dotaz W116 280 S
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 353
- Registrován: čtv 31.07.2008, 19:17
- Auto: W202 220cdi W116 280,W115 200D,Honda cb750k H.i30
dotaz W116 280 S
Zdarec
mám dotaz kolik má být při zahřátém oleji tlak na budíku??
dík mara
mám dotaz kolik má být při zahřátém oleji tlak na budíku??
dík mara
Naposledy upravil(a) mara dne úte 03.03.2015, 15:30, celkem upraveno 1 x.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 9
- Registrován: čtv 06.10.2011, 18:42
Re: odtaz W116 280 S
Záleží na tom, jaký olej je v motoru (specifikace) a jak vysoké jsou volnoběžné otáčky.
Na volnoběh by se měl být stálý tlak 1 - 2,5 bar.
V otáčkách by měl ukazovat plné 3 bary.
Na volnoběh by se měl být stálý tlak 1 - 2,5 bar.
V otáčkách by měl ukazovat plné 3 bary.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 353
- Registrován: čtv 31.07.2008, 19:17
- Auto: W202 220cdi W116 280,W115 200D,Honda cb750k H.i30
Re: odtaz W116 280 S
aha tak to mám asi nejakej trůbl...páč když zařadím D tak to padne na 0.... :-! :-! ,ale když vyřadím na N tak 1-1,5...
mara
mara
-
- hvězdička
- Příspěvky: 9
- Registrován: čtv 06.10.2011, 18:42
Re: odtaz W116 280 S
Jak jsem psal, je to závislé na výši volnoběžných otáček, na specifikaci oleje a dalších faktorech.
0 je však opravdu málo.
Příčina:
- špatný tlakoměr;
- ucpaný olejový filtr (např. při zásadní změně typu oleje);
- ucpaný sací koš ve vaně;
- ucpané mazací kanálky;
- ucpaný nebo netěsný olejový chladič;
- špatné olejové čerpadlo;
- a nebo něco zásadnějšího mechanického v bloku motoru, pístech...
0 je však opravdu málo.
Příčina:
- špatný tlakoměr;
- ucpaný olejový filtr (např. při zásadní změně typu oleje);
- ucpaný sací koš ve vaně;
- ucpané mazací kanálky;
- ucpaný nebo netěsný olejový chladič;
- špatné olejové čerpadlo;
- a nebo něco zásadnějšího mechanického v bloku motoru, pístech...
-
- hvězda
- Příspěvky: 1412
- Registrován: čtv 07.08.2008, 11:37
- Auto: W115/W116/W201/W129/W463/W464
Re: odtaz W116 280 S
Ono je to taky závislé na stavu olejového čerpadla a tak nějak i motoru celkově,
nikoliv jen a pouze na viskozitě oleje a otáčkách motoru.
Pro příklad, běžný ( shodný motor M110 tj. řadový 6-ti válec 280 ) při 400.000 km,
které oběhal s předchozí péčí a výměnou olejů mě neznámou, nyní s novým olejem
ukazuje po startu sice 3, při vyšších otáčkách také 3, ale po nějakém pořádném kopci
padne při volnoběhu na 1. Tedy je to věcí také celkového výše uvedeného opotřebení.
nikoliv jen a pouze na viskozitě oleje a otáčkách motoru.
Pro příklad, běžný ( shodný motor M110 tj. řadový 6-ti válec 280 ) při 400.000 km,
které oběhal s předchozí péčí a výměnou olejů mě neznámou, nyní s novým olejem
ukazuje po startu sice 3, při vyšších otáčkách také 3, ale po nějakém pořádném kopci
padne při volnoběhu na 1. Tedy je to věcí také celkového výše uvedeného opotřebení.
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 795
- Registrován: úte 15.10.2013, 18:32
- Auto: 300ce
- Bydliště: Žatec
- Věk: 44
Re: odtaz W116 280 S
Já nechci být nijak chytrej. Jedinej stroj kde jsem měl ukazatel tlaku oleje krom MB bylo BVP2 a jak píše Philip určitě hraje roli opotřebení motoru. Jsou mašiny co jezdí optimálně na 40L omastku, ale taky třeba na 30-35L, aby se tlak oleje udržel v mezích. Tlak vždy klesal s rozehřívajícím se olejem a taky padal při bubláčku na 1 a to při cca 90-100 stupních. Je to UTD20 V6 . U mojí M103 to zatim pozoruju. Pokud doleju olej na horní rysku ujedu cca 500 Km kombi stylem a jsem ve spodní třetině rysky. Ale pak stejně ujedu ještě 1000 než se přihlásí o olej a to je spodek rysky , lehce pod. Měřim na rovině po přohřátym motoru a dvacetiminutové odstávce. Tlak mi to ukazuje pořád 3 jen teplej při volnoběhu klesne na 2, ale jinak pořád full. Nezaznamenal jsem na tlakoměru vůbec rozdíl jak tlakuje při studenym a jak při horkym oproti tomu zmiňovanýmu traktoru.Když už máme ukazatel tlaku oleje, tak tam mohl být i malej ukazatélek i jeho teploty, protože to podle mě taky napoví zda zvolnit, přeřadit či vyrazit bez omezení. Nemá nakonec ten měřák tlaku v MB ukazovat jen jestli tlačí a maže, nebo netlačí a maže málo případně dlouhodobě nula nemaže a je něco opravdu špatně ?? Nechám se rád poučit. Vašim sošestnáctkám zdar panstvo
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 353
- Registrován: čtv 31.07.2008, 19:17
- Auto: W202 220cdi W116 280,W115 200D,Honda cb750k H.i30
Re: odtaz W116 280 S
no za jízdy to tlačí pořád 3...studený taky...ale když zastavím (ohřátým )..z D -čkem..tak 0...jo a ještě sem si všiml ,že mám ultra malej volnoběh..tak nevím...
dík mara
dík mara
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 561
- Registrován: pon 28.07.2008, 21:28
- Auto: ::W123:LF319B:W124:W210:309:608:313::
- Bydliště: Praha 4-Komorany
- Věk: 41
Re: odtaz W116 280 S
predepsane minimum je myslim 0,7
-
- hvězdička
- Příspěvky: 414
- Registrován: pát 01.08.2008, 10:18
- Auto: Pár aut s hvězdou
- Bydliště: Pha
- Věk: 42
Re: odtaz W116 280 S
no stress, je to špatný tlakový čidlo, i kdyby byl ten motor totálně ve smrti musí tam být tlak mazání větší než nula *jokingly*
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 353
- Registrován: čtv 31.07.2008, 19:17
- Auto: W202 220cdi W116 280,W115 200D,Honda cb750k H.i30
Re: odtaz W116 280 S
jo a kde ho mám hledat nebo jeto ten ukazatel na budicích??
dík mara
dík mara
-
- král hvězd
- Příspěvky: 4495
- Registrován: čtv 31.07.2008, 13:59
- Auto: 124 - to je krásný číslo co mám rád
- Bydliště: Nehvizdy, Praha - východ
- Věk: 49
- Kontaktovat uživatele:
Re: odtaz W116 280 S
Mára: Nedělej si s tím starost, tento budík prostě ignoruj a buď happy... 8) jako fakt.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 353
- Registrován: čtv 31.07.2008, 19:17
- Auto: W202 220cdi W116 280,W115 200D,Honda cb750k H.i30
Re: odtaz W116 280 S
jako fakt jo... :-@ :-@zadek524 píše:Mára: Nedělej si s tím starost, tento budík prostě ignoruj a buď happy... 8) jako fakt.
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 879
- Registrován: čtv 31.07.2008, 14:51
- Auto: W123 280CE
- Bydliště: Most / Teplice
Re: odtaz W116 280 S
Tam nevede hadička od olejového filtru přímo do budíků jako W123, W107?
čidlo nehledej, zkus jiný budíky.
čidlo nehledej, zkus jiný budíky.
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 3464
- Registrován: čtv 21.08.2008, 15:21
- Auto: modrý,stříbrný,vínový,černý,bílý a 2 zelený
- Bydliště: Bihanken - Eichwald
Re: odtaz W116 280 S
změř si skutečný tlak v mazacím okruhu.
ten budík je fakt jen informativní měřidlo.
ten budík je fakt jen informativní měřidlo.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 353
- Registrován: čtv 31.07.2008, 19:17
- Auto: W202 220cdi W116 280,W115 200D,Honda cb750k H.i30
Re: odtaz W116 280 S
jo vede...je to stejný zezadu přimontovaný přímo do budíků...prcek píše:Tam nevede hadička od olejového filtru přímo do budíků jako W123, W107?
čidlo nehledej, zkus jiný budíky.