Motor 250 C problém
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Motor 250 C problém
Přes vánoce bude čas, na horách sníh není a nebudu přece sedět u pohádek a cpát se cukrovím, tak to znovu rozdělám.
-
- kometa
- Příspěvky: 2025
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 71
Re: Motor 250 C problém
Jasně, ideální čas na vyčištění vánočních svíček.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Motor 250 C problém
To se nastavuje nahrubo tak, že oba karburátory zavřeš a poté každý o stejnou míru postupně povoluješ, až to nějak drží volnoběh. Poté dáš synchrotester a došteluješ. Předpoklad jsou nevymačkaný jehly, těsný víka atd. Problém bývají i netěsný futra hřídelek klapek. Práce s tím je jak hnoje.sádrák píše: ↑pát 20.12.2019, 12:50Já ti to snad i začnu věřit *drink* .. Ba ne, jistě, že máš pravdu, ale potřebuju ten motor dostat aspoň do stavu, že nějak poběží a pak je možný dělat synchro, jinak nebude co synchronizovat. Ještě zkusim pár věcí co mě napadlo, pak ty repasní sady a pak to vzteky zapálím *jokingly*
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Motor 250 C problém
Protože jsem řádně švihlej, věnoval jsem tomu včerejší dopoledne. Už běžíme na 6 i po zahřátí, nakonec to fakt přisávalo faleš na hadici k posilovači brzd u zpětnýho ventilu. Jen mám stále moc otevřené škrtící klapky, nejde mi to na ty dosedací šrouby volnoběhu, takže je motor stále v otáčkách. Ale vrchní klapky přívěry vzduchu (sytičové) jsou plně otevřené už tak od 50°C. Takže dnes jdu pokračovat. Ono tam těch vad bylo (možná ještě je) více, ta chybějící emulzní trubice částečně eliminovala chudou směs způsobenou tím přisáváním od posilovače.To pak aby se v tom prase vyznalo. Nejhorší na tom je, že to vždycky musí člověk dostat na provozní teplotu. Ale když tě to baví, tak není o čem...
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Motor 250 C problém
To seřídíš táhlama. Jiný nastavení to nemá.
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Motor 250 C problém
Dikes, koukal jsem na to a asi to tak je, dnes jsem dělal ještě na brzdách, tak jsem se k tomu nedostal. A odpol přijel mladej s přítelkyní a prý že budu dědek, tak jsem vytáhl 13 letou whisku a pro dnešek karburace přikryl hadrem...
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Motor 250 C problém
Ještě se vrátím k těm karbecům. Kažbý karburátor by měl mít dorazový šroub škrtící klapky. Tady je nemohu najít, nejprve jsem myslel, že to jsou ty co jsou vidět z čelního pohledu vedle ventilů odvdušnění plovákovky, ale ty to nejsou, slouží pouze pro vymezení počátku toho odvzdušnění. Takže opravdu se volnoběžná poloha škrtících klapek nastavuje pouze táhly????
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 250 C problém
Klapky se nastaví na stolici nebo na vloženou léru, a pak už se šteluje jen vzduch.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Motor 250 C problém
Tyhle karburátory nemají vzdušníky. Jediný vzduch, který do nich jde, je přes klapky. Šteluje se skutečně jen na těch kratičkých táhlech, v plastových kloubcích jsou ocelové štelovací růžice. Oba karburátory zavři (táhla rozhýbej opatrně, nový hned tak nekoupíš a jsou drahý), to uvidíš pohledem, zvenku i zevnitř a pak je oba přibližně stejně otevři a otevírej tak dlouho, dokud to nechytne a nebude držet volnoběh. Pak to nech ohřát a synchrotest plus bohatost.
-
- kometa
- Příspěvky: 2025
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 71
Re: Motor 250 C problém
Podívej se sem, je to sice "jen"' Opel, ale pořád 35/40 INAT
http://www.senatorman.de/vergaser_3540inat.htm
a hledej tento text
„Drosselklappenspalt der I.Stufe (Schnellleerlauf) einstellen“
Jinak doraz (Leerlauf-Anschlagschraube) je pod číslem 27
https://www.strichacht-forum.de/knowhow ... EIBUNG.pdf
Ale pozor!!! Někdy do roku roku 75 karbecy 35/40 INAT neměly dorazový šroub a seřízení se dělalo viz dole (Abb. 4(E)) na spodním obrázku.
https://image.jimcdn.com/app/cms/image/ ... /image.jpg
https://image.jimcdn.com/app/cms/image/ ... /image.jpg
Celé je to tady
https://www.opel-commodore-c.com/werkst ... bung-1976/
Měj se
klic
http://www.senatorman.de/vergaser_3540inat.htm
a hledej tento text
„Drosselklappenspalt der I.Stufe (Schnellleerlauf) einstellen“
Jinak doraz (Leerlauf-Anschlagschraube) je pod číslem 27
https://www.strichacht-forum.de/knowhow ... EIBUNG.pdf
Ale pozor!!! Někdy do roku roku 75 karbecy 35/40 INAT neměly dorazový šroub a seřízení se dělalo viz dole (Abb. 4(E)) na spodním obrázku.
https://image.jimcdn.com/app/cms/image/ ... /image.jpg
https://image.jimcdn.com/app/cms/image/ ... /image.jpg
Celé je to tady
https://www.opel-commodore-c.com/werkst ... bung-1976/
Měj se
klic
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Motor 250 C problém
Díky za postřehy, zejména Milan K se svými odkazy mě posunul o krok dál. V neděli jsem to projel a ohřál a stav je následovný: studený start 95%, studený a polostudený chod 95%, po ohřátí na provozní teplotu už to jede výborně, akcelerace bez děr, běh na všech 6 válců. Pouze volnoběh nic moc, sice na 6, ale občas se drží v otáčkách, občas chcípne.
Jinak: vzdušníky ten karbec má, a to pro oba stupně i pro volnoběh, jsou součástí emulzních trubic. Ale: na jednom karburátoru jsem nastavil minimální otevření škrtící klapky a otáčky dohnal šroubem bohatosti - tak by to mělo být, ale ten druhý má i na volnoběh stále trochu pootevřenou klapku a jde tam spousta benzínu z difuzoru (je to vidět při běhu na volnoběh a pohledu shora do difuzoru) Samozřejmě ty štelovací kosti mám rozhýbané a stažené na minimum, doraz u odvzdušňovacího ventilu mám taky upraven, ale stále ta klapka nejde dovřít.
Ale jinak je to už alespoň jízdy schopný a běžící na 6...
Když vás ještě něco napadne, tak pište, každý postřeh lidí, kteří o tom něco vědí je pro mě fajn *drink*
Jinak: vzdušníky ten karbec má, a to pro oba stupně i pro volnoběh, jsou součástí emulzních trubic. Ale: na jednom karburátoru jsem nastavil minimální otevření škrtící klapky a otáčky dohnal šroubem bohatosti - tak by to mělo být, ale ten druhý má i na volnoběh stále trochu pootevřenou klapku a jde tam spousta benzínu z difuzoru (je to vidět při běhu na volnoběh a pohledu shora do difuzoru) Samozřejmě ty štelovací kosti mám rozhýbané a stažené na minimum, doraz u odvzdušňovacího ventilu mám taky upraven, ale stále ta klapka nejde dovřít.
Ale jinak je to už alespoň jízdy schopný a běžící na 6...
Když vás ještě něco napadne, tak pište, každý postřeh lidí, kteří o tom něco vědí je pro mě fajn *drink*
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Motor 250 C problém
Tak už je to jasný, základní nastavení polohy škrticí klapky I. stupně se děje seřizovacím šroubem zespodu uvnitř automatického sytiče na sytičové "rohatce". Pak už se to honí dvěma šrouby bohatosti na každém karbci a synchro těmi krátkými táhly, jak píše Fikus. Takže teoreticky jsem připraven a teď ještě trochu počasí abych to zase projel a pokusil se to doštělovat.
-
- kometa
- Příspěvky: 2025
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 71
Re: Motor 250 C problém
Sehnat odpovídající adaptér na synchrometer je asi nereálný. V nejhorším zkus hadici (je to dokonce metoda v BMC factory manual) nebo toto:
http://www.britishcarweek.org/sync.html
Hodně zábavy
Milan
http://www.britishcarweek.org/sync.html
Hodně zábavy
Milan
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Motor 250 C problém
Tak to je zajímavá metoda, ale při mém hudebnímhluchu nevím, zda bych slyšel rozdíl..klíč píše: ↑pát 31.01.2020, 9:09 Sehnat odpovídající adaptér na synchrometer je asi nereálný. V nejhorším zkus hadici (je to dokonce metoda v BMC factory manual) nebo toto:
http://www.britishcarweek.org/sync.html
Hodně zábavy
Milan
Asi zkusím toto:
https://www.youtube.com/watch?v=Y_WDF6glD5k