W114 280CE
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 8
- Registrován: stř 16.05.2018, 11:18
- Auto: W114280CE
W114 280CE
Ahoj, nemáte někdo zkušenosti - u mého kupé 280 CE jsou při jízdě s otevřenými bočními okny poměrně silně cítit výfukové plyny uvnitř vozu a také v kufru (po otevření). Pokud jsou okna zavřená, tak nic cítit není, ani při spuštěné ventilaci.... Nikde není nic slyšet, že by bylo "ufukovalo" na svodech a pod., ale někde to musí asi pod autem unikat.....
Nevěděl by někdo, kterým směrem se zaměřit v pátrání?
Dík moc!
Tomáš
Nevěděl by někdo, kterým směrem se zaměřit v pátrání?
Dík moc!
Tomáš
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: W114 280CE
Ahoj, dej sem foto jak máš vyřešen konec výfuku.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 8
- Registrován: stř 16.05.2018, 11:18
- Auto: W114280CE
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: W114 280CE
Zkontroluj těsnění u víka kufru. Pravděpodobně vlivem fixírkového efektu při otevřených oknech dochází k nasávání vzduchu z kufru (smrdí spaliny v kufru?) kam se dostanou díky turbulencím za autem - viz. očouzený nárazník. Řešení je dát koncovky které směřují tok plynů dolů (originál tam snad i takové byly, falešně ústí dozadu ale reálně dolu, takové "píšťaly") a nebo dát o něco delší trubky na ty stávající, ale to problém asi nevyřeší a vypadá to blbě.
Tady je odkaz, takto originál vypadal. https://www.google.cz/search?biw=1345&b ... Gv-IrxhhCM" onclick="window.open(this.href);return false;:
A tady máš jistojisté dobové tovární fotky - povšimni si poslední fotky kde je následník 123 CE a jak je řešen výfuk. Je tam i fotka 114 CE s koncovkami o kterých je řeč.
https://www.mercedes-benz.com/de/merced ... edes-benz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tady je odkaz, takto originál vypadal. https://www.google.cz/search?biw=1345&b ... Gv-IrxhhCM" onclick="window.open(this.href);return false;:
A tady máš jistojisté dobové tovární fotky - povšimni si poslední fotky kde je následník 123 CE a jak je řešen výfuk. Je tam i fotka 114 CE s koncovkami o kterých je řeč.
https://www.mercedes-benz.com/de/merced ... edes-benz/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- hvězdička
- Příspěvky: 42
- Registrován: stř 18.04.2012, 21:52
- Auto: W116 280SE D-Jet
Re: W114 280CE
Zajímavé téma.
Na W116 280 jsem narazil na podobný problém. Po delší jízdě jsou v kufru cítit výfukové plyny (v interiéru naštěstí nejsou). Na autě jsou zmiňované zahnuté koncovky směrem dolů, těsnění kufru se zdá v pořádku, výfuk je nový a utěsněný ve spojích, ale přesto se to do kufru dostane.
Nemůže být problém v odtokových otvorech výlisu pro rezervu a bočních kapes, těsnění kolem zadních světel, že by se plyny dostávaly tudy?
Na W116 280 jsem narazil na podobný problém. Po delší jízdě jsou v kufru cítit výfukové plyny (v interiéru naštěstí nejsou). Na autě jsou zmiňované zahnuté koncovky směrem dolů, těsnění kufru se zdá v pořádku, výfuk je nový a utěsněný ve spojích, ale přesto se to do kufru dostane.
Nemůže být problém v odtokových otvorech výlisu pro rezervu a bočních kapes, těsnění kolem zadních světel, že by se plyny dostávaly tudy?
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 8
- Registrován: stř 16.05.2018, 11:18
- Auto: W114280CE
Re: W114 280CE
ahoj, díky!
Také se přikláním k tomu, že díky turbulencím za autem se výfukové plyny nasávají zpět do auta. A ano, v kufru je to cítit výrazně, možná i právě kvůli špatnému těsnění kufru. Mimochodem, nevíš zda kupé a sedan mají stejné víko/těsnění kufru a kde by se dalo sehnat nové?
Nicméně to asi nevysvětluje, proč jsou výfukové plyny cítit nejvíce při otevřených bočních oknech - nejvíce, když se otevřou trojúhelníkové větračky úplně ve předu... že by to nasávalo až do předu, to je divné, ne?
Nevíš, kde se dají koupit ty nástavce (píšťaly) na výfuk, o kterých píšeš?
Díky!
T.
Také se přikláním k tomu, že díky turbulencím za autem se výfukové plyny nasávají zpět do auta. A ano, v kufru je to cítit výrazně, možná i právě kvůli špatnému těsnění kufru. Mimochodem, nevíš zda kupé a sedan mají stejné víko/těsnění kufru a kde by se dalo sehnat nové?
Nicméně to asi nevysvětluje, proč jsou výfukové plyny cítit nejvíce při otevřených bočních oknech - nejvíce, když se otevřou trojúhelníkové větračky úplně ve předu... že by to nasávalo až do předu, to je divné, ne?
Nevíš, kde se dají koupit ty nástavce (píšťaly) na výfuk, o kterých píšeš?
Díky!
T.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 8
- Registrován: stř 16.05.2018, 11:18
- Auto: W114280CE
Re: W114 280CE
sorry, už jsem si otevřel odkaz a vidím, kde se koncovky dají koupit :-)
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: W114 280CE
Jízda funguje v interiéru jako fixírka - vzduch je odsáván z kabiny vlivem rychlého proudění kolem otevřených oken a částečně je přisáván vzduch z kufru. Těsnění je stejné, jen delší protože C má delší víko - prodává se v metráži... zkus SLS shop nebo Carus.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: W114 280CE
W116 má zcela jinak řešenou nádrž a kufr je vlastně zcela oddělen - nejsou tam mezery. W114/5 má nádrž pod podlahou kufru a smrádek mezerami u opěradla pronikne. @=texo píše:Zajímavé téma.
Na W116 280 jsem narazil na podobný problém. Po delší jízdě jsou v kufru cítit výfukové plyny (v interiéru naštěstí nejsou). Na autě jsou zmiňované zahnuté koncovky směrem dolů, těsnění kufru se zdá v pořádku, výfuk je nový a utěsněný ve spojích, ale přesto se to do kufru dostane.
Nemůže být problém v odtokových otvorech výlisu pro rezervu a bočních kapes, těsnění kolem zadních světel, že by se plyny dostávaly tudy?
-
- hvězdička
- Příspěvky: 42
- Registrován: stř 18.04.2012, 21:52
- Auto: W116 280SE D-Jet
Re: W114 280CE
Ano, můj dotaz či konstatování směrovalo k W116, co může být za problém u tohoto modelu. Konstrukci W114 neznám, tak si netroufám "radit".fíkus píše:W116 má zcela jinak řešenou nádrž a kufr je vlastně zcela oddělen - nejsou tam mezery. W114/5 má nádrž pod podlahou kufru a smrádek mezerami u opěradla pronikne. @=texo píše:Zajímavé téma.
Na W116 280 jsem narazil na podobný problém. Po delší jízdě jsou v kufru cítit výfukové plyny (v interiéru naštěstí nejsou). Na autě jsou zmiňované zahnuté koncovky směrem dolů, těsnění kufru se zdá v pořádku, výfuk je nový a utěsněný ve spojích, ale přesto se to do kufru dostane.
Nemůže být problém v odtokových otvorech výlisu pro rezervu a bočních kapes, těsnění kolem zadních světel, že by se plyny dostávaly tudy?
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 8
- Registrován: stř 16.05.2018, 11:18
- Auto: W114280CE
Re: W114 280CE
Ahoj,
pořád řeším ten samý problém - zápach výfukových zplodin uvnitř auta při otevřeném oknu. Už jsem vyměnil těsnění u kufru, těsnění okolo zadních světel, dal nástavce na výfuk, zkontroloval celé výfukové vedení, zda někde nefouká pod auto, ale nic. Jakmile jde vzduch dovnitř jen ventilací, tak je vše ok, ale jak se otevře okno, ihned je to cítit. Stále je zápach velmi intenzivně cítit i v kufru, i přes vyměněné těsnění.
Nemáte ještě někdo nějaký nápad ? :-)
Díky!
T.
pořád řeším ten samý problém - zápach výfukových zplodin uvnitř auta při otevřeném oknu. Už jsem vyměnil těsnění u kufru, těsnění okolo zadních světel, dal nástavce na výfuk, zkontroloval celé výfukové vedení, zda někde nefouká pod auto, ale nic. Jakmile jde vzduch dovnitř jen ventilací, tak je vše ok, ale jak se otevře okno, ihned je to cítit. Stále je zápach velmi intenzivně cítit i v kufru, i přes vyměněné těsnění.
Nemáte ještě někdo nějaký nápad ? :-)
Díky!
T.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1495
- Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
- Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
- Bydliště: Bodenbach, Sudeten
Re: W114 280CE
U W116 bych překontroloval těsnění pod nádrží , kde prochází od nádrže pod auto potrubí.
U té W114/15 i W116 bych se kouknul za opěradlo, jestli tam jsou takové ty záslepky pro přístup k hornímu uložení tlumičů.
A na obě auta bych kouknul zespoda na heveru a pak překontroloval těsnost výfuku zacpáním rukavicí za chodu na volnoběh, jestli to nebude pod autem foukat někde.
A taky jestli není zeblitý motor olejem či benzínem za delší jízdy tak, že se to odpařuje a smrdí do kabiny a pod celé auto ... mě na 300E moc dobře netěsní ventylové víko a trošku oleje se pálí na parohách , když tomu dávám čočku ve vedrech a smrdí to pod auto (tedy když zastavím, je to venku trochu cítit...
U té W114/15 i W116 bych se kouknul za opěradlo, jestli tam jsou takové ty záslepky pro přístup k hornímu uložení tlumičů.
A na obě auta bych kouknul zespoda na heveru a pak překontroloval těsnost výfuku zacpáním rukavicí za chodu na volnoběh, jestli to nebude pod autem foukat někde.
A taky jestli není zeblitý motor olejem či benzínem za delší jízdy tak, že se to odpařuje a smrdí do kabiny a pod celé auto ... mě na 300E moc dobře netěsní ventylové víko a trošku oleje se pálí na parohách , když tomu dávám čočku ve vedrech a smrdí to pod auto (tedy když zastavím, je to venku trochu cítit...
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: W114 280CE
Ještě zadní lampy přetěsni. Někde tam máš otvor. Hi hi - Kdesi na slovenském sídlišti, zvoní chlap u dveří. "Kto tam?" chlap: "Já" "za dveřmi: "Kto já?" ch:"Já, otvor!" dv:"Otvor?" ch:"Otvor do riti!!!" dv: "Otvor do riti?"
-
- hvězda
- Příspěvky: 1383
- Registrován: pát 01.08.2008, 10:15
- Věk: 104
Re: W114 280CE
Já tedy esli můžu - přeci jen mám nafťáka - taky mě šel smrad splodin do kabiny a kufru. Sice netuším, jestli tam nějaký těsnění má být(žádný jsem nikdy nikde neviděl), ale vyrobil jsem ho a dal mezi parohy a svod (u 4válce to drží takový trojůhelník na heftech s pružinama) a je po smradu.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 8
- Registrován: stř 16.05.2018, 11:18
- Auto: W114280CE
Re: W114 280CE
Díky všem za typy - myslím, že je potřeba pátrat někde po prostupech mezi podvozkem a karoserií. Podle mě se za/pod autem vytváří vír a při otevřeném okně se podtlakem dostává smrad někudy dovnitř... až něco dalšího vypátrám, tak se podělím o zkušenosti...