konečně jsem se dočkal-SL600

Odpovědět

Pirx
hvězdička
Příspěvky: 383
Registrován: sob 09.11.2013, 21:49
Auto: R129 SL600 W140 S600

Re: konečně jsem se dočkal-SL600

Příspěvek od Pirx »

Hmn, nejvyssi nabidka 6.100,- a neprodano... ja myslim ze hraje roli to, ze je to ve Slovinsku a lidi ze zapadni Evropy tomu proste neverej... 6.100 neni vazne minena nabidka, to je proste zkouska, kdyby to vyslo, jsou to penize bez prace, dojede pro auto, proda panoramu, sedacky, xenony a kola a uz ma vydelano. Pak auto necha v nejakejch 'ackach' za dalsi 3.000 k dobru.

I za tech 8 by se to porad vyplatilo... teda samozrejme ne me, ja bych pano nasadil na svoje auto a uz nikdy neprodal :-)

Strechy maji 3 druhy tesneni 1989-1992, 1992-1998 a 1998-2001. Da se vymenit za novejsi/starsi tak, aby vzdy na aute i na strese byly odpovidajici protikusy ze stejny doby. Jinak tam potece.

Autor tématu
kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 559
Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts

Re: konečně jsem se dočkal-SL600

Příspěvek od kesu »

Já nechápu, že se inzerují za úplně jiný peníze, ale aspoň jak koukám na mobile a autoscout tak se v podstatě vůbec nehýbou. A pak na ebay tam někdo až na vyjjímky nehodí víc než 10. Viz ta tabulka...

Alois
hvězdička
Příspěvky: 215
Registrován: stř 29.12.2010, 18:19
Věk: 38

Re: konečně jsem se dočkal-SL600

Příspěvek od Alois »

Dobra tabulka, kez bych mel taky tolik casu... 009

Co se tyce cen u nas, tak behem roku zmizelo hodne peknych r129 za cenu 200-350.000,-... Jak psal jeden mistni kolega, to auto zaziva druhy zivot...

vitek
vycházející hvězda
Příspěvky: 575
Registrován: stř 13.08.2008, 23:44
Auto: W108 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL, C55
Bydliště: u Kolína je rovina, tam je všechno vidět...
Kontaktovat uživatele:

Re: konečně jsem se dočkal-SL600

Příspěvek od vitek »

S volantem jsem laboroval cca rok, takže kdyby jste chtěli nějaký info k záměně, co kam pasuje, tak jsem k dispozici. Tady je můj výsledek seskládanej z věnce (W140), prstenců kontaktů (W124) a airbagu s chromovou hvězdou (W210). A funguje super :-). Nechal jsem si do barvy udělat dřevo v celym interiéru. Na velkejch kolech (19) mi vadí, jak se ta mrcha chytá kolejí. To by jeden blyl, ale na kofort to nemá zas tak brutální vliv. A k cenám v servisu se snad ani nebudu vyjadřovat.
V.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Autor tématu
kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 559
Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts

Re: konečně jsem se dočkal-SL600

Příspěvek od kesu »

Ahoj,
takže malé pokračování, žehlička se už blíží do finálního stavu. Sehnal jsem přes jednoho místního uživatele origo rádio, které tam mělo být dle datakarty. Dále pak Brabus Monoblock II kola. Do předních podběhů se ta 245/40/18 na 9,5j ráfku vejde úplně na milimetry, ale vejde. Takže žádná úprava blatníku. Kola jsou ale na odlakování a následném lakování do obyčejný stříbrný. Koupil jsem je na bazosi dost levně a kupodivu nejsou rozházená, ale ta barva je hnus. Navíc je mám zapsané v TP, takže žádnej bastl. Sice jsem tam 18tky nechtěl, ale tyhle byly můj sen snad z doby, kdy je představili.. Snad to nebude o moc drncavější.
Auto má vyměněný náplně a zbejvá už akorát olej v nivu a drobnej servis softopu. Bohužel se k motoru přidala ještě jedna váha vzduchu. Vědět, jak je ta v12 složitá a kolik je v ní elektrickejch serepatiček zdvojenejch, vzal bych pravděpodobně pětikilo..
Auto bude snad začátkem příštího týdne, tak pak nafotím a popíšu všechny provedený opravy.

Autor tématu
kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 559
Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts

Re: konečně jsem se dočkal-SL600

Příspěvek od kesu »

mimochodem, origo váha vzduchu na pětikilo vyjde na 140 euro, neorigo pak kolem 40 eur a je kompatibilní i s šestiválci. Na v12 ale pochopitelně napasovat nejde, protože má jinaj průměr. A nejlevnější jetá váha vzduchu na m120 motor je v Německu za 150 euro, nová vyjde na ebay minimálně na dvojnásobek. Nemluvě o tom, že v motoru je dvakrát. Nevíte, jestli jde repasovat (novou už jsem objednal, ale nechal bych si opravit tu stávající do zásoby)? Rozdělovače jsou naštěstí ok.

Autor tématu
kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 559
Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts

Re: konečně jsem se dočkal-SL600

Příspěvek od kesu »

nemáte někdo mimochodem zkušenost s neorigo váhou, vyjde na zlomek ceny..
http://www.ebay.de/itm/LUFTMENGENMESSER ... 9478&rt=nc" onclick="window.open(this.href);return false;
?

savle
hvězdička
Příspěvky: 42
Registrován: sob 20.09.2008, 15:25
Auto: R129 SL320
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: konečně jsem se dočkal-SL600

Příspěvek od savle »

Na ty kola jsem taky koukal. Mit predface asi bych je do sbirky bral. Jsem zvedavej jak to bude vypadat az je nasadis. Kazdopadne prelakovat je chce na stopro.

Autor tématu
kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 559
Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts

Re: konečně jsem se dočkal-SL600

Příspěvek od kesu »

Kola jsou na odlakování, jak to dopadne uvidím snad v pondělí. Doufám, že to půjde..
Jinak motor už zase přede jak kočička, vyměměněno:
-všechny čidla vaček
-termostat a teplotní čidlo
-pravá váha vzduchu
-kabel k pravý škrtící klapce je přemotaný
-hlavní kabelovej svazek motoru (ten ke vstřikům a kabely ke svíčkám měnil patrně minulej vlastník)
-svíčky
-oleje, filtry, náplně

zbytek auta je až na drobnosti hotovej, akorát svítí kontrolka ASR a ABS, nicméně obojí funguje a na diagnostice nic není. Ale to ještě doladí.

Všechny díly jsou origo Mercedes, snad to bude stát za to..

Autor tématu
kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 559
Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts

Re: konečně jsem se dočkal-SL600

Příspěvek od kesu »

Mimochodem jsem si dneska prolezl motorový prostor žehličky a po nějakých karosářských opravách ani známky. A taky jsem už přišel na to, proč jsou kabely v pravý polovině po smrti. Je přicpanej Kat, levej už je vykuchanej z minula (nechápu, jaktože to prošlo na neošizenejch emisích). Takže pravej kat půjde taky vykuchat. Prej ten motor montovali do mamuta i bez katů a lambdy to má před katama.
Nicméně v motoru už krom nepřemotaný druhý klapky není kabel původní. Poslední se bude měnit zítra a to ke startéru a k čidlům tlaku oleje.

Autor tématu
kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 559
Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts

Re: konečně jsem se dočkal-SL600

Příspěvek od kesu »

Ahoj,
takže auto mám doma,
zbývají drobnosti:
-plast pod motorem
-něco udělat s vaklajícím vnitřním zrcátkem
-kobereček u řidiče sehnat origo
-zařídit, aby rádio bylo podsvětlený

a pak to horší:
-pořád svítí kontrolky asr a abs (oboje funguje)
-sehnat a osadit univerzální katy, asi magnaflow, s vykuchanejma to bohužel po dojezdu do kolony bez střechy zasmrádne dovnitř. Máte nějakou zkušenost jak je osadit místo stávajícího? http://www.sportovniautodoplnky.cz/perf ... -67-78-mm/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jinak hotovo je:
-výměna olejů (motor, dif, podvozek, převodovka)
-výměna filtrů
-výměna klíňáku
-doplnění chybějících plastů na rozdělovačích
-výměna termostatu a teplotního čidla
-výměna čidel vaček
-nová pravá váha vzduchu
-přemotání škrtící klapky (pravá, levá je v pohodě)
-přetěsnění převodovky, filtry a uložení řadící páky
-tlumič řízení, stabilizátor a geometrie
-vyčištění a naplnění klimy
-výměna svíček
-výměna hlavního kabelového svazku motoru (kabely ke svíčkám jsou jak nové a ty ke vstřikům jsou v pohodě)
-vyčištění rozdělovačů
-výměna hardy spojky
-výměna dílů zadní nápravy
-vzpěry víka kufru
-výměna antény
-výměna stěrače
-výměna kabelového svazku ke startéru
-výměna brzdovky a čištění brzd
-výměna rádia za origo (konečně to vypadá a hraje normálně)
-výměna kol (brabus za půlměsíce 16tky)
-repas střechy
-vyměnění těsnících lišt plátěný střechy
-no a na něco jsem určitě zapomněl, proběhla veškerá kontrola auta.

Všechny díly jsou nové origo Mercedes, nakonec se v servisu ukázali a dali mi slevu jak na díly tak na práci (účtujou si 490kč/hodinu). Nicméně i tak to stálo bez DPH polovinu toho, za co jsem auto koupil.

Jinak auto jede jak utržený z řetězu, řízení je pořád lodní, ale už ne jak na parníku. Brzdy jdou mnohem lépe. Nejlepší je ale podvozek, i na 18tkách je to fakt pohodlný. Neuvěřitelný, co s tím to nivo dělá. Už jen kvůli tomu nelituju koupě šestikila. V týdnu se doladí drobnosti a bude to komplet.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) kesu dne pát 16.05.2014, 8:26, celkem upraveno 1 x.

Pirx
hvězdička
Příspěvky: 383
Registrován: sob 09.11.2013, 21:49
Auto: R129 SL600 W140 S600

Re: konečně jsem se dočkal-SL600

Příspěvek od Pirx »

Hledal jsem co je s tim pasem... obavam se, ze to vubec proste nechces vedet... 009

Funguje to tak, ze od spony vede bowden do navijaku a jakmile pas zapnes, navijak se zablokuje.

Zaroven ale, ve spone je mikrospinac, kterej pri zapnutym pasu a zapnutym klicku pusti proud do elektromagnetu v navijaku a zas ho odblokuje, aby to fungovalo normalne jako ve vsech autech.

Bohuzel k tomu elektromagnetickymu odblokovani dojde JEN tehdy, kdyz je KAZDA z tehle veci v poradku:
1. OBA mikrospinace ve spone
2. mikrospinac v operadle (snima sklopeni operadla tou stribrnou klikou)
3. elektromagnet v navijaku
4. ridici jednotka ochrannyho ramu (ma pojistku v kufru, zkontroluj, pokud ti nejdou oba pasy)

... asi nejrozumnejsi bude strihnout ten bowden... az teda ovsem nekdy budes sedacku rozebirat...

*drink*

Autor tématu
kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 559
Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts

Re: konečně jsem se dočkal-SL600

Příspěvek od kesu »

No doháje, měl si mě raši nechat v tom, že je to vlastnost.. Pojistku prohlidnu, ale to by asi nešel ten oblouk.. Spíš se na to vykašlu, rozebírat sedačku kvůli pásu se mi nechce..

Autor tématu
kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 559
Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts

Re: konečně jsem se dočkal-SL600

Příspěvek od kesu »

Ochočování šelmy pokračuje, doteď se mě snažila uškrtit pásem, udusit smradem a ničit vrzáním zrcátka. Zase na druhou stranu neni tak drzá, aby mě nechala někde viset. Protože nejspíš tuší, že její osud by se tím hodně naklonil:-)

-dotahování pásu vyřešeno dotažením bowdenu v obou sedačkách
-podsvětlení rádia zase funguje
-střední elektrický zrcátko už nevaklí
-občasná nefunkčnost okýnek byla pravděpodobně zapříčiněna zoxidovanou pojistkou v kufru
-v pondělí budou namontovaný upravený vejfuky na univerzální katy
-všechny poškozený plasty pod motorem nahrazeny novými

Dále zbývají svítící kontrolky ASR/ABS...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Autor tématu
kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 559
Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts

Re: konečně jsem se dočkal-SL600

Příspěvek od kesu »

Tak skoro jsem si už myslel, že se k tomuhle nikdy nedostanu. Auto je konečně dodělaný jak jsem si představoval, po víc jak měsíci hledání kontrolky ABS/ASR zhasly. Bylo to mikrospínačem pod jednotkou ABS/ASR, kterej ty kontrolky rozsvítí po vytažení té jednotky. Jsou tam takový plíšky místo jednoho pinu a jak se jednotka vytáhne, tak se plíšky spojí.. Já je měl malinko zdeformovaný, takže to svítilo pořád. Během celý anabáze jsem byl dvakrát rozhodnutej auto prodat a doteď se divím, že jsem se udržel. Kdybych se s tím vždycky po nějaký době nesvezl, tak je to už dávno na bazaru..

Jen bych chtěl vzkázat pro další případný zájemce o tohle auto, ať nevěří místním poznámkám o tom, jak se to servisuje. To auto je na servis drahý jak čert a u nás se v tom pořádně nikdo nevyzná. Lepit to na koleni neorigo nebo bazarovejma dílama nemá smysl, protože pak to nikdy nebude takový, jaký mělo. Hodně věcí jde opravovat, ale i to je pěkně drahý a navíc to trvá. Krom toho k autu v podstatě nejde sehnat sedící technický rozkresy elektroinstalace (nemá je ani hvězdárna). Takže je to hledání jehly v kupce sena.

Takže jestli někdo chcete kabrio, nekupujte žehlu ale něco jednoduchýho a novějšího (a4). Pokud už chcete žehlu, tak pětikilo nebo 320 po faceliftu. Nemá rozsypávající se kabelový svazky. No a pokud jste pacienti a potřebujete žehlu ve v12, tak si jí musíte koupit. Ten zvuk a zátah je super:-)))

takže ať to jezdí!
Naposledy upravil(a) kesu dne pát 13.02.2015, 23:41, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět