Fórum bylo aktualizováno, pro více informací mrkněte sem: viewtopic.php?f=10&t=70529

Grafika se bude postupně za provozu měnit - není potřeba psát stále dokola stížnosti že je to hnusný. Je to výchozí vzhled phpbb systému.

Výroba brzdových trubiček.


Miross
hvězdička
Příspěvky: 22
Registrován: Čt 29.05.2014, 21:07
Auto: W124 220E
Stav: Offline

Re: Výroba brzdových trubiček.

Příspěvek od Miross » Stř 21.10.2015, 20:15

Bral jsem trubky od Dana a max. spokojenost! Použito: měď na palivo, nikl na brzdy. Na STK žádný problém ba naopak jsem byl pochválen, že tam dlouho neměli auto z tohoto roku v takovém stavu.




Autor tématu
sodik
hvězdička
Příspěvky: 354
Registrován: Pá 19.09.2008, 8:36
Auto: --- dvěstědiééésel ---
Místo/Bydliště: Praha
Věk: 38
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Výroba brzdových trubiček.

Příspěvek od sodik » Pá 19.02.2016, 16:53

Tak jsem to taky přeměřil. Míry přesně změřené na potrubí, které jsem sundal ze svého auta.

W123 limuzína.

Je to čistá délka, při výrobě je nutné připočíst nějaké mm na výrobu koncovek. Nemusí to být dramaticky přesně, protože u hlavního brzdového válce se když tak udělá větší rádius při připojení. U zadního levého a pravého potrubí by to mělo být přesnější, tam to není kam štosovat, když by to bylo o centimetry delší.

Délka brzdového potrubí: 5kusů
1) přední levé : 45 cm
2) přední pravé : 152cm
3) zadní levé : 35 cm
4) zadní pravé : 85 cm
5) spoj předek-zadek (do kostky) : 332 cm




Diesel
hvězdička
Příspěvky: 51
Registrován: Pá 25.03.2011, 19:57
Auto: 190D
Stav: Offline

Re: Výroba brzdových trubiček.

Příspěvek od Diesel » Pá 06.01.2017, 22:51

Já sekám trubky taky z mědi a nevidim v tom problém. To že to v čr neni legalni nepochopim to je zas výmysl nějakého chorého mozku. Když to dělám zákazníkovi nastřikám je potom černým sprejem aby to nebilo do očí a nebyl s tím problém. Dělal jsem komplet piáno včetně paliva, sobě 4ku a pořád nějaký střepy a bez problému. Krásně se to ohýbá aj pertluje ;) takže za mě měď OK




fíkus
král hvězd
Příspěvky: 5678
Registrován: So 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Stav: Offline

Re: Výroba brzdových trubiček.

Příspěvek od fíkus » So 07.01.2017, 20:58

Ygor_ napsal:Možná tohle bude ten důvod.
ISO - 7098 - 1984

Porovnávací tabulka tlakových zkoušek
Norma ISO 110 MPa

Typ trubky Tlak při kterém došlo k roztržení
Dvouplášťová 150 - 156 MPa
Jednoplášťová 85 - 95 MPa
Měděná 60 - 80 MPa
Ale tlak v brzdách je cca 600 - 700 kPa... problém je jinde. Pro měděné trubky je potřeba předělat uchycení ke karoserii, protože se daleko snáze uklepou. Na výrobu ocelových je potřeba mít velmi dobrý přípravek. Rozhodně lepší nové měděné než shnilé ocelové. Zdravá trubka praskne daleko později než brzdová hadice.




Citroën
hvězdička
Příspěvky: 2
Registrován: Čt 22.02.2018, 10:53
Auto: Citroën
Stav: Offline

Re: Výroba brzdových trubiček.

Příspěvek od Citroën » Čt 22.02.2018, 11:27

Anoj, nemám Mercedes, ale mám několik "mercedesů pro chudé" Citroën na hydropneu ... Pohodlí nadevše *jokingly*

Plním "koule" a dělám taky trubky a hledám normy a předpisy na to. Toto mě zaneslo tu k Vám na tyto stránky. Normu ISO 7098 jsem našel pouze jako normu pro transkripci čínských znaků do latinky 009 https://cs.wikipedia.org/wiki/Pchin-jin" onclick="window.open(this.href);return false;
tož tak ...

Na trubky pro brzdy jsem našel ISO 4038:1996, kde je výše zmiňovaných 110 MPa jako mez roztržení. https://www.saiglobal.com/PDFTemp/Previ ... 09737E.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Je to ale pouze pro trubku 4,75 , jiné rozměry to mají jinak...

Na Citroenech je max tlak v systému 170 bar - 17 MPa ... což je více než v běžných autech ...
Dělám trubky jak z mědi tak z CuNi, dříve se dělaly ocelové "3plášťové" vnitřek měď, ocel, pozink a černej pružnej epox na povrchu. Ty se ale už nedají koupit, tak se přechází na Cu a CuNi. Jsou to průměry 3,5mm a 4,5mm tak že trochu atyp oproti běžným.

Ale i tak 80 MPa co píšou u mědi 4,75 ( čemuž ale nevěřím ..) několikanásobně větší než max 17 MPa co máme v systému u Citroenu. Tak že bezpečnost naprosto dostatečná. CuNI na tom bude lépe, je to pevnější matroš. Co se týče koroze, tak tam je to o tom, že měď způsobuje korozi "méně ušlechtilých" kovů. Nejvíce asi trpí hliník ve vztahu k mědi, železo méně ... Měď jako taková vychází z této reakce neovlivněná.
Chtěl bych nechat udělat pevnostní zkoušky těch trubek co používám, mám něco v jednání, tak kdyby se to povedlo, dám vědět.




Citroën
hvězdička
Příspěvky: 2
Registrován: Čt 22.02.2018, 10:53
Auto: Citroën
Stav: Offline

Re: Výroba brzdových trubiček.

Příspěvek od Citroën » Čt 22.02.2018, 12:34

Tady je certifikát na trubky Fe a CuNI podle ISO ISO 4038:1996 od polské firmy co dělá trubky a podle toho to vyhovuje, tedy i tomu tlaku v normě 110 MPa ... http://pwpnet.pl/tc/cert/tc_c5_pl_d.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;




Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21322
Registrován: Pá 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Místo/Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 68
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Výroba brzdových trubiček.

Příspěvek od Přemek Doležal » Čt 22.02.2018, 22:11

Papír snese fšechno, zvláště polskejm certifikátům bych věřil stejně jako Babišově pravdomluvě. :-!




pan.george
hvězdička
Příspěvky: 6
Registrován: Út 31.01.2017, 17:24
Auto: Mercedes W123 Kombi
Stav: Offline

Re: Výroba brzdových trubiček.

Příspěvek od pan.george » Stř 09.05.2018, 12:43

Ahoj, rozměry platí, prosím, i u kombika?



Mercedes W123 BRZDY : tloušťka materiálu/průměr: 4,75 mm
Palivové potrubí: tloušťka /průměr potrubí: 8 mm

Délka palivového potrubí: 2 kusy
1) přívod :365cm
2) vratka :320cm
Celkem palivové potrubí o průměru 8mm 685cm = 6,85m

Délka brzdového potrubí: 5kusů
1) přední levé : 45 cm
2) přední pravé : 155cm
3) zadní levé : 50 cm
4) zadní pravé : 95 cm
5) spoj předek-zadek (do kostky) : 335 cm

Celkem brzdové potrubí o průměru 4,75mm 680cm = 6,8m[/quote]




pan.george
hvězdička
Příspěvky: 6
Registrován: Út 31.01.2017, 17:24
Auto: Mercedes W123 Kombi
Stav: Offline

Re: Výroba brzdových trubiček.

Příspěvek od pan.george » Stř 09.05.2018, 12:45

Ahoj, rozměry zde uvedená z limuzíny se dají použít i na kombi? Někdo by vyrobil bez mustru brzdové i palivové??

Díky




Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21322
Registrován: Pá 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Místo/Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 68
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Výroba brzdových trubiček.

Příspěvek od Přemek Doležal » Stř 09.05.2018, 13:22

Brzdové vedení má kombi a limu stejné ! @}->--




jose
hvězdička
Příspěvky: 219
Registrován: Čt 31.07.2008, 14:07
Auto: W123 240D 1982
Místo/Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Výroba brzdových trubiček.

Příspěvek od jose » Pá 02.07.2021, 16:45

Řešil někdo na piánko brzdové trubky originál? V Xetre je (kontroloval jsem jen levou zadní) poznámka, že má být adjusted v místě montáže. Mám tomu rozumět tak, že i v mercedesu dostanu rovnou trubku a musí se to naohýbat stejně, jako neorigo trubička?




enougher
kometa
Příspěvky: 2465
Registrován: Ne 13.05.2012, 1:00
Auto: SL55AMG,W447, CLK320, CL500 4M AMG,c126 560
Místo/Bydliště: Praha
Věk: 45
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Výroba brzdových trubiček.

Příspěvek od enougher » Pá 02.07.2021, 19:32

jose napsal:
Pá 02.07.2021, 16:45
Řešil někdo na piánko brzdové trubky originál? V Xetre je (kontroloval jsem jen levou zadní) poznámka, že má být adjusted v místě montáže. Mám tomu rozumět tak, že i v mercedesu dostanu rovnou trubku a musí se to naohýbat stejně, jako neorigo trubička?
Ja kupuju jen original trubky... chodi nenaohybane... rozumis tomu spravne




miluna
hvězda
Příspěvky: 1688
Registrován: Ne 03.08.2008, 16:29
Auto: jo jo, mám
Místo/Bydliště: Košťany
Věk: 55
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Výroba brzdových trubiček.

Příspěvek od miluna » Pá 02.07.2021, 22:32

Jinak, kdyby někdo na Teplicku potřeboval nějaký trubky udělat, může se stavit. Dělám železný profi pertlovačkou a konce jsou většinou jak z fabriky.




jose
hvězdička
Příspěvky: 219
Registrován: Čt 31.07.2008, 14:07
Auto: W123 240D 1982
Místo/Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Výroba brzdových trubiček.

Příspěvek od jose » Pá 02.07.2021, 23:26

enougher napsal:
Pá 02.07.2021, 19:32
jose napsal:
Pá 02.07.2021, 16:45
Řešil někdo na piánko brzdové trubky originál? V Xetre je (kontroloval jsem jen levou zadní) poznámka, že má být adjusted v místě montáže. Mám tomu rozumět tak, že i v mercedesu dostanu rovnou trubku a musí se to naohýbat stejně, jako neorigo trubička?
Ja kupuju jen original trubky... chodi nenaohybane... rozumis tomu spravne
Ok díky za potvrzení.



Odpovědět