500 SEC drží po zahřátí vysoký volnoběh

Odpovědět

Autor tématu
Marten
vycházející hvězda
Příspěvky: 925
Registrován: pon 20.10.2008, 20:43
Auto: SL500,C126 500SEC, S320CDi, Jag XJR, XKR, Saab 9-5
Bydliště: Kroměříž
Věk: 41
Kontaktovat uživatele:

500 SEC drží po zahřátí vysoký volnoběh

Příspěvek od Marten »

Motor chytne za studena na pootočení a drží 1500 ot./min. . Jakmile se zahřeje, otáčky nespadnou a pořád drží 1500. Když vypnu teplý motor a nechám cca 10 min. odpočinout naskočí na normální volnoběžné otáčky, ale během 10 vteřin zase vyskočí na 1500. Jakmile vypnu a hned nastartuju, hned vyskočí na 1500.
Je to vstřikování bez lambda sond rv. 1983.
Motor táhne pěkně, startuje za tepla i za studena dobře.
Co s tím??

Díky za rady a tipy.

Marten

MarkS
hvězdička
Příspěvky: 194
Registrován: pát 01.08.2008, 18:33
Auto: W124 300E - 24v,
Bydliště: Ostrava - Poruba, Nýdek
Věk: 44
Kontaktovat uživatele:

Re: 500 SEC drží po zahřátí vysoký volnoběh

Příspěvek od MarkS »

To přišlo jen tak a nebo se s autem neco dělalo? Co spotřeba, ok?

Autor tématu
Marten
vycházející hvězda
Příspěvky: 925
Registrován: pon 20.10.2008, 20:43
Auto: SL500,C126 500SEC, S320CDi, Jag XJR, XKR, Saab 9-5
Bydliště: Kroměříž
Věk: 41
Kontaktovat uživatele:

Re: 500 SEC drží po zahřátí vysoký volnoběh

Příspěvek od Marten »

Nevím kolik by to mělo žrát, ale řekl bych kolem 12l na delší trasu. Auto jsem tak koupil. Údajně s ním měl být minulý rok majitel v německu v servisu :stern: a něco mu tam štelovali a od té doby v poho. Pak to půl roku stálo ve stodole.

Tony380SEC
hvězdička
Příspěvky: 455
Registrován: pon 08.09.2014, 8:18
Auto: W126 380SEC,Fiat 127A,Renault 6,Porsche 911 3.0SC

Re: 500 SEC drží po zahřátí vysoký volnoběh

Příspěvek od Tony380SEC »

a koukám že má někdo problém s otáčkama na volnoběh...jsem zvědav,na rady 8)

jelen226
hvězdička
Příspěvky: 272
Registrován: úte 02.06.2009, 19:58
Auto: W126

Re: 500 SEC drží po zahřátí vysoký volnoběh

Příspěvek od jelen226 »

Bude to stopro dělat takovej volnoběžnej vehement, co řídí obtok klapky v sání (ne váhy, ale škrtící, napojené na plynový pedál). Mě to dělala 280ka taky, než jsem na to přišel.

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: 500 SEC drží po zahřátí vysoký volnoběh

Příspěvek od Přemek Doležal »

Sice to není úplně komfortní, ale tuhle věc lze nahradit šroubovacím ventilem pro plynová auta,
....... a je navjekyvjeků pokoj.

jelen226
hvězdička
Příspěvky: 272
Registrován: úte 02.06.2009, 19:58
Auto: W126

Re: 500 SEC drží po zahřátí vysoký volnoběh

Příspěvek od jelen226 »

Jsem tohleto přesně udělal... A nikdo mě ani nepochválil :'(
Tady je popsané mé řešení: viewtopic.php?f=12&t=43396" onclick="window.open(this.href);return false; zhruba ve 1/3 stránky. Ale problémy se řeší od začátku...

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: 500 SEC drží po zahřátí vysoký volnoběh

Příspěvek od Přemek Doležal »

Na KE ???...
Na K....tam je to v serii, mosazný.

scorpi
hvězdička
Příspěvky: 98
Registrován: úte 08.11.2011, 18:14
Auto: W124 230CE, W126 420SE, S202 C180T, S210 300TD
Bydliště: KUTNA HORA

Re: 500 SEC drží po zahřátí vysoký volnoběh

Příspěvek od scorpi »

Me to taky drzi vyssi otacky (1100-1300) kdyz mam zarazeno P. Ale jakmile zaradim D tak otacky klesnou (650-700). Takze taky volnobeznej ventil?

miki
hvězdička
Příspěvky: 259
Registrován: čtv 02.05.2013, 18:42
Auto: MB560SEC
Bydliště: Plzeň

Re: 500 SEC drží po zahřátí vysoký volnoběh

Příspěvek od miki »

Já mám po nastartování studeného motoru chviličku max 850-900. Po pár vteřinách to spadne na 700-750 a drží stále. Po zařazení na D nebo R to maličko klesne, ale minimálně. Anit to skoro není poznat na otáčkoměru, spíše zvukově a malým škubnutím.

Autor tématu
Marten
vycházející hvězda
Příspěvky: 925
Registrován: pon 20.10.2008, 20:43
Auto: SL500,C126 500SEC, S320CDi, Jag XJR, XKR, Saab 9-5
Bydliště: Kroměříž
Věk: 41
Kontaktovat uživatele:

Re: 500 SEC drží po zahřátí vysoký volnoběh

Příspěvek od Marten »

Dobře, takže to vypadá na volnoběžný ventil.

Autor tématu
Marten
vycházející hvězda
Příspěvky: 925
Registrován: pon 20.10.2008, 20:43
Auto: SL500,C126 500SEC, S320CDi, Jag XJR, XKR, Saab 9-5
Bydliště: Kroměříž
Věk: 41
Kontaktovat uživatele:

Re: 500 SEC drží po zahřátí vysoký volnoběh

Příspěvek od Marten »

Tak jsem trochu googlil a zjistil jsem, že napětí na volnoběžném ventilu má být 4,5V a odpor 5 Ohm.
Odpor je v pořádku, ale napětí je cca kolem 7V a způsobuje přílišné otevření volnoběžného ventilu.

Takže co ovlivňuje napětí které je posláno do ventilu?

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: 500 SEC drží po zahřátí vysoký volnoběh

Příspěvek od Přemek Doležal »

Řídící jednotka na základě vstupů od čidel.

Autor tématu
Marten
vycházející hvězda
Příspěvky: 925
Registrován: pon 20.10.2008, 20:43
Auto: SL500,C126 500SEC, S320CDi, Jag XJR, XKR, Saab 9-5
Bydliště: Kroměříž
Věk: 41
Kontaktovat uživatele:

Re: 500 SEC drží po zahřátí vysoký volnoběh

Příspěvek od Marten »

Kolik těch čidel je, které ovlivňují nastavení volnoběžné klapky, kde jsou a jaké mají mít napětí při určitých hodnotách?
Dají se vyblikat chybové kódy?

MarkS
hvězdička
Příspěvky: 194
Registrován: pát 01.08.2008, 18:33
Auto: W124 300E - 24v,
Bydliště: Ostrava - Poruba, Nýdek
Věk: 44
Kontaktovat uživatele:

Re: 500 SEC drží po zahřátí vysoký volnoběh

Příspěvek od MarkS »

Zkusil bych proměřit snímač teploty.
viewtopic.php?f=11&t=38640" onclick="window.open(this.href);return false;

viewtopic.php?f=25&t=5072&hilit=desatero" onclick="window.open(this.href);return false;

Třeba taky pomůže:
http://sonypolicka.webgarden.cz/rubriky ... 103-a-m104" onclick="window.open(this.href);return false;
Odpovědět