Přehřívání


Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání

Příspěvek od Přemek Doležal »

Teplota 100 je ještě únosná, ale přes 100 už to dobrý není. Motoru to nevadí tak, jako chladící soustavě. Dost vzroste tlak, a je nebezpečí deflorace některé starší hadice.
Někde se kdysi zjišťovala teplota, při níž je opotřebení motoru nejmenší. Myslím že to bylo 95 celsiusů.

jura
hvězdička
Příspěvky: 139
Registrován: sob 30.08.2008, 18:18
Auto: W 124 300 TD 24V, W 163 270 CDi, W 169 180 CDi
Bydliště: Beskydy - s krásným výhledem
Věk: 44

Re: Přehřívání

Příspěvek od jura »

Semry : myslim , ze se bilzis k terminu vymeny tesneni pod hlavou .. u mych dvou 24 ventilu co jsem mel a jednoho stale mam to bylo stejne... km souhlasily s tvyma , a u prvniho kde byla klima to sedelo presne.. kopec , hral se az jsem byl nervozni, rovina klid..vyplachoval jsem chladic apd. , zacaly nezne tvrdnout hadice. pak jsem auto odvezl k Otrisalovi , sundala se hlava , tesneni 5-6 valec v prdeli , vymena - klid... nynejsi auto stejne kilometry , stracela se voda , tesneni 5-6 valec , vymena - klid .. Mam pocit , ze to u tech 6ti valcu tak nejak je ... u predchoziho 300 D 12v jsem nasel v uctech z nemecka vymenu tesneni pod hlavou cca ve stejnych km . tim to vsak nechci zjednodusovat jen na tuhle zavadu..
a osobne prvni vec bych vzdy resil termostat ( jak pise Premek ) , chladic jako dalsi a pravdou je ze po pouziti octu s vodou ze sebe pustil dost... jsem tehdy cumel co z toho lezlo ven za sracky ..

SEMRY
vycházející hvězda
Příspěvky: 931
Registrován: sob 20.03.2010, 23:10
Auto: W213 e200d / 996.1 C2
Bydliště: Vinohrady
Věk: 35

Re: Přehřívání

Příspěvek od SEMRY »

Termostat mám řešenej, zatim je to ok, hlavu budu sundavat až to prostě bude nutný, s novym chladičem je ok, včera D1 160 celou cestu v kopci rovnejch 100 klima zapnutá. Km mám rozhodně víc, odhaduju půl milionu.

tengi
hvězdička
Příspěvky: 79
Registrován: ned 06.03.2011, 19:54
Auto: S124 300D+W115 220D+TDI ,ale určitě ne Škoda
Bydliště: Čestice

Re: Přehřívání

Příspěvek od tengi »

Přemek Doležal píše:V kraťasu bylo všechno litinový !!!
Pumpa byla stejná z Multikrávy.
007
Ne ne,tělo pumpy je z hliníku!To je to,po čem jezdí vrtulka pumpy.Litinová je pouze nába ve které je uložení.(ale dalo to práci tam ten foťák dostat)Jinak ale souhlas,z multikrávy pasuje kde co.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Autor tématu
shaman137
hvězdička
Příspěvky: 56
Registrován: pon 14.05.2012, 18:13
Auto: W124 300d

Re: Přehřívání

Příspěvek od shaman137 »

tak dnes jsem zkusil auto zahrat na tech 100 co je pri normalni jizde...a pak sem zmeril teplotu teplomerem a mela 90st nikoli 100 co ukazovalo auto...takze dam vicko a zkusim cidlo teploty a i budik jinej :)

tengi
hvězdička
Příspěvky: 79
Registrován: ned 06.03.2011, 19:54
Auto: S124 300D+W115 220D+TDI ,ale určitě ne Škoda
Bydliště: Čestice

Re: Přehřívání

Příspěvek od tengi »

Vidím,že jsi skončil jako já.Já po různých měřeních na různých autech ocejchoval rysku bez stupňů na 90°C a je klid.Ostatně nikde v manuálech od výrobce ani nikde jinde jsem se nedočetl,že je to 100.Dokud se Ti to pohybuje okolo této rysky,tak nesháněj nic.Abys náhodou nezjistil,že je to tak správně. :)

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání

Příspěvek od Přemek Doležal »

tengi píše:
Přemek Doležal píše:V kraťasu bylo všechno litinový !!!
Pumpa byla stejná z Multikrávy.
007
Ne ne,tělo pumpy je z hliníku!To je to,po čem jezdí vrtulka pumpy.Litinová je pouze nába ve které je uložení.(ale dalo to práci tam ten foťák dostat)Jinak ale souhlas,z multikrávy pasuje kde co.
Tak jestli je tělo pumpy motorů 615.617 vodní z alumínija, tak sežeru svůj vlastní klobouk.
-žádnej nemám. Člověče, viděl jste něgdy motor z kraťase ??? Notabéne vodní pumpu z kraťase, nebo z pijána ???
Já sice už 2O let ne, ale tohle si ještě pamatuju.
:'( :'( :'(

tengi
hvězdička
Příspěvky: 79
Registrován: ned 06.03.2011, 19:54
Auto: S124 300D+W115 220D+TDI ,ale určitě ne Škoda
Bydliště: Čestice

Re: Přehřívání

Příspěvek od tengi »

No jo-a já to mám do dneška doma. 007

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání

Příspěvek od Přemek Doležal »

Tak si ráno otevři kapotu, .....
...a mrkni se, jak je ta pumpa litinová, sviňa.
Kdybys sis myslel, že jsem debil, zkus magnet, milý Loyzo.
:stern:

Aluminyjový je pouze!!! -vedení vody-držák vodní pumpy..... nebo jak to jinak nazvat,
k bloku je to přišroubováno 3x M8. @=
Naposledy upravil(a) Přemek Doležal dne ned 08.11.2015, 21:27, celkem upraveno 1 x.

Alcazar
hvězdička
Příspěvky: 261
Registrován: sob 28.04.2012, 13:39
Auto: S124 250D & 300 CE-24 & W210 E55
Bydliště: Praha/Zlín

Re: Přehřívání

Příspěvek od Alcazar »

provozni teplota 80 celziu u 300CE-24 (napr. pri tempomatovych 150 kmh) je ok? o moc vic to nikdy neleze...

Fridrich

Re: Přehřívání

Příspěvek od Fridrich »

Jo je

SEMRY
vycházející hvězda
Příspěvky: 931
Registrován: sob 20.03.2010, 23:10
Auto: W213 e200d / 996.1 C2
Bydliště: Vinohrady
Věk: 35

Re: Přehřívání

Příspěvek od SEMRY »

A můj oblíbený topic. Takže co jsem za roky provozu vypozoroval.

1. - teploměr! - vyměnil jsem ho a ukazuje stejně jako před tím, rafička se občas pohupuje, tj. ukazuje vyšší teplotu než je reál! Nevím jak je to možný. 007
2. - Chladič - nový chladič je nový chladič ale pokud někdo nemění náplň a nečistí ho tak se chlazení průběžně horší a pak z vlekem je to třeba už moc. Takže čistit chladič! Třeba TEC 2000 - průplach.
3. - Bordel před chladičem - konkrétně mezi chladičem a klima chladičem.
4. - Nefunkční Sahara klimatizace. Jo to dokáže uvařit auto....
5. - jízda na plný plyn vyžaduje řádnou údržbu - chcete-li starý mercedes tavit přes Německo v tempu 180 a výše naloženi se zapnutou klimatizací a 35 stupni venku, musí být vše v pořádku.
6. - Jízda do kopce zvedá teplotu běžně - dokud se rafika vyloženě neopírá o 120 nebál bych se. Pokud je motor rozhicovaný, klesá tlak oleje.
7. - Klima přitěžuje! Problém = vypnout

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání

Příspěvek od Přemek Doležal »

... a ten ví, o čem mluví ! *thumbs up*

eMBéčko
vycházející hvězda
Příspěvky: 971
Registrován: stř 01.07.2020, 14:52
Auto: W124 E320 Coupé 1994, Getrag
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí
Věk: 65

Re: Přehřívání

Příspěvek od eMBéčko »

Ahoj! Je to už sice starý vlákno, ale já jsem už taky (skoro) starej a moje čtyřka jakbysmet. A jen pro klid mojí duše - ta čárka na ukazateli teploty chladící kapaliny mezi 80 a 120 je tedy 90°C nebo 100°C, dokážete to někdo směroplatně a místopřísežně napsat...? :) Díky!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Humungus
hvězda
Příspěvky: 1067
Registrován: pát 28.10.2011, 21:22
Auto: MB
Bydliště: Kolin

Re: Přehřívání

Příspěvek od Humungus »

je to stovka a do stovky napr v lete po meste je to ok
Odpovědět