W210 1996 (preFL) - centrál,klíč a zpětné zrcátko
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 9
- Registrován: pát 10.04.2020, 21:49
- Auto: W210-S210 230T
- Bydliště: Plzeň
W210 1996 (preFL) - centrál,klíč a zpětné zrcátko
Zdravím vespolek,
mám prosbu - prošel jsem všech těch 63 stran technických příspěvků ohledně w210 (3 dny čtení), a kupodivu nenalezl podobný problém, tak, po vzoru klasika "tonoucí se stébla chytá" bych poprosil o nasměrování co s tím, či kam s tím :-D
W210 - 230T (kombík, benzín)
- auto cirka měsíc stálo odemčené ve stodole, s vyndanou autobaterkou (je to moje záložní auto, ne dailycar)
- je jaro,hezky,karanténa - odprášení,dofouknutí pneu, našel jsem jeho baterku, nabil do plna, dal do auta, auto na drc chytlo, vyvezl jsem to na dvůr, vyhnal pavouky, umyl, byl se projet, vše v ažůru....
- až na to že vůbec neblikají/nesvítí ty dvě LED (červená a zelená) ve vnitřním zrcátku
- až na to že centrál vůbec nereaguje na dálkový ovladač (vystřelovák 1tlačítko)
- zamčení i odemčení auta zcela korektně funguje tím kolébkovým tlačítkem na přístrojovce
Nu, koupil jsem dvě nové baterky CR2025, v klíčence je vyměnil.... prověřil klíčenku že vysílá její IR LEDka (foťákem)...
a tím jsem v koncích. Prostě LEDky na vnitřním zpětném zrcátku ani nebliknou, ale žádná immobilizace auta se nekoná - jde normálně nastartovat, chcípnout, všechno žije a funguje, i dotah pátých vrat, a jiné lahůdky co vesměs odumírají.
Tak jestli někdo tušíte nebo mě můžete nasměrovat - odkud je to zrcátko/přijímač DO napájené...nebo co jak kde zkusit a prověřit, budu moc rád. Jsem ve stavu, kdy jsem s tím chtěl zase pár stovek km najet po výletech atd, ale když to nejde zamykat/odemykat jinak než klíčem ve dveřích a následným atakem tlačítka na palubce, není to zrovna s rodinkou v autě jednoduché na používání, nehledě na to že tu pořád všude čtu, že ty LEDky ve zpětném zrcátku souvisí i s imobilizérem a tedy nevím, aby to někde na výletě nezdechlo náhle úplně.
Jo, klíč mám k autu jen jeden - míněno tu IR dálku, druhý klíč mám jen jako mechanický obyč klíč do zámku, ale dálku nemá.
Díky moc za pomoc, neotravoval bych, ale k mercedesům se někde dostat k dílenské, schématům, postupům atd je jak zjišťuji prakticky nemožné, a to i k těmhle 30 let starým kusům..což nechápu a hlava mi nebere...
mám prosbu - prošel jsem všech těch 63 stran technických příspěvků ohledně w210 (3 dny čtení), a kupodivu nenalezl podobný problém, tak, po vzoru klasika "tonoucí se stébla chytá" bych poprosil o nasměrování co s tím, či kam s tím :-D
W210 - 230T (kombík, benzín)
- auto cirka měsíc stálo odemčené ve stodole, s vyndanou autobaterkou (je to moje záložní auto, ne dailycar)
- je jaro,hezky,karanténa - odprášení,dofouknutí pneu, našel jsem jeho baterku, nabil do plna, dal do auta, auto na drc chytlo, vyvezl jsem to na dvůr, vyhnal pavouky, umyl, byl se projet, vše v ažůru....
- až na to že vůbec neblikají/nesvítí ty dvě LED (červená a zelená) ve vnitřním zrcátku
- až na to že centrál vůbec nereaguje na dálkový ovladač (vystřelovák 1tlačítko)
- zamčení i odemčení auta zcela korektně funguje tím kolébkovým tlačítkem na přístrojovce
Nu, koupil jsem dvě nové baterky CR2025, v klíčence je vyměnil.... prověřil klíčenku že vysílá její IR LEDka (foťákem)...
a tím jsem v koncích. Prostě LEDky na vnitřním zpětném zrcátku ani nebliknou, ale žádná immobilizace auta se nekoná - jde normálně nastartovat, chcípnout, všechno žije a funguje, i dotah pátých vrat, a jiné lahůdky co vesměs odumírají.
Tak jestli někdo tušíte nebo mě můžete nasměrovat - odkud je to zrcátko/přijímač DO napájené...nebo co jak kde zkusit a prověřit, budu moc rád. Jsem ve stavu, kdy jsem s tím chtěl zase pár stovek km najet po výletech atd, ale když to nejde zamykat/odemykat jinak než klíčem ve dveřích a následným atakem tlačítka na palubce, není to zrovna s rodinkou v autě jednoduché na používání, nehledě na to že tu pořád všude čtu, že ty LEDky ve zpětném zrcátku souvisí i s imobilizérem a tedy nevím, aby to někde na výletě nezdechlo náhle úplně.
Jo, klíč mám k autu jen jeden - míněno tu IR dálku, druhý klíč mám jen jako mechanický obyč klíč do zámku, ale dálku nemá.
Díky moc za pomoc, neotravoval bych, ale k mercedesům se někde dostat k dílenské, schématům, postupům atd je jak zjišťuji prakticky nemožné, a to i k těmhle 30 let starým kusům..což nechápu a hlava mi nebere...
-
- Administrátor
- Příspěvky: 6226
- Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
- Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
- Bydliště: Mělník
- Věk: 61
Re: W210 1996 (preFL) - centrál,klíč a zpětné zrcátko
Pro přesnou diagnózu by bylo nejlepší znát Vin vozu, není IR jako IR líší se dle roku výroby FBS1, FBS1x, FBS2 atp. pak ti může třeba někdo poradit nebo dát popis funkce apod. synchronizaci IR jsi zkusil ?
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 9
- Registrován: pát 10.04.2020, 21:49
- Auto: W210-S210 230T
- Bydliště: Plzeň
Re: W210 1996 (preFL) - centrál,klíč a zpětné zrcátko
Neb netuším co je FBSxxx, dodávám VIN: WDB2102371A295368.
Díky moc
Ad "synchronizace IR" - pokud je tím míněn postup z jednoho dokumentu: "namirte DO na přijímač na zrcátku, stiskněte dvakrát tlačítko na DO a pak do 30 sec zapněte klíček ve spinacce do polohy II" tak to jsem zkoušel a vůbec nic to nedělá.....
Díky moc
Ad "synchronizace IR" - pokud je tím míněn postup z jednoho dokumentu: "namirte DO na přijímač na zrcátku, stiskněte dvakrát tlačítko na DO a pak do 30 sec zapněte klíček ve spinacce do polohy II" tak to jsem zkoušel a vůbec nic to nedělá.....
-
- hvězda
- Příspěvky: 1377
- Registrován: sob 19.05.2012, 23:11
- Bydliště: Teplice, potažmo Buzerantovice
Re: W210 1996 (preFL) - centrál,klíč a zpětné zrcátko
možná jsem úplně mimo, ale...
zkoušel jsi projít všechny pojistky, případně nemůže to být v autě radiopřijímač signálu z klíče?
zkoušel jsi projít všechny pojistky, případně nemůže to být v autě radiopřijímač signálu z klíče?
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 9
- Registrován: pát 10.04.2020, 21:49
- Auto: W210-S210 230T
- Bydliště: Plzeň
Re: W210 1996 (preFL) - centrál,klíč a zpětné zrcátko
Všechny pojistky co jsem našel - pár kousků u baterie pod sedačkou a těch cirka 20 v krabici u motoru jsem vytáhl, očistil, pripruzil,sokly zkouknul, dal to zpátky, jeste prošel mmultimetrem na pripadne úbytky napětí, vše ok a bez jakekoli změny. Pojistky světelných okruhů z boku pristrojovky taktéž. Pokud by odešel přijímač IR (je to infra vec, ne rádiová), samo může být, ale nemám to jak ověřit a dostupná elektro dokumentace k mercedesům zda se nikde dostupná neexistuje. Třeba někde jen chcíplo napájení toho vnitřního zrcátka, ale bez alespoň nějaké dokumentace se to těžko hledá. A ano, představa že 25 let staré auto v hodnotě 10k odvezu na týden do autorizaku, aby v něm hledali elektro brouky, mě opravdu neoslovuje :-D
-
- hvězda
- Příspěvky: 1377
- Registrován: sob 19.05.2012, 23:11
- Bydliště: Teplice, potažmo Buzerantovice
Re: W210 1996 (preFL) - centrál,klíč a zpětné zrcátko
jsi si jistý, že je to infra? infra je snad jen startování a klíček samotný ale zamykání je rádio, ne? mám pocit, že to má ležet někde v předních dveřích řidiče...
snad se někdo ozve, kdo by poradil, kde a co to je.
snad se někdo ozve, kdo by poradil, kde a co to je.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 9
- Registrován: pát 10.04.2020, 21:49
- Auto: W210-S210 230T
- Bydliště: Plzeň
Re: W210 1996 (preFL) - centrál,klíč a zpětné zrcátko
Jasně, je to čisté infra - všesměrový přijímač jako bradavice zespodu vnitřního zpětného zrcátka, IR LEDka s červeným filtrem v klíčence, a poslouchá to jen přes sklo. Úroveň počátku devadesátek, to používali skoro všichni, tedy tady v Evropě. Startování je mechanické - planžeta ve "FABce" plus immobilizér - čtení čipu anténkou kolem spínačky. Až snad někdy od 1997 či 1998 to z masařek zmizelo, objevil se ten megaklíč" pahýl" bez kovové planžety, zato s rádiovým přenosem myslím....
-
- hvězda
- Příspěvky: 1377
- Registrován: sob 19.05.2012, 23:11
- Bydliště: Teplice, potažmo Buzerantovice
Re: W210 1996 (preFL) - centrál,klíč a zpětné zrcátko
aha, tady je ten problém, já mám předface ale už mám klíček bez planžety...
-
- Administrátor
- Příspěvky: 6226
- Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
- Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
- Bydliště: Mělník
- Věk: 61
Re: W210 1996 (preFL) - centrál,klíč a zpětné zrcátko
vyrobeno 15.11.1996, E 230 T, synchronizace D.O. je zde : Princip funkce IFZ (Infrarot-Fernbedienung fur Zentralverriegelung) je zde : z toho vyplývá, že máš FBS třídy 2aRadz píše: ↑pon 20.04.2020, 22:14 Neb netuším co je FBSxxx, dodávám VIN: WDB2102371A295368.
Díky moc
Ad "synchronizace IR" - pokud je tím míněn postup z jednoho dokumentu: "namirte DO na přijímač na zrcátku, stiskněte dvakrát tlačítko na DO a pak do 30 sec zapněte klíček ve spinacce do polohy II" tak to jsem zkoušel a vůbec nic to nedělá.....
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 9
- Registrován: pát 10.04.2020, 21:49
- Auto: W210-S210 230T
- Bydliště: Plzeň
Re: W210 1996 (preFL) - centrál,klíč a zpětné zrcátko
Merc124: díky moc za pdf. Prozkoumal jsem to a tedy:
- to "2a" je jakási "úroveň" zabezpečení auta, pro můj problém je nepodstatné jak se to jmenuje či co to má za zkratku, že
- řídící jednotka FBS - N54-1 je podle té malůvky tedy uvnitř vnitřního zpětného zrcátka? Nebo kde?
- ad postup synchronizace klíče - ano, to je to co jsem zkoušel (podle pdf platí u mě ten postup č.4 - namířit klíčenku na přijímač, dvakrát stisknout tlačítko a do 30ti sekund strčit klíč do spínačky a otočit do polohy II) a nezdá se mi že by to cokoli dělalo - nikde se tu nepíše, jesti při téhle synchronizaci ty LEDky ve zpětném zrcátku nějakým blikáním či svícením reagují na proces synchronizace nebo ne
- pokyn zamknout a odemknout posílá po CAN busu do krabice s kompresorem (PSE) jakási řídící jednotka "kombifuction" N10-1 - to je nějaký body-processor/komfortní jednotka?
- relé K54 je používáno pro bliknutí blinkrama jako indikace zamknutí/odemknutí auta - gut, blinkry mi taky neblikají
Hlavní dotazy a teze pro další pátrání:
- řídící jednotka FBS - podle dokumnetu označená N54-1 - u mě zřejmě není úplně mrtvá ani bez napájení, protože její součástí je i čtení transpordéru na spínací skříňce a immobilizace motoru po CAN bus přes řídící jednotku motoru. Tyhle funkce u mě stále fungují - auto klíč "pozná" a motor jde nastartovat i s autem lze jet
- PSE jako takové mi funguje minimálně v manuálním módu - kolíbkovým přepínačem zamykání/odemykání co je uprostřed přístrojové desky celé auto odemknu i zamknu, libovolně krát a korektně (čudly na dveřích zalezou, vylezou, kufr a víčko nádrže taktéž slyším šoupat závorky zámků). Může PSE částečně nefungovat - ignorovat CAN pokyny z "kombigerétu/komfortky", a přesto fungovat na to tlačítko na přístrojovce? PSE už jsem jednou měnil za jinou použitou kvůli oxidaci a vyhnití plošného spoje pod konektorem. Mám sehnat další a zkusit jestli to ožije?
- může být v háji "kombigerét/komfortka" N10-1 - zrovna sle jen pro posílání pokynů do PSE, protože jinak jsem si nevšiml, že by v autě něco nefungovalo? Co všechno má N10-1 v autě na starosti? A kde vůbec je?
- může být v háji řídící jednotka N54-1 stylem, že neposlouchá a nepřijímá IR povely, neovládá červenou a zelenou LED na zrcátku, ale přitom korektně čte transpordér spínací skříňky a neblokuje immobilizér motoru?
Díky moc za pomoc, jinak to aspiruje na zakoupení univerzální dálky od číňana a nabastlení jejích releových výstupů na tlačítko v přístrojovce, ale přijde mi to jako extrémně ohavné nouzové řešení :(
- to "2a" je jakási "úroveň" zabezpečení auta, pro můj problém je nepodstatné jak se to jmenuje či co to má za zkratku, že
- řídící jednotka FBS - N54-1 je podle té malůvky tedy uvnitř vnitřního zpětného zrcátka? Nebo kde?
- ad postup synchronizace klíče - ano, to je to co jsem zkoušel (podle pdf platí u mě ten postup č.4 - namířit klíčenku na přijímač, dvakrát stisknout tlačítko a do 30ti sekund strčit klíč do spínačky a otočit do polohy II) a nezdá se mi že by to cokoli dělalo - nikde se tu nepíše, jesti při téhle synchronizaci ty LEDky ve zpětném zrcátku nějakým blikáním či svícením reagují na proces synchronizace nebo ne
- pokyn zamknout a odemknout posílá po CAN busu do krabice s kompresorem (PSE) jakási řídící jednotka "kombifuction" N10-1 - to je nějaký body-processor/komfortní jednotka?
- relé K54 je používáno pro bliknutí blinkrama jako indikace zamknutí/odemknutí auta - gut, blinkry mi taky neblikají
Hlavní dotazy a teze pro další pátrání:
- řídící jednotka FBS - podle dokumnetu označená N54-1 - u mě zřejmě není úplně mrtvá ani bez napájení, protože její součástí je i čtení transpordéru na spínací skříňce a immobilizace motoru po CAN bus přes řídící jednotku motoru. Tyhle funkce u mě stále fungují - auto klíč "pozná" a motor jde nastartovat i s autem lze jet
- PSE jako takové mi funguje minimálně v manuálním módu - kolíbkovým přepínačem zamykání/odemykání co je uprostřed přístrojové desky celé auto odemknu i zamknu, libovolně krát a korektně (čudly na dveřích zalezou, vylezou, kufr a víčko nádrže taktéž slyším šoupat závorky zámků). Může PSE částečně nefungovat - ignorovat CAN pokyny z "kombigerétu/komfortky", a přesto fungovat na to tlačítko na přístrojovce? PSE už jsem jednou měnil za jinou použitou kvůli oxidaci a vyhnití plošného spoje pod konektorem. Mám sehnat další a zkusit jestli to ožije?
- může být v háji "kombigerét/komfortka" N10-1 - zrovna sle jen pro posílání pokynů do PSE, protože jinak jsem si nevšiml, že by v autě něco nefungovalo? Co všechno má N10-1 v autě na starosti? A kde vůbec je?
- může být v háji řídící jednotka N54-1 stylem, že neposlouchá a nepřijímá IR povely, neovládá červenou a zelenou LED na zrcátku, ale přitom korektně čte transpordér spínací skříňky a neblokuje immobilizér motoru?
Díky moc za pomoc, jinak to aspiruje na zakoupení univerzální dálky od číňana a nabastlení jejích releových výstupů na tlačítko v přístrojovce, ale přijde mi to jako extrémně ohavné nouzové řešení :(
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 561
- Registrován: pon 28.07.2008, 21:28
- Auto: ::W123:LF319B:W124:W210:309:608:313::
- Bydliště: Praha 4-Komorany
- Věk: 41
Re: W210 1996 (preFL) - centrál,klíč a zpětné zrcátko
ja myslim, ze se ti jen nedari synchrinizace. mas na zacatku pokusu zamceno?
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 9
- Registrován: pát 10.04.2020, 21:49
- Auto: W210-S210 230T
- Bydliště: Plzeň
Re: W210 1996 (preFL) - centrál,klíč a zpětné zrcátko
Nemám :-D To tam nikde nepíšou :-D :-D :-D Zkusím... a mají na tu synchronizaci nějak reagovat ty LEDky v zrcátku, nebo jsou při ní bez funkce?
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 561
- Registrován: pon 28.07.2008, 21:28
- Auto: ::W123:LF319B:W124:W210:309:608:313::
- Bydliště: Praha 4-Komorany
- Věk: 41
Re: W210 1996 (preFL) - centrál,klíč a zpětné zrcátko
ledky nevim. spis bych rek ze ne. ani netvrdim, ze s tim zamknutym je to nutny, ale myslim si to.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 9
- Registrován: pát 10.04.2020, 21:49
- Auto: W210-S210 230T
- Bydliště: Plzeň
Re: W210 1996 (preFL) - centrál,klíč a zpětné zrcátko
Tak hlasim ze neni, tomu autu je to uplne jedno - zamcene,nezamcene, zadna synchronizace se bud nekona, nebo kona, ale vysledek nema :(
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 878
- Registrován: čtv 31.07.2008, 14:51
- Auto: W123 280CE
- Bydliště: Most / Teplice
Re: W210 1996 (preFL) - centrál,klíč a zpětné zrcátko
Možná ti pomůže tohle schéma.
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/5897.pdf
Paradoxně na novější MB jsou schémata snadněji k dohledání ve WISu, tyhle starý měli jen v papírech v šanonech.
edit: tak asi něco ve WISu bude, vydrž, projdu to.
edit2: tak tady je el schéma IR podle tvého VIN.
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/5897.pdf
Paradoxně na novější MB jsou schémata snadněji k dohledání ve WISu, tyhle starý měli jen v papírech v šanonech.
edit: tak asi něco ve WISu bude, vydrž, projdu to.
edit2: tak tady je el schéma IR podle tvého VIN.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.