W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stálo
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 8
- Registrován: sob 20.05.2017, 9:55
- Auto: W124 300e 1986
- Bydliště: Olomouc
W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stálo
Dobrý den, mám doma MB w124 300e(řadový šestiválec) z roku 1986. Najeto 316tis. 8let stálo v garáži ale i po takové době nastartoval na jedničku a byl schopen přejet do jiné garáže. Bohužel po něaké době kdy auto pouze vyjíždělo a zajíždělo do garáže(2-3roky). Motor nastartuje ale po cca 10min mu začnou kolísat otáčky a jevi se jako by jel ne na všechny válce. Když ho držím v otáčkách 2-2,5tis tak motor bojuje a šlape, ale z vyfuku se lyne modrý kouř (se zápachem benzinu) a po tomhle vytočení už opravdu špatně drží volnoběh 500-800otáček kolísavě. Svíčky jsem už dávál 2sady nové(klasické favoriťácké), prošel jsem palivový systém až po rozdělovač paliva, ve kterém je vyměněna membrána(až v US se dá sehnat.. šílený) protože rozdělovač nedával do prvních dvou válců palivo. Svíčky jiskru dávaji silnou, čerpadlo do rozdělovače tlačí benzin silně. Po důkladné kontrole svíček jsem nenašel v´alec do kteŕeho by nešel benzín. Prý tento motor má ještě volnoběžnou trysku ale takhle do podrobna jsem to ještě nestudoval. Už opravdu nevím co víc projít. Budu rád za každého odborníka se zkušenostma u tohoto modelu a motoru.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) LukasVep dne ned 21.05.2017, 8:34, celkem upraveno 2 x.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: W124 300e 1987 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá
=-o Člověče, to jsi s tím zkoumáním začal od konce. Nevím co tomu je, ale přivez to a opravím to. Tohle není na dopisování, KE - Jetronic není K... A to zkoušení které popisuješ je dobré tak akorát ten motor načnout. Tlaky ve válcích, čistý palivo v čistý nádrži, podtlak v sání, tlak paliva, vstřiky ven a kontrola, dávky paliva ze všech šesti vývodů na rozdělovníků atd.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 8
- Registrován: sob 20.05.2017, 9:55
- Auto: W124 300e 1986
- Bydliště: Olomouc
Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá
Děkuji za ochotu ten problém vyřešit osobně, ale je to taková moje osobka. ;) Tlaky ve válcich přeměřím. Palivo i nádrž je OK, dokonce nové čerpadlo paliva. Do všech 6-ti palivovodů z jetroniku palivo jde krásně pod tlakem(jetronik byl rozebrán vyčištěn přetěsněn a vyměněná membrána). Dalši krok jsem plánoval v ultrazvuku vyčistit vstřiky a volnoběžnou trysku. A samozřejmě koupit originálni mercedes svíčky. Ono se to má tak že buď ho oživím, nebo půjde do světa. Momentálně do něho nechci extra peníze vrážet za servisy. Ale děkuji za tip ;) *thumbs up* Navíc tipuji že budete přes celou republiku :D
-
- hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 41
Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá
Modrý kouř...no olej ve válcích. Pokud to přetrvává, pravděpodobně už věk odnesl těsnění ventilů. KE-Jet volnoběžnou trysku nemá (k čemu by mu byla?), má jen trysku studeného startu, ta Ti ale nejspíš funguje, když to po 8 letech normálně chytlo.
KE-Jet tu byl popsán mnohokrát. Ze všeho nejdůležitější je celý ten systém teoreticky prostudovat a pochopit. Pak se člověk může pustit do jednodušších oprav. Začal bych kontrolou tlaku paliva v sytému (za regulátorem tlaku) a dokonalé těsnosti celýho sacího traktu. Bez toho nemá cokoliv dalšího smysl. Škrticí klapka musí být čistá a na volnoběhu zavřená. Další věc je vyčištění volnoběžného ventilu. Pak se nastavuje, případně mění díly. Většinou tam ale krom hadic, hadiček a želvy není moc co měnit.
Co se trysek týče - tyhle nemá velký smysl čistit. Spíš měnit.
http://www.mercedes-classic.cz/phorum/v ... =25&t=5072" onclick="window.open(this.href);return false;
KE-Jet tu byl popsán mnohokrát. Ze všeho nejdůležitější je celý ten systém teoreticky prostudovat a pochopit. Pak se člověk může pustit do jednodušších oprav. Začal bych kontrolou tlaku paliva v sytému (za regulátorem tlaku) a dokonalé těsnosti celýho sacího traktu. Bez toho nemá cokoliv dalšího smysl. Škrticí klapka musí být čistá a na volnoběhu zavřená. Další věc je vyčištění volnoběžného ventilu. Pak se nastavuje, případně mění díly. Většinou tam ale krom hadic, hadiček a želvy není moc co měnit.
Co se trysek týče - tyhle nemá velký smysl čistit. Spíš měnit.
http://www.mercedes-classic.cz/phorum/v ... =25&t=5072" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 8
- Registrován: sob 20.05.2017, 9:55
- Auto: W124 300e 1986
- Bydliště: Olomouc
Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá
Zdravím po delší době. Koupil jsem originální svíčky z mercedesu. Vyměnil olej(tip na přechlastaný motor po krátkých startech, kde se v oleji objevuje benzín a výpary škodí chodu motoru) tak motor mi krásně jde na studeno, krásně reaguje na plyn, ale postupem zahřívání začne volnoběh kolísat a po znovu nastartování nechce držet na volnoběh. Budu teď zkoušet tlak paliva ale to by nereagoval hezky na plyn. V otáčkách se motor netřepe a vymizel kouř z výfuku. Nebo-li "jede hezky" Už s uplnou jistotou vím, že každý válec je krmen a spálen.
Dal jsem si i tu praci to natočit po zahřátí " onclick="window.open(this.href);return false;
Dal jsem si i tu praci to natočit po zahřátí " onclick="window.open(this.href);return false;
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá
Ventil vzduchu volnoběhu... proměřit a vyčistit. A taky podtlak v sání, změřit.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 41
Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá
Zkusno bych odpojil štekr od regulace volnoběhu a sledoval, zda se to zlepší. Pokud je to regulátorem, mírně stoupnou otáčky a volnoběh se zklidní. Pokud to bude takhle houpat nadále, bude potřeba mrknout na škrtící klapku (ne váhu vzduchu, ale klapku, co je ovládaná plynovým lankem), zda dovírá. Sací trakt asi úplně netěsný nebude, to by mělo tendenci se dusit při rozjezdu (chudá směs). Ale preventivně jej projít určitě není na škodu.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 82
- Registrován: sob 19.07.2014, 14:58
- Auto: S124 300 Turbodiesel automat 1993 ne E
- Bydliště: Praha
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 992
- Registrován: úte 12.08.2008, 16:09
- Věk: 50
Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá
..... :x
Naposledy upravil(a) K2 dne pon 03.07.2017, 19:26, celkem upraveno 1 x.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 41
Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá
Taky tu nikdo nic moc o dodávce paliva nepíše.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 7
- Registrován: čtv 21.08.2008, 17:39
- Auto: W124 260E,300CE,230CE,W201 230E,W140 300SE
Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá
Mám úplně stejnej problém s tim samym motorem, auto delší dobu stojí, když před 3 rokama chvíli jezdilo, občas zakolísali otáčky a někdy to až chcíplo, ale to nebylo časty, potom to 3 roky stálo, občas sem protočil motor a za studena nastartuje i beží krásně, ale teď když se zahřeje, otáčky začnou hodně kolísat, až to zhasne a da se s tim jet pouze pod plynem, ale to běží normálně.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 8
- Registrován: sob 20.05.2017, 9:55
- Auto: W124 300e 1986
- Bydliště: Olomouc
Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá
Zdravím pánové.
Děkuji za tipy, k tomu jsem si ještě koupil knížku jak na to :stern: 007 a přečetl jsem si dost o celém motoru... První co jsem nepochopil je jaký mám mít nastavený předstih na kolečku. Zvolil jsem pozici 2 (mezi S a N) motor jel nádherně hned ze startu a nechal jsem ho chvilku. Zkoušel lehce přidávat a po 10min se pokusil rozjet. Bohužel motor nemá sílu ani na jízdu bez spojky. A po tomhle manévru začal opět sýpat.
A TEĎ TO PŘÍJDE: Odpojil jsem regulaci volnoběhu a šel nádherně :-[ =-o
Tak jsem ji vymontoval a propláchnul technickým benzínem a i čističem brzd. Dokonce napojoval na 12V a natáhla a cvakla. Takže funguje.
Ale po vrácení a nastartování už jel pouze na 500 otáček a házel.
A pak už jenom špatný.
Abych Vám řekl pravdu :-$ mám to auto rád .. Ale začíná mě srát :)
Nechcete někdo si udělat výlet na severní Moravu co *jokingly*
Děkuji za tipy, k tomu jsem si ještě koupil knížku jak na to :stern: 007 a přečetl jsem si dost o celém motoru... První co jsem nepochopil je jaký mám mít nastavený předstih na kolečku. Zvolil jsem pozici 2 (mezi S a N) motor jel nádherně hned ze startu a nechal jsem ho chvilku. Zkoušel lehce přidávat a po 10min se pokusil rozjet. Bohužel motor nemá sílu ani na jízdu bez spojky. A po tomhle manévru začal opět sýpat.
A TEĎ TO PŘÍJDE: Odpojil jsem regulaci volnoběhu a šel nádherně :-[ =-o
Tak jsem ji vymontoval a propláchnul technickým benzínem a i čističem brzd. Dokonce napojoval na 12V a natáhla a cvakla. Takže funguje.
Ale po vrácení a nastartování už jel pouze na 500 otáček a házel.
A pak už jenom špatný.
Abych Vám řekl pravdu :-$ mám to auto rád .. Ale začíná mě srát :)
Nechcete někdo si udělat výlet na severní Moravu co *jokingly*
-
- hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 41
Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá
No jo no...KE-Jetronic, to je věc, hlavně, když to začne zlobit. *jokingly* Budeš muset teď tu stříkačku projít krok po kroku. Dokonalou těsnost sacího traktu, potenciometr váhy, škrtící klapku, koncové spínače plynu...bez toho to bude jen střílení naslepo.
Naposledy upravil(a) Waterfall dne pon 07.08.2017, 22:26, celkem upraveno 1 x.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá
Za mě :
Nech odborníka zatočit šroubkem bohatosti,...jen tak na ucho, a možná se budeš diviti ! @}->--
Nech odborníka zatočit šroubkem bohatosti,...jen tak na ucho, a možná se budeš diviti ! @}->--
-
- hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 41
Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá
Myslíš, že by mu stačilo přidat bohatost?
LukasVep: Máš multimetr?
LukasVep: Máš multimetr?