S124 terénní (heavy duty) verze podvozku


Autor tématu
vit-burian
hvězdička
Příspěvky: 54
Registrován: ned 15.12.2019, 21:38
Auto: MB 230TE 1988
Bydliště: Brno-město
Věk: 26

S124 terénní (heavy duty) verze podvozku

Příspěvek od vit-burian »

Předem hezké Vánoce všem :-)

Přicházím s dotazem na tzv. heavy duty provedení podvozku ("opak sportline"). Nic moc jsem k tomu nenašel, nikdo koho jsem se ptal moc neví, i tady po vyhledávání spíš nacházím útržkovité informace. Uvažuju o předělávce svého kombíka (230TE 1988) se standardním podvozkem na tento, ale zajímá mě, co všechno bylo jinak, nechci se pouštět zase do velkých akcí - takže zjišťuji, zda to má cenu. Taky zda se to u prvních verzí vůbec dělalo, držím se originálního stavu. Budu rád i za bližší info a zkušenosti, kdo to někdy viděl, řídil atd.

Hodilo by se mi to, protože docela často vyjedu mimo asfalt. Mám na mysli polní a lesní cesty, často v nic moc stavu, prostě český venkov :-D. Není to 4MATIC, ale má to ASD, tudíž schopnosti nejsou úplně k zahození, bohužel teď to brzdí to, že všude možně škrtám vším, čím to jde... Ale zase z toho nechci mít offroad :-D takže toto se mi zatím jeví jako zajímavý nápad.

Co všechno bylo jiné, co vše je třeba vyměnit? Zatím vím, že pružiny a tlumiče jsou na to jiné, dají se koupit. Co se týče tedy předku. Zadek jsem ještě nezkoumal, ale tam je nivo, takže... Co dál?

Díky všem ;-)

eMBéčko
vycházející hvězda
Příspěvky: 970
Registrován: stř 01.07.2020, 14:52
Auto: W124 E320 Coupé 1994, Getrag
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí
Věk: 65

Re: S124 terénní (heavy duty) verze podvozku

Příspěvek od eMBéčko »

Ahoj! Rozumím tomu jak koza petrželi, tož jen malou, avšak možná základní drobnost - jsou tvé plány namístě i v případě benzínového motoru...? Přestože jsem odjakživ zarytý petrolhead, kombinace s naftou by mi přišla smysluplnější... :)

prcek
vycházející hvězda
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 31.07.2008, 14:51
Auto: W123 280CE
Bydliště: Most / Teplice

Re: S124 terénní (heavy duty) verze podvozku

Příspěvek od prcek »

Origo to myslim najdes jako taxi specifikaci, rozhodne to nemelo offroad záměr.

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: S124 terénní (heavy duty) verze podvozku

Příspěvek od Přemek Doležal »

Taxi specifikace je o něčem úplně jiném !
Já bych dal dopředu pružiny z 300TE automat + AC, podmínkou jsou seriové dlouhé tlumiče, NE sportline,
zadek se dá přizvednout hydraulicky.
Všude ty nejvyšší podložky pod péra.
Auto jako nové se dalo koupit i ve specifikaci : zvýšený podvozek, ale nepleť si to s dnešníma kozama OFF road. :-!
Bylo to jen asi 2-3 cm vyšší, než serie.

Autor tématu
vit-burian
hvězdička
Příspěvky: 54
Registrován: ned 15.12.2019, 21:38
Auto: MB 230TE 1988
Bydliště: Brno-město
Věk: 26

Re: S124 terénní (heavy duty) verze podvozku

Příspěvek od vit-burian »

Chlapi, odpovím vám všem postupně, jak jste psali :-). Každopádně díky za rychlou odezvu!

Nafta by byla určitě suprovější, jenže to auto má celkem solidní výbavu, co používám: tažné, 7 míst, klima, ASD, automat (+ další serepetičky jako okna v el., šíbr, atd.). Ani jednoho se vzdát nechci a tak spíš "překousnu" ten benzíňák. Hromadu času by trvalo shánět takové auto, a co si budeme povídat, než bych prodal to stávající v téhle době... :-D

Jo, specifikace zvýšený podvozek, to je to, co jsem měl na mysli! Já z toho nechci mít zase offroad, pořád platí, že hromadu km najedu ve městě a po běžných okreskách, příp. dálnici (když ji budou mít ti veteráni od 1.1. zadarmo :-D). Ony i ty 2 - 3 cm pomůžou vyhnout se nějakému šutru, co mi následně škrtne o katík třeba, ale nechci přijít o jízdní vlastnosti originální čtyřky nějakým tuzingem. Z druhé strany ze čtyřkou nezávodím, takže to drobné zvýšení by mi citelně nemělo ublížit, snad :-).

Koukal jsem na to právě tady, kde jsou dva typy tlumičů - viz "terénní vybavení". Případně právě u těch pružin, ale tam si nejsem jistý, kde je to myšleno jako pro auta s klimou (příp. automatem), a nebo jako právě tato "vyztužená" verze, všude pojmenováno jinak...

https://img30.rajce.idnes.cz/d3001/16/1 ... .jpg?ver=0
https://img30.rajce.idnes.cz/d3001/16/1 ... .jpg?ver=0
https://img30.rajce.idnes.cz/d3001/16/1 ... .jpg?ver=0

Ale budu to brát tak, že pokud se pro to opravdu rozhodnu, bude nejlepší dát tam ty "terénní" tlumiče + pružiny z 300TE pro klimu a automat dopředu, a vzadu se to zvedne nivo + případně se při výměně pružin přihodí také ty vyztužené, co jsou v nabídce.

A jinak by tedy neměl být s ničím problém v kompatibilitě? Na tomhle autě jsem ještě nic z podvozkových dílů neměnil, takže to tam moc neznám, za neznalost jinak jasnou se teda kdyžtak omlouvám ;-)

126560
hvězda
Příspěvky: 1523
Registrován: pon 04.08.2008, 8:19
Auto: MB-Mamut 420,124-E 220, 140 CL 420+tisíc jiných
Bydliště: Ano
Věk: 66

Re: S124 terénní (heavy duty) verze podvozku

Příspěvek od 126560 »

Já to řeším tak, že dám nová péra v předu s 22mm gumové lůžko, dozadu verze pro těžký výkon a také podložka 18mm vyšší jsem nesehnal. Jezdím po polích po lesích , loukách a polních cestách. Sice jezdím na pstruhy ale jsem líný chodit pěšky.
Dělal jsem to na několika čtyřkách, nikdy jsem neprorazil vanu. Viz můj nick toho jsem také zvedl.

Autor tématu
vit-burian
hvězdička
Příspěvky: 54
Registrován: ned 15.12.2019, 21:38
Auto: MB 230TE 1988
Bydliště: Brno-město
Věk: 26

Re: S124 terénní (heavy duty) verze podvozku

Příspěvek od vit-burian »

126560 píše: sob 26.12.2020, 20:36 Já to řeším tak, že dám nová péra v předu s 22mm gumové lůžko, dozadu verze pro těžký výkon a také podložka 18mm vyšší jsem nesehnal. Jezdím po polích po lesích , loukách a polních cestách. Sice jezdím na pstruhy ale jsem líný chodit pěšky.
Dělal jsem to na několika čtyřkách, nikdy jsem neprorazil vanu. Viz můj nick toho jsem také zvedl.
Přesně tak to mám já 007 . Prostě na nějakou chatu nebo tak vždycky vede lesní či polní cesta, kolikrát jsou sjetý koleje. Sice jen jednou za rok na letní skautský tábor, ale dolů k potoku vede cesta rozježděná od lesáků a zemědělců... Když tam pak auto každej druhej den tři týdny jezdí nahoru a dolů, člověku se tohle už vyplatí, si říkám, než řešit pak opravy.

O kolik je to pohledově ze strany vyšší, je to moc poznat nebo ani ne? Zase z toho nechci mít tohle :-D

https://bangshift.com/wp-content/upload ... /merc1.jpg

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: S124 terénní (heavy duty) verze podvozku

Příspěvek od Přemek Doležal »

Čenda píše: sob 26.12.2020, 18:26 I když to s vláknem trochu souvisí, stejně je to dost mimo (navíc ani nejde o :stern: ), ale zrovna jsem teď řešil novou služební Fóbii a v konfiguraci jsem si to taky naklikal. A to jen abych mohl parkovat u Tesca - dřu tam spodkem P nárazníku o obrubník. :-D
U koncernu se to řeší 2cm trubičkama navlíknutejma nahoře mezi ložisko a misku pružiny.
Taghle to maj origo VW zvýšený auta.
Jinak, ta snůška pružin, cos tady dal, vyber dle vlastního uvážení. @= ]:->

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: S124 terénní (heavy duty) verze podvozku

Příspěvek od Přemek Doležal »

126560 píše: sob 26.12.2020, 20:36 Já to řeším tak, že dám nová péra v předu s 22mm gumové lůžko, dozadu verze pro těžký výkon a také podložka 18mm vyšší jsem nesehnal. Jezdím po polích po lesích , loukách a polních cestách. Sice jezdím na pstruhy ale jsem líný chodit pěšky.
Dělal jsem to na několika čtyřkách, nikdy jsem neprorazil vanu. Viz můj nick toho jsem také zvedl.
Nad podložky se dají dát další podložky, 5-10mm vyrobené z dopravníkového pásu. @=

126560
hvězda
Příspěvky: 1523
Registrován: pon 04.08.2008, 8:19
Auto: MB-Mamut 420,124-E 220, 140 CL 420+tisíc jiných
Bydliště: Ano
Věk: 66

Re: S124 terénní (heavy duty) verze podvozku

Příspěvek od 126560 »

Přemek Doležal píše: sob 26.12.2020, 22:26
126560 píše: sob 26.12.2020, 20:36 Já to řeším tak, že dám nová péra v předu s 22mm gumové lůžko, dozadu verze pro těžký výkon a také podložka 18mm vyšší jsem nesehnal. Jezdím po polích po lesích , loukách a polních cestách. Sice jezdím na pstruhy ale jsem líný chodit pěšky.
Dělal jsem to na několika čtyřkách, nikdy jsem neprorazil vanu. Viz můj nick toho jsem také zvedl.
Nad podložky se dají dát další podložky, 5-10mm vyrobené z dopravníkového pásu. @=
@}->-- *thumbs up*

Autor tématu
vit-burian
hvězdička
Příspěvky: 54
Registrován: ned 15.12.2019, 21:38
Auto: MB 230TE 1988
Bydliště: Brno-město
Věk: 26

Re: S124 terénní (heavy duty) verze podvozku

Příspěvek od vit-burian »

Super, díky všem. Až to proběhne, podám report, jak to dopadlo a pošlu foto :-)

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: S124 terénní (heavy duty) verze podvozku

Příspěvek od Přemek Doležal »

Je to trošku časovej záser. =-o
namontuješ Něco dle vlastního uvážení, 14 dní jezdíš, vono si to někam sedne - v tvém případě jen předek - a pak se to dál upravuje směrem nahoru či dolů.
Je dobře mítz stále při ruce stahovák pružin, třeba vypůjčený.
Já jsem Kadlíka ladil půl roku, podložky, délka dorazů, ...a pak po 3 letech o 3mm přizvednul a o 10mm prodloužil dorazy,
a stejně to není úplně na 120%.
Na skoku mi bziknou P kola, a proto mám lehce chromovanou vnitřní hranku blatníku nahoře.
Ale to v létě neva, je to pogumovaný. *jokingly*
Kola mám na záklonu čepu víc kupředu, jinak by to sežralo plasty na blatníkách.
To je fotka po prvním naladění, dnes je to níž.
https://premekdulik.rajce.idnes.cz/Rein ... /540408704

Autor tématu
vit-burian
hvězdička
Příspěvky: 54
Registrován: ned 15.12.2019, 21:38
Auto: MB 230TE 1988
Bydliště: Brno-město
Věk: 26

Re: S124 terénní (heavy duty) verze podvozku

Příspěvek od vit-burian »

Tak jen podávám report k výše zmíněnému, že nakonec jsem se rozhodl pro standardní provedení, takže jsem žádné obměny neprováděl, a i tak se to hodně zvedlo, takže vlastně spíš doufám, že si to sedne v provozu časem níž :-D
P.S. ten vozík není naloženej ani nic, nivo funguje jak má, takhle je to teď opravdu přirozeně. Ale už se mi zdá, že to pomalu klesá.
https://img37.rajce.idnes.cz/d3702/16/1 ... .jpg?ver=0
Nicméně, vlastně mi to vyhovuje, nasedá se tím pádem výše a tak celkově je to řidičsky fajn :-D

Volhovič
hvězda
Příspěvky: 1495
Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
Bydliště: Bodenbach, Sudeten

Re: S124 terénní (heavy duty) verze podvozku

Příspěvek od Volhovič »

Přesně takhle se to líbí i mě :-) Jako s prospektu nebo z dobového testu či reklamy , když to bylo nové a nesportlajnové. Žádná zdechlina co leze po břiše, jak když se plazí do hutí :-) Ale svěží všestranný , komfortní povoz , co projede všude, kde aktivní mercedesí živočich potřebuje :-)

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: S124 terénní (heavy duty) verze podvozku

Příspěvek od Přemek Doležal »

Do hutí se plazí téměř všechny zbylé Masařky - to je děs. Rezavej Pelech ležící na zemi.
Ta naše taky není teréní, ale na pohled Oukej. *jokingly*
Odpovědět