Deník MAMUTA V12

Odpovědět

Autor tématu
vitek
vycházející hvězda
Příspěvky: 575
Registrován: stř 13.08.2008, 23:44
Auto: W108 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL, C55
Bydliště: u Kolína je rovina, tam je všechno vidět...
Kontaktovat uživatele:

Re: Deník MAMUTA V12

Příspěvek od vitek »

Zátiší s převodovkami :-).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

malcUm
hvězdička
Příspěvky: 188
Registrován: pát 01.08.2008, 10:21
Auto: ex W140 S500L, r129, e38 740iL, 300c hemi
Bydliště: Slaný
Věk: 37
Kontaktovat uživatele:

Re: Deník MAMUTA V12

Příspěvek od malcUm »

Tak to nasere, snad se k tomu skopcak postavi jako chlap *tired*

supervin
hvězdička
Příspěvky: 91
Registrován: úte 24.08.2010, 9:03
Auto: 600SEC

Re: Deník MAMUTA V12

Příspěvek od supervin »

Zdravím, Vítku, já už se bál že z deníku je měsíčník ;). Až tam budeš strkat převod. zpět, zaaretuj si trnem měnič, aby sis nevyrazil segerku na turbíně , popřípadě nepoškodil čerpadlo, až budeš měnič zasouvat do klikovky. Možná to znáš, já jen pro jistotu. A klidně ho vypláchni před montáží zpět, často bývá zanesený, než ho naplníš novým oil. Tak ať se daří, hlavně měj na paměti že jakékoli páčení měniče je nepřípustné, zlikviduje se pouzdro a následně turbína atd. Sup

supervin
hvězdička
Příspěvky: 91
Registrován: úte 24.08.2010, 9:03
Auto: 600SEC

Re: Deník MAMUTA V12

Příspěvek od supervin »

Jelikož jsem si nevšiml :-$ že tady je již další stránka, omlouvám se, asi ještě není co nahazovat, tak bych Tě chtěl upozornit na to, že ta jako nová převodovka se musí celá komplet zrepasovat včetně manžet spojek a spínacích pístů, komplet revize hydrobloku, celkové výměny třecích elementů včetně brzd. pásů, hlavně B2, jež je sepnutý skoro pořád. Potom je to třeba celé znovu nastavit rozměrově, aby vůle byly v tolerancích, což taky bývá jedlé. Celé to bude zasrané jako jetel a oprava min 20litrů, pokud není ještě někde vada v čidlech. Věř mi, že tenhle krám nic neodpustí, to bych Ti mohl vyprávět. A třeba já už nemám na hydrobloku obtok filtru, čili při zanesení dojde k jeho protržení a vše jde rovnou dovnitř... Sup

malcUm
hvězdička
Příspěvky: 188
Registrován: pát 01.08.2008, 10:21
Auto: ex W140 S500L, r129, e38 740iL, 300c hemi
Bydliště: Slaný
Věk: 37
Kontaktovat uživatele:

Re: Deník MAMUTA V12

Příspěvek od malcUm »

vitek píše:...Ale taky se mi nevracej zrovna dokonale. V samotný klice žádný péro není, to je jen v zámku. Mrknu na to a když něco vymyslim, tak dám vědět. V.
Tak jsem to rozdelal, vyndal kliky a WDckem prostrikal ten mechanismus co je ve dverich, ktery zabezpecuje to vraceni kliky a chodi to jako novy.. Btw: Nemas u toho druhyho mamuta na ND, stredni dil vyfuku? ;)

Autor tématu
vitek
vycházející hvězda
Příspěvky: 575
Registrován: stř 13.08.2008, 23:44
Auto: W108 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL, C55
Bydliště: u Kolína je rovina, tam je všechno vidět...
Kontaktovat uživatele:

Re: Deník MAMUTA V12

Příspěvek od vitek »

Ahoj, to bohužel nemám, ale 5tikilo má stejně jinej než V12. Zkus Nenyho. V.

Autor tématu
vitek
vycházející hvězda
Příspěvky: 575
Registrován: stř 13.08.2008, 23:44
Auto: W108 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL, C55
Bydliště: u Kolína je rovina, tam je všechno vidět...
Kontaktovat uživatele:

Re: Deník MAMUTA V12

Příspěvek od vitek »

Tak mám zase další posun. Mrtvou převodovku mi němec vyměnil za jinou a ta je v dobrym stavu. Včera jsem ji rozdělal a lamely maj cca 2 mm a stejně tak i pásový brzdy. Vyměnim jen těsnění na zpátečkovym pístu (preventivně) a půjde do auta.

Cvičně jsme si s Kubou rozporcovali převodovku celou a neni to nic složitýho. Rozdělat ji odzadu vyžaduje speciální dlouhý ořech 30ku (12tihran), kterym se zvenku povolí výstupní hřídel. Pak už se jen sundá kryt a uvolní sekundární hřídel. Na ní je taková pitomá sponka (prstýnek), kterej se opravdu blbě sundavá. Když se to povede, dají se vyndat obě hřídele v celku předem. Spasování je pak daleko jednodušší. Když je to venku, tak se dají vyměnit všechny tři skupiny lamel a obě pásové brzdy.

Uvidíme, jak to půjde časově, ale snad dám převodovku co nejdřív do auta a snad to zase bude jezdit a mohlo by jet na Kolínský sraz. Když to nestihneme, tak pojedem 115kou a taky to bude fajn. Potom mě čeká přetěsnění předku motoru a výměna těsnění na vodu na zadku motoru, kudy mi teče voda.

No a pak už jen klima a lak a auto bude aspoň na chvíli hotové... V.

P.S.: Ve foťáku mám nějaký fotky převodovky, tak je sem co nejdřív dám.
P.S.2: Znovu musím poděkovat Kubovi za pomoc při porcování převodovek. Díky!

WIND
hvězdička
Příspěvky: 241
Registrován: čtv 31.07.2008, 20:27

Re: Deník MAMUTA V12

Příspěvek od WIND »

sleduju tvůj příspěvek s velkým zaujetím. Mamuta by jsem chtěl taky, ale............musím najít odvahu ;)

Autor tématu
vitek
vycházející hvězda
Příspěvky: 575
Registrován: stř 13.08.2008, 23:44
Auto: W108 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL, C55
Bydliště: u Kolína je rovina, tam je všechno vidět...
Kontaktovat uživatele:

Re: Deník MAMUTA V12

Příspěvek od vitek »

Nemoc je to krásná, jen co je pravda. Ale nakonce to neni nic, čeho by se člověk měl bát. Prostě jen auto s opravdu hodně funkčníma celkama, který se po cca 20ti letech života postupně rozsejpaj. Je to jak s natíráním Golden Gate, když skončíš na konci, můžeš rovnou zase od začátku :-).
V.

Autor tématu
vitek
vycházející hvězda
Příspěvky: 575
Registrován: stř 13.08.2008, 23:44
Auto: W108 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL, C55
Bydliště: u Kolína je rovina, tam je všechno vidět...
Kontaktovat uživatele:

Re: Deník MAMUTA V12

Příspěvek od vitek »

Včera jsem nandal nový boční plast řidičovi sedačky. Dá se koupit i v tý mojí šedivý a stojí cca 1300. Nandat ho neni složitý, jen povolit šroub pásu a povolit vrut co ho drží vzadu pod sedačkou. Na to je potřeba vysunout sedák zcela dopředu, jinak se k němu nedá dostat. Nandání analogicky obráceně.

Taky jsem vyměnil přední nárazník, koupil jsem jinej v mojí barvě (origo matně šedý). Sice neni bez škrábanečku, ale není nikde ťuknutej a ani lízátko není prasklý. Sedí tam jak pr... na hrnec. Stačí povolit 4 šrouby vpředu (dva před chladičema a dva dole za záslepkama nárazníku) a vysunout ho z držáků. Nandat ho zpět je stejně snadný.

Převodovka: Dneska odpoledne ji jdeme nandat do auta. Když se to povede, pojede mamut zítra na sraz do Kolína vedle 115ky. Když ne, tak se nic neděje. Tak držte palce.

Aby to bylo jistější, tak jsme rozebrali R píst a vyměnili vnější i vnitřní manžetu. Nové stoji okolo stovky a vyndavat kvůli tomu znova almaru ven nestojí za to. Sestavení pístu je potřeba dělat opatrně, vnitřní manžeta jde natěsno. Nakonec se osvědčilo udělat ze silný folie takovej trychtýř přes celej vnitřní trn, máznout ho olejem a vjede to tam jak po másle. Na sestvení pružinek je nezbytně nutný Kubovo udělátko (viz. jeho vlákno o převodovce). Lamely maj přes dva milimetry, tak by snad nemusel bejt problém. Celou jsem jí umyl, vypadá jako u lidí.

Večer dám vědět, jak jsme dopadli, resp. zítra uvidíte v Kolíně :-). Hezkej víkend všem. V.

Autor tématu
vitek
vycházející hvězda
Příspěvky: 575
Registrován: stř 13.08.2008, 23:44
Auto: W108 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL, C55
Bydliště: u Kolína je rovina, tam je všechno vidět...
Kontaktovat uživatele:

Re: Deník MAMUTA V12

Příspěvek od vitek »

Zdar, z posledních sil potvrzuji, že jsme právě dodělali převodovku a s autem popojeli dopředu a dozadu. Trochu z toho ještě občas kápne olej, ale to teď neřešíme. Jde se spát, ráno auta umejeme a jede se na bitvu u Kolína, jesli mamut vyjede ze vrat, tak ve dvou autech.
Dobrou noc.
V.

Kuba F1
hvězdička
Příspěvky: 327
Registrován: stř 06.08.2008, 9:08
Auto: W123 240D, W140 600SE
Bydliště: Praha 5

Re: Deník MAMUTA V12

Příspěvek od Kuba F1 »

Tak výlet na sraz do Kolína se vydařil a jako dnešní výhradní řidič vítkova mamuta musim naší předešlou práci na převodovce zhodnotit jako povedenou. Převodovka řadí pěkně plynule, takřka bez škubání jak z nižších stupňů nahoru, tak i dolů při podřazování a neklouže. Jediný nedostatek, který jsem zaznamenal je podřazování ze 3 na 2 st. při prudším zpomalení, které proběhne těsně před zastavením - rychlost tam spadne někdy s větším škubnutím. Nějak mě nenapadá co by to mohlo způsobovat, protože se to stane opravdu jenom při razantní decelaci, jinak podřazuje pěkně. Tak pokud by někoho něco napadlo, tak se pochlubte...

malcUm
hvězdička
Příspěvky: 188
Registrován: pát 01.08.2008, 10:21
Auto: ex W140 S500L, r129, e38 740iL, 300c hemi
Bydliště: Slaný
Věk: 37
Kontaktovat uživatele:

Re: Deník MAMUTA V12

Příspěvek od malcUm »

Tady to uz delsi dobu smrdi zanedbavanim :)

Kuba F1
hvězdička
Příspěvky: 327
Registrován: stř 06.08.2008, 9:08
Auto: W123 240D, W140 600SE
Bydliště: Praha 5

Re: Deník MAMUTA V12

Příspěvek od Kuba F1 »

přes léto opravujou ve svých stodolách auta jenom srabi, Vítek čeká na pořádnou třeskutou zimu, je to pak větší dobrodružství.

supervin
hvězdička
Příspěvky: 91
Registrován: úte 24.08.2010, 9:03
Auto: 600SEC

Re: Deník MAMUTA V12

Příspěvek od supervin »

Ano, taky si myslím, že přes léto se v tom jezdí a přes zimu se v tom hrabe. Akorát mně se ty období spíše podobají zimě. :-[ Sup
Odpovědět