Vybíjení akumulátoru.. :-(


Volhovič
hvězda
Příspěvky: 1495
Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
Bydliště: Bodenbach, Sudeten

Re: Vybíjení akumulátoru.. :-(

Příspěvek od Volhovič »

Jedna zkušenost - jednou jsem takhle měřil Sharána a odběr nula nula nic a druhý den aku zabitá do mrtě. Tak jsme to tehdá s kolegama z dílny (bazarservis) vzdali a dali to čaro - dráteníkovi a on zjistil, že podle teploty nebo časovače nebo čeho se celou noc spíná bufík (kterej ale byl rozbitej a nechodil, jen žral ten proud po sepnutí) takovýmhle měřením několikaminutovým člověk na toto nepřijde. Nemá výhřev zadních seslí termostat a nějakou funkci , jako že přijdu ráno do vyhřátého ? třeba se to splašilo nebo někdo něco nastavil... ??? kam by tam vedly takový kabely jinam?

09medved
kometa
Příspěvky: 1802
Registrován: stř 13.04.2011, 19:33
Auto: málo místa na vše,tak W212/200CDI
Bydliště: v Praze u mě

Re: Vybíjení akumulátoru.. :-(

Příspěvek od 09medved »

bufík to má,ale ten se při odpojení baterky vyresetuje včetně všech jeho eventuelních časových nastavení.Předpokládám,že odpojená a znovu připojená baterka by zrušila zapnutí případného výhřevu/chlazení jakékoliv ze čtyř sedaček.Jedině snad kdyby byl poškozený ovládací vypínač nebo relátko tak že by zůstal trvale sepnutý,to snad,ale i tak by měly svítit ty diody u ovládacích knoflíků u dveří a to nesvítí.Ještě se mi občas stane,že po uzamčení dálkou se rozblikají blinkry jako když se aktivuje alarm(sirena je nefunkční),ale to stačí znovu odemknout a zamknout a je opraveno.Příčina již několikrát hledána ,ale nic nenalezeno. :ramena: Až zjistím,kam vedou ty dva tlustý červený káble,tak se možná posunu zas o kousek dál.Zatím hledám možnosti pro pokračování :vino:

Merc124
Administrátor
Příspěvky: 6226
Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
Bydliště: Mělník
Věk: 61

Re: Vybíjení akumulátoru.. :-(

Příspěvek od Merc124 »

Hoši, jestli potřebujete vyndat zadní sedáky, tak je to jednoduchý, tady máte návod ;)
Fondsitzkissen aus-, einbauen.pdf
[/color][/i][/b]
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

09medved
kometa
Příspěvky: 1802
Registrován: stř 13.04.2011, 19:33
Auto: málo místa na vše,tak W212/200CDI
Bydliště: v Praze u mě

Re: Vybíjení akumulátoru.. :-(

Příspěvek od 09medved »

před pokračováním poděkování Merc124.Povedlo se mi sedák dle návodu vyndat *thumbs up* a když se pak podíváš na sedák zespodu,tak je to fakt jednoduchý.Jenže dokud nevíš kam přesně sáhnout, :ramena: tak jsi v pr....Kdo by chtěl někdy v budoucnu vyndavat zadní el.posuvný sedáky W220(a možná i jiný model), stačí vsunout prsty(já tam celou ruku nedostanu) do rohu pod sedák,nahmatat zaoblený zajišťovací drátky
fd28a5f6-a7e7-4565-8dda-a2c4c242e09f.jpg
a posunout do strany směrem od středu.
bd054fc8-438a-41ba-8546-5a24e7db07ba.jpg
5ee1f624-3b1b-47e6-bc31-556bee6b3193.jpg
Udělá to "cvak" a posunutím sedáku k přední sedačce se vyndá.Bez obav o kabeláž - je dostatečně dlouhá na manipulaci a odpojení
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) 09medved dne stř 18.08.2021, 18:33, celkem upraveno 2 x.

09medved
kometa
Příspěvky: 1802
Registrován: stř 13.04.2011, 19:33
Auto: málo místa na vše,tak W212/200CDI
Bydliště: v Praze u mě

Re: Vybíjení akumulátoru.. :-(

Příspěvek od 09medved »

pokračování......
po demontáži sedačky a odkrytí toho pod nimi,se na první pohled zdá vše v pořádku.Po vyndání pojistkový skříňky i jednotky nad ní taky žádný viditelný problém nenalezen a to i včetně konektorů.
b125fd3e-aff3-405e-af06-5b567f22eec4.jpg
c3e25752-85dc-46a8-9462-b462c9263b04.jpg
c464d028-809a-4f5d-af3c-36440ca2263e.jpg
e1a09def-ccf1-4c0b-a67a-c0949f2dc3c7.jpg
e1914763-b924-49af-a261-81d08aabd91e.jpg
fdd1fed8-d709-4966-be0f-8a8db3403944.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

09medved
kometa
Příspěvky: 1802
Registrován: stř 13.04.2011, 19:33
Auto: málo místa na vše,tak W212/200CDI
Bydliště: v Praze u mě

Re: Vybíjení akumulátoru.. :-(

Příspěvek od 09medved »

Celkově všude pohledově sucho,ale na shluku kabelů pod sedadlem objevena blíže neurčená krystalická látka =-o
0ee5c3b2-bdda-40fe-ad9d-2b1b9ece40ea.jpg
bfd9248f-9b7c-4d37-bacd-4e07639e2727.jpg
To co by někoho napadlo(třeba dobrota do nosánku ]:-> ) to není,spíš mi to přijde jako posypová sůl(žlutobílý krystalky něčeho a drží pohromadě i ve větším tvaru)Je tedy patrný,že tam někudy zatéká a protože to není leštěnka ale dailly car,tak to jezdí i v zimě tedy i po solených cestách.Tahle solná hmota byla nabalená i na kabelech a držela je docela pevně s podlahou
8ba3666e-0084-4dbc-aa01-3a75f99a2567.jpg
19574a1d-e03c-49ff-9863-719a4d8fa6cb.jpg
Mám jednu teorii: je možné,aby při navlhčení/namočení této hmoty mohlo vzniknout byť nepatrné vodivé spojení mezi kabely a karoserií? Kabely nemají nijak viditelně poškozenou izolaci,nejsou ztvrdlé a navíc jsou ještě omotány origo textilní čenou páskou.A mimo jiné tam také vede přímý kabel od baterky do přední části u spolujezdce.setkal se někdo s tím,že by právě TOTO mohlo způsobovat problém a nebo je to nesmysl a mám hledat jinde?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

09medved
kometa
Příspěvky: 1802
Registrován: stř 13.04.2011, 19:33
Auto: málo místa na vše,tak W212/200CDI
Bydliště: v Praze u mě

Re: Vybíjení akumulátoru.. :-(

Příspěvek od 09medved »

asi už mi z toho j.bne. :bounce: Po rozborce vše očistěno(jak to šlo),složeno zpět a ještě večer uklidňujících asi 20km na vyzkoušení a zkontrolování co kdyby náhodou něco.Druhý den dopoledne baterka v pohodě,nastartovalo úplně normálně,objeto pár věcí k vyřízení (4 1/2 hod.v provozu)Žádný náznak problému během cesty,dobíjení za provozu 13,6 - 13,8V.Odpoledne zaparkováno,ráno baterka na suchu :-! už to furt dobíjím jak nějakou Teslu nebo jiný zelený paskvily :alien:

eMBéčko
vycházející hvězda
Příspěvky: 970
Registrován: stř 01.07.2020, 14:52
Auto: W124 E320 Coupé 1994, Getrag
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí
Věk: 65

Re: Vybíjení akumulátoru.. :-(

Příspěvek od eMBéčko »

Souvislost s tvými potížemi to možná mít nebude, avšak dobíjení 13,6 - 13,8V za provozu mi přijde málo...

09medved
kometa
Příspěvky: 1802
Registrován: stř 13.04.2011, 19:33
Auto: málo místa na vše,tak W212/200CDI
Bydliště: v Praze u mě

Re: Vybíjení akumulátoru.. :-(

Příspěvek od 09medved »

ty starší auta dávaly i o pár desetin míň,ale takhle to dobíjí už více jak dva roky(když jsem se na to poprvé kouknul) beze změny a bez problémů.Stálo třeba i čtrnáct dnů co jsem ležel ve špitále a v pohodě pak nastartovalo.Ještě můžu nechat zkontrolovat altík jestli není nemocnej.Někdo tu kdysi psal,že mu vadná dioda cucala baterku,ale za jízdy to normálně dobíjelo.Našel jsem tady v Praze jednoho podle recenzí i šikovnýho edissona,tak mu to v pondělí vezu.Mě už nějak došly nápady a taky chuť zkoumat

09medved
kometa
Příspěvky: 1802
Registrován: stř 13.04.2011, 19:33
Auto: málo místa na vše,tak W212/200CDI
Bydliště: v Praze u mě

Re: Vybíjení akumulátoru.. :-(

Příspěvek od 09medved »

ještě mě napadlo no možná je to nesmysl,ale asi čtyři(možná tři) roky zpět přestala houkat sirena od alarmu-vizuální signalizace blinkrů je funkční.Ta sirena má svoji vlastní baterii aby alarm fungoval i při odpojení hlavní baterie,je to tak? Myslím si,že ano.A čím je tato baterie alarmu dobíjena?Určitě z auta a když se dobije,tak by se měla odpojit.Jenže co když je tam něco v pí..,ona se neodpojí a neustále se snaží dobít i při vypnutým autě?Asi to bude blbost,ale já už se chytám čehokoliv.A opět otázka či prosba pro patology: kde se nachází sirena případně zdroj alarmu? Díky

eMBéčko
vycházející hvězda
Příspěvky: 970
Registrován: stř 01.07.2020, 14:52
Auto: W124 E320 Coupé 1994, Getrag
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí
Věk: 65

Re: Vybíjení akumulátoru.. :-(

Příspěvek od eMBéčko »

Když jsem asi před rokem jen tak cvičně měřil dobíjení u své čtyřky, na volnoběh po nastartování to ukazovalo 14.2-14,3V. Netuším však, je-li altík ještě původní nebo měněný za nějaký novější. Siréna alarmu bývá obecně ukryta někde pod torpedem a má-li nějaké své napájení - toť zvláštní otázka... Je fakt, že mě to nikdy nenapadlo, měla by mít, ale jak je to řešené (třeba jen kondenzátor)...? Taky by mě to zajímalo.

Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

Re: Vybíjení akumulátoru.. :-(

Příspěvek od Waterfall »

Nehledal bych problém v dobíjecím napětí. 13,6-13,8V je OK. Taky kabel, který má v pořádku izolaci nemůže přebíjet na kostru ani kdyby byl rovnou ve slané vodě. Na dálku se těžko radí a tyhle vozy moc neznám, natož pak z elektrický stránky. Ale tady prostě nepomůže nic, jen vytipovat kabel, který to přesně dělá a jít tvrdě až ke koncovýmu zařízení. Taky by přišel vhod klešťový ampérmetr, díky kterýmu není nutný pořád vše odpojovat. Vinník se najít musí. když něco žere víc, jak 10A při 12V a nijak se to navenek neprojevuje (nesvítí, nehouká, nevykonává mechanickou práci), což znamená, že tady máme 120W tepelný ztráty a to se musí projevit min. tím, že se tam něco slušně hřeje. A pokud se tam peče něco, co nemá, jednoho dne může auto skončit v plemenech.
Našel si vlastně, kam přesně vede ten červeno-černý a červený kabel?

09medved
kometa
Příspěvky: 1802
Registrován: stř 13.04.2011, 19:33
Auto: málo místa na vše,tak W212/200CDI
Bydliště: v Praze u mě

Re: Vybíjení akumulátoru.. :-(

Příspěvek od 09medved »

na ten kabel jsem si tak nějak nevzpoměl.Nabil jsem baterku a dnes to odjelo na EKG.Uvidím co najdou *tired*

Kilek
hvězdička
Příspěvky: 412
Registrován: sob 11.12.2010, 7:32
Auto: w220 s320l
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vybíjení akumulátoru.. :-(

Příspěvek od Kilek »

zdar, mas neco noveho? napadlo me zamerit se na to teplo a vzit si na pomoc infra kamerku

09medved
kometa
Příspěvky: 1802
Registrován: stř 13.04.2011, 19:33
Auto: málo místa na vše,tak W212/200CDI
Bydliště: v Praze u mě

Re: Vybíjení akumulátoru.. :-(

Příspěvek od 09medved »

něco nového? Ano,už jsem to vyřešil..........prodal jsem auto
Odpovědět