konečně jsem se dočkal-SL600

Odpovědět

Autor tématu
kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 559
Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts

konečně jsem se dočkal-SL600

Příspěvek od kesu »

Ahoj,

jak jsem slíbil Aloisovi, zakládám nové vlákno..

Asi po 15ti letech co po žehličce koukám jsem se rozhodl, že si ji pořídím. Po 4 měsících hledání jsem si ji včera konečně přivezl. Volba padla nakonec na SL 600 modelovej rok 1995, jedna z posledních před faceliftem. Auto jsem přivezl z Německa po třetím majiteli. První byl v Japonsku (ikdyž je to Evropská verze auta). Od něj to koupil Němec na 45tis. Km v roce 2006, najezdil asi 40tis a prodal to majiteli, od kterýho jsem kupoval já. Velmi slušný pán v letech, který se v autě nedokázal sám připoutat:(. Krom toho v rodině nový a minulý éčko a pak áčko. Auto s ním jezdilo 2-3tis. Km ročně. Dal jsem za něj 10 tis, což byla přesně hranice, za jakou jsem to byl ochotný koupit. Další auta (po prvním majiteli a původně Německý vypadající lépe než tohle začínají kolem 20tis eur..). Tedy upřednostnil jsem poloviční cenu. Na motorizaci jsem trval, prostě mě v12 lákala. Sice všichni říkali, že je to těžký, zbytečný, drahý, servisně náročný atd. Mě přesvědčilo, že se v12 vyrobilo málo a říkal jsem si, že ji kdyžtak zase o to líp prodám.

Vizuálně na první pohled naprosto v pořádku, kdo hledá najde pravděpodobně stríkanej pravej blatník. Nosníky vypadají jako nový, spodek auta taktéž. Na budíkách asi poměrně reálných 98tis.km..

Takže auto jsem si minulý týden prohlédl s mechanikem a nechal si tejden na rozmyšlenou, nepochyboval jsem ani o autě, jako spíš o smysluplnosti koupě žehličky. No, nakonec mi to nedalo..

Tedy přijel jsem do Německa, auto bylo už odhlášený, smlouva z minula připravená. Předali jsme si peníze a papíry. Pán mě ujistil, že auto je dotankovaný a nafouknutý. Přehodil jsem převozky, nalepil známku a vyjel. Asi po 30km mi to nedalo a zastavil jsem na parkáči. Pán sice naoufkal kola, ale na sotva 2 bary. Aspoň jsem využil kompresor, co jsem před rokem za tisícovku koupil... Nicméně, auto se konečně začalo chovat normálně a přestalo přehnaně reagovat na boční vítr, koleje atd.

Po prvních 50 km jsem si říkal, že jsem se musel definitivně zbláznit, že za ty peníze mohl být yeti pro přítelkyni (popřípadě její vysněnej citronék C4). Vlastně Citroen byl důvod, proč jsem si to koupil. Po svezení se v tom jsem se rozhodl, že jí radši dám k dispozici svoje a koupím žehlení...Po dalších 50 km jsem si uvědomil, že je to vlastně docela dobrý. Po dvou hodinách jsem se přistihl, že by se mi těžko vybíralo auto na 1000km cestu. Když jsem parkoval doma, bylo mi jasný co bych si vybral...

No a teď k problémům:
1) pravý okýnko sice nedojede až úplně k b sloupku, ale težko říct, jestli to něčemu vadí. Do auta netáhne a nic u toho nepíská

2) auto má načatej termostat, ve městě to má 90 stupňů, ale na dálnici ve vyšší rychlosti to spadne pod 80

3) musel jsem tomu šlápnout na krk, bohužel se mi asi napotřetí rozsvítila kontrolka ASR. Co mě vysloveně zklamalo je, že to má vazbu asr na řídící jednotku. Když ta zjistí, že ASR vykáže chybu, sníží výkon motoru, reakce převodovky a vypne tempomat. Sakra já myslel, že v takhle starým autě tyhle "bezpečtnostní" vychytávky nebudou. Po chcípnutí zhasne, ale v určitý konstalaci se to pak rozsvítilo zas.

4) to rádio, je tam nějaká čínská veteš s vyjížděcím LCD. Jenže to hraje vysloveně blbě a na čelní desce to nemá ani podsvícený čudlíky. Já na hudbu nikdy moc nebyl, ale tohle je na palici..

5) vyvaklanej zapalovač

6) když zapnu pás nejde už vytáhnout. Prvních 30km to šlo, pak už ne. Zvažuju buďto řešit předpínač pásu a nebo koupit na pupmě kolíček za 20Kč a neřešit.

Jinak k jízdě, čekal jsem, že motor bude pecka a převodovka předpotopní. Což se taky vyplnilo, motor táhne v jakýmkoli spektru otáček a má krásnej zvuk. Plus to zrychlení mezi 140-200Km/h je opravdu působivý. Nečekal jsem, že 4stupňový HDM bude řadit jako poslední DSG a tak to taky je. Nicméně krouťák motoru napříč spektrem otáček to naštěstí dost zachraňuje. Co je super, je přepínač eko/standard. Co mi ale vyrazilo dech je podvozek. Naprosto nechápu, jak 20 let starý auto může bejt super pohodlný ve městě. V rychlosti do 50km/h se to i docela naklání. Do 120km/h je to dost pohodlnej cesťák. Ale nad 120 se to nějak přilepí k silnici, nenaklání se to vůbec a pořád je to fakt pohodlný. K tomu režim nastavení tuhosti, který je fakt sakra znát. No kam se na tohle hrabe poslední vzduchovej podvozek v audi. Jinak auto je na 16tkách a na nich taky zůstane. Chci pohodlnou hračku na okresky a ne tuhej krám co ze mě vyklepe duši. Kupodivu tlumiče jsou super, nehoupou, akorát tuhý.. No a nalejme si čistýho vína, zrovna to benzín teda nevyrábí. při konstantní rychlosti 150 to sice ukazuje 12,5 litru, ale mám pocit, že je to v reálu spíš 16. Po 360km tempem 140-160 zmizely skoro 3/4 nádrže. Nicméně, není to Porsche Cayen turbo a výsledek kolem 15 beru za velmi slušnej.

Takže a teď co mě čeká:

1) výměna oleje v motoru včetně filtru
2) výměna oleje v převodovce včetně filtru, magnetu a tady jsem se dočetl o nějakým šuplíčku, snad budou vědět o co jde.
3) výměna oleje v difu
4) vyřešení vadnýho čidla ASR (doufám, že to na diagnostice napíše o který čidlo jde)
5) oprava zásuvky zapalovače
6) výměna termostatu, nehodlám mrznout v něčem, co spáli 24litrů benzínu za hodinu..
7) geometrie plus seřízení okýnka
8) možná ten předpínač pásu

No a teď poslední otázka, co to rádio? Mám nad tím zlomit hůl, zkusit to přepojit a nebo začít shánět origo Beckera s CD changrem?

WIND
hvězdička
Příspěvky: 241
Registrován: čtv 31.07.2008, 20:27

Re: konečně jsem se dočkal-SL600

Příspěvek od WIND »

Gratuluji k odvaze *thumbs up* a dej sem fotky pls.

Autor tématu
kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 559
Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts

Re: konečně jsem se dočkal-SL600

Příspěvek od kesu »

já mám jen fotky z cesty:-(
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Autor tématu
kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 559
Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts

Re: konečně jsem se dočkal-SL600

Příspěvek od kesu »

další přihodím snad zítra, až pojedu na technickou..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Pirx
hvězdička
Příspěvky: 383
Registrován: sob 09.11.2013, 21:49
Auto: R129 SL600 W140 S600

Re: konečně jsem se dočkal-SL600

Příspěvek od Pirx »

Gratuluju... *thumbs up* *thumbs up*
Tak to je velka krasa... preju at to jezdi bez problemu a dela jenom radost... :stern:

Jak jsi psal, ze chybi calouneni sloupku v hardtopu, nasel jsem ho tady: http://www.ebay.de/itm/Hardtop-Verkleid ... 4ac5253878" onclick="window.open(this.href);return false;
...tohle teda patri ke kozeny palube, nevim jestli se davala i do predface 600. Pokud ne, tak samozrejme plastovy oblozeni sezenes levneji i s celou strechou...

Ten termostat... ja nevim, jestli je to dobre nebo spatne... mne to dela taky, a co jsem tak na netu cetl, nejenom mne...
Ono totiz pry byly problemy s tim motorem i v mamutovi, ze se to nedalo uchladit, specielne v tech zemich kde si ho tak radi kupovali, Emiraty, Saudska Arabie atd.... tak ten motor ma na sobe pridelanou vrtuli jak z messerschmittu, ktera, narozdil od tech dvou elektrickejch vetraku pred chladicem, je pohanena mechanicky a zene porad kolem motoru vzduch na plnej ceres... takze kdyz je ten vzduch ledovej, je asi v pohode, ze se to neohreje az na 90.

...proste muj se chova tak, ze kdyz je venku min jak cca 15 stupnu, pri jizde po dalnici konstatni rychlosti, se to usadi na nejakejch 80 stupnich... Na okreskach a kdyz je teplo, tak mam 90, a ve meste (a to i kdyz je zima), pri popojizdeni v kolone a tak podobne, to jde na cca 96. Vic zatim nikdy ne, ale je to pak hodne znat i v aute, zacne celej ten tunel kolem pravy nohy jakoby salat teplo a kdyz vystrcim hlavu z okna, z pod auta jde vzduch jak z kovarsky vyhne. Plus teda zacne byt ridkej olej, na volnobeh klesa tlak oleje, tak na 1.5, coz ale prej je taky OK, dokud to neni min jak 1 a pri pridani plynu to hned vyleti zpet na 3, tak je to v poradku...
Zatim jsem to nijak neresil, nenapadlo me, ze by to mohlo byt spatne, kdyz to na tech 100 zatim nikdy nejde.

Pas nevim, to se musi rozebrat sedacka, aby ses k tomu dostal, nekde je na to taky navod, stejne jak na serizeni toho okynka.

Radio sezenes bez problemu... kdyz nemas Bose, muzes tam dat cokoli. Takovy ty uplne stary hranaty Beckery nejsou zrovna nejlevnejsi, ale nejaky Audio 10, nebo Exquisit jsou za par stovek. Pokud tam changer v kufru nebyl, asi bych koupil radio s CD a na changer se vykaslal, tahat draty do kufru by se mi nechtelo.

Autor tématu
kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 559
Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts

Re: konečně jsem se dočkal-SL600

Příspěvek od kesu »

Hele ten termostat bejvá velkej problém u aut, který dlouho stojej. Je to bimetalová pružinka a otvírá velkej/malej okruh chlazení. Principielně by to mělo mít 90stupňů pořád a všechny moje auta to tak měla. Rozhodně to nechám vyměnit, protože, když to nemá 90stupňů není to pro motor moc dobrý, taky proto jsem to cestou moc netrápil.

Krom toho, kdyť je to taková malá teplárna:-). Jsou jenom dvě auta, kde musíš vozit papír před chladičem a to Transporter t5 a Avie. Byl bych nerad, aby tohle bylo třetí:-)))

Pirx
hvězdička
Příspěvky: 383
Registrován: sob 09.11.2013, 21:49
Auto: R129 SL600 W140 S600

Re: konečně jsem se dočkal-SL600

Příspěvek od Pirx »

Hmn hmn no hledam to na netu, vsude je 80 - 100 OK, 105 s klimou... ta velka vrtule ma navic taky spojku ovladanou bimetalem... to se casem doladi. 8)

Autor tématu
kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 559
Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts

Re: konečně jsem se dočkal-SL600

Příspěvek od kesu »

mě se to blížilo spíš k 70 než 80, přijde mi to málo. Musí to jít vyladit.. Spíš už mám větší strach z toho čidla ASR, ale snad to půjde no. Hele mimochodem, ne že by na tom sešlo, ale jak ti to žere?

savle
hvězdička
Příspěvky: 42
Registrován: sob 20.09.2008, 15:25
Auto: R129 SL320
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: konečně jsem se dočkal-SL600

Příspěvek od savle »

kesu: gratuluju a tesim se na fotky. To co Ti dela ten pas me dela taky, ale jen ten u spolujezdce a doted jsem si myslel, ze je to normalni, ale jak ctu, asi neni.

Pirx
hvězdička
Příspěvky: 383
Registrován: sob 09.11.2013, 21:49
Auto: R129 SL600 W140 S600

Re: konečně jsem se dočkal-SL600

Příspěvek od Pirx »

kesu: od srpna do rijna to bylo 15, v tom je asi 1/3 mesto. Pak uz jsem to nesledoval.

Autor tématu
kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 559
Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts

Re: konečně jsem se dočkal-SL600

Příspěvek od kesu »

savle: Kdyby mi to dělal ten u spolujezdce, tak se na to taky vykašlu:))
je zvláštní, že do první zastávky to nedělalo. Ale jestli se kvůli tomu musí rozebírat sedačka, tak si radši koupím kolíček..

Autor tématu
kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 559
Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts

Re: konečně jsem se dočkal-SL600

Příspěvek od kesu »

Prix:tak to je plus mínus podobně, to je v poho..
No skoro se nemůžu dočkat na další svezení...

Michal 500 SEC
hvězda
Příspěvky: 1101
Registrován: pát 01.08.2008, 10:48

Re: konečně jsem se dočkal-SL600

Příspěvek od Michal 500 SEC »

Gratuluju a přeju co nejvíc spokojenosti ;) *thumbs up* doufám, že se přijedeš ukázat do Kerska na sraz ;)
Vypadá to jako dobrej poměr cena/stav, nějaký mouchy to mít musí, je to 20 let starý auto a dát za nějakej 1A kus 20t Eur je podle mě nesmysl.
PS: celkem vtipně napsaný *jokingly*

Autor tématu
kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 559
Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts

Re: konečně jsem se dočkal-SL600

Příspěvek od kesu »

Michal-díky, rád bych přijel, kdy to bude? Docela bych se rád pobavil s podobnejma "bláznama"..
Snad jo, nějaký mouchy tomu odpustím, je to starý a musí to hlavně jezdit a né sloužit jako leštěnka do vytríny.

Mimochodem ty žehličku už zase máš? Na základě tvých připomínek a rad v ostatních tématech jsem začal hledat dražší kousky. Původně jsem se byl svézt v tý v Davocaru za 160 tis, jenže to pro mě bylo takový zklamání, pak jsem zkusil ještě jednu v ČR a zlomil jsem nad českejma bazarama hůl...

Pirx
hvězdička
Příspěvky: 383
Registrován: sob 09.11.2013, 21:49
Auto: R129 SL600 W140 S600

Re: konečně jsem se dočkal-SL600

Příspěvek od Pirx »

Kersko bude 6. - 8. cervna.
Jeste pred tim bude Kolin, 26. dubna

V Davocaru to byla ta zelena? Jak nemela ovladani klimy? O ty uz tu taky nekdo psal 009
Odpovědět