Klapky v sání 220D

Odpovědět

Autor tématu
sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 756
Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Bydliště: Boleslavsko

Klapky v sání 220D

Příspěvek od sádrák »

Jaká je funkce té druhé klapky v sání na krakenu 220D? Ta první (od vzduchového filtru) je jasná, je ovládaná mechanicky táhlem plynu od pedálu a pod ní je dírka s přírubou na hadičku k ovládání čerpadla. Ale co ta druhá (blíž k motoru), ta má slabou vratnou pružinku, která ji "tahá" do zavřené polohy a od určité polohy otevření té první klapky je nuceně otvírána také.
Problém je, že mám prasklou tu vratnou pružinku této druhé klapky (netuším jak dlouho s tím takhle jezdím) a klapka se tam jen tak mrdlá, ale auto jede normálně startuje i chcípá. Přišel jsem na to tak, že mi teď po zimě začal brutálně házet olej do sání z odvětrání klikové skříně (že by najednou prasklej kroužek??), ale to stou klapkou asi souvislost mít nebude..

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Klapky v sání 220D

Příspěvek od Přemek Doležal »

Druhá klapka je protizášlehová - zpětná.
A mezi klapkami je ústí vedení podltaku do vstřikovacího čerpadla = ovládání dodávky paliva.
Bez druhé klapky to normálně funguje.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Klapky v sání 220D

Příspěvek od fíkus »

Spíš kroužky zadřený v pístech díky karbonu, zkus to citlivě rozjezdit. Jinak motor ven a...

Autor tématu
sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 756
Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Bydliště: Boleslavsko

Re: Klapky v sání 220D

Příspěvek od sádrák »

Přemek: OK, mě se zdálo, že ta druhá klapka tam je na prdlačku..
Fíkus: rozjezdit to zkusim, uvidíme, mám ještě jeden motor prý po kompletní GO, ale nechce se mi to ještě bezhlavě měnit.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Klapky v sání 220D

Příspěvek od fíkus »

Co se osvědčilo - vstřiky ven, vypustit olej a zalej na střídačku přes noc válce vždy v dolní úvrati doplna petrolejem a klidně to zopakovat. U dost motorů to pomohlo, karbon se částečně rozpustil a kroužky uvolnily. Kroužek pokud jsi to nepřidřel jen tak nerupne. Ale nedávno jsem dělal motor, kde někdo při montáži zlomil kroužek, tak vzal jiný, začistil lomové konce a šup tam s tím!!! A normálně to jezdilo, akorát tlak byl na tom válci 15 atm místo 20 - 21 atm.
Odpovědět