W210.....netopí
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 71
- Registrován: ned 08.06.2014, 15:52
- Auto: W210 300D - aut. S210 320CDI
W210.....netopí
Ahoj, mám takový problém. Většině lidí stará auta neklimují-nechladí.....
To moje neklimuje, to mi teď na podzim už nevadí, ale ono to netopí a s přicházející zimou mi toto už vadí!!!
Mám W210-resp S210 320 CDI rv 2000 a automatickou klimu.
Ještě bych chtěl uvést, že se mi to nijak nerosí, že by případně byla prasklá trubka nebo tak něco.
Setkal jste se s tím někdo už?
To moje neklimuje, to mi teď na podzim už nevadí, ale ono to netopí a s přicházející zimou mi toto už vadí!!!
Mám W210-resp S210 320 CDI rv 2000 a automatickou klimu.
Ještě bych chtěl uvést, že se mi to nijak nerosí, že by případně byla prasklá trubka nebo tak něco.
Setkal jste se s tím někdo už?
-
- hvězdička
- Příspěvky: 44
- Registrován: ned 11.11.2012, 14:30
- Auto: W124 E 250 TD,W210 220D,W638 2.2Cdi,W202 C220
- Bydliště: Chýnov
- Věk: 43
Re: W210.....netopí
duoventil třeba *thumbs up*
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 3104
- Registrován: pon 26.01.2009, 21:08
- Auto: Iveco daily 35S12
- Bydliště: Brno
Re: W210.....netopí
zarostlý radiátorek topení
pokud duoventilky otvírají
poslední případ, že si čidla v kabině a nebo klima panel nemyslí, že je tam +60st..třeba..
pokud duoventilky otvírají
poslední případ, že si čidla v kabině a nebo klima panel nemyslí, že je tam +60st..třeba..
-
- hvězdička
- Příspěvky: 137
- Registrován: úte 19.05.2009, 23:23
Re: W210.....netopí
Já měl problém s dvouventilem. Nějaký koumák co se do toho hrabal přede mnou obrátil gumičky na dosedacích sedlech. Zkus rozebrat popřípadě pročistit, ale vyndání je na odstřel.Mě to málo topilo a když jsem jel normálně se to ochladilo.Gumky jsem obrátil, na noc dvouventil naložil do octa (bez gumiček) a hotovo. Od tý doby na bikiny (u spolujezdkyně) *jokingly*
-
- hvězdička
- Příspěvky: 44
- Registrován: ned 11.11.2012, 14:30
- Auto: W124 E 250 TD,W210 220D,W638 2.2Cdi,W202 C220
- Bydliště: Chýnov
- Věk: 43
Re: W210.....netopí
Může dvouventil způsobit tu šlamastiku,že topí jen jedna strana a to u řidiče?U spolujezdce zima jak v rusku.Budu to muset taky asi rozebrat což? :-!
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: W210.....netopí
JO.
Ale prvně bych změřil napětí na d-ventilu.
Ale prvně bych změřil napětí na d-ventilu.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 44
- Registrován: ned 11.11.2012, 14:30
- Auto: W124 E 250 TD,W210 220D,W638 2.2Cdi,W202 C220
- Bydliště: Chýnov
- Věk: 43
Re: W210.....netopí
:-$ ten ani nevim kde hledat a kolik má mít hodnotu poraď prosím díky. :stern:
-
- Administrátor
- Příspěvky: 1159
- Registrován: pon 28.07.2008, 9:11
- Auto: W124 300E-24 Sportline a W140 300SE + P306 chrocht
- Bydliště: Polička-Berlín, Vinice
- Věk: 46
- Kontaktovat uživatele:
Re: W210.....netopí
viewtopic.php?f=25&t=11321" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 71
- Registrován: ned 08.06.2014, 15:52
- Auto: W210 300D - aut. S210 320CDI
Re: W210.....netopí
To je pěkny....ale to nedám ani omylem :-) vždyť já ani nevím kde ten duoventil u té masařky je?
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: W210.....netopí
V motorovém prostoru vpravo před oknem, nad kolem,....
-
- hvězdička
- Příspěvky: 93
- Registrován: sob 06.09.2008, 19:47
- Auto: w126-300D,w210-320Cdi,w220-320Cdi,w221-320cdi 4m
- Bydliště: Praha - Libuš
Re: W210.....netopí
Než budeš něco rozdělávat tak si to můžeš docela i jednoduše odiagnostikovat , pakliže mas automatickou kliku jak píšeš.
How to run built-in Climate Control Diagnostics.
1 - Start engine
2 - Turn on Climate Control and adjust to 72F (22C) on both sides. This is done easily by holding UP and DOWN arrows simultaneously.
3 - Wait 3 - 5 min unless engine is already up to temp.
4 - Press and hold the REST button for at least 5 seconds and release when the left side of the display shows an '01'
5 - Record the left and right values on a piece of paper.
6 - Press the 'AUTO' button. The value '02' should appear on the left.
7 - Repeat while recording the value on the left and on the right.
8 - Some values on left will not be consecutive. Some will be missing. Just write down the ones you get.
9 - When you get to '24' press REST to exit.
Here is what the values mean.
01 Inside (cabin) temp
02 Outside temp
03 Left heater core temp
04 Right heater core temp
05 Evaporator temp
06 Engine coolant temp
07 A/C Compressor pressure (bar)
08 Refrigerant temp
21 Engine rpm (x100)
22 Vehicle speed (mph)
24 Battery voltage
Most common problem with EC light staying on is low refrigerant. Low refrigerant will result in compressor not starting and compressor pressure (07) will be zero. At one time an older style Refrigerant Temperature Sensor was subject to moisture build up and that would cause the EC light to stay on. All newer models have an improved RTC design.
Automatic Climate Control Diagnostic Trouble Code (DTC) Memory
Ignition ON
Temperature selector left "HI", right "LO".
Within 20 seconds, press REST and EC simultaneously for more than 5 seconds
The led in the RECIRCULATE button flashes and the display shows "di R"
Press AUTO repeatedly until all DTC's (refer to DTC table) are displayed. Record each DTC as it is displayed.
Each malfunction (short circuit, open circuit, etc.) has a specific DTC assigned to it.
The letter "E" (Error) is displayed in the left side of the display and the DTC is displayed in the right side of the display. By pressing the right AUTO button, the next DTC stored in memory will be displayed.
To erase: Only possible after all DTC's are read out. Simultaneously press both AUTO > 2 secs. "d" will be displayed in the left side of the display window and "FF" on the right side.
To cancel erase: By pressing AUTO the current faults will appear again.
Set temperature selector to normal setting.
Turn ignition OFF to end test.
DCT table:
B1226 - In-car temperature sensor (B10/4)
B1227 - Outside temperature indicator temperature sensor (B14)
B1228 - Heater core temperature (B10/1)
B1229 - Heater core temperature (B10/1)
B1230 - Evaporator temperature sensor (B10/6)
B1231 - ECT sensor (B11/4)
B1232 - Refrigerant pressure sensor (B12)
B1233 - Refrigerant temperature sensor (B12/1)
B1234 - Sun sensor (B32)
B1235 - Emissions sensor (B31)
B1241 - Refrigerant fill
B1416 - Coolant circulation pump (M13)
B1417 - Duovalve (Y21y1), left
B1418 - Duovalve (Y21y2), right
B1419 - Electromagnetic clutch (A9k1)
B1420 - Idle speed increase
B1421 - Pulse module (N65)
B1422 - Series interface (K1) connection to instrument cluster (A1)
B1423 - Switchover valve block (Y11)
B1424 - Activated charcoal filter actuator (A32m2) open
B1425 - Activated charcoal filter actuator (A32m2) closed
B1432 - Non-USA DTC
B1459 - Series interface (K2) connection to instrument cluster (A1)
B1462 - Wide open throttle (WOT) position signal: diesel engines
How to run built-in Climate Control Diagnostics.
1 - Start engine
2 - Turn on Climate Control and adjust to 72F (22C) on both sides. This is done easily by holding UP and DOWN arrows simultaneously.
3 - Wait 3 - 5 min unless engine is already up to temp.
4 - Press and hold the REST button for at least 5 seconds and release when the left side of the display shows an '01'
5 - Record the left and right values on a piece of paper.
6 - Press the 'AUTO' button. The value '02' should appear on the left.
7 - Repeat while recording the value on the left and on the right.
8 - Some values on left will not be consecutive. Some will be missing. Just write down the ones you get.
9 - When you get to '24' press REST to exit.
Here is what the values mean.
01 Inside (cabin) temp
02 Outside temp
03 Left heater core temp
04 Right heater core temp
05 Evaporator temp
06 Engine coolant temp
07 A/C Compressor pressure (bar)
08 Refrigerant temp
21 Engine rpm (x100)
22 Vehicle speed (mph)
24 Battery voltage
Most common problem with EC light staying on is low refrigerant. Low refrigerant will result in compressor not starting and compressor pressure (07) will be zero. At one time an older style Refrigerant Temperature Sensor was subject to moisture build up and that would cause the EC light to stay on. All newer models have an improved RTC design.
Automatic Climate Control Diagnostic Trouble Code (DTC) Memory
Ignition ON
Temperature selector left "HI", right "LO".
Within 20 seconds, press REST and EC simultaneously for more than 5 seconds
The led in the RECIRCULATE button flashes and the display shows "di R"
Press AUTO repeatedly until all DTC's (refer to DTC table) are displayed. Record each DTC as it is displayed.
Each malfunction (short circuit, open circuit, etc.) has a specific DTC assigned to it.
The letter "E" (Error) is displayed in the left side of the display and the DTC is displayed in the right side of the display. By pressing the right AUTO button, the next DTC stored in memory will be displayed.
To erase: Only possible after all DTC's are read out. Simultaneously press both AUTO > 2 secs. "d" will be displayed in the left side of the display window and "FF" on the right side.
To cancel erase: By pressing AUTO the current faults will appear again.
Set temperature selector to normal setting.
Turn ignition OFF to end test.
DCT table:
B1226 - In-car temperature sensor (B10/4)
B1227 - Outside temperature indicator temperature sensor (B14)
B1228 - Heater core temperature (B10/1)
B1229 - Heater core temperature (B10/1)
B1230 - Evaporator temperature sensor (B10/6)
B1231 - ECT sensor (B11/4)
B1232 - Refrigerant pressure sensor (B12)
B1233 - Refrigerant temperature sensor (B12/1)
B1234 - Sun sensor (B32)
B1235 - Emissions sensor (B31)
B1241 - Refrigerant fill
B1416 - Coolant circulation pump (M13)
B1417 - Duovalve (Y21y1), left
B1418 - Duovalve (Y21y2), right
B1419 - Electromagnetic clutch (A9k1)
B1420 - Idle speed increase
B1421 - Pulse module (N65)
B1422 - Series interface (K1) connection to instrument cluster (A1)
B1423 - Switchover valve block (Y11)
B1424 - Activated charcoal filter actuator (A32m2) open
B1425 - Activated charcoal filter actuator (A32m2) closed
B1432 - Non-USA DTC
B1459 - Series interface (K2) connection to instrument cluster (A1)
B1462 - Wide open throttle (WOT) position signal: diesel engines
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 71
- Registrován: ned 08.06.2014, 15:52
- Auto: W210 300D - aut. S210 320CDI
Re: W210.....netopí
jo ten duoventil je opravdu tam jak píšeš, ale jak ho dostat ven, je tam nějaká černá krabice, asi pojistky nebo co....ach jo
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 71
- Registrován: ned 08.06.2014, 15:52
- Auto: W210 300D - aut. S210 320CDI
Re: W210.....netopí
tak ta krabice jsou řídící jednotky a to se mi vytahovat nechce teda....a je to těma ventilama, voda do nich jde teplá a ven studená....dá se to nahmatat, sundal jsem z nich ty stříbrné nebo čepičky ale to mi nepomuže, akorát jsem ztratil šroubek....no ale když to nevydělám tak to nerozchodím a abych to vytáhl ven tak vytahovat celý box s řídícíma jednotkama??? na to si netroufnu teda
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 71
- Registrován: ned 08.06.2014, 15:52
- Auto: W210 300D - aut. S210 320CDI
Re: W210.....netopí
a když jsem si prohlédl to co poslal sonypolička, tak to moje vypadá úplně jinak, nemám tam ten velký šedý válec
-
- hvězdička
- Příspěvky: 93
- Registrován: sob 06.09.2008, 19:47
- Auto: w126-300D,w210-320Cdi,w220-320Cdi,w221-320cdi 4m
- Bydliště: Praha - Libuš
Re: W210.....netopí
tebe se taky tykaji spodni 4 obrazky