Ted problem se spojkou


Autor tématu
metius
hvězdička
Příspěvky: 156
Registrován: pát 01.08.2008, 7:37
Auto: W123 240D
Bydliště: ustecký
Věk: 43

Ted problem se spojkou

Příspěvek od metius »

Ahoj, tak piano jsem natočil, problém v kabelech. Ted ale mi zustala spojka na zemi když jsem ji zmačknul cejtil jsem jak tam něco drhne, pak už zustala spadla. tak jsem z nadržky odpojil hadičku a narval tam kapalinu. Pedál už neni spadlej, ale nespojkuje. Normálně, mužu dávat rychlosti bez spojky. Je možný, že ten váleček zustal viset nekde zatuhlej? Napadá vás co s tím dál?Jenom připomínám, že to rok stálo, viz tema nejde natočit. W123 240D.

kejb
král hvězd
Příspěvky: 6519
Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
Auto: D, J, SWE, CZ...
Bydliště: Praha - východ

Re: Ted problem se spojkou

Příspěvek od kejb »

tzn. že je spojka stále vystavená?

Autor tématu
metius
hvězdička
Příspěvky: 156
Registrován: pát 01.08.2008, 7:37
Auto: W123 240D
Bydliště: ustecký
Věk: 43

Re: Ted problem se spojkou

Příspěvek od metius »

Jestli myslíš vystavená jako sešlápnutá, tak jo. Ikdyž je vlatsně pedál nahoře, tak mam pocit, jako kdyby byla pořád sešlápnutá.

kejb
král hvězd
Příspěvky: 6519
Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
Auto: D, J, SWE, CZ...
Bydliště: Praha - východ

Re: Ted problem se spojkou

Příspěvek od kejb »

Tak buď vázne pístek nebo lamela na tisícihranu...s tím jsem se ale setkal u auta který stálo 15 let pod ořechem, takže nepředpokládám. Zkusil bych tedy nejdřív povolit odvzdušňovák na pomocným válci (na převodovce) a když žádná změna, vyndal bych pomocnej válec. (stačí povolit dva šrouby).Pokud by spojka potom byla ok, hledal bych problém v hydraulice. No a jestli je to hlavním válcem, tak je to trošku pakárna vyndat, protože trubička nepůjde povolit ale to bych řešil až to nastane. :)

Autor tématu
metius
hvězdička
Příspěvky: 156
Registrován: pát 01.08.2008, 7:37
Auto: W123 240D
Bydliště: ustecký
Věk: 43

Re: Ted problem se spojkou

Příspěvek od metius »

Jsem amatér, kde najdu ten odvzdušnovák? Dostanu se tam bez zvedáku? Už jsem pod tim ležel a jednou ten odvzdušnovák hledal, ale nenašel. Foto by pomohlo. Nebo kontakt na tel. Abych brnknul díky.

kolouch
legenda hvězd
Příspěvky: 3464
Registrován: čtv 21.08.2008, 15:21
Auto: modrý,stříbrný,vínový,černý,bílý a 2 zelený
Bydliště: Bihanken - Eichwald

Re: Ted problem se spojkou

Příspěvek od kolouch »

zkus hledat třeba pod - "mercedes w123 kupplung entlüften "
nebo servis, protože pokud to auto stálo
bylo by lepší brzdovou náplň vyměnit.
jinak odvzduš.ventil najdeš na pracovním
válci vpravo zboku na převodovce. stačí
jít po trubkách a hadicích. :D

musketyr
vycházející hvězda
Příspěvky: 516
Registrován: pát 08.08.2008, 18:16

Re: Ted problem se spojkou

Příspěvek od musketyr »

Jo a odvzdušnění piána má taky svý specifika.Normálně to nejde :x :x :x

Milan_
hvězdička
Příspěvky: 98
Registrován: úte 30.04.2019, 9:26
Auto: W123 230CE 2.3, M102.982
Věk: 49

Re: Ted problem se spojkou

Příspěvek od Milan_ »

musketyr: Ahoj, mohl by jsi mi prosím tahle specifika popsat ? Tedy postup jak spojku odvzdušnit ? Zůstával mi pedál na zemi s nevystavenou spojkou, nohou jsem ho vrátil z5 a zase vystavoval. Frekvence této situace se zvyšovala až do 7 prošlápnutí z 10 :). Takže mám nové válce (oba) a chystám se na výměnu. Začnu hlavním. Ale jak pak systém odvzdušním tedy nevím. Notabene když to není samo sebou :).

Díky, Milan

Volhovič
hvězda
Příspěvky: 1495
Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
Bydliště: Bodenbach, Sudeten

Re: Ted problem se spojkou

Příspěvek od Volhovič »

Nejlepší je si na nádobku s kapalinou pořídit víčko těsněním a s koncovkou jakou má vzduchové nářadí. Nádobku nalít do plna , našroubovat víčko , připojit hadici se vzduchem z redukovaného vývodu kompresoru (max cca 1 bar, víc ne) a pak stačí otevřít odvzdušňovák a zase zavřít a kouknout kolik ubylo brzdovky, případně doplnit...atd

Víčko se dá vyrobit z origo víčka nádobky tak, že se provrtá a s velkými podložkami , o kroužky a maticí se připevní standartní vzduchová koncovka
pneumatického nářadí, která stojí 20,- Kč

A pak už žádné "speciální" odvzdušňování neexistuje :-)

Milan_
hvězdička
Příspěvky: 98
Registrován: úte 30.04.2019, 9:26
Auto: W123 230CE 2.3, M102.982
Věk: 49

Re: Ted problem se spojkou

Příspěvek od Milan_ »

No to zní dost jak to říct .... Česky, nebo Rusky :). Ale beru nápad to je. Viděl jsem nějaké video jak to plní nějakou pumpou rovnou odspoda od pomocného válce na převodovce, ale tuhle pumpu nemám. A tak se zajímám o tamta musketyrova specifika :).

Volhovič
hvězda
Příspěvky: 1495
Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
Bydliště: Bodenbach, Sudeten

Re: Ted problem se spojkou

Příspěvek od Volhovič »

Nechápu proč... dá se zhotovit i verze pro kompresoru nemající rabotniki :-) Místo koncovky pneunářadí se dá opět za použití vekých podložek
kovový kolový bezdušový ventil skrz víčko od nádobky a použije se hustilka... má to jen tu nevýhodu, že musí někdo pořád dofukovat :-) tedy kompresor nahrazuje spolupracovník.
Já jsem za pomocí zaklínadel a fíglů taky odvzdušňoval spojkové válce a brzdové válce škodovek s motorem vzadu a dalších zmetků,
ale teď vše co dojede dělám v práci na plničce- jde to bez jakýchkoliv fíglů... otevřu šroub a valí to... co víc si přát? Jakékoliv jiné je.ání mě nebaví,
natož abych potřeboval ještě někde shánět šlapáka co u toho se mnou bude...

prcek
vycházející hvězda
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 31.07.2008, 14:51
Auto: W123 280CE
Bydliště: Most / Teplice

Re: Ted problem se spojkou

Příspěvek od prcek »


Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Ted problem se spojkou

Příspěvek od Přemek Doležal »

Volhovič píše: čtv 02.05.2019, 9:33 Nejlepší je si na nádobku s kapalinou pořídit víčko těsněním a s koncovkou jakou má vzduchové nářadí. Nádobku nalít do plna , našroubovat víčko , připojit hadici se vzduchem z redukovaného vývodu kompresoru (max cca 1 bar, víc ne) a pak stačí otevřít odvzdušňovák a zase zavřít a kouknout kolik ubylo brzdovky, případně doplnit...atd

Víčko se dá vyrobit z origo víčka nádobky tak, že se provrtá a s velkými podložkami , o kroužky a maticí se připevní standartní vzduchová koncovka
pneumatického nářadí, která stojí 20,- Kč

A pak už žádné "speciální" odvzdušňování neexistuje :-)
Bacha, tohle je špatně, jestliže do nádobky neproudí kapalina ale vzduch, tak se bublinky vzduchu nějakým záhadnám způsobem propasírujou do okruhu.
Origo plnička plní Kapalinu !!! @=

Volhovič
hvězda
Příspěvky: 1495
Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
Bydliště: Bodenbach, Sudeten

Re: Ted problem se spojkou

Příspěvek od Volhovič »

Když jsem měl plnou nádobku tak mi vzduch nikdy nešel do okruhu ... jo kdyby byla poloprázdná, tak určitě ano.
A ano pořádná plnička plní kapalinu a uživatel prcek tu hodil link na parádní jednoduchý vorrichtung a ten bych si normálně
koupil taky nemít k dispozici profi mašinu.

Milan_
hvězdička
Příspěvky: 98
Registrován: úte 30.04.2019, 9:26
Auto: W123 230CE 2.3, M102.982
Věk: 49

Re: Ted problem se spojkou

Příspěvek od Milan_ »

Jj to vypadá opravdu dobře, takhle na "první dobrou". Pokusím se pohledat někde blíž po Evropě.

Jinak hlavní válec jsem včera vyměnil a zatím nijak neodvzdušňoval. Nechal jsem to půl hodiny odstát, aby se válec co nejvíc naplnil a pak na to začal zlehka hamtat. Výsledek takový, že spojka celkem slušně vystavuje, no vzduch tam asi ještě bude, protože se mění tvrdost pedálu, ale už se vrací a nezůstává prošláplá. Tedy problém byl na 90% v hlavním válci. Po rozebrání toho starého gumičky celkem OK ale kekelu i rzi bylo uvnitř plno.
Odpovědět