Doporučte prosím servis na W124
-
- hvězdička
- Příspěvky: 2
- Registrován: ned 10.12.2017, 20:24
- Auto: W124
Re: Doporučte prosím servis na W124
Ahojte,
chcem vas poprosit o pomoc resp radu.
Kupil som si W124 r.v. 1992 300td, 108kw s automatickou prevodovkou. Karoseria a interier a auto zospodu vyzera dobre pred kupou som to dal mechanikovi. Motor mal neprevidelny chod, mechanik mi odporucil nechat spravit repas vstrekovacov. Repas vstrekovacov spraveny (v servise BOSCH), avsak po poskladani sa s tym v servise previezli, motor nejde dobre a z vyfuku sa vali biely dym. Skusali tomu prist na klb a zistili toto:
1) na 1. valci netesnil vstrekovac isiel tam novy vstrekovac, este je netesny na 6.valci
2) skusanie zmeny predstreku, vysledok ze to bolo len horsie, kontrola podtlakov vymenil popraskane podtlaky a zapojil aj podtlak ktory bol vyradeny
3) elektrmagnetickopneu. ERG ventil je netesny a na vymenu
4) kontrola kompresie: 1.valec-18/ 2.valec- 17,5/ 3.valec - 18,1 / 4.valec- 19,8 / 5.valec - 20 / 6.valec- 20 percent, minimalna hodnota ma byt 18percent
5) kontrola tesnosti (unikom vzduchu) : 1.valec- 53% cez kruzky, 2.valec - 45% saci ventil, 3. valec - 78% cez kruzky, 4.valec 18%, 5.valec - 11%, 6. valec - 20%
6) kontrola casovania rozvodov posunute o pol zuba (vytahana retaz)
Zaver- treba generalku motora inak je to strata casu a penazi, alebo novy motor.
W124 bolo mojim snom takmer od strednej, avsak mechanik resp fachman niesom kupil som blbo.
Vedeli by ste o niekom, kto sa tymto autam venuje je sikovny a na generalku motora by sa podujal?
A najst "novy" motor 603.960 asi velmi realne nebude..
Za kazdu radu budem vdacny!
chcem vas poprosit o pomoc resp radu.
Kupil som si W124 r.v. 1992 300td, 108kw s automatickou prevodovkou. Karoseria a interier a auto zospodu vyzera dobre pred kupou som to dal mechanikovi. Motor mal neprevidelny chod, mechanik mi odporucil nechat spravit repas vstrekovacov. Repas vstrekovacov spraveny (v servise BOSCH), avsak po poskladani sa s tym v servise previezli, motor nejde dobre a z vyfuku sa vali biely dym. Skusali tomu prist na klb a zistili toto:
1) na 1. valci netesnil vstrekovac isiel tam novy vstrekovac, este je netesny na 6.valci
2) skusanie zmeny predstreku, vysledok ze to bolo len horsie, kontrola podtlakov vymenil popraskane podtlaky a zapojil aj podtlak ktory bol vyradeny
3) elektrmagnetickopneu. ERG ventil je netesny a na vymenu
4) kontrola kompresie: 1.valec-18/ 2.valec- 17,5/ 3.valec - 18,1 / 4.valec- 19,8 / 5.valec - 20 / 6.valec- 20 percent, minimalna hodnota ma byt 18percent
5) kontrola tesnosti (unikom vzduchu) : 1.valec- 53% cez kruzky, 2.valec - 45% saci ventil, 3. valec - 78% cez kruzky, 4.valec 18%, 5.valec - 11%, 6. valec - 20%
6) kontrola casovania rozvodov posunute o pol zuba (vytahana retaz)
Zaver- treba generalku motora inak je to strata casu a penazi, alebo novy motor.
W124 bolo mojim snom takmer od strednej, avsak mechanik resp fachman niesom kupil som blbo.
Vedeli by ste o niekom, kto sa tymto autam venuje je sikovny a na generalku motora by sa podujal?
A najst "novy" motor 603.960 asi velmi realne nebude..
Za kazdu radu budem vdacny!
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Doporučte prosím servis na W124
Ahoj. Po opravě vstřikovačů hned po montáži dva netěsní? Tady něco nehraje... Jinak vzhledem k cenám dílů a práce bych to viděl na takovou střední opravu podle stavu uvnitř, skutečnou G.O. je možné udělat taky, jen cena tomu bude odpovídat. Kolik se tím budeš jezdit ročně km? Bílý kouř je nespálená nafta nebo voda. Nebo obojí. Hlavu bych sejmul každopádně, klidně jen preventivně. Řetěz o půl zubu nahoře nebo dole? To je dost rozdíl. Dole bych to přešel, nahoře už by to bylo dost, to je o zub na klice.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doporučte prosím servis na W124
Za kazdu radu budem vdacny!
-------------------------
Tyto tlaky = motor je po smrti.
Výměna.
-------------------------
Tyto tlaky = motor je po smrti.
Výměna.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 40
Re: Doporučte prosím servis na W124
Mně jen vždycky zajímá, proč někdo nejdřív kupuje a pak se ptá. Když člověk autům nerozumí, proč si někoho nevezme sebou...minimálně někoho, kdo něco takového už alespoň z vlaku viděl.
Jinak souhlas s Přemkem, taky mám za to, že ten motor je po smrti a ideální stopa bude sehnat jiný motor (pokud je to auto tak pěkný, že to stojí za to, protože výměna motoru není levná záležitost). Platit mechanikovi za preventivní sundání hlavy je imho jen vyhazování dalších peněz z okna.
Jinak souhlas s Přemkem, taky mám za to, že ten motor je po smrti a ideální stopa bude sehnat jiný motor (pokud je to auto tak pěkný, že to stojí za to, protože výměna motoru není levná záležitost). Platit mechanikovi za preventivní sundání hlavy je imho jen vyhazování dalších peněz z okna.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Doporučte prosím servis na W124
Sehnat jiný motor je samozřejmě řešení, otázkou je v jakém bude stavu a za kolik, resp. sehnat ho v autě a vyzkoušet. Motory s jasnou diagnózou "ten je po smrti" je možné vidět dodnes v provozu a plné síle. Mimochodem, i u nově koupenýho motoru bych tu hlavu sundal a udělal... těsnění pod hlavou odejde na 100%, je jen otázkou kdy. A levnější řešení nemusí být vždy to nejlepší a ve finále se může prodražit. Já v poslední době motory už neměním "kus za kus" ale opravuju a lidi mají "ten svůj" motor a vědí co v něm je. Měnit 25 let starou rozbitou věc za jinou 25 let starou zatím nerozbitou věc je příliš nejistot. Levnější to je, s tím souhlasím.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 40
Re: Doporučte prosím servis na W124
No..když se nad tím člověk tak zamyslí, tak s tím lze taky souhlasit. Pokud se jedná o skutečně hezké a dobře vybavené autí, může být vhodným řešením i GO motoru...
Koneckonců, já taky nechal udělat komplet hlavu na 300E-24 a nestálo to s i s komplet řemenovým rozvodem o moc míň, než výměna motoru...jenže takhle vím, co v autě mám - motor ve skvělé kondici, který by měl zase dlouhou dobu šlapat jako hodiny.
Koneckonců, já taky nechal udělat komplet hlavu na 300E-24 a nestálo to s i s komplet řemenovým rozvodem o moc míň, než výměna motoru...jenže takhle vím, co v autě mám - motor ve skvělé kondici, který by měl zase dlouhou dobu šlapat jako hodiny.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doporučte prosím servis na W124
V tomhle případě je lepší a levnější koupit pojízdný vrak, abys moh motor alespoň trochu prozkoušet
třeba na jiných SPZ ]:->
třeba na jiných SPZ ]:->
-
- hvězda
- Příspěvky: 1751
- Registrován: úte 25.10.2016, 14:19
- Bydliště: Kolin
Re: Doporučte prosím servis na W124
ten motor bude slusnej stat 20-25 tis podle toho co na nem bude :(
-
- hvězdička
- Příspěvky: 2
- Registrován: ned 10.12.2017, 20:24
- Auto: W124
Re: Doporučte prosím servis na W124
Ahojte,
diky moc za odpovede. Auto som kupoval s technikom, pozrel karoseriu aj auto zo spodu, az na trochu hrdze co sa da spravit zhodnotil ze auto celkovo v dobrom stave, interier tiez pekny cierna koza. Motor zhodnotil tak ze treba repas vstrekovacov lebo nejde pravidelne. Kupil som ho s tym ze ok repas vstrekovacov spravime. Ocividne to je ale zlozitejsie.
Ono ako laik mam podobny pocit, vymenit stary motor za iny stary motor- a opat sa mozem potykat s podobnymi ci inými necakanymi problémami.
Co sa tyka tej retaze, napisal v sprave len posunute o pol zuba/vytahana retaz. Ci hore alebo dole by som sa musel spytat.
Auto bol moj sen a chcem ho mat skor ako mazlika, teda rocne najazdit max nejakých 10 000km, skor udrzovat aj do buducnosti. Zvonku aj zvnutra vyzera pekne, automat, klima, elektricke okna a nic viac vlastne ani nepotrebujem.
Teda 2 tabory, jedni vravia generalka druhi novy motor :) Celkom sa mi pozdava myslienka s generálkou, kedze po dobre spravenej generalke snad motor nejaku dobu vydrzi. Cenu 25- 30 000 v podstate ocakavam.
Zistujem ale, ze asi najtazsie najst cloveka co sa tymto autam fakt rozumie, rad by som ho zveril do dobrych ruk..
diky moc za odpovede. Auto som kupoval s technikom, pozrel karoseriu aj auto zo spodu, az na trochu hrdze co sa da spravit zhodnotil ze auto celkovo v dobrom stave, interier tiez pekny cierna koza. Motor zhodnotil tak ze treba repas vstrekovacov lebo nejde pravidelne. Kupil som ho s tym ze ok repas vstrekovacov spravime. Ocividne to je ale zlozitejsie.
Ono ako laik mam podobny pocit, vymenit stary motor za iny stary motor- a opat sa mozem potykat s podobnymi ci inými necakanymi problémami.
Co sa tyka tej retaze, napisal v sprave len posunute o pol zuba/vytahana retaz. Ci hore alebo dole by som sa musel spytat.
Auto bol moj sen a chcem ho mat skor ako mazlika, teda rocne najazdit max nejakých 10 000km, skor udrzovat aj do buducnosti. Zvonku aj zvnutra vyzera pekne, automat, klima, elektricke okna a nic viac vlastne ani nepotrebujem.
Teda 2 tabory, jedni vravia generalka druhi novy motor :) Celkom sa mi pozdava myslienka s generálkou, kedze po dobre spravenej generalke snad motor nejaku dobu vydrzi. Cenu 25- 30 000 v podstate ocakavam.
Zistujem ale, ze asi najtazsie najst cloveka co sa tymto autam fakt rozumie, rad by som ho zveril do dobrych ruk..
-
- hvězda
- Příspěvky: 1495
- Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
- Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
- Bydliště: Bodenbach, Sudeten
Re: Doporučte prosím servis na W124
Co chlazení motoru? Netlakuje to po zahřátí do expanzky? Nechal bych to ohřát s otevřeným víčkem , jestli to nezačne vyhazovat vodu z nádobky. Pokud ano, hlavu dolů a pokud je fouklé těsnění, po jeho výměně a poté co si matláci z Bosche na x-tý pokus po sobě opraví vstřiky bych se projel a pak něco měřil. Jestli je fouklý těsnění, je asi zbytečné porovnávat tlaky ne?
Po této "první pomoci" se třeba motor vzpamatuje a bude normálně jezdit třeba dva roky, než se v pohodě sejdou peníze na pořádnou GO se vším všudy.
Po této "první pomoci" se třeba motor vzpamatuje a bude normálně jezdit třeba dva roky, než se v pohodě sejdou peníze na pořádnou GO se vším všudy.
-
- Administrátor
- Příspěvky: 6226
- Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
- Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
- Bydliště: Mělník
- Věk: 61
Re: Doporučte prosím servis na W124
tak já už taky ne 8) do hospody si taky nikdo nepřinese lahváče nebo kus masa aby mu ho udělali za málo peňazí *jokingly* takže s Danem držím basu :) když už si umí majitel nakoupit díly po internetu, při tom i zjistí kolik je časová norma na výměnu daných dílů, tak si to před panelákem může udělat sám *jokingly* na trubce je spousta videí - jak na to :)dako5 píše:Ten nedělá z dovezenejch dílůMerc124 píše:a co Zadek ? Nehvizdy ;)
-
- hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 40
Re: Doporučte prosím servis na W124
Fidjin: Za 1000€ Ti nikto GO na 6-valci neurobí. Ak sa bude robiť naozaj GO, tak dvojnásobok bude ešte stále super cena.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Doporučte prosím servis na W124
Na cca 20000 kč vyjde jen výměna těsnění pod hlavou, sedla a gufera ventilů, plus srovnat a veškerý materiál s tím spojený. Tedy ani ne pořádná G.O. hlavy. A to u benzínu M103... který nemá komůrky, nemusí ven vstřiky atd.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 40
Re: Doporučte prosím servis na W124
To cca sedí. Já platil 950€, akorát se tedy měnila i vodní pumpa, napínák, idler a řemen...takže samotná hlava 700€, což je 18 000 Kč...
-
- hvězdička
- Příspěvky: 266
- Registrován: ned 06.11.2011, 0:33
- Auto: Mercedes 124 250D Kombi
- Bydliště: Ostrava
Re: Doporučte prosím servis na W124
No pánové fakt netuším kde na ty cifry chodíte :-@ Koukal jsem a na 300DT vyjde těsnění pod hlavu na 1500Kč, Kompletní rozvodová sada INA na 3200Kč a srovnání hlavy, zabroušení ventilů a výměna guferek počítám 2000Kč... ]:->