Zdravím všechny.
Mám W210 300 TD rok 1998.
Doteď jezdilo v pořádku, včetně dovolené v Chorvatsku.
Teď začala partnerka jezdit do práce a hned při první jízdě jí auto nechtělo jet, říkala, že byla ráda, že odjela. Auto se chovalo, jako by byl zapnutý omezovač cca na 40 km/h. Takhle dojela 40 km do práce. Kolik byla teúplota chladicí kapaliny, neví, řekla, žer když dojela, tak se z auta kouřilo, takže tam asi bylo dost...
Tak jsme se domluvili, že po práci zkusí nastartovat a přejet na jiné parkoviště, kde by se s tím ev. dalo něco dělat. Auto nastartovalo a jelo, jako by se nic nestalo. Takže v pohodě dojela 40 km domů, ptal jsem se na teplotu chladiva, že normální jako vždy.
Pak jela zase do práce 40 km, vše v pořádku, po šichtě z práce, ujela 30 km a auto zase něchtělo jet rychleji, jako by mělo omezovač. No dojela domu.
Při koupi auta nám původní majitel říkal, že většinou, když auto dlouho stojí, tak se stane, že kolísají otáčky a že chcípne. Ale po vyndání klíčku a počkání, až se vše zastaví, tak se znovu nastartuje a normálně funguje dále. vysvětlil mi to tak, že je tam nějaká klapka, která brání tomu, aby jelo auto se studeným motorem hned na plný výkon, že je to jakási ochrana a že tato zůstane viset. K tomu dočlo, tak jednou za 3 měsíce, tak jsem to neřešil také. No a když teda první cestu dojela v pořádku, tak jsem si myslel, auto nechcíplo, ale ona "klapka" nefungovala správně.
Když se to stalo podruhý, zjistil jsem, že z chladiče malo dírkou nahoře na vnitřní straně po nastartování stříká kapalina a že je trochu "nafouklý", jako kdybych ho vzal za horní část a hnul s ním směrem dopředu.
Tak jsem vyměnil chladič, termostat a pro jistotu i vodní pumpu. Auto jsem pak vyzkoušel, jelo. Pak druhý den jsem najel asi 25 km na zkoušku, auto jelo, teplota cca přes 60, když jsem vypnul topení dostal jsem se na 80. Divný se mi ale zá, že spodní hadice od chladiče k termostatu byla studená, jakožto i nádržka, kam se leje kapalina. Termostat by měl otevřít při 79 °C (Třeba to bylo málo).
No a dneska jsem chtěl odjet, auto nastartovalo, a chcíplo. Takhle asi 5x pak došla baterka. Když se auto chytlo, chtěl jsem přidat, ale na plyn to vůbec nereagovalo.
No, a teď babo, raď. Co by mohlo být v háji. Motor jako takový asi fungovat bude, ale nevím, co by mohlo odejít. Kam bych se měl podívat, než začnu dál něco řešit.... Je tam vůbec nějaká taková "klapka", jak jsem se zmiňoval? Pokud jo, tak kde? třeba zůstala zavřená...
W 210 300TD r. 1998 nastartuje a chcípne
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 11
- Registrován: pát 26.06.2009, 19:11
- Auto: W123 230, W123 240D, W 124 300D, W210 300TD
- Bydliště: Poděbrady
- Věk: 54
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: W 210 300TD r. 1998 nastartuje a chcípne
Termostat by měl držet min 80°
Studenéspodní hadice vypovídají o dobré funkci termostatu : okruh chlazení je uzavřen.
Problém start-chcíp a malý výkon může být v přívodu paliva, v ovládání klapky EGR nebo v komunikaci klíč-spínačka-ŘJ.
Studenéspodní hadice vypovídají o dobré funkci termostatu : okruh chlazení je uzavřen.
Problém start-chcíp a malý výkon může být v přívodu paliva, v ovládání klapky EGR nebo v komunikaci klíč-spínačka-ŘJ.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 4495
- Registrován: čtv 31.07.2008, 13:59
- Auto: 124 - to je krásný číslo co mám rád
- Bydliště: Nehvizdy, Praha - východ
- Věk: 49
- Kontaktovat uživatele:
Re: W 210 300TD r. 1998 nastartuje a chcípne
S tím omezovačem teda nevim nevim.... Možná tam nějaká taková funkce je, ale rozhodně ne v takové míře, jak popisuješ. Protože to za studena šetřim a jedu pomalu, tak ani nevim. ;)
Podle mého názoru je u tvojí masařky problém v přívodu paliva. Zejména předfiltr, hlavní filtr a pak nejspíš netěsnost na okroužkách na systému přívodních hadic.
Podle mého názoru je u tvojí masařky problém v přívodu paliva. Zejména předfiltr, hlavní filtr a pak nejspíš netěsnost na okroužkách na systému přívodních hadic.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 11
- Registrován: pát 26.06.2009, 19:11
- Auto: W123 230, W123 240D, W 124 300D, W210 300TD
- Bydliště: Poděbrady
- Věk: 54
Re: W 210 300TD r. 1998 nastartuje a chcípne
Tak jsem všechno nejdřív zkontroloval za světla, jestli někde není třeba nějaká hadička špatně nasazena, jestli neuniká někde palivo atd. No zjistil jsem že na měniči tlaku, vede z něho hadička k EGR ventilu, spojená žlutou spojkou, tam navlečená minimálně (skoro vubec), tak jsem ji nasunul pořádně, a dnes jsem jel Poděbrady - Úvaly s bráchou a zpátky, a nastartovalo, fungovalo. Palivový hadičky na pohled vypadají těsný, nikde nafta nerosí, čerpadlo není poblitý naftou.
No tak uvidim, jestli by to mohlo být i tím, jestli to bude dělat dál...
No tak uvidim, jestli by to mohlo být i tím, jestli to bude dělat dál...
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 3788
- Registrován: čtv 31.07.2008, 19:11
- Auto: W210,S210,S124,MAN
- Bydliště: Jaroměřice nad Rokytnou
- Věk: 52
Re: W 210 300TD r. 1998 nastartuje a chcípne
Hadičky nemusí rosit,spíš v nich můžou být bubliny.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 4495
- Registrován: čtv 31.07.2008, 13:59
- Auto: 124 - to je krásný číslo co mám rád
- Bydliště: Nehvizdy, Praha - východ
- Věk: 49
- Kontaktovat uživatele:
Re: W 210 300TD r. 1998 nastartuje a chcípne
Podtlakovou hadičkou EGRu to určitě není, to, že to zrovna funguje je fakt náhoda. ;)
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 918
- Registrován: pát 02.09.2011, 13:35
- Auto: w210
- Bydliště: Děčín - Ústí nad Labem
Re: W 210 300TD r. 1998 nastartuje a chcípne
Nechci zakládat nové téma, tak to hodím sem, protože se jedná o stejný typ auta. Stane se mi, jednou za 4 - 5 měsíců. Ze auto startuje jako když padla nafta. Točí točí škytá a pak po čase chytne. Padání nafty jsem řešil cca před 3 - 4 lety a to pak fungovalo bez problémů. Před 14 dny auto stálo 9 dní v garáži na rovině a chytlo potom na "drc", jak říkají odborníci. Včera auto stálo jednu noc v lehkém "záklonu" a ráno mi to udělalo. Naposled před x měsíci a předtím jednou v létě.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 43
- Registrován: ned 24.04.2011, 13:41
- Auto: mercedes benz e 220 cdi s210 , E 200 w210
Re: W 210 300TD r. 1998 nastartuje a chcípne
Min 80c? BlbostPřemek Doležal píše: ↑čtv 15.02.2018, 21:49 Termostat by měl držet min 80°
Studenéspodní hadice vypovídají o dobré funkci termostatu : okruh chlazení je uzavřen.
Problém start-chcíp a malý výkon může být v přívodu paliva, v ovládání klapky EGR nebo v komunikaci klíč-spínačka-ŘJ.
V rozmezí 60c a 80c
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: W 210 300TD r. 1998 nastartuje a chcípne
... a nebo, taky 40, když je v prdeli, žeano.