aditivum do oleje
-
- Administrátor
- Příspěvky: 1019
- Registrován: čtv 31.07.2008, 16:09
- Auto: W123 280TE, Dačia Dusteř turbo 16V kvatro
- Bydliště: Mělník, Praha
- Věk: 47
Re: aditivum do oleje
Mercedes má tzv. Bevolist, kde jsou jednotlivé specifikace olejů, včetně doporučených značek. Je tam spousta výrobců, třeba i Castrol, ale i Divinol či český Paramo-Mogul.
Mercedes by neuvedl ve svém seznamu vyloženě špatný olej, na to je to moc prémiová značka výrobce aut. Já třeba oleje Divinol používám spoustu let a nemůžu proti této německé značce říct křivé slovo. Proto mne překvapuje vyjádření o této značce od zdejšího člena.
Je spousta výrobců olejů tzv. prémiových značek, kteří si ani základové oleje nevyrábí, nýbrž je nakupují, a to třeba i od Parama ( výrobce Mogulu ). Technologii ropy a výrobků z ní mám vystudovánu a něco o tom vím.
A ještě k otázce dodatečné aditivace. Jak říkají kolegové přede mnou, je to tahání peněz z lidí. Oleje jsou aditivovány odborníky už z výroby, je to podloženo dlouhodobými testy zkoušením. Není třeba tam dodatečně něco přidávat. Hlavně dodržovat termíny výměn, které určuje výrobce automobilu.
Vyloženě to motoru asi neuškodí, ale ani nepomůže, reklama dokáže moooc.
Mercedes by neuvedl ve svém seznamu vyloženě špatný olej, na to je to moc prémiová značka výrobce aut. Já třeba oleje Divinol používám spoustu let a nemůžu proti této německé značce říct křivé slovo. Proto mne překvapuje vyjádření o této značce od zdejšího člena.
Je spousta výrobců olejů tzv. prémiových značek, kteří si ani základové oleje nevyrábí, nýbrž je nakupují, a to třeba i od Parama ( výrobce Mogulu ). Technologii ropy a výrobků z ní mám vystudovánu a něco o tom vím.
A ještě k otázce dodatečné aditivace. Jak říkají kolegové přede mnou, je to tahání peněz z lidí. Oleje jsou aditivovány odborníky už z výroby, je to podloženo dlouhodobými testy zkoušením. Není třeba tam dodatečně něco přidávat. Hlavně dodržovat termíny výměn, které určuje výrobce automobilu.
Vyloženě to motoru asi neuškodí, ale ani nepomůže, reklama dokáže moooc.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1751
- Registrován: úte 25.10.2016, 14:19
- Bydliště: Kolin
Re: aditivum do oleje
Paramo patri polakum a podle toho to taky vypada, ja uz na mogul s.ru.
Mam to od cloveka co tam leta delal
Mam to od cloveka co tam leta delal
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: aditivum do oleje
Za mě :
pouze léta prověrený Militec a Xeramic
V závodech i v civilu = @}->-- *thumbs up*
pouze léta prověrený Militec a Xeramic
V závodech i v civilu = @}->-- *thumbs up*
-
- Administrátor
- Příspěvky: 6238
- Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
- Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
- Bydliště: Mělník
- Věk: 61
Re: aditivum do oleje
Já zásadně používám mot. oleje Total, je to záruka kvality. Speciálně Castrol je pouze tzv. míchač, který kupuje jen nějaké základové oleje od velkých výrobců a pak si tam přimíchá nějaké své specifické přísady. Od chlapů z českého zastoupení Totalu vím, že olejáři se dělí podle toho, zda za a) mají svoje vlastní vrty, b) mají svoje vlastní rafinérky, c) mají opravdu svoje vlastní oleje. To vše Total splňuje ;)tedy přesně Total+Fina+ELF. V práci používáme Petronas, to je taky kvalitní firma. Přísady do olejů nepoužívám žádné, mají pouze efekt placeba *jokingly*
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 3464
- Registrován: čtv 21.08.2008, 15:21
- Auto: modrý,stříbrný,vínový,černý,bílý a 2 zelený
- Bydliště: Bihanken - Eichwald
Re: aditivum do oleje
závody jsou ale úplně jinej oddíl.
aditivace olejů pro extrémní použití
jsou naopak nutné. jenomže u většiny
racing motorů se nepočítá s výměnou
po deseti tisících. používají se ricinové
oleje nebo plně syntetické esterové oleje.
tam se pohybujeme v cenách několik
set korun za litr a nemůže tam člověk nalít
nějakej helix za stovku. ;)
aditivace olejů pro extrémní použití
jsou naopak nutné. jenomže u většiny
racing motorů se nepočítá s výměnou
po deseti tisících. používají se ricinové
oleje nebo plně syntetické esterové oleje.
tam se pohybujeme v cenách několik
set korun za litr a nemůže tam člověk nalít
nějakej helix za stovku. ;)
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: aditivum do oleje
Tyhle přísady nejsou aditivace olejů, ale přípravky pro chem. úpravu povrchů a tím menší opotřebení.
A že to funguje, tomu věř. @=
A že to funguje, tomu věř. @=
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: aditivum do oleje
Divinol vyhoví normě, to ano.
Přemku, ono to funguje, ale v závodním použití jde o něco jiného než aby motor vydržel leta. Jsem ochotný připustit, že se může snížit tření, ale v běžném provozu bude efekt nula, resp. nula od nuly pojde. Jak to funguje, má to nějaký měřitelný přínos? Např. snížení průměrné spotřeby za rok? (údaje z jednotlivých měření mohou být dost zkreslené, vlhko, teplo a trasa udělají své) Nebo dynamika?
CTC: "Hlavně dodržovat termíny výměn, které určuje výrobce automobilu." - V případě "long life" lhůt se osvědčilo je NEDODRŽOVAT a zkrátit, normálně na 10 - 15 tisíc. Z výměn oleje dokonce po 60000 km se mi dělá špatně, to je zajímavé možná pro firmu, co najede ročně 120000 km a dá to auto za dva roky pryč, tak ušetří na výměnách balík (nesrovnávat s kamionem, kde není jen maličký filtřík ale např. velmi účinná odstředivka)
Přemku, ono to funguje, ale v závodním použití jde o něco jiného než aby motor vydržel leta. Jsem ochotný připustit, že se může snížit tření, ale v běžném provozu bude efekt nula, resp. nula od nuly pojde. Jak to funguje, má to nějaký měřitelný přínos? Např. snížení průměrné spotřeby za rok? (údaje z jednotlivých měření mohou být dost zkreslené, vlhko, teplo a trasa udělají své) Nebo dynamika?
CTC: "Hlavně dodržovat termíny výměn, které určuje výrobce automobilu." - V případě "long life" lhůt se osvědčilo je NEDODRŽOVAT a zkrátit, normálně na 10 - 15 tisíc. Z výměn oleje dokonce po 60000 km se mi dělá špatně, to je zajímavé možná pro firmu, co najede ročně 120000 km a dá to auto za dva roky pryč, tak ušetří na výměnách balík (nesrovnávat s kamionem, kde není jen maličký filtřík ale např. velmi účinná odstředivka)
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: aditivum do oleje
Měřitelný přínos ?
Po rozebrání je motor jetý celou sezonu jako by nejel - Tatra V6
Jo, u některých seriových aut se nám po aplikaci dokonce zvýšil volnoběh, z důvodu lehčího chodu.
@}->--
Po rozebrání je motor jetý celou sezonu jako by nejel - Tatra V6
Jo, u některých seriových aut se nám po aplikaci dokonce zvýšil volnoběh, z důvodu lehčího chodu.
@}->--
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 931
- Registrován: sob 20.03.2010, 23:10
- Auto: W213 e200d / 996.1 C2
- Bydliště: Vinohrady
- Věk: 35
Re: aditivum do oleje
Za mě jedině Bishops. *thumbs up*
-
- hvězdička
- Příspěvky: 66
- Registrován: úte 06.01.2015, 10:00
- Auto: W212, W164, C126, W126, R129
Re: aditivum do oleje
Tak já nechal 560 při 215tkm dekarbonizovat, průplacháč a přidal mi tam nějakej Metabond. Je pravda, že auto trochu ztichlo a snížily se vibrace při volnoběhu. Ale to mohl udělat i nový olej 229.3. Každopádně ten Metabond testovali a blabla, vždycky tam do novýho oleje trochu kydnu pro dobrej pocit.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1751
- Registrován: úte 25.10.2016, 14:19
- Bydliště: Kolin
Re: aditivum do oleje
nemelo by tam byt max 229.1
-
- hvězdička
- Příspěvky: 66
- Registrován: úte 06.01.2015, 10:00
- Auto: W212, W164, C126, W126, R129
Re: aditivum do oleje
Co jsem se bavil s Enougherem, tak tam můžou oba. Jak 229.1, tak 229.3. Zase v autorizáku v říši mi radili 229.3.