230 E - jaké palivo?


Autor tématu
Fiend
hvězdička
Příspěvky: 183
Registrován: sob 02.08.2008, 8:58
Auto: S211 E270 cdi, W123 230ce, W114 250CE, R171
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

230 E - jaké palivo?

Příspěvek od Fiend »

Ahoj,

jaké správné palivo patří do 230 E 1980? Mám 230CE a po 9 letech mě napadlo, zda by tam nemělo přijít olovo, ale jako lajk fakt nevím :-/ Tím, že jsem nedávno pořídil W114 250CE a tam se olovo dává, tak mě napadlo, zda by nemělo přijít i do té 123.. (původně mě to vůbec nenapadlo, nikdy jsem takové auto neměl - s příměsí olova) a když už jsme u paliva, tak majitel, od kterého jsem koupil tu 114, tak tam lil pouze 100 oktanovou vervu (veteránů má asi 20), prý s tím má nejlepší zkušenosti, že se "nezasírá" ústrojí atd...

Díky za vaše názory.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: 230 E - jaké palivo?

Příspěvek od fíkus »

Hliníková hlava ne vždy znamená že budou tvrzený sedla. Takže olovem navíc nic nezkazíš, tuším ale že tyhle motory už se dělaly pro některé státy i v piánech s katem takže jsou na bleifrei. Co ale nesmíš je nalít olovo do auta který má kat, i když je sto let starý. Nakonec je to na tý lahvičce napsaný. Takže za mě - Natural 95 a více a pokud nemáš kat tak opičí kapky. A ideálně benzíny bez Babišovo kapek. Takže Verva 100, Shell V Power Racing, OMV 100 a jiné. Jestli palivo obsahuje blijolíh Ti řekne obsluha. Pokud uvidíš nechápavý výraz (na pumpách pracuje kde kdo) tak natankuj jinde.

kolouch
legenda hvězd
Příspěvky: 3464
Registrován: čtv 21.08.2008, 15:21
Auto: modrý,stříbrný,vínový,černý,bílý a 2 zelený
Bydliště: Bihanken - Eichwald

Re: 230 E - jaké palivo?

Příspěvek od kolouch »

ideálně 85 oktanový benzín. na to je motor konstruován.
novější verze mívají regulaci úhlu zapalování pokud je
používán jiný benzín. pokud pan předchozí majitel používal
100oct benzín, tak zbytečně, protože motor s touhle kompresí
ho nevyužije. navíc tenhle benzín není u nás v Česku na čem
vyrábět, takže si ho vozil z ciziny ? vyskytuje se občas na
jihu čech a moravy, kam ho vozí z Rakouska. lej tam standardní
95 a pokud jezdíš hodně, tak přidávej tetraetylolovo apod.
co se týče alkoholu v palivu, tak malé procento nevadí, stejně
je obsažen z 99% všude.

Autor tématu
Fiend
hvězdička
Příspěvky: 183
Registrován: sob 02.08.2008, 8:58
Auto: S211 E270 cdi, W123 230ce, W114 250CE, R171
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: 230 E - jaké palivo?

Příspěvek od Fiend »

verva 100 je naprosto běžně na benzinách... pozná se podle modré barvy a měla by být bez Babiše... jak poznám zda má či nemá kat?

popelnice
kometa
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 26.12.2013, 13:32
Auto: Žigul
Bydliště: Hradec Králové 737 547 237

Re: 230 E - jaké palivo?

Příspěvek od popelnice »

No ta verva 100 ma oktanovy cislo nekde kolem 95 :D kat tam bud je nebo neni zeo 007 se zvohni :D

Autor tématu
Fiend
hvězdička
Příspěvky: 183
Registrován: sob 02.08.2008, 8:58
Auto: S211 E270 cdi, W123 230ce, W114 250CE, R171
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: 230 E - jaké palivo?

Příspěvek od Fiend »

popelnice píše:No ta verva 100 ma oktanovy cislo nekde kolem 95 :D kat tam bud je nebo neni zeo 007 se zvohni :D
a to si vzal kde??? :-!

http://www.vervapaliva.cz/?utm_id=34184" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.cmn.cz/clanek-118/benzin-stooktanove-benziny" onclick="window.open(this.href);return false;

popelnice
kometa
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 26.12.2013, 13:32
Auto: Žigul
Bydliště: Hradec Králové 737 547 237

Re: 230 E - jaké palivo?

Příspěvek od popelnice »

Vzdycky vic verim tem skeptickym clankum nez reklamnim *kissing* :D

kolouch
legenda hvězd
Příspěvky: 3464
Registrován: čtv 21.08.2008, 15:21
Auto: modrý,stříbrný,vínový,černý,bílý a 2 zelený
Bydliště: Bihanken - Eichwald

Re: 230 E - jaké palivo?

Příspěvek od kolouch »

benzín vyrobený frakční destilací nemá moc vysoké okt.číslo
musí se jaksi "dotvořit" aby měl požadovaných 93-96 okt.
vyšší hodnoty nelze docílit bez přidání velmi ošklivých věcí.
jednou z nich je olovo, které výrazně zvyšuje jeho hodnotu.
pokud bychom chtěli benzín s vyšším okt.č. než 96 musíme
si ho vyrobit syntézou vodíku a uhlíku...nejjednodušší je z uhlí,
dále třeba zemní plyn a další směsi alkanů. odpadní plyny
z průmyslové výroby apod. což je dost nákladná technologie.
na našem území se prodává dovoz buď z Belgie, Německa
a Rakouska. většinou se ale prostě prodává pod nálepkou
prémie trochu"omaštěnej"standardní benzín nebo směs obou.
a pokud chceš nějaký informace, tak radši nečti "fundované"
články na reklamních webech prodejců paliv.
a ještě jednou - kompresní poměry většiny starých i nových
motorů neumí využít potenciál vysokookt. paliva.

Autor tématu
Fiend
hvězdička
Příspěvky: 183
Registrován: sob 02.08.2008, 8:58
Auto: S211 E270 cdi, W123 230ce, W114 250CE, R171
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: 230 E - jaké palivo?

Příspěvek od Fiend »

Ok, tak píšou, že ČOI naměřila 99,5 (možná si to někdo vymyslel, co já vím). Pošli mi ten tvůj reliabilní zdroj, který říká, že Verva 100 má 95 oktanů. Díky...

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: 230 E - jaké palivo?

Příspěvek od fíkus »

Spíš nevěřím že 2,3 benzín se 136 koni je na Normal, má stupeň komrese 9:1 a to není ani na Special. Já měl na W116 350 SE "tankovat RON 90 oct." a to mělo 6,5:1. RON je myslím druh zjišťování parametrů benzínů v laboratoři. MOM je motorová zkouška, ale ta se používá snad jen pro speciální benzíny.

Autor tématu
Fiend
hvězdička
Příspěvky: 183
Registrován: sob 02.08.2008, 8:58
Auto: S211 E270 cdi, W123 230ce, W114 250CE, R171
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: 230 E - jaké palivo?

Příspěvek od Fiend »

Nicméně ta verva tomu asi neuškodí, je to tak? - jde mi hlavně o to, že auto převážně stojí, přes zimu třeba 5 měsíců, tak chci eliminovat sra*ky, které se tam přes zimu vytvoří (stačí se podívat do kanystru co mám na 95 do sekačky - po zimě je palivo nepoužitelné)..

Odpověď teda je, že pokud bude mít kat, tak bez olova a pokud kat není, tak dávat příměs? Je to poměrně běžný motor, myslel jsem, že odpověď bude jednoznačnější *jokingly*

kolouch
legenda hvězd
Příspěvky: 3464
Registrován: čtv 21.08.2008, 15:21
Auto: modrý,stříbrný,vínový,černý,bílý a 2 zelený
Bydliště: Bihanken - Eichwald

Re: 230 E - jaké palivo?

Příspěvek od kolouch »

pokud necháváš auto delší dobu stát, tak prostě
tankuj plnou a nalej do toho nějakou přísadu
pro delší skladovatelnost. není na škodu to občas
nastartovat. je to jednoduchej motor co zchroupne
i nekošer palivo. pár jsem jich měl, ale v době
kdy 230E představovalo běžnou bazarovou ojetinu.
jednoduchý a spolehlivý stroj.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: 230 E - jaké palivo?

Příspěvek od fíkus »

Já mám v nádrži 8 let odstaveného Saabu stejně starý V power racing a běží dodnes jako hodinky. Brával jsem ho i za 41.50/litr... pamatujete ty ceny???

Jawasystem
hvězdička
Příspěvky: 97
Registrován: čtv 14.07.2011, 18:39
Auto: W123 230E, S123 230TE
Bydliště: Praga caput regni

Re: 230 E - jaké palivo?

Příspěvek od Jawasystem »

kdesi na fórech se to již řešilo. Před cca týdnem jsem si z toho fóra stáhnul vyjádření přímo z MB + nastavení předstihu na bezolovnatý benzín .
Osobně se chystám svůj 230E 1981 pro jistotu nastavit rovnou na 100oktan. Jak řikal Kolouch více výkonu bych neočekával, leda v řádech procent. Zcela zásadní je to u sportovních motorů z vyšší kompresí. Především to udělám kvůli kvalitě 100oktanových benzínů, jako takových. Jsem zvyklý tento benzín lít do auta Subaru Impreza s turbem, kde je to celkem nutnost. Starému klavíru to však klidně dopřeju také. Jestli se to neosvědčí, tak se v klidu vrátím k 95ce...
Data, dle potřeby pošlu mailem..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

CTC
Administrátor
Příspěvky: 1019
Registrován: čtv 31.07.2008, 16:09
Auto: W123 280TE, Dačia Dusteř turbo 16V kvatro
Bydliště: Mělník, Praha
Věk: 47

Re: 230 E - jaké palivo?

Příspěvek od CTC »

Tankuj Natural 95 + tetraetylolovo a nic nepokazíš. Jestli budeš přemýšlet o Shellu, najdi si výsledky testů, které se u paliv této společnosti dělaly a přejde Tě to rychle. Není potřeba mít chemicko-technologické vzdělání v oboru paliv a maziv. Stačí se zeptat, jsou tady tací, kteří fundovaně poradí. Třeba Kolouch, kterýžto sice není chemik, ale rozumí palivům do starých Mercedesů jako málokdo. Co se týče vznětových motorů, nevím o moc lidech, kteří sjezdili více druhů mastnot než on, teda kromě mě :D Spousta lidí se diví, na co všechno se dá s nafťákem jezdit :x
Odpovědět