MB 280CE volba Getriebe


Autor tématu
MagickýRichard
hvězdička
Příspěvky: 8
Registrován: pon 29.10.2018, 13:42
Auto: -

MB 280CE volba Getriebe

Příspěvek od MagickýRichard »

Ahoj,
jsem na fóru velice čerstvě. Rád bych se tu na Vás totiž obrátil s pár otázkami. Prohledávání internetu mi dalo spoustu různých náhledů na věc a nejsem z nich moudrý. Mám v plánu kupovat C123. Konkrétně 280CE. Jdu čistě po kupé s M110 a Jettronikem. Tyto auta jdou najít v inzerci i s manuální převodovkou. Moc jich ale není. Tedy se ptám: Dělala se 280CE s manuálem? Jak je to častý jev, či jsou to přestavby? Také jsem našel pár "Lenkradschalterů" Jak jsou ty obvyklé?
Koukal jsem, že manuály jsou celkem dražší než automaty. Čím to?

Mám zájem o manuál, protože se bojím toho, že M110 s automatem nebude zase tolik záživný. Máte někdo zkušenost s oběma převodovkama?
díky
Richard

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: MB 280CE volba Getriebe

Příspěvek od Přemek Doležal »

MAN + AT

Autor tématu
MagickýRichard
hvězdička
Příspěvky: 8
Registrován: pon 29.10.2018, 13:42
Auto: -

Re: MB 280CE volba Getriebe

Příspěvek od MagickýRichard »

Teď moc nechápu. Dělali se oba myslíte? Proč jsou v zásadě manuály dražší?

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: MB 280CE volba Getriebe

Příspěvek od fíkus »

Manuál je vzácnější = dražší, plus je to auto rychlejší a úspornější, resp. automat žere hodně a manuál o něco méně (hodně je 13-14 :) ), když budeš mít kliku tak natrefíš i na pětikvalty. Řazení pod volantem bylo za příplatek, moc se jich ale neprodalo a pětikvalt ho nemohl mít vůbec. Motor M110 je jinak výborný a krásný i staticky. Umělecké dílo.

Autor tématu
MagickýRichard
hvězdička
Příspěvky: 8
Registrován: pon 29.10.2018, 13:42
Auto: -

Re: MB 280CE volba Getriebe

Příspěvek od MagickýRichard »

Děkuji ti za vysvětlení. V současnosti koukám po dvou konkrétních. Jeden je v Košicích. Ten je s AT a je to Lenkradschalter. To řazení za volantem mi přijde úžasné.
Potom mám vyhlídnutý jeden v D. Ten je manuální pětikvalt. O víkendu se tam snad pojedu podívat. Nechci zase za něj dávat víc jak dvě kila. Věřím, že i v této cenové relaci půjde sehnat nějaký ucházející. Nečekám top stav. Přeci jen mám omezený rozpočet a auto není nové.

Koukám, že máš v podpisu nabídku servisu. Tedy předpokládám, že tomu rozumíš hlouběji.
Mohl bys mi dát prosím pár tipů na co si dát při koupi pozor?
děkuji
Richard

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: MB 280CE volba Getriebe

Příspěvek od fíkus »

Koroze, koroze, koroze a zase koroze, to je alfa a omega piána. Pak stav nárazníků, interiéru, opsat si VIN jestli sedí výbava a barva (pokud ano je auto cennější), oprava přední nápravy taky nevyjde zrovna na pár set korun, u motorů velmi často teče olej a když mezi motorem a převodovkou z motoru tak oprava je dost nákladná- musí motor ven a klika ven, těsnění pod hlavou pokud nebylo dělané tak taky odchází - vyměnil bych preventivně, často bývají špatně seřízené ventily, vadou těchto motorů je poměrně vysoký volnoběh za studena díky vadnému termostatickému ventilu přídavného vzduchu (nový asi 5000 kč), a pozor taky na výfuk - nový jen tak už nekoupíš na 280. A když tak nějakou srágoru a nebo pěkně mastnej originál. Třeba na moje 280 GE druhovýroba není a origo stojí bratru 55000 kč a to ještě nedodávají jednu trubku takže ani nejde koupit úplně celej. (a to vlastně ještě pořád jde, jsou i daleko dražší...)

Autor tématu
MagickýRichard
hvězdička
Příspěvky: 8
Registrován: pon 29.10.2018, 13:42
Auto: -

Re: MB 280CE volba Getriebe

Příspěvek od MagickýRichard »

Moc ti děkuji. Trošku jsi mě i vyděsil. Teď mám Audi 80NG kabriolet, a tam jsou ty ceny uplně jinde. Když za něco dávám čtyřcifernou sumu, tak už se mi to moc nelíbí. Problémy s Jetttronicem očekávám. Většinou ale bývá na vině netěsnost systému. Přední nápravu očekávám také. S výmenou kapalin a přetěsnění také tak nějak počítám. Ale výfuk za padesátpět je naprosto šílený.To tu koupi ještě snad zvážím. Žil jsem v domění, že díly z pohledu dnešní úrovně dostupné technologie pralesní už moc nestojí. Viz ta A80. Chladič za 800, značkové rozvody 4 tisíce. MB to má asi jinak.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: MB 280CE volba Getriebe

Příspěvek od fíkus »

Pozor - 280 GE, tedy géčko. Na 123 ten výfuk tak drahý nebude, spíš ho už nebudou mít. Běžný spotřební díly jsou relativně levný, kotouče, desky, ložiska, čepy, to vše jsou stovky nebo lehce přes 1000 kč, pokud už dojde na výměnu horních ramen tak do 4 - 5 tis za obě se vejdeš - ale v Mercedesu stojí horní rameno krásných 21100 kč. Problémy s K Jet - těch bývá celá řada a začal bych od zadu - od nádrže. Pak čerpadlo, filtr, zásobník tlaku, vedení, membrána, vstřiky, gumové části sání. Alfou a omegou je více než kdy jindy stáří benzínu.

Autor tématu
MagickýRichard
hvězdička
Příspěvky: 8
Registrován: pon 29.10.2018, 13:42
Auto: -

Re: MB 280CE volba Getriebe

Příspěvek od MagickýRichard »

Tak jsi mě zase uklidnil. S K-jet mohu jen souhlasit. Dělal jsem to tak i na Audi. Povyměňoval jsme celý přívod paliva (i to ale bylo přínosné), abych nakonec zjistil, že auto špatně startuje, protože ve spuchřelém gumovém koleni před vzduchovým filtrem je díra. Mám k tomu celkem komplexní příručku. Proto mam ten jettronic rád. Je to relativně jednoduché, spolehliívé, opravitelné v podstatě doma a zároveň je podstatně lepší než karburátory.
ještě jednou děkuji, za užitečné rady. Jestli něco koupím, tak sem nahraju fotografii. Zatím nemám ale v hlavě ani pořádně srovnáno, co bych to chtěl. Vždy když hledám nějaké CE, narazím na krásné SEL, které mi přehází priority. To SEL je jak neodbytná milenka.
Ale jak říkají němci: Zylinder statt Kinder! Hubraum statt Wonhraum!

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: MB 280CE volba Getriebe

Příspěvek od fíkus »

CE a SEL (tedy W123 a W126) jsou v nákupu při stejném stavu jinde cenově, provozně taky. Slušná SEL valcha stojí okolo 250 a více, 560 rovnoplast pak i půl milionu a více, aktuálně jedna pěkná přibyla v ČR a stála daleko přes půl milionu. Naopak polovraky stojí okolo 150 a není o co stát. W123 je daleko levnější, úplně ve všem.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: MB 280CE volba Getriebe

Příspěvek od fíkus »

Mmch - můj dobrý zákazník prodává W126 300 SE, zelená metalíza, krásný kožený světle hnědý vnitřek, pod 155 tis nepůjde. Auto je v dobrém stavu.

Autor tématu
MagickýRichard
hvězdička
Příspěvky: 8
Registrován: pon 29.10.2018, 13:42
Auto: -

Re: MB 280CE volba Getriebe

Příspěvek od MagickýRichard »

Mel jsem na mysli spíše 116 SEL. 116 se dá v D pořídit v nevalném stavu do deseti tisíc. 126 mě nikdy nezaujali i přes jejich zajímavou nabídku motorizací. Každopádně děkuji za nabídku. Moc se v těch 126 nebudu šťourat. Vzhledem k mým posedlostem některými auty napříč spektrem by mi to nejspíše pouze ztížilo výběr MB.
Hlavní cíl je však stejný. Prodávám 300C HEMI, protože to prostě není auto s duší. Je to levnolimuzína napasovaná na podvozek, na kterém nesedí s motorem, který nemůže bezpečně využít. Celkem se i divím, že Daimler v té době povolil napasovat ji na W211 (W210, nevím přesně) a nenařídilo vývoj vlastního podvozku, či použití podvozku Chrysler. Auto jsem sice dlouho sháněl až jsem našel top-kus, nechal na něm dělat obě nápravy a další množství maličkostí. Pak jsem ale zjistil, že mě moc nebaví jízda v něm. Ne, že by nebyla zábavná. Je, ale spíše po dálnici. Na okreskách je jízda jako tanec ve skříni. Ve městě je auto v celku k ničemu. Až mi to lehce připomíná Escalade. Automobilka chtěla za každou cenu prodávat, tak vydala něco nesmyslně velkého a celkem nedodělaného s interiérem vhodným leda do Škodovky. Takové luxusní auto pro lůzu. A já, jako správný plebejec, po něm toužil až jsem si ho koupil, abych zjistil, že je vše takové, jaké jsem v koutu duše snad i očekával. Tedy nakonec nemůžu být ani zklamán.
Tím netvrdím, že je to špatné auto. Naopak. Starší generace MB mi ale může, myslím, nabídnout něco, co na autech ocením. Je to vlastní charakter, unikátnost, umění a zábava při řízení.

picaso
hvězdička
Příspěvky: 16
Registrován: pát 08.12.2017, 19:05

Re: MB 280CE volba Getriebe

Příspěvek od picaso »

Mám 280CE v automatu a nikdy mi nežral 13l ani když jsem jezdil dosti svižně, těch 11l maximálně. Při klidné jízdě 9l :stern:

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: MB 280CE volba Getriebe

Příspěvek od fíkus »

:-$ tak to je malý zázrak, a taky dost záleží kde jsi jezdil. Město a členité okresky nic moc. Každopádně géčko mi bere 16 a více, pod to se nedostanu ani omylem, ale to je úplně jiný auto a váha.

O W116 platí to samé co o W126 - nenech se zlákat levným nákupem, detaily, koroze a oprava laku jsou cenově kyselé záležitosti. Tedy pokud nejsi toho ražení že nevadí jezdit se starým eskem v punku a s celou řadou mechanických chyb.

metrák66
kometa
Příspěvky: 2280
Registrován: pát 07.01.2011, 14:55
Auto: MB W110
Bydliště: Kfely
Věk: 57

Re: MB 280CE volba Getriebe

Příspěvek od metrák66 »

U piánovýho kupátka bych nějakou korozi přehlídnul,ale zaměřil bych se na gumový díly.Třeba sametky okolo bočních oken jsou celkem darda a za ty roky bývají po smrti.
Naposledy upravil(a) metrák66 dne stř 09.01.2019, 16:54, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět