Problem s otackami pri volnobehu

Odpovědět

Autor tématu
jozmar
hvězdička
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 26.02.2015, 20:24
Auto: Mercedes 1.9 E

Problem s otackami pri volnobehu

Příspěvek od jozmar »

Problem - pri volnobehu, ak je motor studeny po bezproblemovom nastartovani, kolisu volnobezne otacky az motor "skape". Ak je motor zohriaty, resp. ide na vyssie otacky - tak nie je ziaden problem.
Vymene sviecky, lambda sonda, katalyzator, teplotny snimac chladiacej kvapaliny, elektrohydraulicky nastavovac paliva a obtokovy ventil skrtiacej klapky resp. ventil volnobehu (stary sa zasekaval) po jeho vymene sa situacia o nieco zlepsila (cisto subjektivny pocit) - no volnobezny chod je stale nepravidelny.
Nejake rady ?

Mam MB 1.8 E, motor 102 910, benzin KE jetronic 3.5.

harley8
hvězdička
Příspěvky: 91
Registrován: úte 09.03.2010, 19:45
Auto: 190 E 1.8
Bydliště: brozany-staré hradiště
Věk: 38

Re: Problem s otackami pri volnobehu

Příspěvek od harley8 »

tak to bych hádal že si to přisává vzduch tou hadičkou z volnoběžnýho ventilu zespoda do sání (alespon u mě to tak bylo). Psals žes měnil vše až na přepětové relé.

Autor tématu
jozmar
hvězdička
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 26.02.2015, 20:24
Auto: Mercedes 1.9 E

Re: Problem s otackami pri volnobehu

Příspěvek od jozmar »

Skusali sme tesnost nasavania prave okolo ventilu volnobehu a aj prislusnych hadiciek tak, ze sme vstrekovali benzin(bez nejakej odozvy motora). Ak som(po demontovani vzduchoveho filtra) utesnil vstup vzduchu(pred klapkou merania mnozstva vzduchu), tak motor okamzite zhasol - zda sa ze nenasava falosny vzduch za klapkou meraca mnozstva vzduchu. Neviem, snad sme zvolili vhodnu metodu overenia tesnosti. Prepatove rele som nemenil(je pravda, ze podla schemy je ventil volnobehu napajany prave z tohto relatka - takze mozny suvis). Skusim odsledovat osciloskopom napatovy signal na ventile volnobehu(myslim mal by byt 100Hz a meniaca sa strieda) tak uvidim - no pockam na priaznivejsie pocasie.
Odpovědět