Hlava dolů 220D
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Hlava dolů 220D
Zdar borci,
čemu se vyvarovat při výměně těsnění pod hlavou na starym krakenu 220D? Hlavně co se týče rozvodového řetězu, postavení kol, nastavení čerpadla, práce s napínákem. Četl jsem si nějaký oskenovaný návod z dob komančů a nejsem z toho moudrej a pak manuál v angličtině a tam to bylo ještě úplně jinak..
Tak jsem z toho daněk.
Uvítám praktické připomínky a budu za ně vděčen. Nerad objevuji již objevené ]:->
Díky
čemu se vyvarovat při výměně těsnění pod hlavou na starym krakenu 220D? Hlavně co se týče rozvodového řetězu, postavení kol, nastavení čerpadla, práce s napínákem. Četl jsem si nějaký oskenovaný návod z dob komančů a nejsem z toho moudrej a pak manuál v angličtině a tam to bylo ještě úplně jinak..
Tak jsem z toho daněk.
Uvítám praktické připomínky a budu za ně vděčen. Nerad objevuji již objevené ]:->
Díky
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Hlava dolů 220D
Dej si vačku na rysku a stejně tak kliku na nule logicky, na čerpadle je na skříni regulátoru zátka, tu vyšroubuj, do ní utáhni opatrně šroub - stejného závitu, myslím že tam je jemný nikdy jsem to nezkoumal, mám na to stranou stále stejný šroub. Pak už NESMÍŠ točit motorem (ideálně si ještě před aretací čerpadla ještě předtím povol vačku) a normálně to rozeber, musíš vytahat vodící čepy, vymontuj vahadla, vždy si pootoč vačku aby nebyly zmáčklý, označ pro snažší montáž kolo a řetež barvou a kolo z vačky sejmi, z řetězu taky, na řetez si dej kus drátku a hoď ho do motoru. Vymontuj předtím napínák. A celý motor než začneš ofoukej vzduchem, zejména okolo holendrů na vstřicích. Až sejmeš trubičku, ihned vstřik i trubičku zajistit proti nečistotám - třeba kus igelitu a zdrhovačku. Ryska na klice musí být v téhle poloze na nule jak píšu výše. Kolo na vačce musíš při povolování šroubu zajistit vhodnou kulatinou prostrčenou kolem a opřenou o držák vačky.
Naposledy upravil(a) fíkus dne pon 09.10.2017, 15:53, celkem upraveno 2 x.
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Hlava dolů 220D
OK, díky Fíku, tohle vypadá pochopitelně, doufám, že najdu na čerpadle tu zátku na jeho aretaci.
Chápu-li to dobře, tak s napínákem nic nevyvádím, žádné odjištění hydrauliky /oleje/ a pod. při montáži ho (napínák) není potřeba nějak odvzdušnit?
Díky za odpověď
Chápu-li to dobře, tak s napínákem nic nevyvádím, žádné odjištění hydrauliky /oleje/ a pod. při montáži ho (napínák) není potřeba nějak odvzdušnit?
Díky za odpověď
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Hlava dolů 220D
Napínák jen vymontuj a ponoř nastojato do čistého oleje, celý. Druhý den ho vyndej a zkus zmáčknout - pokud půjde ztuha je to ok. Věci do napínáku kdyžtak koupíš v :stern: , mají jak pojistný kroužek tak pružinu. Nic jiného se neřeší, odvzdušní se sám, olej z něj stříká na řetěz.
Naposledy upravil(a) fíkus dne pon 09.10.2017, 16:00, celkem upraveno 1 x.
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Hlava dolů 220D
OK, je vidět, že jsi to už asi někdy dělal ;)
Až na něco narazim, tak se zase ozvu pro radu
Díky
Až na něco narazim, tak se zase ozvu pro radu
Díky
-
- hvězda
- Příspěvky: 1383
- Registrován: pát 01.08.2008, 10:15
- Věk: 104
Re: Hlava dolů 220D
Tou zátkou na čerpadle se vypouští olej z něj, je na boku čerpadla dole (norm. 6ti hran hlava) a má to jemný závit. Setkal jsem se se dvěma průměrama, tuším 10mm a jednou se mi tam podařil naroubovat šroub z hardyspojky (8mm?)
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Hlava dolů 220D
Jo a před startem NEZAPOMENOUT vymontovat ten šroub ze skříně regulátoru čerpadla! A POZOR NA PERO VAČKOVÉHO KOLA když Ti spadne do motoru tak jsi v hazjlu, pokud nebude vidět a nebo nepropadne do vany, což většinou ne tak motor ven... Vůbec celkově pozor ať tam nic nespadne, třeba šroubek od mazací trubičky na vahadla :-$
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlava dolů 220D
Jen na okraj :
Nastav motor jak výše uvedeno. *thumbs up*
Demontuj kolo z vačky, a řetěz hoď s klidem do motoru, nic nespadne, nic se nerozčasuje. @}->--
Při montáži ho jen háčkem vytáhneš, nasadíš vačkové kolo tak, jak má být, a ...odjíždíš.
Fíkus to má nějaký z Měsíce. *jokingly* *jokingly* *jokingly*
Když nám tohle před vice jak 35 lety ukázal starší mechnaik z :stern: ,
tak se nám všem zastavilo srdce.
Nastav motor jak výše uvedeno. *thumbs up*
Demontuj kolo z vačky, a řetěz hoď s klidem do motoru, nic nespadne, nic se nerozčasuje. @}->--
Při montáži ho jen háčkem vytáhneš, nasadíš vačkové kolo tak, jak má být, a ...odjíždíš.
Fíkus to má nějaký z Měsíce. *jokingly* *jokingly* *jokingly*
Když nám tohle před vice jak 35 lety ukázal starší mechnaik z :stern: ,
tak se nám všem zastavilo srdce.
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Hlava dolů 220D
Chlapi díky za rady a připomínky, hojně využívám konzultace po telefonu, nakonec možná půjde ten motor ven celej, uvidím, jak to bude vypadat po demontáži té palice.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1383
- Registrován: pát 01.08.2008, 10:15
- Věk: 104
Re: Hlava dolů 220D
Když jsem s kámošem mechanikem dělal těsnění pod hlavou (cca 10 let nazad), tak to bylo jak píše Přemek, nic chirurgickýho.
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Hlava dolů 220D
Tak jsem to včera rozdělal a zjistil, že to asi těsněním nebude (profukuje brutálně do skříně), ještě zaleju dneska válce a pak půjde ven a misto něj přijde kraken po GO.
Jak mě se to nechce dělat.. ]:->
Jak mě se to nechce dělat.. ]:->
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Hlava dolů 220D
A to jsem si na to vyrobil i vytahováček čepu.. ;)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Hlava dolů 220D
Takže válce ojeté jak děvka tudíž jiný motor na scénu (snad po GO)
Pověste ho vejš ať se houpá.. ]:->
Pověste ho vejš ať se houpá.. ]:->
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1383
- Registrován: pát 01.08.2008, 10:15
- Věk: 104
Re: Hlava dolů 220D
"Jak mě se to nechce dělat.."
..ani nevíš, jak ti Davide rozumím :D
..ani nevíš, jak ti Davide rozumím :D