Elektrohydraulický ovladač - závada ( 2.0 E )


Autor tématu
JEKL
hvězdička
Příspěvky: 342
Registrován: pát 22.08.2008, 12:56
Auto: W201 a W208 ex W124
Bydliště: Blatná
Věk: 25

Elektrohydraulický ovladač - závada ( 2.0 E )

Příspěvek od JEKL »

Mam motor 2.0E KE-Jetronic + KAT + RUF . Za studena motor nedrží otáčky pokud nepřidám a neohřeji s vyššími otáčkami tak chcípne. Při jízdě motor nemá výkon a nejde do plných otáček, přes 4000 se v podstatě nedostanu.

Kontroloval jsem:

- pojistku na přepěťovém relé - OK
- snímač teploty - OK
- snímač obohacení vzduchu - OK
- všechny hadičky s podtlakem se zdají také OK
- palivový filtr - nový
- čerpadlo u nádrže se zdá OK

Elektrohydraulický ovladač je na omak mokrý od benzínu ( kontroloval jsem o kroužky zadají se být OK ) Než začnu shánět nový ventil, je možné že se takto projevuje ? je moje domněnka správná, nebo co ještě překontrolovat ? Auto hodně dlouho stálo. Díky za každou radu :-)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

pan.pepik
hvězdička
Příspěvky: 252
Registrován: úte 18.03.2014, 17:15
Auto: MB 190E W201

Re: Elektrohydraulický ovladač - závada ( 2.0 E )

Příspěvek od pan.pepik »

Vadný ventil při startování za studena, vadné šoupátko dodatečného vzduchu, zaseknutý elektrohydraulický ovladač, atd. Ten ovladač má dva ó kroužky tak já jsem dal dva o síle 2,5mm lehce máznul vazelínou a hlavně utáhnout s citem a rovnoměrně aby se to nezkřížilo a už mě nerosí a je tam sucho.

Alex.2.6
hvězdička
Příspěvky: 282
Registrován: sob 16.08.2008, 14:14

Re: Elektrohydraulický ovladač - závada ( 2.0 E )

Příspěvek od Alex.2.6 »

Ještě bych změřil duty cycle, něco podobného mě dělala extrémě chudá směs :)
" onclick="window.open(this.href);return false;

kolouch
legenda hvězd
Příspěvky: 3464
Registrován: čtv 21.08.2008, 15:21
Auto: modrý,stříbrný,vínový,černý,bílý a 2 zelený
Bydliště: Bihanken - Eichwald

Re: Elektrohydraulický ovladač - závada ( 2.0 E )

Příspěvek od kolouch »

měřením CO na teplým a studeným motoru by měli začít. ;)
na toto téma tady byly napsány romány.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Elektrohydraulický ovladač - závada ( 2.0 E )

Příspěvek od fíkus »

kolouch píše:měřením CO na teplým a studeným motoru by měli začít. ;)
na toto téma tady byly napsány romány.
Ale ještě předtím komprese a podtlak v sání minimálně 50 kPa při volnoběhu. Znám x případů kdy někdo rozesral celý vstřikování aby pak zjistil že má podpálený ventily nebo kroužky dávno odplavily výměny olejů... Ale ten motor přece běžel tak hezky... než začal škubat a chcípat.

prcek
vycházející hvězda
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 31.07.2008, 14:51
Auto: W123 280CE
Bydliště: Most / Teplice

Re: Elektrohydraulický ovladač - závada ( 2.0 E )

Příspěvek od prcek »

Pokud to opravdu s tím dvoulitrem myslíš natrvalo, tak novou gumu pod želvu a hadice obtoku volnoběhu. Ale osobně bych tam dal alespoň 230E

kolouch
legenda hvězd
Příspěvky: 3464
Registrován: čtv 21.08.2008, 15:21
Auto: modrý,stříbrný,vínový,černý,bílý a 2 zelený
Bydliště: Bihanken - Eichwald

Re: Elektrohydraulický ovladač - závada ( 2.0 E )

Příspěvek od kolouch »

předpoklad je , že nic co je na motoru "gumový"
nesmí být požkozené/zteřelé aby nepřisávalo vzduch.
taktéž výfuk. stačí netěsnost a motor houpe, nedrží volnoběh...

Autor tématu
JEKL
hvězdička
Příspěvky: 342
Registrován: pát 22.08.2008, 12:56
Auto: W201 a W208 ex W124
Bydliště: Blatná
Věk: 25

Re: Elektrohydraulický ovladač - závada ( 2.0 E )

Příspěvek od JEKL »

Když se motor ohřeje jde jako hodinky :)

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Elektrohydraulický ovladač - závada ( 2.0 E )

Příspěvek od fíkus »

JEKL píše:Když se motor ohřeje jde jako hodinky :)
To šel tenhle taky, a nejen že manžeta byla tvrdá a děravá jak cedník, ale ještě jí někdo ani nedokázal namontovat takže tam byla asi 2 mm fuka... po výměně klesla spotřeba o 5 litrů a výkon stoupl o 50%.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Elektrohydraulický ovladač - závada ( 2.0 E )

Příspěvek od fíkus »

kolouch píše:předpoklad je , že nic co je na motoru "gumový"
nesmí být požkozené/zteřelé aby nepřisávalo vzduch.
taktéž výfuk. stačí netěsnost a motor houpe, nedrží volnoběh...
To zjistí právě tím vakuometrem... ten odhalí i vypadlou hadičku od topení... já když chce někdo seřídit motor tak tohle všechno dávám nový, jinak se tím odmítám zabývat. Marná práce a jak za ní pak mám ručit a vzít si peníze...

Autor tématu
JEKL
hvězdička
Příspěvky: 342
Registrován: pát 22.08.2008, 12:56
Auto: W201 a W208 ex W124
Bydliště: Blatná
Věk: 25

Re: Elektrohydraulický ovladač - závada ( 2.0 E )

Příspěvek od JEKL »

Ok , překontroluji . Díky moc :)

Autor tématu
JEKL
hvězdička
Příspěvky: 342
Registrován: pát 22.08.2008, 12:56
Auto: W201 a W208 ex W124
Bydliště: Blatná
Věk: 25

Re: Elektrohydraulický ovladač - závada ( 2.0 E )

Příspěvek od JEKL »

Tlak paliva změřen, je OK, tak a můžeme špekulovat dál :-$

Autor tématu
JEKL
hvězdička
Příspěvky: 342
Registrován: pát 22.08.2008, 12:56
Auto: W201 a W208 ex W124
Bydliště: Blatná
Věk: 25

Re: Elektrohydraulický ovladač - závada ( 2.0 E )

Příspěvek od JEKL »

Ještě mi napadlo, nemohlo by celou neplechu dělat to, že do paliva se dostává falešný vzduch ? Nikde kolem filtru ani čerpadla mi nic nekape - ale je přesto možné, že si to přisává vzduch ? Už jsem tak trošku v koncích :( Tak mě možná napadají hovadiny .

Laja22

Re: Elektrohydraulický ovladač - závada ( 2.0 E )

Příspěvek od Laja22 »

Vzdyt ti pisou zmerit podtlak, udelal jsi to?

Autor tématu
JEKL
hvězdička
Příspěvky: 342
Registrován: pát 22.08.2008, 12:56
Auto: W201 a W208 ex W124
Bydliště: Blatná
Věk: 25

Re: Elektrohydraulický ovladač - závada ( 2.0 E )

Příspěvek od JEKL »

Tak podle návodu od SONYho viewtopic.php?f=25&t=5072 jsem překontroloval:

- regulátor volnoběhu - vyčištěno překontrolováno šlape OK
- elektrická tryska sytiče - ventil studeného startu - při tlaku zavřeno - při přivedení napětí s trysky vystříkne palivo - OK


Teď budu za totálního vola, ale jak a kde změřit ten podtlak ? ( domněnka koupím manometr se zápornou stupnicí a připíchnu kdekoliv na nějakou hadičku ? Podtlak by měl být ve všech hadičkách na motoru stejný ? Díky

Další věc teď jak si s tím hraji, tak jsem zaznamenal, že motor jak je studený tak po nastartování jde minutku OK, až poté co klesnou otáčky začne kolísat.

Jinka kontrola všech hadiček, gumových částí atd. Znamená celé vstřikování z motoru ven ?

Díky moc všem za trpělivost :)
Odpovědět