722.5 - příliš velký moment

Odpovědět

Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 41

722.5 - příliš velký moment

Příspěvek od Waterfall »

Ahoj.
Převodovky 722.3-722.5 jsou poměrně dost profláknutý. Tak se zkusím zeptat. Poslední dobu pozoruju po zařazení D nebo R až příliš velký "tah" převodovky. Otáčky poklesnou dost hluboko a auto se nerozjede pozvolna, ale hodně tvrdě. Taky je po zařazení cítit kopnutí. Při stání vozu na D nebo R je potřebné dost tlačit na brzdový pedál, aby auto stálo. Taky se kvůli tomu auto v koloně má tendenci přehřívat.
Co může být problém? Wandler? Není dostatečně volný?
Olej je nový, Febi 236.10, filtr taky. Starý olej byl krásný čistý, nebyl cítit žádnou spáleninou, okometricky bez přítomnosti chladicí kapaliny.

126560
hvězda
Příspěvky: 1524
Registrován: pon 04.08.2008, 8:19
Auto: MB-Mamut 420,124-E 220, 140 CL 420+tisíc jiných
Bydliště: Ano
Věk: 66

Re: 722.5 - příliš velký moment

Příspěvek od 126560 »

Na převodovce pohnout štelovací páčkou po směru kodinových ručiček. Pokud to nepomůže tak na druhou stranu.

Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 41

Re: 722.5 - příliš velký moment

Příspěvek od Waterfall »

Štelovací páčkou myslíš modulátor?

126560
hvězda
Příspěvky: 1524
Registrován: pon 04.08.2008, 8:19
Auto: MB-Mamut 420,124-E 220, 140 CL 420+tisíc jiných
Bydliště: Ano
Věk: 66

Re: 722.5 - příliš velký moment

Příspěvek od 126560 »

Waterfall píše: čtv 18.03.2021, 23:35 Štelovací páčkou myslíš modulátor?
Promiň nevím co je modulátor, ale to co mám na mysli, změkčuje řazení a nebo zase je řazení tvrdší.

Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 41

Re: 722.5 - příliš velký moment

Příspěvek od Waterfall »

Jo, myslíš ten podtlakový regulátor modulačního tlaku, co je v něm takový klíček a otáčí se s tím. :) Ano, tím se nastavuje taková ta klouzavost řazení. Ale mám dojem, že na můj problém tohle mít vliv nebude.
Nevím jak to správně popsat. Prostě na D nebo R jsou otáčky o dost nižší a auto má dle mého až příliš velkou sílu pro pohyb. Nestačí jen jemně přidržovat brzdu. Normálně je nutný tu brzdu mít docela tvrdě sešlápnutou. :D Při povolení brzdy a sešlápnutí plynu otáčky vylezou velmi málo, jako kdyby byl zamknutý měnič. V režimu P je při sešlápnutí plynu normálně cítit, že se auto normálně opírá do tý západky. Musím otestovat v režimu N, co to dělá. Na D-čku to při stání v koloně ani teď v zimě neudrží bez elektrických vrtulí teplotu pod 100°C, tak moc momentu přenáší ta převodovka na kola a zatěžuje motor. Podezírám mechatroniku, nebo jednosměrnou spojku wandleru. Rád bych to dal opravit, ale tady v SR je problém slušný převodovkář, který opraví to, co je nutný. Každej by chtěl jen rozházet převodovku a měnit lamely...ale u takového to už jednou bylo a skončilo katastrofou. Ani jeden mě zde nepřesvědčil, že tý převodovce opravdu rozumí. Umí je rozebrat, všechno vyměnit a složit. Máme schopnou firmu na automaty v Polsku, ale tam se teď nedostanu...

ekvb
vycházející hvězda
Příspěvky: 912
Registrován: pát 09.10.2009, 10:50
Auto: E220 CDI W211, ex C220D W202, ex C220TD W202
Bydliště: Pezinok
Věk: 49

Re: 722.5 - příliš velký moment

Příspěvek od ekvb »

http://www.juricekservis.eu/

skús sa spýtať týchto

Volhovič
hvězda
Příspěvky: 1503
Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
Bydliště: Bodenbach, Sudeten

Re: 722.5 - příliš velký moment

Příspěvek od Volhovič »

A jak hodně ta převodovka z kopce brzdí motorem?

Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 41

Re: 722.5 - příliš velký moment

Příspěvek od Waterfall »

ekvb: Dík, skúsim tam zavolať.

Volhovič: Standardně - tedy spíš plachtí, než brzdí. Není to jako třeba u 722.6 nebo 722.9 se sepnutým lockupem.

Alcazar
hvězdička
Příspěvky: 261
Registrován: sob 28.04.2012, 13:39
Auto: S124 250D & 300 CE-24 & W210 E55
Bydliště: Praha/Zlín

Re: 722.5 - příliš velký moment

Příspěvek od Alcazar »

jsem mel kdysi podobny, ale ne nutne stejny, trabl s R. zaber na R byl tak mocny, ze bylo nutne tvrde stat na brzde jinak to s vozem silne skublo smerem dozadu. mam dojem, ze to vyresila vymena rozvadece, coz je i jedna z tvych hypotez.

Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 41

Re: 722.5 - příliš velký moment

Příspěvek od Waterfall »

Trochu jsem to přes víkend testoval...mimojiné došlo k výměně výfuku, lambády, seřízení diferenciálních tlaků, bohatosti, bowdenu plynu k převodovce...
Překvapil mně nyní raketový start vozu z místa (vzhledem k možnostem 300E-24), což je daný nerozpadlým katem, novou lambdou a následným seřízením EHA.
Ale k převodovce:
Při režimu "D" to opravdu není tak špatný. Po zařazení D autem síce za tepla trhne (což už můžou dělat i hardyny), ale moment je Ok, otáčky klesnou o cca 100RPM - to je OK. Kopnutí při řazení z 2 na 3. Ostatní kvalty a i podřazení je OK.
Při režimu "N" se nezabržděný vůz po sešlápnutí plynu pohybuje pomalu plíživě vpřed.
Při režimu "P" se logicky děje to samý - akorát tam se auto opře o západku parkingu.
Režim "R" je nejhorší. Autem sice po jeho zařazení netrhne, no moment vypadá být dost velký. Otáčky klesnou o cca 200RP, navíc se vzhoupnou a moment je dosti velký. Možná se tam dokonce bije R s D (respektive tam vstupuje neduh popsaný pro režim N a P, kde asi částečně zůstává viset nejspíše druhý kvalt).
Můj osobní předpoklad je problém s hydraulikou (kde některý ventily nejspíš správně nevypínají - zadírají se, nebo netěsní), nebo špatně vymezená vůle lamel některých kvaltů. Rozebírat na vlastní pěst to nejdu, nemám na to dostatek zkušeností a přípravků. Tak uvidím, jak se k tomu vyjádří servis. V momentě ale, kdy budou jen habkat bez alespoň rozumného předpokladu příčiny, tak je posílám rovnou do prdele a počkám na otevření hranic.

metrák66
kometa
Příspěvky: 2280
Registrován: pát 07.01.2011, 14:55
Auto: MB W110
Bydliště: Kfely
Věk: 57

Re: 722.5 - příliš velký moment

Příspěvek od metrák66 »

Taky bych to viděl na ventily.Proto možná ty kopance.Když budeš měnit,tak všechny a nech to udělat někoho,kdo na to má forichtung.Jak je na tom teď Kapsch(nebo jak se to píše?).Slyšel jsem,že se v poslední době pohoršili(aspoň u wandlerů).

Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 41

Re: 722.5 - příliš velký moment

Příspěvek od Waterfall »

Já tu hydrauliku dělat asi nebudu, netroufám si na to. Rád bych někoho, kdo to opravdu umí.
Nebude to problém jen u Kapsch. Ty repasovaný wandlery stojej za h...o už asi všude.

mareli
hvězdička
Příspěvky: 423
Registrován: pát 14.02.2014, 18:53
Auto: A124,TM3LR,RAM
Bydliště: Bohem zapomenutá země

Re: 722.5 - příliš velký moment

Příspěvek od mareli »

Zkusil bych výměnu valve body z nějakýho dárce.Řešil jsem dvě 124 kdysi v minulosti,jedna teplá necouvala,druhá neřadila 3-4 (3 byl poslední kvalt).
ATM převodovky neznám,tak jsem hodně pročítal zahraniční fóra než jsem se do toho pustil.

Jinak na mě vyloženě dělají dobrej dojem tihle borci.
https://www.youtube.com/user/isvcompany2011/videos

Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 41

Re: 722.5 - příliš velký moment

Příspěvek od Waterfall »

Ano, ale sehnat dárce se zaručeně dobrou hydraulikou na tuhle převodovku je v podstatě nemožné. Kdo takové auto má Ti z toho ventilovej blok nepůjčí ani pod hrozbou těžkýho mučení a nevím ani o nikom, kdo by měl nějakou suprovou za rozumný peníze na prodej. A kdyby taková byla, nebudu ani zkoušet něco přehazovat mezi sebou...nahodí se na auto rovnou celá a nazdar.
Odpovědět