Ted problem se spojkou
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 156
- Registrován: pát 01.08.2008, 7:37
- Auto: W123 240D
- Bydliště: ustecký
- Věk: 43
Ted problem se spojkou
Ahoj, tak piano jsem natočil, problém v kabelech. Ted ale mi zustala spojka na zemi když jsem ji zmačknul cejtil jsem jak tam něco drhne, pak už zustala spadla. tak jsem z nadržky odpojil hadičku a narval tam kapalinu. Pedál už neni spadlej, ale nespojkuje. Normálně, mužu dávat rychlosti bez spojky. Je možný, že ten váleček zustal viset nekde zatuhlej? Napadá vás co s tím dál?Jenom připomínám, že to rok stálo, viz tema nejde natočit. W123 240D.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6519
- Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
- Auto: D, J, SWE, CZ...
- Bydliště: Praha - východ
Re: Ted problem se spojkou
tzn. že je spojka stále vystavená?
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 156
- Registrován: pát 01.08.2008, 7:37
- Auto: W123 240D
- Bydliště: ustecký
- Věk: 43
Re: Ted problem se spojkou
Jestli myslíš vystavená jako sešlápnutá, tak jo. Ikdyž je vlatsně pedál nahoře, tak mam pocit, jako kdyby byla pořád sešlápnutá.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6519
- Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
- Auto: D, J, SWE, CZ...
- Bydliště: Praha - východ
Re: Ted problem se spojkou
Tak buď vázne pístek nebo lamela na tisícihranu...s tím jsem se ale setkal u auta který stálo 15 let pod ořechem, takže nepředpokládám. Zkusil bych tedy nejdřív povolit odvzdušňovák na pomocným válci (na převodovce) a když žádná změna, vyndal bych pomocnej válec. (stačí povolit dva šrouby).Pokud by spojka potom byla ok, hledal bych problém v hydraulice. No a jestli je to hlavním válcem, tak je to trošku pakárna vyndat, protože trubička nepůjde povolit ale to bych řešil až to nastane. :)
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 156
- Registrován: pát 01.08.2008, 7:37
- Auto: W123 240D
- Bydliště: ustecký
- Věk: 43
Re: Ted problem se spojkou
Jsem amatér, kde najdu ten odvzdušnovák? Dostanu se tam bez zvedáku? Už jsem pod tim ležel a jednou ten odvzdušnovák hledal, ale nenašel. Foto by pomohlo. Nebo kontakt na tel. Abych brnknul díky.
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 3464
- Registrován: čtv 21.08.2008, 15:21
- Auto: modrý,stříbrný,vínový,černý,bílý a 2 zelený
- Bydliště: Bihanken - Eichwald
Re: Ted problem se spojkou
zkus hledat třeba pod - "mercedes w123 kupplung entlüften "
nebo servis, protože pokud to auto stálo
bylo by lepší brzdovou náplň vyměnit.
jinak odvzduš.ventil najdeš na pracovním
válci vpravo zboku na převodovce. stačí
jít po trubkách a hadicích. :D
nebo servis, protože pokud to auto stálo
bylo by lepší brzdovou náplň vyměnit.
jinak odvzduš.ventil najdeš na pracovním
válci vpravo zboku na převodovce. stačí
jít po trubkách a hadicích. :D
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 516
- Registrován: pát 08.08.2008, 18:16
Re: Ted problem se spojkou
Jo a odvzdušnění piána má taky svý specifika.Normálně to nejde :x :x :x
-
- hvězdička
- Příspěvky: 98
- Registrován: úte 30.04.2019, 9:26
- Auto: W123 230CE 2.3, M102.982
- Věk: 49
Re: Ted problem se spojkou
musketyr: Ahoj, mohl by jsi mi prosím tahle specifika popsat ? Tedy postup jak spojku odvzdušnit ? Zůstával mi pedál na zemi s nevystavenou spojkou, nohou jsem ho vrátil z5 a zase vystavoval. Frekvence této situace se zvyšovala až do 7 prošlápnutí z 10 :). Takže mám nové válce (oba) a chystám se na výměnu. Začnu hlavním. Ale jak pak systém odvzdušním tedy nevím. Notabene když to není samo sebou :).
Díky, Milan
Díky, Milan
-
- hvězda
- Příspěvky: 1495
- Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
- Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
- Bydliště: Bodenbach, Sudeten
Re: Ted problem se spojkou
Nejlepší je si na nádobku s kapalinou pořídit víčko těsněním a s koncovkou jakou má vzduchové nářadí. Nádobku nalít do plna , našroubovat víčko , připojit hadici se vzduchem z redukovaného vývodu kompresoru (max cca 1 bar, víc ne) a pak stačí otevřít odvzdušňovák a zase zavřít a kouknout kolik ubylo brzdovky, případně doplnit...atd
Víčko se dá vyrobit z origo víčka nádobky tak, že se provrtá a s velkými podložkami , o kroužky a maticí se připevní standartní vzduchová koncovka
pneumatického nářadí, která stojí 20,- Kč
A pak už žádné "speciální" odvzdušňování neexistuje :-)
Víčko se dá vyrobit z origo víčka nádobky tak, že se provrtá a s velkými podložkami , o kroužky a maticí se připevní standartní vzduchová koncovka
pneumatického nářadí, která stojí 20,- Kč
A pak už žádné "speciální" odvzdušňování neexistuje :-)
-
- hvězdička
- Příspěvky: 98
- Registrován: úte 30.04.2019, 9:26
- Auto: W123 230CE 2.3, M102.982
- Věk: 49
Re: Ted problem se spojkou
No to zní dost jak to říct .... Česky, nebo Rusky :). Ale beru nápad to je. Viděl jsem nějaké video jak to plní nějakou pumpou rovnou odspoda od pomocného válce na převodovce, ale tuhle pumpu nemám. A tak se zajímám o tamta musketyrova specifika :).
-
- hvězda
- Příspěvky: 1495
- Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
- Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
- Bydliště: Bodenbach, Sudeten
Re: Ted problem se spojkou
Nechápu proč... dá se zhotovit i verze pro kompresoru nemající rabotniki :-) Místo koncovky pneunářadí se dá opět za použití vekých podložek
kovový kolový bezdušový ventil skrz víčko od nádobky a použije se hustilka... má to jen tu nevýhodu, že musí někdo pořád dofukovat :-) tedy kompresor nahrazuje spolupracovník.
Já jsem za pomocí zaklínadel a fíglů taky odvzdušňoval spojkové válce a brzdové válce škodovek s motorem vzadu a dalších zmetků,
ale teď vše co dojede dělám v práci na plničce- jde to bez jakýchkoliv fíglů... otevřu šroub a valí to... co víc si přát? Jakékoliv jiné je.ání mě nebaví,
natož abych potřeboval ještě někde shánět šlapáka co u toho se mnou bude...
kovový kolový bezdušový ventil skrz víčko od nádobky a použije se hustilka... má to jen tu nevýhodu, že musí někdo pořád dofukovat :-) tedy kompresor nahrazuje spolupracovník.
Já jsem za pomocí zaklínadel a fíglů taky odvzdušňoval spojkové válce a brzdové válce škodovek s motorem vzadu a dalších zmetků,
ale teď vše co dojede dělám v práci na plničce- jde to bez jakýchkoliv fíglů... otevřu šroub a valí to... co víc si přát? Jakékoliv jiné je.ání mě nebaví,
natož abych potřeboval ještě někde shánět šlapáka co u toho se mnou bude...
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 878
- Registrován: čtv 31.07.2008, 14:51
- Auto: W123 280CE
- Bydliště: Most / Teplice
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ted problem se spojkou
Bacha, tohle je špatně, jestliže do nádobky neproudí kapalina ale vzduch, tak se bublinky vzduchu nějakým záhadnám způsobem propasírujou do okruhu.Volhovič píše: ↑čtv 02.05.2019, 9:33 Nejlepší je si na nádobku s kapalinou pořídit víčko těsněním a s koncovkou jakou má vzduchové nářadí. Nádobku nalít do plna , našroubovat víčko , připojit hadici se vzduchem z redukovaného vývodu kompresoru (max cca 1 bar, víc ne) a pak stačí otevřít odvzdušňovák a zase zavřít a kouknout kolik ubylo brzdovky, případně doplnit...atd
Víčko se dá vyrobit z origo víčka nádobky tak, že se provrtá a s velkými podložkami , o kroužky a maticí se připevní standartní vzduchová koncovka
pneumatického nářadí, která stojí 20,- Kč
A pak už žádné "speciální" odvzdušňování neexistuje :-)
Origo plnička plní Kapalinu !!! @=
-
- hvězda
- Příspěvky: 1495
- Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
- Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
- Bydliště: Bodenbach, Sudeten
Re: Ted problem se spojkou
Když jsem měl plnou nádobku tak mi vzduch nikdy nešel do okruhu ... jo kdyby byla poloprázdná, tak určitě ano.
A ano pořádná plnička plní kapalinu a uživatel prcek tu hodil link na parádní jednoduchý vorrichtung a ten bych si normálně
koupil taky nemít k dispozici profi mašinu.
A ano pořádná plnička plní kapalinu a uživatel prcek tu hodil link na parádní jednoduchý vorrichtung a ten bych si normálně
koupil taky nemít k dispozici profi mašinu.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 98
- Registrován: úte 30.04.2019, 9:26
- Auto: W123 230CE 2.3, M102.982
- Věk: 49
Re: Ted problem se spojkou
Jj to vypadá opravdu dobře, takhle na "první dobrou". Pokusím se pohledat někde blíž po Evropě.
Jinak hlavní válec jsem včera vyměnil a zatím nijak neodvzdušňoval. Nechal jsem to půl hodiny odstát, aby se válec co nejvíc naplnil a pak na to začal zlehka hamtat. Výsledek takový, že spojka celkem slušně vystavuje, no vzduch tam asi ještě bude, protože se mění tvrdost pedálu, ale už se vrací a nezůstává prošláplá. Tedy problém byl na 90% v hlavním válci. Po rozebrání toho starého gumičky celkem OK ale kekelu i rzi bylo uvnitř plno.
Jinak hlavní válec jsem včera vyměnil a zatím nijak neodvzdušňoval. Nechal jsem to půl hodiny odstát, aby se válec co nejvíc naplnil a pak na to začal zlehka hamtat. Výsledek takový, že spojka celkem slušně vystavuje, no vzduch tam asi ještě bude, protože se mění tvrdost pedálu, ale už se vrací a nezůstává prošláplá. Tedy problém byl na 90% v hlavním válci. Po rozebrání toho starého gumičky celkem OK ale kekelu i rzi bylo uvnitř plno.