Zdravím
Chtěl bych se zeptat na poměrně časté blikání kontrolky ESP v zatáčkách, délá mi to i na suchu(na mokru nebo sněhu či ledu bych se tomu nedivil), pod plynem i když pustím plynový pedál(aspoň mam ten pocit).
Je to děsivé a obávám se až opravdu napadne sníh.
Dělá mi to po výměně 2 zimních pneu Pirelli za Goodyear, které jsem dal dozadu na pohaněnou nápravu.
Pokud to neznamená závadu v systemu napadá mě, jen ta výměna pneu,ale proč?
Jsou podle TP na tlak nafoukany na víčku nádrže.
Ano šetřil jsem a koupil pneu bez Mercedesovské homologace,ale předchozí pneu též neměli AO.
Máte nápad, který by mě nasměroval?
Jaké máte zkušenosti na autech s ESP bez homologace pneu vyrobcem auta?
Děkuji a všem hezké svátky.
Časté blikaní ESP
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 40
- Registrován: sob 15.08.2015, 11:15
- Auto: S211/3.2i/M112.949
- Bydliště: Brno
-
- hvězdička
- Příspěvky: 319
- Registrován: úte 01.02.2011, 15:55
- Auto: W124 250Dt, CLK 430
- Bydliště: Plzeň
Re: Časté blikaní ESP
Mají stejný rozměr jako přední?
Homologace je ESP ukradená, páč neumí číst. Ale pozná rychlost otáčení, takže všechny kola musí mít stejný průměr.
Homologace je ESP ukradená, páč neumí číst. Ale pozná rychlost otáčení, takže všechny kola musí mít stejný průměr.
-
- Administrátor
- Příspěvky: 6226
- Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
- Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
- Bydliště: Mělník
- Věk: 61
Re: Časté blikaní ESP
předpoklad je, že geometrie náprav je O.K. a potom že kalibrace snímače natočení volantu je O.K. a samo že př. + zad. gumy jsou dle T.P.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 40
- Registrován: sob 15.08.2015, 11:15
- Auto: S211/3.2i/M112.949
- Bydliště: Brno
Re: Časté blikaní ESP
Ahoj díky za reakce.
Geometrii jsem nechal dělat cca 700km zpět u člověka na kterého jsem dostal refecence tady na fóru, tak snad to udělal dobře.
Přední i zadní kola mají stejný popis tj. 225/55/16 95H, tj to co mám v TP.
Přední kola už jsou v provozu nějakou dobu a jsou sjeté na cca 6mm, kdeždo zadní jsou uplně nová, takže rozdíl přední vs zadní tam nějaký je v rámci opotřebení pneu, ale to bylo i doposud a nevadilo to.
Ty Goodyeary mi příjdou, že mají "měkčí" bočnice, což je sice super na pohodlí při jízdě přes nerovnosti, ale do zatáček to plave jinak než dříve.
Příjdou mi také více prohnute nebo jak to nazvat v místě styku s vozovkou, jako by byly málo nafoukané, ale tlak je dle víčka u nádrže.
Možná jsem mimo, ale mám teroii, že možná tím jak jsou "měkčí" (přesto, že hmotnostní index je stejný) tak v zatáčce se vnější kolo promáčkne více a možná už je to právě ta hranice, kterou už zaznamená ESP?
Asi to zkusím trochu přifouknout?
Kalibrace snímače natočení volantu nevím jak na tom je, zkusím pozjišťovat, díky.
Geometrii jsem nechal dělat cca 700km zpět u člověka na kterého jsem dostal refecence tady na fóru, tak snad to udělal dobře.
Přední i zadní kola mají stejný popis tj. 225/55/16 95H, tj to co mám v TP.
Přední kola už jsou v provozu nějakou dobu a jsou sjeté na cca 6mm, kdeždo zadní jsou uplně nová, takže rozdíl přední vs zadní tam nějaký je v rámci opotřebení pneu, ale to bylo i doposud a nevadilo to.
Ty Goodyeary mi příjdou, že mají "měkčí" bočnice, což je sice super na pohodlí při jízdě přes nerovnosti, ale do zatáček to plave jinak než dříve.
Příjdou mi také více prohnute nebo jak to nazvat v místě styku s vozovkou, jako by byly málo nafoukané, ale tlak je dle víčka u nádrže.
Možná jsem mimo, ale mám teroii, že možná tím jak jsou "měkčí" (přesto, že hmotnostní index je stejný) tak v zatáčce se vnější kolo promáčkne více a možná už je to právě ta hranice, kterou už zaznamená ESP?
Asi to zkusím trochu přifouknout?
Kalibrace snímače natočení volantu nevím jak na tom je, zkusím pozjišťovat, díky.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 40
Re: Časté blikaní ESP
Goodyear Ultragrip 8 a 9 jsem používal na vícero autech a nikdy jsem žádný zde popsaný problém neměl. V současnosti mám na W211k Kleber Krisalp HP3 225/55 R16, které maj bočnice ještě měkčí, než GY UG, ale nepozoruji absolutně žádný problém. Pokud by se při startu ten trojúhelník na chvíli nerozsvítil, tak ani nevím, jak na W211 vypadá...
Takže buď:
a) auto není úplně OK
b) majitel jezdí jak hovado a vybral si k prasení špatnou značku
Takže buď:
a) auto není úplně OK
b) majitel jezdí jak hovado a vybral si k prasení špatnou značku