Pár tech. dotazov 2.5D
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 110
- Registrován: pon 02.09.2013, 18:20
- Auto: Mercedes-Benz W124 300CE , W201 190D 2.5
- Bydliště: Banská Bystrica
- Věk: 32
Pár tech. dotazov 2.5D
Zdravím páni, mám pár otázok, budem vďačný za odpovede.
1. Idem meniť predné gufero na klukovke ( tečie tadiaľ olej ), chcem sa spýtať ako zafixovať -zaaretovať, aby som to nedodrbal...
2. Znateľne sa ochladilo, keď štartujem a vonku je okolo 4 stupňov chytí hneď no trošku kašle, keď prežhavím 2x ide krásne - teda to vidím na žhaviče, BERU alebo akú značku odporúčate ?
3. Auto bude zažívať krutú zimu, prevažne v horských pomienkach, pripraviť ho na to neako ? :) Keď bude ráno veľmi veľmi studený štart nechať ho trochu povrčať na mieste ? alebo rovno sadnúť a pomaly sa presúvať ? Pýtam sa pretože z různych stran počúvam různe nazory.
Diky všem za pomoc :stern:
1. Idem meniť predné gufero na klukovke ( tečie tadiaľ olej ), chcem sa spýtať ako zafixovať -zaaretovať, aby som to nedodrbal...
2. Znateľne sa ochladilo, keď štartujem a vonku je okolo 4 stupňov chytí hneď no trošku kašle, keď prežhavím 2x ide krásne - teda to vidím na žhaviče, BERU alebo akú značku odporúčate ?
3. Auto bude zažívať krutú zimu, prevažne v horských pomienkach, pripraviť ho na to neako ? :) Keď bude ráno veľmi veľmi studený štart nechať ho trochu povrčať na mieste ? alebo rovno sadnúť a pomaly sa presúvať ? Pýtam sa pretože z různych stran počúvam různe nazory.
Diky všem za pomoc :stern:
-
- hvězdička
- Příspěvky: 147
- Registrován: sob 09.10.2010, 9:32
- Auto: W201 2.0E → 2.5DT + W202 2.5D + S210 320CDI + W169
- Bydliště: Uherské Hradiště
Re: Pár tech. dotazov 2.5D
Aretovat nic nemusíš, stačí povolit a sundat řemenici, čož někdy bývá problém... je to tu popsané, všechny způsoby *jokingly*
Žhavky nejprve zkus jestli žhaví opravdu všechny a jak žhaví.. nejlépe ampérmetrem, at neměníš zbytečně - BERU, BOSCH určitě neprohloupíš
Vystříkej dutiny - ideální je, když je auto rozehráté v létě, namaž těsnění a hlavně pořádné gumy [:-}
Žhavky nejprve zkus jestli žhaví opravdu všechny a jak žhaví.. nejlépe ampérmetrem, at neměníš zbytečně - BERU, BOSCH určitě neprohloupíš
Vystříkej dutiny - ideální je, když je auto rozehráté v létě, namaž těsnění a hlavně pořádné gumy [:-}
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pár tech. dotazov 2.5D
Motor se aretuje po demontáži starteru do věnce, řemenice je utažená vééélice, a taky jí tak musíš utáhnout !!!
Žhavky BERU či BOSCH = *thumbs up*
Žhavky BERU či BOSCH = *thumbs up*
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 110
- Registrován: pon 02.09.2013, 18:20
- Auto: Mercedes-Benz W124 300CE , W201 190D 2.5
- Bydliště: Banská Bystrica
- Věk: 32
Re: Pár tech. dotazov 2.5D
DIky za rady, čiže keď meim len to gufero a zhadzujem remenicu tak nemusím zaaretovať ? či zhadzovať aj štártér ? trochu blbo som to pochopil.
Ešte otázočka, žhaviče idú vytiahnuť dobre? alebo sa zvyknú zalamovať ? Meniť pri zohriatom alebo studenom motore ?
Je to veľká pomoc vaše informácie :stern: :)
Ešte otázočka, žhaviče idú vytiahnuť dobre? alebo sa zvyknú zalamovať ? Meniť pri zohriatom alebo studenom motore ?
Je to veľká pomoc vaše informácie :stern: :)
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pár tech. dotazov 2.5D
Svíčky : klíč 10 a 12, prd...a je to. Noproblem.
Starter demontuješ, a v otvoru, který po něm zbyde, zaaretuješ setrvačník-věnec.
Povolit to jde naprasáka : nasadíš klíč 27, opřeš o zem-nosník-něco jiného,
.....a zastartuješ = je povoleno.
Ale utáhnout to bez aretace je problém, a utáhnout se to musí vskutku fest.
Demontáž starteru je práce navíc, ale vyplatí se. *thumbs up*
Starter demontuješ, a v otvoru, který po něm zbyde, zaaretuješ setrvačník-věnec.
Povolit to jde naprasáka : nasadíš klíč 27, opřeš o zem-nosník-něco jiného,
.....a zastartuješ = je povoleno.
Ale utáhnout to bez aretace je problém, a utáhnout se to musí vskutku fest.
Demontáž starteru je práce navíc, ale vyplatí se. *thumbs up*
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 110
- Registrován: pon 02.09.2013, 18:20
- Auto: Mercedes-Benz W124 300CE , W201 190D 2.5
- Bydliště: Banská Bystrica
- Věk: 32
Re: Pár tech. dotazov 2.5D
Díiiiiiiiiiky moc 007
Vaša pomoc - moja záchrana :stern:
Vaša pomoc - moja záchrana :stern:
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 110
- Registrován: pon 02.09.2013, 18:20
- Auto: Mercedes-Benz W124 300CE , W201 190D 2.5
- Bydliště: Banská Bystrica
- Věk: 32
Re: Pár tech. dotazov 2.5D
Hoši dalšia otázka, zrejme mi trochu blbne plavák...
Letel som po dialnici cca 110km/h ustálene, a na pár minút som pridal, a spadla mi rucička na predposlednú paličku. Predtým bola tesne pred polovicou.
Všimol som si že vzadu na nárazníku sú mastné bodky...
Dnes som dotankoval 40 litrov...
Mohlo sa stať že by to stiahlo neakým spůsobom tolko nafty ?
Diky
Letel som po dialnici cca 110km/h ustálene, a na pár minút som pridal, a spadla mi rucička na predposlednú paličku. Predtým bola tesne pred polovicou.
Všimol som si že vzadu na nárazníku sú mastné bodky...
Dnes som dotankoval 40 litrov...
Mohlo sa stať že by to stiahlo neakým spůsobom tolko nafty ?
Diky
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pár tech. dotazov 2.5D
Mastné bodky jsou od oleje, který ti někde teče :'(
Plováky a budíky blbnou, to se ví.
Plováky a budíky blbnou, to se ví.
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 607
- Registrován: úte 09.08.2011, 13:05
- Auto: 190E 2.0 90kw 84'', S211 320 CDI R6 03"
- Bydliště: Vyšní Lhoty u F-M
- Věk: 30
Re: Pár tech. dotazov 2.5D
Plovák vytáhni, kdyžtak nějaký doma mám..asi z dieselu bude ,ale neručím za to, nicméně za málo.. :)
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 110
- Registrován: pon 02.09.2013, 18:20
- Auto: Mercedes-Benz W124 300CE , W201 190D 2.5
- Bydliště: Banská Bystrica
- Věk: 32
Re: Pár tech. dotazov 2.5D
Diky :)
Plavak už bol asi vytiahnutý lebo vidno, že sa v ňom niekto vŕtal. Takže bude treba nový, prípadne funkčný...
Zistená príčina z kadial leje olej, a to vakuova pumpa. Nejde to z tesnenia ale akoby priamo s pumpy. Otázka páni znie, či sa dá repasovať a či to má vůbec zmysel repasovať, alebo kúpiť novú.
Je to celkom pálka, no zdá sa mi akoby to začalo slabšie brzdiť, takže to musím riešiť.
Tak teda :stern: prosím o radu :)
Plavak už bol asi vytiahnutý lebo vidno, že sa v ňom niekto vŕtal. Takže bude treba nový, prípadne funkčný...
Zistená príčina z kadial leje olej, a to vakuova pumpa. Nejde to z tesnenia ale akoby priamo s pumpy. Otázka páni znie, či sa dá repasovať a či to má vůbec zmysel repasovať, alebo kúpiť novú.
Je to celkom pálka, no zdá sa mi akoby to začalo slabšie brzdiť, takže to musím riešiť.
Tak teda :stern: prosím o radu :)
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pár tech. dotazov 2.5D
Přední víko přetěsnit lze, ale je to oj.b, a výsledek 50:50 *tired*
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 110
- Registrován: pon 02.09.2013, 18:20
- Auto: Mercedes-Benz W124 300CE , W201 190D 2.5
- Bydliště: Banská Bystrica
- Věk: 32
Re: Pár tech. dotazov 2.5D
Tak páni plavák je v poriadku.
Dnes som meral spotrebu,
Predtým letné pneu 205/50 R15 spotreba 5,5 pri jazde okolo 110km/h dialnica
Dnes som tankoval od plnej do plnej a spotreba 8,5 zimné pneu 185/65 R15 ( kvalitné pneu
Ostal som veľmi zaskočený, spotreba vysoká po výmene toho gufera. Čerpadlo nedotknuté, akurát sa o 1cm skrátila hadica na prívod paliva. Všade všetko suché nikde nafta nečúra.
Že by to bolo pneumatikami je podľa mňa nepravdepodobné. Čím teda ? čerpadlo je myslím dobré štartuje na brnk či studené alebo teplé.
Prosím o radu na čo pozrieť, prípadne vymeniť...
Přemku ak sa to teraz nepodarí, asi už to auto donesiem, aj keď je to dosť daleko. Najradšej by som bol keby sa to vyriešilo tu, no potrebujem auto funkčné... ostrejší chod motora - viac duní do výfuku a zdá sa mi že smrdí po spálenej nafte tiež viac.
Dnes som meral spotrebu,
Predtým letné pneu 205/50 R15 spotreba 5,5 pri jazde okolo 110km/h dialnica
Dnes som tankoval od plnej do plnej a spotreba 8,5 zimné pneu 185/65 R15 ( kvalitné pneu
Ostal som veľmi zaskočený, spotreba vysoká po výmene toho gufera. Čerpadlo nedotknuté, akurát sa o 1cm skrátila hadica na prívod paliva. Všade všetko suché nikde nafta nečúra.
Že by to bolo pneumatikami je podľa mňa nepravdepodobné. Čím teda ? čerpadlo je myslím dobré štartuje na brnk či studené alebo teplé.
Prosím o radu na čo pozrieť, prípadne vymeniť...
Přemku ak sa to teraz nepodarí, asi už to auto donesiem, aj keď je to dosť daleko. Najradšej by som bol keby sa to vyriešilo tu, no potrebujem auto funkčné... ostrejší chod motora - viac duní do výfuku a zdá sa mi že smrdí po spálenej nafte tiež viac.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pár tech. dotazov 2.5D
Pokud motor smrdí jako Avie = malý předvstřik
Zkušenosti z 35 let : kopec na 55.km D1 směr Pha :
léto, rychlost 80 kmh
zimní gumy -5 kmh
napršeno -5 kmh
Ale bylo to sotva 50 naftovejch vraníků v Křídláku ]:->
Zkušenosti z 35 let : kopec na 55.km D1 směr Pha :
léto, rychlost 80 kmh
zimní gumy -5 kmh
napršeno -5 kmh
Ale bylo to sotva 50 naftovejch vraníků v Křídláku ]:->
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 110
- Registrován: pon 02.09.2013, 18:20
- Auto: Mercedes-Benz W124 300CE , W201 190D 2.5
- Bydliště: Banská Bystrica
- Věk: 32
Re: Pár tech. dotazov 2.5D
Ano to je pravda, všimol som si že do kopca to skůr stráca dych.
Ale prečo do dunenie a tá spotreba ?
Tak jak zlaté český ručičky poradí ? :stern: :P
Ale prečo do dunenie a tá spotreba ?
Tak jak zlaté český ručičky poradí ? :stern: :P
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pár tech. dotazov 2.5D
Duněnie = něco v prdeli v pohonném řetězci....proto to taky tak ztrácí rychlost :
točení se mění na vibrování. :'(
točení se mění na vibrování. :'(