500 SE - jde do tuhého... VYŘEŠENO

Odpovědět

Autor tématu
Charvel
hvězdička
Příspěvky: 27
Registrován: pon 20.04.2009, 10:17
Auto: C209 CLK 320 CDI, W126 500 SE, W201 190 E
Bydliště: Bratislava
Věk: 35

500 SE - jde do tuhého... VYŘEŠENO

Příspěvek od Charvel »

Zdravím všechny, už mi dochází síly, proto se obracím opět na Vás.
1989 W126 500 SE Kat 185 KW - auto jezdilo 14 dní normálně, jediná závada byly horší teplé starty (po demontáži akumulátoru u pump zjištěno, že je po smrti), nicméně po neodborném servise nastaly problémy. V motoru bylo víc oleje (cca 2-3 litry), ale museli se tam vrtat i v něčem jiným. Den po odvozu ze servisu jsem auto nastartoval a krom chodu 5-6 válců a dýmu se nekonalo nic. Ihned jsem to řešil a auto dojelo i přes tyhle problémy do dalšího servisu, kde už zhaslo úplně. Tam mi bylo sděleno, že je v háji regulátor u želvy. Po týdnu přišly další informace - ve válcích je olej, takže gufera, pístní kruhy, apod. Až mi došla trpělivost, odvezl jsem to zpět ke známým na dílnu a postup byl následovný:
Až zde jsme zjistili, že je v motoru nadbytek oleje (žádnej “mechanik” to do té doby ani nekontroloval). Na autě byly jiné svíčky, nahradili jsme je správnými. Válce jsme vyčistili, dále jsme vyměnili 1 pumpu, která netočila a filtr, poté i zap. kabely. Po startu drobné nepatrné zlepšení, ale volnoběh stále nedrží a chod je víc, než příšerný. Změřili jsme tlaky ve válcích - první válec postupně vyskočil až na 10, druhý měl 10 hned, 3 a 7 jsme nemohli změřit (kolmá trubka k měřáku), ostatní válce to samé - všechny se dostaly na 10, některé hned, některé trochu pomaleji. Pak následoval pokus odstavit pumpy a nastartovat na startspray - v tomhle případě se auto chovalo NORMÁLNĚ, jelo na všech 8 a drželo volnoběh samo. Po dalším laborování to vypadá, že další olej ve válcích není, ale také se nezlepšuje chod motoru po zahřátí, ba naopak. Po výměně oleje je po krátkém pokusu na měrce opět minimálně litr navíc. A dostáváme se ke konci - nevíme, jestli je hlavní závada v palivu, motoru nebo obojím. Co jsme neměnili, je regulátor tlaku paliva, je možné, že by nadělal takovou paseku? Vstřikovací hlavu někdo předemnou už měnil, už na pohled má světlejší odstín, než zbytek.
Průběžně jsem to řešil s Čendou a Danem, také jsme projeli komplet návod ke K/KE od Sonyho, ale začínáme být opravdu bezradní. Příští týden ještě přijede známý mi důkladně přeměřit tlaky paliva a ve válcích atd...
Zeptám se úplně blbě - je to ještě vůbec řešitelné a je tu někdo, kdo to auto zvládne uvést do provozu nebo aspoň poradit? Předem mockrát děkuju za cokoliv, M.
Naposledy upravil(a) Charvel dne pon 16.07.2018, 17:26, celkem upraveno 1 x.

Autor tématu
Charvel
hvězdička
Příspěvky: 27
Registrován: pon 20.04.2009, 10:17
Auto: C209 CLK 320 CDI, W126 500 SE, W201 190 E
Bydliště: Bratislava
Věk: 35

Re: 500 SE - jde do tuhého, prosím o pomoc

Příspěvek od Charvel »

Video z června:
" onclick="window.open(this.href);return false;

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: 500 SE - jde do tuhého, prosím o pomoc

Příspěvek od Přemek Doležal »

A co takhle tekoucí sytičová tryska ??? 010
Je mi tě líto.... :'(

Autor tématu
Charvel
hvězdička
Příspěvky: 27
Registrován: pon 20.04.2009, 10:17
Auto: C209 CLK 320 CDI, W126 500 SE, W201 190 E
Bydliště: Bratislava
Věk: 35

Re: 500 SE - jde do tuhého, prosím o pomoc

Příspěvek od Charvel »

Přemku, taky mě napadla, ale nic jsme s ni nedelali, zkusim ji odstavit.

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: 500 SE - jde do tuhého, prosím o pomoc

Příspěvek od Přemek Doležal »

To je vždy první problém přibývání oleje, a pak krátké jízdy se studeným motorm....

Autor tématu
Charvel
hvězdička
Příspěvky: 27
Registrován: pon 20.04.2009, 10:17
Auto: C209 CLK 320 CDI, W126 500 SE, W201 190 E
Bydliště: Bratislava
Věk: 35

Re: 500 SE - jde do tuhého, prosím o pomoc

Příspěvek od Charvel »

Po odpojení sytiče i ŘJ žádná změna, nedrží volnoběh, třepe a vynechává... má smysl odpojit trysku sytiče z želvy a zacpat?

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: 500 SE - jde do tuhého, prosím o pomoc

Příspěvek od fíkus »

Změřit tlaky na VŠECH válcích. Dále podtlak v sání. Tlak paliva. Hodnoty napětí na kontrolních výstupech KE. Až poté sahat do vstřikování. Hlavně to chce systematicky, ne pokus omyl skákat ze součástky na součástku. Přesně daným postupem se obvykle (jistě) dosáhne dobrých výsledků, neodbornými zásahy se obvykle dosáhne tučné částky za opravu a šedivých vlasů mechanika i majitele. A ideálně to svěřit někomu kdo VÍ co dělá a ne někomu kdo tyhle auta nezná. Zejména opraváři nových aut na těchto starých verglech vyhoří.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: 500 SE - jde do tuhého, prosím o pomoc

Příspěvek od fíkus »

Charvel píše:Po odpojení sytiče i ŘJ žádná změna, nedrží volnoběh, třepe a vynechává... má smysl odpojit trysku sytiče z želvy a zacpat?
A proč? Stačí při volnoběhu povolit holendr. Nesmí ani kápnout. V jakém stavu jsou vstřiky? Když zapneš klíček a budeš mít vymontovanou jednu trubku z rozdělovače paliva NESMÍ se objevit ŽÁDNÝ benzín! Pokud ano, i velmi málo, je špatně nastavený plunžr. KE je na to mnohem citlivější a má plunžr jinak řešený než K. Údaje z potenciometrů jsou ok? Točil někdo inbusem? Pokud ne tak většinou stačí vyměnit membránu a hlava chodí jako nová. Někdy se zadrhává plunžr, to je pak na jeho výměnu - většinou neopravitelné.

Autor tématu
Charvel
hvězdička
Příspěvky: 27
Registrován: pon 20.04.2009, 10:17
Auto: C209 CLK 320 CDI, W126 500 SE, W201 190 E
Bydliště: Bratislava
Věk: 35

Re: 500 SE - jde do tuhého, prosím o pomoc

Příspěvek od Charvel »

*thumbs up* *thumbs up* *thumbs up* Postup ihned předávám mechanikovi, moc díky. Příští sobotu má dojet expert přes motory (asi jedinej, co v tomhle kraji zbyl) a důkladně se vše změří a zkontroluje.
Jinak, v Olomouci a okolí tomu, zdá se, nerozumí nikdo, proto ta bezradnost. Klidně to auto odvezu někomu, kdo to zná, je někdo aspoň v Brně nebo jezdí někdo přes Olomouc, kdo by se tu mohl na pár hodin zdržet?

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: 500 SE - jde do tuhého, prosím o pomoc

Příspěvek od Přemek Doležal »

Charvel píše:Po odpojení sytiče i ŘJ žádná změna, nedrží volnoběh, třepe a vynechává... má smysl odpojit trysku sytiče z želvy a zacpat?
Co je : Odpojení trysky sytiče ? El. štekr ? :D
Je třeba odpojit palivovou trubku, tu zaslepit, nebo demontovat trysku, zaslepit otvor po ní,
a nechat jí na trubce mimo sáni - hned je vidět, zda teče.

Autor tématu
Charvel
hvězdička
Příspěvky: 27
Registrován: pon 20.04.2009, 10:17
Auto: C209 CLK 320 CDI, W126 500 SE, W201 190 E
Bydliště: Bratislava
Věk: 35

Re: 500 SE - jde do tuhého, prosím o pomoc

Příspěvek od Charvel »

Tryska odpojena, zaslepeno holendrem a auto jede jak víno. Pánové, díky za záchranu jak auta, tak mě. *thumbs up* :stern: *drink*
Filipe, budu Ti volat, dále díky Přemku, Dane a Čendo, tobě hlavně za trpělivost s mýma telefonátama :)

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: 500 SE - jde do tuhého... VYŘEŠENO

Příspěvek od Přemek Doležal »

*thumbs up* @}->--
Odpovědět