časopisu OldtimerMarkt je mimo je krátká zpráva členů Mercedes-Benz Veteranclub (MVC) popisující poškození předkomůrky (utavení štifku kuličky a zmodrání celé komůrky z důvodu vysoké teploty) u dvou motorů: MB 170DaOTP a 200D (1973) po použití paliva V-Power Diesel. Podle odborníků za to může vysoké cetanové číslo paliva a jeho „vznětlivost“ (vznik předzápalu). Shell doporučuje V-Power Diesel pouze pro moderní vznětové motory a pochopitelně odpovědnost odmítá.
Jinak Mamut 300E v uvedeném čísle je skutečně milionář, a to pořád s prvním motorem.
klíč
Ve výše uvedeném aktuálním vydání časopisu OldtimerMarkt je mimo je krátká zpráva členů Mercedes-Benz Veteranclub (MVC) popisující poškození předkomůrky (utavení štifku kuličky a zmodrání celé komůrky z důvodu vysoké teploty) u dvou motorů: MB 170DaOTP a 200D (1973) po použití paliva V-Power Diesel. Podle odborníků za to může vysoké cetanové číslo paliva a jeho „vznětlivost“ (vznik předzápalu). Shell doporučuje V-Power Diesel pouze pro moderní vznětové motory a pochopitelně odpovědnost odmítá.
Jinak Mamut 300E v uvedeném čísle je skutečně milionář, a to pořád s prvním motorem.
klíč
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ještě k palivu
Tomu bych věřil, tyhle motory byly stavěný na rybí tuk.
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 3464
- Registrován: čtv 21.08.2008, 15:21
- Auto: modrý,stříbrný,vínový,černý,bílý a 2 zelený
- Bydliště: Bihanken - Eichwald
Re: Ještě k palivu
narážíš na pana Diesela a jeho burákový olej ? *jokingly*
-
- Administrátor
- Příspěvky: 1019
- Registrován: čtv 31.07.2008, 16:09
- Auto: W123 280TE, Dačia Dusteř turbo 16V kvatro
- Bydliště: Mělník, Praha
- Věk: 47
Re: Ještě k palivu
Mě jezdilo naftové pijáno i na Verva benzín a vůbec mu to nevadilo. Přidalo se trochu mastného a jelo jako drak.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1586
- Registrován: čtv 29.04.2010, 13:50
Re: Ještě k palivu
Netvrdim ze to neni mozny ale jako daleko pravdepodobnejsi bych videl mizerny vstriky ktery mohli mit kuzel rozpraseni nafty jinam a nasledek byl prehrivani komurky.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6519
- Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
- Auto: D, J, SWE, CZ...
- Bydliště: Praha - východ
Re: Ještě k palivu
Otázkou je, jak vysoký cetanový číslo ve skutečnosti ta německá nafta má. Možný ale je, že se to tak zkrátí, že to předkomůrku bude přehřívat. Jinak komůrkovej motor je na špatný trysky celkem odolnej a to opravdu dost.
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 2773
- Registrován: pát 01.08.2008, 19:11
- Auto: PKW und LKW
- Bydliště: West Brnou
Re: Ještě k palivu
Nebo to může být taky roky zakarbonovaný motor, do kterýho někdo natankuje V-Power a dá tomu čočku na dlouhé trase. Nedivím se Shellu, že se od toho distancuje.
-
Autor tématu - kometa
- Příspěvky: 2025
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 71
Re: Ještě k palivu
No, já ta auta neznám, ale představa, že člen MVC "dává čočku na dlouhé trase" MB 170Da OTP s roky zakarbonovaným motorem asi není reálná. Navíc nebyl sám.
klíč
klíč
-
- hvězda
- Příspěvky: 1586
- Registrován: čtv 29.04.2010, 13:50
Re: Ještě k palivu
Nojo ale tady kazdej zrovna tyhle stary motory prolejval vsim moznym i nemoznym a trapil to do umreni a nikdy nic- teda vetsinou taky mi u 2,4d praskli pisty.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6519
- Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
- Auto: D, J, SWE, CZ...
- Bydliště: Praha - východ
Re: Ještě k palivu
Tak co ten Shell muze jinyho napsat😀.
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 2773
- Registrován: pát 01.08.2008, 19:11
- Auto: PKW und LKW
- Bydliště: West Brnou
Re: Ještě k palivu
Jak to ve skutečnosti bylo ví jen Pán Bůh a ti dva. Určitě nebyli jediní kdo tankovali V Power do starýho nafťáku a že těch aut muselo být.
Třeba to bylo takto "Helmute, zkusíme podojit Shell ať máme na GO motorů" 009
Já bych na poctivost německýho veteránisty zrovna nespoléhal
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ještě k palivu
Za mě : hruštišku v komůrce odpálí jen tekoucí vstřik, to je 40 letá zkušenost.
-
Autor tématu - kometa
- Příspěvky: 2025
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 71
Re: Ještě k palivu
Tady je popsaný podobný případ, nejedná se o jeden tekoucí vstřik, ale o poškození všech vstřiků. Pravděpodobný důvod - bod vzplanutí a bod hoření leží u Shell Power Diesel o 20 resp. 16 st. C níž, než u běžné nafty. Palivo se vznítí dřív, než stačí na kuličku narazit. Toto palivo, na rozdíl od třeba Aral Ultimate Diesel a určitě české Vervy, obsahuje podíl zkapalněného zemního plynu (GtL). Shell taky po rozsáhle korespondenci změnil označení paliva jako "vhodného pro všechny vznětové motory" na "vhodné pro moderní vznětové motory". Shell taky nakonec uhradil 50 % nákladů na opravu.
https://www.oldtimer-foren.de/viewtopic.php?f=8&t=15561
klíč
https://www.oldtimer-foren.de/viewtopic.php?f=8&t=15561
klíč