Lambda sondu máš jak starou? To by mohlo být, sonda začne promlouvat do chodu motoru zhruba po minutě. Jestli je původní - VYMĚNIT tak jako tak. Kup vakuometr, stojí to okolo 300 kč, stačí do 100 kPa. No, a pak ho připoj ideálně na výstup pro posilovač, nebo na výstup pro ovládání topení. Na volnoběh u ohřátého motoru musí být ideálně mezi 50 a 60 kPa. Já mám ještě vakuovou pumpu a tím testuji podtlaky bez i bez chodu motoru. A navíc, změřil jsi emise??? To je důležité. Ale předtím udělej základ. Dobrá lambda, dobré komprese, tlaky paliva a těsný sání a výfuk. Zapalování většinou nezlobí, to nedělá tyhle věci. (houpání atd.)JEKL píše:Tak podle návodu od SONYho viewtopic.php?f=25&t=5072 jsem překontroloval:
- regulátor volnoběhu - vyčištěno překontrolováno šlape OK
- elektrická tryska sytiče - ventil studeného startu - při tlaku zavřeno - při přivedení napětí s trysky vystříkne palivo - OK
Teď budu za totálního vola, ale jak a kde změřit ten podtlak ? ( domněnka koupím manometr se zápornou stupnicí a připíchnu kdekoliv na nějakou hadičku ? Podtlak by měl být ve všech hadičkách na motoru stejný ? Díky
Další věc teď jak si s tím hraji, tak jsem zaznamenal, že motor jak je studený tak po nastartování jde minutku OK, až poté co klesnou otáčky začne kolísat.
Jinka kontrola všech hadiček, gumových částí atd. Znamená celé vstřikování z motoru ven ?
Díky moc všem za trpělivost :)
Elektrohydraulický ovladač - závada ( 2.0 E )
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Elektrohydraulický ovladač - závada ( 2.0 E )
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Elektrohydraulický ovladač - závada ( 2.0 E )
Pojem "celé vstřikování" není úplně správný, ale držáky trysek (zejména těsnění) dát nový, vedení ventilu volnoběhu a manžetu, je to práce na klidný celý den. A před demontáží si připrav patřičný počet buď plastových krytek na šroubení a nebo (jednoduché) čtverečky ze silnější igelitky a tenké zdrhovačky. Jo, a ještě před rozebíráním celý motor vyfoukat stlačeným vzduchem, zejména kolem všeho co bude rozebírat a je nebezpečí že tam napadá bordel. Kolem vstřiků bývá humus, a ten pak napadá do válců.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 342
- Registrován: pát 22.08.2008, 12:56
- Auto: W201 a W208 ex W124
- Bydliště: Blatná
- Věk: 25
Re: Elektrohydraulický ovladač - závada ( 2.0 E )
Jakou značku té Lambda sondy vybrat Bosch ? DENSO ( vychází finančně nejlépe ) ? nebo NGK ? Díky
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Elektrohydraulický ovladač - závada ( 2.0 E )
Jakoukoli novou co tam patří a ne nějaký no name. Denso je asi ok.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 342
- Registrován: pát 22.08.2008, 12:56
- Auto: W201 a W208 ex W124
- Bydliště: Blatná
- Věk: 25
Re: Elektrohydraulický ovladač - závada ( 2.0 E )
Podtlak na volnoběh je přesně 0,50Bar . Lambda sondu jsem koupil, ale zapomněl jsem na klíč :( takže tu vyměním až přes týden. Ale stará na autě ukazuje na volnoběh 0,13V při přidání plynu skočí na 0,3 V pak opět spadnena 0,13V . Podle toho co jsem se dočetl obyčejným voltmetrem nejde přesně funkčnost změřit, ale podle toho co jsem naměřil by nemusela být KO že ?
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 342
- Registrován: pát 22.08.2008, 12:56
- Auto: W201 a W208 ex W124
- Bydliště: Blatná
- Věk: 25
Re: Elektrohydraulický ovladač - závada ( 2.0 E )
Ještě jsem pro představu nahrál video, na 3 tisíce to vyskočí okamžitě a pak už to jde hrozně pomalu :(
Ještě když přidávám plyn, tak se podtlak ztratí, má to tak být ?
https://www.youtube.com/watch?v=bH-rW5Wmr04
Ještě když přidávám plyn, tak se podtlak ztratí, má to tak být ?
https://www.youtube.com/watch?v=bH-rW5Wmr04
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 342
- Registrován: pát 22.08.2008, 12:56
- Auto: W201 a W208 ex W124
- Bydliště: Blatná
- Věk: 25
Re: Elektrohydraulický ovladač - závada ( 2.0 E )
Teď jsem sundal vstřikování ze sání, gumová želva OK
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Elektrohydraulický ovladač - závada ( 2.0 E )
Že se podtlak ztratí je OK, podtlak se tvoří za zavřenou škrtící klapkou a pokud jí pootevřeš tak se podtlak zmenší. Ten motor nejde vůbec dobře, ani do těch 3000 ot., tohle musí jít jak pila už skoro od volnoběhu. To držíš plný plyn??? Já vidím rázy v sání jako hrom. Komprese máš v pořádku??? Tlak paliva mezi distributorem paliva a vstřiky, za chodu motoru - změřit!
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 342
- Registrován: pát 22.08.2008, 12:56
- Auto: W201 a W208 ex W124
- Bydliště: Blatná
- Věk: 25
Re: Elektrohydraulický ovladač - závada ( 2.0 E )
1) OK, komprese změřím, manometrem místo svíčky, plně otevřená klapka, vypnuté palivo a protočit startérem je to tak ?
2) Když bude komprese špatná - odpálené pístní kroužky, špatné ventily - hlava dolů a repase ?
3) Popřípadě sehnat motor v lepším stavu a vše přestrojit ?
4) Když už budu shánět nový motor, kdybych šel do 2,3 ? co všechno je odlišné ? co bych mohl použít se svého motoru a co né ? ( řídící jednotka ? vstřikování ? výfuk ) Projdu posléze na emisích nebo bude mít 2,3 výrazně vyšší emise ?
Díky moc všem za trpělivost :)
Jinka našel jsem pěkné video - mohlo by se někomu hodit https://www.youtube.com/watch?v=XwHGvfVkYqY ;)
2) Když bude komprese špatná - odpálené pístní kroužky, špatné ventily - hlava dolů a repase ?
3) Popřípadě sehnat motor v lepším stavu a vše přestrojit ?
4) Když už budu shánět nový motor, kdybych šel do 2,3 ? co všechno je odlišné ? co bych mohl použít se svého motoru a co né ? ( řídící jednotka ? vstřikování ? výfuk ) Projdu posléze na emisích nebo bude mít 2,3 výrazně vyšší emise ?
Díky moc všem za trpělivost :)
Jinka našel jsem pěkné video - mohlo by se někomu hodit https://www.youtube.com/watch?v=XwHGvfVkYqY ;)
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Elektrohydraulický ovladač - závada ( 2.0 E )
A co předstih zážehu??? Člověče, nechceš to naložit a přivézt, copak máš tolik času? 009 Komprese je to čím jsi měl začít! A základní nastavení motoru.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Elektrohydraulický ovladač - závada ( 2.0 E )
To český pivo na ponku 007
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Elektrohydraulický ovladač - závada ( 2.0 E )
To video je odstrašující příklad toho jak se to NEDĚLÁ!!! Ten silikon na to víko rozvodů... Ty pístní čepy to je neuvěřitelná prasárna atd... ventily se nesmí zabrušovat otáčením ale střídavým pootáčením sem tam, těm patlalům by neškodilo si pročíst pár knih o opravách motorů a postupy oprav motorů :stern:
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 3464
- Registrován: čtv 21.08.2008, 15:21
- Auto: modrý,stříbrný,vínový,černý,bílý a 2 zelený
- Bydliště: Bihanken - Eichwald
Re: Elektrohydraulický ovladač - závada ( 2.0 E )
to je slušný. :D