Projekt RTR - STAGE 3
Napsal: čtv 23.11.2017, 1:39
Zdravim všechny fandy !
Předem chci poděkovat místním odborníkům (Dan, Zdeno, Džejár, Kolouch a mnozí další) za podporu a především panu Doležalovi, který toho se mnou vydržel opravdu hodně.
Support na projektu a nekonečný optimista - pan Mitabajs, ala OM606 lamač poloos, krutovýkon atd... 007 :D @= Díky
Začalo to v únoru 2013 a teď po delší odmlce (a zhruba 100 000km) chci povykládat jak to dopadlo.
Na autě proběhlo mnoho změn.
Od 2,6E automat po 2,5turbo OM605 manual.
Vývoj turbín : GT25 - malé, KK14 - malé, Holset HX35 velké, borgWarner 200SX ideální
Převodovky : polámané pětikvalty, nakonec to vydržela až šestikvaltová skříň z 270 cdi
Spojky, setrvačníky - jednohmota nikdy negungovala, dvouhmoty chodily na doraz, až 270cdi dvouhmota a cela 270 cdi "přitvrděná" spojka funguje.
Čerpadlo s 5,5mm elementama bylo mrtvé, 6ti mm fungovalo, ale časem bylo málo nafty, tak mi pan Dieselmeken ve Švédsku udělal 7,5mm čerpadlo. @=
Klasické brzdy nestačily, tak přišly 4pístky a 295ky kotouče
Trochu hudby od Gladenu (tří pásma ve předu a spousta basu zezadu) zesilovače od JBL
Externí olejový chladič, ať je teplota pod kontrolou.
Externí wastegate pro lepší regulaci plnícího tlaku.
Externí podavací pumpy pro dostatečné plnění Mekena.
Podvozek trochu tvrdší než klasický sportline, včetně větších stabilizátorů, funguje velice hezky.
Diferák velký otevřený 3,07 (nechci se v tom zabít se svorem).
Kola teď OZ Superleggera 17" (jsou supr lehké a dost pevné) s gumama 225/45/17 pořád málo trakce :D
Vedení vzduchu v nerezu průměr 75mm a celý výfuk stejně tak.
Kardan na míru s velkýma hardynama.
Úprav bylo víc, ale toto je takový seznam zásadnějších věcí.
Auto po nekonečných laboracích funguje opravdu na 100%.
Chybí dodělat nějaká kosmetika na kastli, našrubovat větší cooler, udělat "cable management" ať to pod kapotou trochu vypadá a uložit k zimnímu spánku.
Mám ze stavby spoustu fotek, tak jsem vybral jen pár kde byl vidět nějaký pokrok.
Auto nemám odbržděné, ale co nejdřív to vyřeším. Odhadem a nějakým nepřesným měřením je to při dvou barech 300kW a okolo 550Nm. Fakt to jede jak zplašené. :D
Určitě šlo spoustu věcí udělat lépe a třeba k tomu i časem dojde, ale často jsem řešil poměr výkonu/peněz/obětovanému času...no a takto to po pár večerech v garáži dopadlo.
FOTO zde : https://tomasmb.rajce.idnes.cz/jak_jde_ ... rbo_OM605/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak se na Vás moc těším (doufám hned z jara) na dalším MB srazu. :stern: 007
Předem chci poděkovat místním odborníkům (Dan, Zdeno, Džejár, Kolouch a mnozí další) za podporu a především panu Doležalovi, který toho se mnou vydržel opravdu hodně.
Support na projektu a nekonečný optimista - pan Mitabajs, ala OM606 lamač poloos, krutovýkon atd... 007 :D @= Díky
Začalo to v únoru 2013 a teď po delší odmlce (a zhruba 100 000km) chci povykládat jak to dopadlo.
Na autě proběhlo mnoho změn.
Od 2,6E automat po 2,5turbo OM605 manual.
Vývoj turbín : GT25 - malé, KK14 - malé, Holset HX35 velké, borgWarner 200SX ideální
Převodovky : polámané pětikvalty, nakonec to vydržela až šestikvaltová skříň z 270 cdi
Spojky, setrvačníky - jednohmota nikdy negungovala, dvouhmoty chodily na doraz, až 270cdi dvouhmota a cela 270 cdi "přitvrděná" spojka funguje.
Čerpadlo s 5,5mm elementama bylo mrtvé, 6ti mm fungovalo, ale časem bylo málo nafty, tak mi pan Dieselmeken ve Švédsku udělal 7,5mm čerpadlo. @=
Klasické brzdy nestačily, tak přišly 4pístky a 295ky kotouče
Trochu hudby od Gladenu (tří pásma ve předu a spousta basu zezadu) zesilovače od JBL
Externí olejový chladič, ať je teplota pod kontrolou.
Externí wastegate pro lepší regulaci plnícího tlaku.
Externí podavací pumpy pro dostatečné plnění Mekena.
Podvozek trochu tvrdší než klasický sportline, včetně větších stabilizátorů, funguje velice hezky.
Diferák velký otevřený 3,07 (nechci se v tom zabít se svorem).
Kola teď OZ Superleggera 17" (jsou supr lehké a dost pevné) s gumama 225/45/17 pořád málo trakce :D
Vedení vzduchu v nerezu průměr 75mm a celý výfuk stejně tak.
Kardan na míru s velkýma hardynama.
Úprav bylo víc, ale toto je takový seznam zásadnějších věcí.
Auto po nekonečných laboracích funguje opravdu na 100%.
Chybí dodělat nějaká kosmetika na kastli, našrubovat větší cooler, udělat "cable management" ať to pod kapotou trochu vypadá a uložit k zimnímu spánku.
Mám ze stavby spoustu fotek, tak jsem vybral jen pár kde byl vidět nějaký pokrok.
Auto nemám odbržděné, ale co nejdřív to vyřeším. Odhadem a nějakým nepřesným měřením je to při dvou barech 300kW a okolo 550Nm. Fakt to jede jak zplašené. :D
Určitě šlo spoustu věcí udělat lépe a třeba k tomu i časem dojde, ale často jsem řešil poměr výkonu/peněz/obětovanému času...no a takto to po pár večerech v garáži dopadlo.
FOTO zde : https://tomasmb.rajce.idnes.cz/jak_jde_ ... rbo_OM605/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak se na Vás moc těším (doufám hned z jara) na dalším MB srazu. :stern: 007