Ještě k palivu

Vše o srazech, zajímavé odkazy, vtipy atd.
Odpovědět

Autor tématu
PřemekD
kometa
Příspěvky: 2025
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Ještě k palivu

Příspěvek od PřemekD »

https://www.shop.oldtimer-markt.de/noca ... 920738.htm

Ve výše uvedeném aktuálním vydání časopisu OldtimerMarkt je mimo je krátká zpráva členů Mercedes-Benz Veteranclub (MVC) popisující poškození předkomůrky (utavení štifku kuličky a zmodrání celé komůrky z důvodu vysoké teploty) u dvou motorů: MB 170DaOTP a 200D (1973) po použití paliva V-Power Diesel. Podle odborníků za to může vysoké cetanové číslo paliva a jeho „vznětlivost“ (vznik předzápalu). Shell doporučuje V-Power Diesel pouze pro moderní vznětové motory a pochopitelně odpovědnost odmítá.

Jinak Mamut 300E v uvedeném čísle je skutečně milionář, a to pořád s prvním motorem.

klíč

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Ještě k palivu

Příspěvek od Přemek Doležal »

Tomu bych věřil, tyhle motory byly stavěný na rybí tuk.

kolouch
legenda hvězd
Příspěvky: 3464
Registrován: čtv 21.08.2008, 15:21
Auto: modrý,stříbrný,vínový,černý,bílý a 2 zelený
Bydliště: Bihanken - Eichwald

Re: Ještě k palivu

Příspěvek od kolouch »

narážíš na pana Diesela a jeho burákový olej ? *jokingly*

CTC
Administrátor
Příspěvky: 1019
Registrován: čtv 31.07.2008, 16:09
Auto: W123 280TE, Dačia Dusteř turbo 16V kvatro
Bydliště: Mělník, Praha
Věk: 47

Re: Ještě k palivu

Příspěvek od CTC »

Mě jezdilo naftové pijáno i na Verva benzín a vůbec mu to nevadilo. Přidalo se trochu mastného a jelo jako drak.

adam w140
hvězda
Příspěvky: 1586
Registrován: čtv 29.04.2010, 13:50

Re: Ještě k palivu

Příspěvek od adam w140 »

Netvrdim ze to neni mozny ale jako daleko pravdepodobnejsi bych videl mizerny vstriky ktery mohli mit kuzel rozpraseni nafty jinam a nasledek byl prehrivani komurky.

kejb
král hvězd
Příspěvky: 6519
Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
Auto: D, J, SWE, CZ...
Bydliště: Praha - východ

Re: Ještě k palivu

Příspěvek od kejb »

Otázkou je, jak vysoký cetanový číslo ve skutečnosti ta německá nafta má. Možný ale je, že se to tak zkrátí, že to předkomůrku bude přehřívat. Jinak komůrkovej motor je na špatný trysky celkem odolnej a to opravdu dost.

sněhulák
legenda hvězd
Příspěvky: 2773
Registrován: pát 01.08.2008, 19:11
Auto: PKW und LKW
Bydliště: West Brnou

Re: Ještě k palivu

Příspěvek od sněhulák »

Nebo to může být taky roky zakarbonovaný motor, do kterýho někdo natankuje V-Power a dá tomu čočku na dlouhé trase. Nedivím se Shellu, že se od toho distancuje.

Autor tématu
PřemekD
kometa
Příspěvky: 2025
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Re: Ještě k palivu

Příspěvek od PřemekD »

No, já ta auta neznám, ale představa, že člen MVC "dává čočku na dlouhé trase" MB 170Da OTP s roky zakarbonovaným motorem asi není reálná. Navíc nebyl sám.

klíč

adam w140
hvězda
Příspěvky: 1586
Registrován: čtv 29.04.2010, 13:50

Re: Ještě k palivu

Příspěvek od adam w140 »

Nojo ale tady kazdej zrovna tyhle stary motory prolejval vsim moznym i nemoznym a trapil to do umreni a nikdy nic- teda vetsinou taky mi u 2,4d praskli pisty.

kejb
král hvězd
Příspěvky: 6519
Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
Auto: D, J, SWE, CZ...
Bydliště: Praha - východ

Re: Ještě k palivu

Příspěvek od kejb »

Tak co ten Shell muze jinyho napsat😀.

sněhulák
legenda hvězd
Příspěvky: 2773
Registrován: pát 01.08.2008, 19:11
Auto: PKW und LKW
Bydliště: West Brnou

Re: Ještě k palivu

Příspěvek od sněhulák »

klíč píše: čtv 14.03.2019, 22:38 No, já ta auta neznám, ale představa, že člen MVC "dává čočku na dlouhé trase" MB 170Da OTP s roky zakarbonovaným motorem asi není reálná. Navíc nebyl sám.

klíč
Jak to ve skutečnosti bylo ví jen Pán Bůh a ti dva. Určitě nebyli jediní kdo tankovali V Power do starýho nafťáku a že těch aut muselo být.
Třeba to bylo takto "Helmute, zkusíme podojit Shell ať máme na GO motorů" 009
Já bych na poctivost německýho veteránisty zrovna nespoléhal

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Ještě k palivu

Příspěvek od Přemek Doležal »

Za mě : hruštišku v komůrce odpálí jen tekoucí vstřik, to je 40 letá zkušenost.

Autor tématu
PřemekD
kometa
Příspěvky: 2025
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Re: Ještě k palivu

Příspěvek od PřemekD »

Tady je popsaný podobný případ, nejedná se o jeden tekoucí vstřik, ale o poškození všech vstřiků. Pravděpodobný důvod - bod vzplanutí a bod hoření leží u Shell Power Diesel o 20 resp. 16 st. C níž, než u běžné nafty. Palivo se vznítí dřív, než stačí na kuličku narazit. Toto palivo, na rozdíl od třeba Aral Ultimate Diesel a určitě české Vervy, obsahuje podíl zkapalněného zemního plynu (GtL). Shell taky po rozsáhle korespondenci změnil označení paliva jako "vhodného pro všechny vznětové motory" na "vhodné pro moderní vznětové motory". Shell taky nakonec uhradil 50 % nákladů na opravu.

https://www.oldtimer-foren.de/viewtopic.php?f=8&t=15561
klíč
Odpovědět