Ahoj vespolek,
prohledal jsem fórum a odpovědi úplně nenašel. Zvažuju koupi jistý 270 CDI s 5G 722.6, která se mi celkem dost líbí, nejraději bych sice benzín 320, 350 nebo 500, ale to je jiná story...
Mám po projetí pár dotazů do pléna, prosím kohokoliv, kdo může poradit, o info, za které děkuji předem. Beru to podle závažnosti:
1) Olej na spodku deklu motoru, vně i uvnitř: Je nějaký způsob, jak poznat, jestli teče z převodovky nebo motoru? Měl by olej z převodovky jinou barvu, vůni, atd.? Auto je zechcaný celkem slušně, tipuju odhadem tak 0,2 - 0,4 litru a bojim se toho. Pokud by šlo o nějaký gufera: fajn, to se dá vyměnit, kolik počítat řádově v případě, že by to teklo ze všech známých míst motoru i převodovky?
2) Jak má přesně fungovat elektronická měrka oleje? Otočil jsem klíč do poslední polohy zapalování, napsal mi, ať počkám, čekám snad minutu a pak hodil německy cosi jako dodržte správný interval času měření, nebo tak něco, už si to přesně nevybavim, ale neukázal nic? Žádný "ok" nebo "přilej litr z kauflandu" nebo "chci zpátky do Stuttgartu", zkrátka nic. Čím to, prosím, může být? Viděl jsem i jiný způsob s páčkou nastavení jasu budíků, zkusím zítra, až se pojedu podívat znovu.
3) Řazení: převodovka řadí butterweich, fakt jemně, pouze jsem nemohl v manuální sekvenci zařadit pětku, vše ostatní funguje: kickdown v D, řazení/podřazování v D i sekvenci, jen ta pětka. Je na ní potřeba určitá rychlost, pod kterou jí nelze zařadit? Na MB Worldu jsem četl cosi o 60 mph...
4) Podsvícení budíků: ne displejů v jejich středech, ale budíků, občas problikne na vteřinu, jinak vůbec nesvítí, máte s tím někdo pls zkušenost? Blbý kontakty palubky? Na W220 byla min. v US na tohle svolávačka, neřešil to někdo na C209?
5) Při zařazení zpátečky se spolujezdcovo zrcátko sklopí k obrubníku, ale už nevrátí zpět po přeřazení, řešil někdo? S tim spojený, nejsem si teď jistej, jestli pípaj senzory, dá se v menu jejich zvuk vypnout/zapnout, nebo je natvrdo pořád on?
6) Jak funguje Distronic? Obecně, jak pro idiota, jak ho v téhle generaci zapnu/vypnu a co vše by měl dělat? Pouze brzdí, nebo je schopen i přidávat? Je nějaká min. rychlost, pod kterou nejde?
7) Jak funguje Keyless, potažmo startování na řadičce - zasunu a otočím klíčem a pak řadička, nebo klíč vůbec a jenom tlačítko (jako u nových aut) nebo jak vlastně? S tím související: nechtějí se stáhnout/vytáhnout okna dálkou, auto se přitom normálně odemyká, čím to může být?
+ cokoliv co je záhodno při koupi CLK extra zkontrolovat, nemám na mysli obecný věci společný pro všechny ojetý auta.
Auto dobře táhne, pravda, 270 CDI jsem jel s jednou nebo dvěma, takže přesný nuance toho motoru neznám, ale obecně mi přijde ok, převodovka řadí taky dobře, čímž spíš mě ten olej docela děsí...
Díky moc za všechny rady.
CLK C209 Prosba o radu
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 6
- Registrován: sob 04.01.2014, 0:45
- Bydliště: Praga mater urbium
-
- hvězda
- Příspěvky: 1377
- Registrován: sob 19.05.2012, 23:11
- Bydliště: Teplice, potažmo Buzerantovice
Re: CLK C209 Prosba o radu
1) převodovka většinou neteče, často chčije olej z vzduchotlakový části z trubek z intercooleru příp. odvětrání ventilvíka, bývá to prkotina, kterou lze řešit, samozřejmě nemám šajn, z čeho teče to tvoje auto
2) čekací doba na el. měření oleje je zhruba 15-20 minut po zhasnutí motoru
3) je potřeba určitá rychlost, zdvih plynu, kopec/nekopec apod., můžeš zkusit šaltpáku podržet, chyba je v tobě, určitě to funguje, když fungují ostatní kvalty. co se převodovky týče, servisní interval je 60 000km na výměnu oleje, filtru, těsnění a zástrčky, téměř nikdo v ČR to nedodržuje
4) nejsem si jist, podle mě u w209 jsou tam žárovky 1,2W, lze vyměnit, případně i opravit, pokud jsou to ledky zaletovaný do budíku u šikovného elektrikáře
5) senzory lze vypnout úplně, nelze vypnout pouze pípání, vypínač na w209 podle mě vprostřed nahoře označeno nějak P off nebo tak něco. s sklápěním, nutno nastavit polohu zrcátka, auto má paměti na židle?
6) u distronicu si nejsem úplně jistý, min. rychlost distronicu podle mě 30 km/h, umí přidávat i brzdit
7) pokud vložíš klíč do zámku, nelze startovat tlačítkem na páce. to lze pouze v případě, že klíče máš stále v kapse. stahování oken funguje pouze z bezprostřední blízkosti mířeje na kliku předních dveří - bezpečnostní prvek, aby člověk zkontroloval zavření
7+) auto je zřejmě naložené, takže předpokládám dešťový senzor. Necháš-li jej zapnutý (první poloha stěračů) a od auta odejdeš se zamčenými dveřmi ale pootevřenými okny, při dešti se okna sama zatáhnou
* Olej v převodovce je červený, když už ale nateče do plastů, zašpiní se a podle mě to nepoznáš. Zkontroluj pečlivě servisní intervaly. 60 tkm převodovka, 80 tkm diferák, vyndej si třeba kabinový filtr v motorovém prostoru, podle toho poznáš, jestli to vlastnilo prase. obecně je má rada vzít mechanika s :stern: diagnostikou, ať to projede. vždycky něco najde a je schopen to usmlouvat, protože ví, o čem mluví, podle mě se takovej člověk vždy vyplatí. zkus všechny kliky + kufr na keyless go odemykání, zamykání, často nefunguje... je toho bambilion co kontrolovat, když je auto vybavený, nejlepší je kupovat s diagnostikou.
2) čekací doba na el. měření oleje je zhruba 15-20 minut po zhasnutí motoru
3) je potřeba určitá rychlost, zdvih plynu, kopec/nekopec apod., můžeš zkusit šaltpáku podržet, chyba je v tobě, určitě to funguje, když fungují ostatní kvalty. co se převodovky týče, servisní interval je 60 000km na výměnu oleje, filtru, těsnění a zástrčky, téměř nikdo v ČR to nedodržuje
4) nejsem si jist, podle mě u w209 jsou tam žárovky 1,2W, lze vyměnit, případně i opravit, pokud jsou to ledky zaletovaný do budíku u šikovného elektrikáře
5) senzory lze vypnout úplně, nelze vypnout pouze pípání, vypínač na w209 podle mě vprostřed nahoře označeno nějak P off nebo tak něco. s sklápěním, nutno nastavit polohu zrcátka, auto má paměti na židle?
6) u distronicu si nejsem úplně jistý, min. rychlost distronicu podle mě 30 km/h, umí přidávat i brzdit
7) pokud vložíš klíč do zámku, nelze startovat tlačítkem na páce. to lze pouze v případě, že klíče máš stále v kapse. stahování oken funguje pouze z bezprostřední blízkosti mířeje na kliku předních dveří - bezpečnostní prvek, aby člověk zkontroloval zavření
7+) auto je zřejmě naložené, takže předpokládám dešťový senzor. Necháš-li jej zapnutý (první poloha stěračů) a od auta odejdeš se zamčenými dveřmi ale pootevřenými okny, při dešti se okna sama zatáhnou
* Olej v převodovce je červený, když už ale nateče do plastů, zašpiní se a podle mě to nepoznáš. Zkontroluj pečlivě servisní intervaly. 60 tkm převodovka, 80 tkm diferák, vyndej si třeba kabinový filtr v motorovém prostoru, podle toho poznáš, jestli to vlastnilo prase. obecně je má rada vzít mechanika s :stern: diagnostikou, ať to projede. vždycky něco najde a je schopen to usmlouvat, protože ví, o čem mluví, podle mě se takovej člověk vždy vyplatí. zkus všechny kliky + kufr na keyless go odemykání, zamykání, často nefunguje... je toho bambilion co kontrolovat, když je auto vybavený, nejlepší je kupovat s diagnostikou.
-
- kometa
- Příspěvky: 2476
- Registrován: ned 13.05.2012, 1:00
- Auto: SL55AMG,W447, CLK320, CL500 4M AMG,c126 560
- Bydliště: Praha
- Věk: 47
- Kontaktovat uživatele:
Re: CLK C209 Prosba o radu
6) Jak funguje Distronic? Obecně, jak pro idiota, jak ho v téhle generaci zapnu/vypnu a co vše by měl dělat? Pouze brzdí, nebo je schopen i přidávat? Je nějaká min. rychlost, pod kterou nejde?
Distronic i teto rady brzdi na nastaveny odstup a drzi rychlost na nastaveny odstup vs rychlost
umi zastavit ale ne se rozjet
Distronic i teto rady brzdi na nastaveny odstup a drzi rychlost na nastaveny odstup vs rychlost
umi zastavit ale ne se rozjet
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 6
- Registrován: sob 04.01.2014, 0:45
- Bydliště: Praga mater urbium
Re: CLK C209 Prosba o radu
Ahoj, předně: díky za obsáhlý rady. Na pár věcí jsem přišel, pár se vyřešilo, nakonec jsem ho vzal a teď na kontrolní servis. Kromě toho oleje akorát mlati jedno ložisko, problikava palubka, blbě se vrací sibr v jednom miste a nechce se tomu zrcátku. Na auto v pubertálním věku krásný prkotiny. Pak se ještě rozepisu, ale naslehany je to slušně, k echt plny chybi snad jen zadní roletka, origo alarm + čidlo naklonu a Harman Kardon s CD Changerem, mozna cernej strop, jestli ho už tehdy (2002) nabizeli a dtto. Sportpaket. Ma distronic, fungujici Standheizung, sklopny zrcátka, paměť u spolujezdce, semi anillin kůže, atd. Hlavne motor/prevodovka ok, nevysviceny xenony, nevybydleny. A prdel je, že snad í realnejch 150 tkm po ověření s MB ve Vidni, haluz, tak tuk tuk na dřevo...
-
- hvězdička
- Příspěvky: 34
- Registrován: sob 12.11.2016, 17:55
- Auto: CLS 350CDi
Re: CLK C209 Prosba o radu
Tak gratulace ke koupi, až nebudu něco vědět - vím kam se obrátit, CLK máme výbavou téměř stejné (moje je pouze o rok mladší) :)