Výroba brzdových trubiček.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 349
- Registrován: pát 19.09.2008, 8:36
- Auto: --- dvěstědiééésel ---
- Bydliště: Praha
- Věk: 41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výroba brzdových trubiček.
Tak jsem to taky přeměřil. Míry přesně změřené na potrubí, které jsem sundal ze svého auta.
W123 limuzína.
Je to čistá délka, při výrobě je nutné připočíst nějaké mm na výrobu koncovek. Nemusí to být dramaticky přesně, protože u hlavního brzdového válce se když tak udělá větší rádius při připojení. U zadního levého a pravého potrubí by to mělo být přesnější, tam to není kam štosovat, když by to bylo o centimetry delší.
Délka brzdového potrubí: 5kusů
1) přední levé : 45 cm
2) přední pravé : 152cm
3) zadní levé : 35 cm
4) zadní pravé : 85 cm
5) spoj předek-zadek (do kostky) : 332 cm
W123 limuzína.
Je to čistá délka, při výrobě je nutné připočíst nějaké mm na výrobu koncovek. Nemusí to být dramaticky přesně, protože u hlavního brzdového válce se když tak udělá větší rádius při připojení. U zadního levého a pravého potrubí by to mělo být přesnější, tam to není kam štosovat, když by to bylo o centimetry delší.
Délka brzdového potrubí: 5kusů
1) přední levé : 45 cm
2) přední pravé : 152cm
3) zadní levé : 35 cm
4) zadní pravé : 85 cm
5) spoj předek-zadek (do kostky) : 332 cm
-
- hvězdička
- Příspěvky: 51
- Registrován: pát 25.03.2011, 19:57
- Auto: 190D
Re: Výroba brzdových trubiček.
Já sekám trubky taky z mědi a nevidim v tom problém. To že to v čr neni legalni nepochopim to je zas výmysl nějakého chorého mozku. Když to dělám zákazníkovi nastřikám je potom černým sprejem aby to nebilo do očí a nebyl s tím problém. Dělal jsem komplet piáno včetně paliva, sobě 4ku a pořád nějaký střepy a bez problému. Krásně se to ohýbá aj pertluje ;) takže za mě měď OK
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Výroba brzdových trubiček.
Ale tlak v brzdách je cca 600 - 700 kPa... problém je jinde. Pro měděné trubky je potřeba předělat uchycení ke karoserii, protože se daleko snáze uklepou. Na výrobu ocelových je potřeba mít velmi dobrý přípravek. Rozhodně lepší nové měděné než shnilé ocelové. Zdravá trubka praskne daleko později než brzdová hadice.Ygor_ píše:Možná tohle bude ten důvod.
ISO - 7098 - 1984
Porovnávací tabulka tlakových zkoušek
Norma ISO 110 MPa
Typ trubky Tlak při kterém došlo k roztržení
Dvouplášťová 150 - 156 MPa
Jednoplášťová 85 - 95 MPa
Měděná 60 - 80 MPa
-
- hvězdička
- Příspěvky: 2
- Registrován: čtv 22.02.2018, 10:53
- Auto: Citroën
Re: Výroba brzdových trubiček.
Anoj, nemám Mercedes, ale mám několik "mercedesů pro chudé" Citroën na hydropneu ... Pohodlí nadevše *jokingly*
Plním "koule" a dělám taky trubky a hledám normy a předpisy na to. Toto mě zaneslo tu k Vám na tyto stránky. Normu ISO 7098 jsem našel pouze jako normu pro transkripci čínských znaků do latinky 009 https://cs.wikipedia.org/wiki/Pchin-jin" onclick="window.open(this.href);return false;
tož tak ...
Na trubky pro brzdy jsem našel ISO 4038:1996, kde je výše zmiňovaných 110 MPa jako mez roztržení. https://www.saiglobal.com/PDFTemp/Previ ... 09737E.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Je to ale pouze pro trubku 4,75 , jiné rozměry to mají jinak...
Na Citroenech je max tlak v systému 170 bar - 17 MPa ... což je více než v běžných autech ...
Dělám trubky jak z mědi tak z CuNi, dříve se dělaly ocelové "3plášťové" vnitřek měď, ocel, pozink a černej pružnej epox na povrchu. Ty se ale už nedají koupit, tak se přechází na Cu a CuNi. Jsou to průměry 3,5mm a 4,5mm tak že trochu atyp oproti běžným.
Ale i tak 80 MPa co píšou u mědi 4,75 ( čemuž ale nevěřím ..) několikanásobně větší než max 17 MPa co máme v systému u Citroenu. Tak že bezpečnost naprosto dostatečná. CuNI na tom bude lépe, je to pevnější matroš. Co se týče koroze, tak tam je to o tom, že měď způsobuje korozi "méně ušlechtilých" kovů. Nejvíce asi trpí hliník ve vztahu k mědi, železo méně ... Měď jako taková vychází z této reakce neovlivněná.
Chtěl bych nechat udělat pevnostní zkoušky těch trubek co používám, mám něco v jednání, tak kdyby se to povedlo, dám vědět.
Plním "koule" a dělám taky trubky a hledám normy a předpisy na to. Toto mě zaneslo tu k Vám na tyto stránky. Normu ISO 7098 jsem našel pouze jako normu pro transkripci čínských znaků do latinky 009 https://cs.wikipedia.org/wiki/Pchin-jin" onclick="window.open(this.href);return false;
tož tak ...
Na trubky pro brzdy jsem našel ISO 4038:1996, kde je výše zmiňovaných 110 MPa jako mez roztržení. https://www.saiglobal.com/PDFTemp/Previ ... 09737E.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Je to ale pouze pro trubku 4,75 , jiné rozměry to mají jinak...
Na Citroenech je max tlak v systému 170 bar - 17 MPa ... což je více než v běžných autech ...
Dělám trubky jak z mědi tak z CuNi, dříve se dělaly ocelové "3plášťové" vnitřek měď, ocel, pozink a černej pružnej epox na povrchu. Ty se ale už nedají koupit, tak se přechází na Cu a CuNi. Jsou to průměry 3,5mm a 4,5mm tak že trochu atyp oproti běžným.
Ale i tak 80 MPa co píšou u mědi 4,75 ( čemuž ale nevěřím ..) několikanásobně větší než max 17 MPa co máme v systému u Citroenu. Tak že bezpečnost naprosto dostatečná. CuNI na tom bude lépe, je to pevnější matroš. Co se týče koroze, tak tam je to o tom, že měď způsobuje korozi "méně ušlechtilých" kovů. Nejvíce asi trpí hliník ve vztahu k mědi, železo méně ... Měď jako taková vychází z této reakce neovlivněná.
Chtěl bych nechat udělat pevnostní zkoušky těch trubek co používám, mám něco v jednání, tak kdyby se to povedlo, dám vědět.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 2
- Registrován: čtv 22.02.2018, 10:53
- Auto: Citroën
Re: Výroba brzdových trubiček.
Tady je certifikát na trubky Fe a CuNI podle ISO ISO 4038:1996 od polské firmy co dělá trubky a podle toho to vyhovuje, tedy i tomu tlaku v normě 110 MPa ... http://pwpnet.pl/tc/cert/tc_c5_pl_d.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výroba brzdových trubiček.
Papír snese fšechno, zvláště polskejm certifikátům bych věřil stejně jako Babišově pravdomluvě. :-!
-
- hvězdička
- Příspěvky: 6
- Registrován: úte 31.01.2017, 17:24
- Auto: Mercedes W123 Kombi
Re: Výroba brzdových trubiček.
Ahoj, rozměry platí, prosím, i u kombika?
Mercedes W123 BRZDY : tloušťka materiálu/průměr: 4,75 mm
Palivové potrubí: tloušťka /průměr potrubí: 8 mm
Délka palivového potrubí: 2 kusy
1) přívod :365cm
2) vratka :320cm
Celkem palivové potrubí o průměru 8mm 685cm = 6,85m
Délka brzdového potrubí: 5kusů
1) přední levé : 45 cm
2) přední pravé : 155cm
3) zadní levé : 50 cm
4) zadní pravé : 95 cm
5) spoj předek-zadek (do kostky) : 335 cm
Celkem brzdové potrubí o průměru 4,75mm 680cm = 6,8m[/quote]
Mercedes W123 BRZDY : tloušťka materiálu/průměr: 4,75 mm
Palivové potrubí: tloušťka /průměr potrubí: 8 mm
Délka palivového potrubí: 2 kusy
1) přívod :365cm
2) vratka :320cm
Celkem palivové potrubí o průměru 8mm 685cm = 6,85m
Délka brzdového potrubí: 5kusů
1) přední levé : 45 cm
2) přední pravé : 155cm
3) zadní levé : 50 cm
4) zadní pravé : 95 cm
5) spoj předek-zadek (do kostky) : 335 cm
Celkem brzdové potrubí o průměru 4,75mm 680cm = 6,8m[/quote]
-
- hvězdička
- Příspěvky: 6
- Registrován: úte 31.01.2017, 17:24
- Auto: Mercedes W123 Kombi
Re: Výroba brzdových trubiček.
Ahoj, rozměry zde uvedená z limuzíny se dají použít i na kombi? Někdo by vyrobil bez mustru brzdové i palivové??
Díky
Díky
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výroba brzdových trubiček.
Brzdové vedení má kombi a limu stejné ! @}->--
-
- hvězdička
- Příspěvky: 217
- Registrován: čtv 31.07.2008, 14:07
- Auto: W123 240D 1982
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výroba brzdových trubiček.
Řešil někdo na piánko brzdové trubky originál? V Xetre je (kontroloval jsem jen levou zadní) poznámka, že má být adjusted v místě montáže. Mám tomu rozumět tak, že i v mercedesu dostanu rovnou trubku a musí se to naohýbat stejně, jako neorigo trubička?
-
- kometa
- Příspěvky: 2477
- Registrován: ned 13.05.2012, 1:00
- Auto: SL55AMG,W447, CLK320, CL500 4M AMG,c126 560
- Bydliště: Praha
- Věk: 47
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výroba brzdových trubiček.
Ja kupuju jen original trubky... chodi nenaohybane... rozumis tomu spravne
-
- hvězda
- Příspěvky: 1756
- Registrován: ned 03.08.2008, 16:29
- Auto: jo jo, mám
- Bydliště: Košťany
- Věk: 58
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výroba brzdových trubiček.
Jinak, kdyby někdo na Teplicku potřeboval nějaký trubky udělat, může se stavit. Dělám železný profi pertlovačkou a konce jsou většinou jak z fabriky.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 217
- Registrován: čtv 31.07.2008, 14:07
- Auto: W123 240D 1982
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výroba brzdových trubiček.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 217
- Registrován: čtv 31.07.2008, 14:07
- Auto: W123 240D 1982
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výroba brzdových trubiček.
Pro info budoucím renovátorům doplňuji - trubička levá zadní koupena v Mercedesu - A1234205628, po 7% slevě na klub cena 832 Kč + DPH = 1006 Kč s DPH.
Přišel kus rovný trubky s koncovkama, naohýbat to šlo v pohodě. Kdo trubku pro Mercedes vyrábí se nepodařilo zjistit, bylo na ní jen "made in Germany".
Přišel kus rovný trubky s koncovkama, naohýbat to šlo v pohodě. Kdo trubku pro Mercedes vyrábí se nepodařilo zjistit, bylo na ní jen "made in Germany".
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6519
- Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
- Auto: D, J, SWE, CZ...
- Bydliště: Praha - východ
Re: Výroba brzdových trubiček.
Na hovno to bude nejspíš všechno, pár pertlů v mědi se tím bude dát asi udělat ale pokud by to měla být akce, kde se bude dělat celý auto, je lepší koupit něco za bůra.