Zdravím všechny. Mám celkem velký problém a potřeboval bych help. Vlastním Sprintera 308D r.v.96.
Motor začal brát olej a spotřeba se postupem času vyšplhala až na 6l/50km. :-! . Motor kouřil jako elektrárna Ledvice v 80.letech a nakonec mě přitáhli na laně, protože po posledním nalití oleje začal motor bouchat, tak jsem se rozhodl hledat příčinu.... Po demontáži hlavy jsem zjistil, že u 1.válce je hned vedle kanálek s olejem a těsnění mezi nimi tam nebylo. Nechal jsem zbrousit hlavu, koupil nové těsnění i šrouby a vše smontoval zpátky. Po nastartování jsme zjistili, že kolem 1.vstřiku jde ven nafta, protože byl křivě namontován a netěsnil....po výměně podložky a zpětné montáži byl chvilku klid. Po ujetí cca 150km další bouchání!!!! Po sundání víka zjištěna prásklá umělohmotná vodící lišta rozvodového řetězu, lišta se utrhla a projela kolem dolů do vany, zjištěn přeskočený řetěz o1 zub *tired* ..
Raději jsem objednal nový retěz a napínák, ale nemůžu najít nastavení rozvodů a čerpadla a chtěl mít jistotu. Mohl by mi někdo poradit ??? Jsem laik a nechci zbytečně utrácet další peníze,i tak už jsem dal dost. Díky za odpovědi......Michael
Žádost o pomoc
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 1
- Registrován: úte 17.11.2015, 19:20
- Auto: Mercedes Benz Sprinter 308 D
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žádost o pomoc
Zřejmě dobrý mechanik. :-!
Klika - značka na řemenici OT proti ukazateli ... je mezi altíkem a vodní pumpou, ale už jsem se mnohokrát setkal, že ukazatel CHYBÍ. :-!
Vačka = ryska na zadní straně 1. ložiska vačky a na axiální podložce ZA ložiskem se musí krýt
To je postavení : 1. válec v kompresi.
Potom pootočit doprava na 14-15° po OT, a v bočním otvoru čerpadla - zátka na 17 klíč,
musí být přesně uprostřed otvoru plochý výstupek - asi jako velký plochý šroubovák naplacato.
POZOR : pokud se nastavuje motor BEZ řetězu, hrozí pootáčením potkání pístů s ventily,
takže je třeba točit klikou a zároveň vačkou.... hlavně opatrně a lehce !!!
Na nasazení čerpadla je třeba blokovací přípravek.
@}->--
Klika - značka na řemenici OT proti ukazateli ... je mezi altíkem a vodní pumpou, ale už jsem se mnohokrát setkal, že ukazatel CHYBÍ. :-!
Vačka = ryska na zadní straně 1. ložiska vačky a na axiální podložce ZA ložiskem se musí krýt
To je postavení : 1. válec v kompresi.
Potom pootočit doprava na 14-15° po OT, a v bočním otvoru čerpadla - zátka na 17 klíč,
musí být přesně uprostřed otvoru plochý výstupek - asi jako velký plochý šroubovák naplacato.
POZOR : pokud se nastavuje motor BEZ řetězu, hrozí pootáčením potkání pístů s ventily,
takže je třeba točit klikou a zároveň vačkou.... hlavně opatrně a lehce !!!
Na nasazení čerpadla je třeba blokovací přípravek.
@}->--
Naposledy upravil(a) Přemek Doležal dne stř 18.11.2015, 12:49, celkem upraveno 1 x.
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 3835
- Registrován: čtv 09.10.2008, 2:09
- Auto: W124 250D forrestline
- Bydliště: Gablonz ad Neiße SUDETEN
- Věk: 46
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žádost o pomoc
*thumbs up*