Nafta Optimal diesel
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 415
- Registrován: úte 07.12.2010, 9:48
- Auto: MB E 200 NGT, 115kW, 7G-tronic, 2015
- Bydliště: Praha
Nafta Optimal diesel
Zdravím, tak jsem chtěl vyzkoušet jinou naftu: stále jsem tankoval vervu nebo efectu od Benziny. Efectu jsem aditivoval VIFem, protože to už dávno není parametry "prémiová nafta za běžnou cenu", jak to někde v testu psali. Dříve mívala , myslím cetan.č. 55, Verva 61.
Asi před rokem měla ČSOB akci pro klienty, paliva od Eurooilu se slevou 5,-Kč/ltr., tak jsem to bohatě využil a ten jejich optimal diesel bez těch biosložek jsem si doplnil VIFem a subjektivně bych řekl, že motor měl lepší projev i než Verva.
Po roce znovu tankuji optimal diesel + VIF, ale ráno při studeném startu motor zakoktá, podobně jako když je jedna žhavící svíčka vadná. Sice se to hned chytne do normálu, ale je to divné a dal bych do souvislosti s tou naftou. Před tím to nikdy nedělalo a žhavení mám OK. Máte někdo nějaké zkušenosti, zkoušíte různé nafty? Díky za postřehy :)
Asi před rokem měla ČSOB akci pro klienty, paliva od Eurooilu se slevou 5,-Kč/ltr., tak jsem to bohatě využil a ten jejich optimal diesel bez těch biosložek jsem si doplnil VIFem a subjektivně bych řekl, že motor měl lepší projev i než Verva.
Po roce znovu tankuji optimal diesel + VIF, ale ráno při studeném startu motor zakoktá, podobně jako když je jedna žhavící svíčka vadná. Sice se to hned chytne do normálu, ale je to divné a dal bych do souvislosti s tou naftou. Před tím to nikdy nedělalo a žhavení mám OK. Máte někdo nějaké zkušenosti, zkoušíte různé nafty? Díky za postřehy :)
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 773
- Registrován: čtv 08.01.2009, 16:30
- Auto: W201 2,0D + W124 300TD + S211 320CDI R6
- Bydliště: Bayern - Germany
- Věk: 45
Re: Nafta Optimal diesel
To nevím jestli jste v Praze měli slevu 5,- Kč na litr ,protože já ji na Západě Čech neměl. Ale to není podstatné. Dle mého subjektivního hodnocení je stale nejlepsi Diesel od EuroOilu + vlastní aditivace VIF a při platbě ČSOB kartou sleva 0.40,-Kc/l. Diesel od " mušle" nebo "Orlenu" mi přijde srovnatelná mezi sebou, jen je ještě dražší než EuroOil.
Ostatní prodejci obycejne nafty na trhu , jsou srovnatelni s "Tank Ono". Možná to ONO kvůli velké vytoci je čerstvější. Nikdy jsem neměl s žádným uhlovodíkem problém ať už v atmosféře 300D nebo 320CDI a už vůbec ne za jakehokoli počasí.
KonyRF
Ostatní prodejci obycejne nafty na trhu , jsou srovnatelni s "Tank Ono". Možná to ONO kvůli velké vytoci je čerstvější. Nikdy jsem neměl s žádným uhlovodíkem problém ať už v atmosféře 300D nebo 320CDI a už vůbec ne za jakehokoli počasí.
KonyRF
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 415
- Registrován: úte 07.12.2010, 9:48
- Auto: MB E 200 NGT, 115kW, 7G-tronic, 2015
- Bydliště: Praha
Re: Nafta Optimal diesel
kony: no, ta sleva byla jen v prosinci na 8 tankování, takže zase taková bomba @= to nebyla!
-
- hvězda
- Příspěvky: 1505
- Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
- Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
- Bydliště: Bodenbach, Sudeten
Re: Nafta Optimal diesel
Jak máš zjištěné že žhavení funguje bezchybně? Pokud je žhavička "utavená" že nežhaví špice, ale bok a pomalu , odpor má skoro stejný... Za mě 100% je jen všechny ven, na baterce odzkoušet jednu po druhé a pak zase nazpátek ... Tak to dělám, když nenaměřím žádnou úplně mrtvou.
Jinak tankuju Eurooil obyč, Benzinu obyč , a ještě pár místních - třeba dopravní podnik a nepozoruju rozdíl. Jen se vyhýbám pumpám s nízkou výtočí. Aditiva žádná. Přijde mi to na jedno brdo. To u benzinu znát rozdíly podle mě jsou velmi patrné.
Jinak tankuju Eurooil obyč, Benzinu obyč , a ještě pár místních - třeba dopravní podnik a nepozoruju rozdíl. Jen se vyhýbám pumpám s nízkou výtočí. Aditiva žádná. Přijde mi to na jedno brdo. To u benzinu znát rozdíly podle mě jsou velmi patrné.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 4495
- Registrován: čtv 31.07.2008, 13:59
- Auto: 124 - to je krásný číslo co mám rád
- Bydliště: Nehvizdy, Praha - východ
- Věk: 49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nafta Optimal diesel
Michi: Tak ono to auto taky nemládne, na motoru a systému vstřikování se mohl vytvořit nějakej částečnej problém.
A co ti brání vzít jednu nádrž od Benziny, aby sis ověřil, zda to je či není naftou?
Osobně jezdím teda už skoro rok výhradně Eurooil Optimal diesel plus masivní aditivace VIF a dobrý. Dříve jsem tankoval většinou ONO a přechodem na Eurooil mi okamžitě a trvale spadla spotřeba minimálně o litr.Nejčastější moje tankování je Toyota Landcruiser, kde se bavíme o spotřebě v průměru někde mezi 12-15 litry. Ale i ten litr dolů je velice potěšující a když hodím spotřebu do kalkulačky, tím že jezdím na lepší naftu ve finále ušetřím.
Jakou naftu nejlépe jsem řešil někdy začátkem ledna 2019, viz někde téma tady na Classicu, probíral jsem to s kapacitou Martinem Vaculíkem a rozhodně doporučil Eurooil Optimal diesel. Plus aditivace VIF. Poučení, které jsem dostal je takové: Aditivace letní VIF - provádět masivně, dávat pětinásobné množství - to znamená pět odměrek na dvacel litrů nafty. Tímto způsobem se vytvoří domácí Verva diesel.
Zimní VIF - dodržovat dávkování, nebo max dvoujnásobek, nikdy víc, vlastnosti nafty by se spíše zkazily.
Pokud je mírná zima, což většinou je stále, používat stále letní aditiv. A dávat ho dle doporučeného dávkování.
Já už to neodměřuju, u pumpy bych tvrdnul věčnost, tak odhadem vždy chrstnu do nádrže třetinu plechovky a je to. Jedna plechovka mi teda vystačí na 200 litrů nafty. Produkt kupuju v pětilitrovém ekonomičtějším balení a přelejvám si to do piksly, abych to měl v příručním balení.
A co ti brání vzít jednu nádrž od Benziny, aby sis ověřil, zda to je či není naftou?
Osobně jezdím teda už skoro rok výhradně Eurooil Optimal diesel plus masivní aditivace VIF a dobrý. Dříve jsem tankoval většinou ONO a přechodem na Eurooil mi okamžitě a trvale spadla spotřeba minimálně o litr.Nejčastější moje tankování je Toyota Landcruiser, kde se bavíme o spotřebě v průměru někde mezi 12-15 litry. Ale i ten litr dolů je velice potěšující a když hodím spotřebu do kalkulačky, tím že jezdím na lepší naftu ve finále ušetřím.
Jakou naftu nejlépe jsem řešil někdy začátkem ledna 2019, viz někde téma tady na Classicu, probíral jsem to s kapacitou Martinem Vaculíkem a rozhodně doporučil Eurooil Optimal diesel. Plus aditivace VIF. Poučení, které jsem dostal je takové: Aditivace letní VIF - provádět masivně, dávat pětinásobné množství - to znamená pět odměrek na dvacel litrů nafty. Tímto způsobem se vytvoří domácí Verva diesel.
Zimní VIF - dodržovat dávkování, nebo max dvoujnásobek, nikdy víc, vlastnosti nafty by se spíše zkazily.
Pokud je mírná zima, což většinou je stále, používat stále letní aditiv. A dávat ho dle doporučeného dávkování.
Já už to neodměřuju, u pumpy bych tvrdnul věčnost, tak odhadem vždy chrstnu do nádrže třetinu plechovky a je to. Jedna plechovka mi teda vystačí na 200 litrů nafty. Produkt kupuju v pětilitrovém ekonomičtějším balení a přelejvám si to do piksly, abych to měl v příručním balení.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 415
- Registrován: úte 07.12.2010, 9:48
- Auto: MB E 200 NGT, 115kW, 7G-tronic, 2015
- Bydliště: Praha
Re: Nafta Optimal diesel
zadek: to víš, že hned ,jakmile vyjedu tuhle nádrž s Optimal diesel, tak se vrátím Benzině-efecta nebo verva. Vůbec, ale vůbec se mi to nelíbí, dneska po delší jízdě po dálnici jsem asi za 1hodinu startoval a motor sebou házel, až se mi rozsvítilo "grilované kuře" a svítí stále. Vůbec to nechápu, že by to mohlo být jen přechodem na jinou naftu. Doposud jsem neměl žádné problémy, svíčky jsem měnil jen preventivně, původní, asi ve 240.000 km, teď mám skoro 280.000 km. Jsem z toho na švestku 008
-
- král hvězd
- Příspěvky: 4495
- Registrován: čtv 31.07.2008, 13:59
- Auto: 124 - to je krásný číslo co mám rád
- Bydliště: Nehvizdy, Praha - východ
- Věk: 49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nafta Optimal diesel
Jestli svítí kontrolka, diagnostika snad řekne... V naftě ale asi chyba nebude, toť můj názor.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 415
- Registrován: úte 07.12.2010, 9:48
- Auto: MB E 200 NGT, 115kW, 7G-tronic, 2015
- Bydliště: Praha
Re: Nafta Optimal diesel
Jediné, co mne ještě napadlo, že jsem přidal hodně letního VIFu/vzhledem k vysokým teplotám/ do zimní nafty s antidepresanty. Ale jak říkám, nikdy jsem předtím problém s naftou neměl......
-
- kometa
- Příspěvky: 2145
- Registrován: pon 28.02.2011, 18:33
- Auto: Trambus
- Bydliště: 60580495devět/Kolín
Re: Nafta Optimal diesel
TO BY MĚ FAKT BAVILO KUPOVAT DRAHOU NAFTU A JEŠTĚ SI TO "DOCHUCOVAT" :-D
-
- král hvězd
- Příspěvky: 4495
- Registrován: čtv 31.07.2008, 13:59
- Auto: 124 - to je krásný číslo co mám rád
- Bydliště: Nehvizdy, Praha - východ
- Věk: 49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nafta Optimal diesel
Trojan: A co doporučuješ ty? Určitě budeš mít nějakej svůj nejlepší recept? ;)
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 415
- Registrován: úte 07.12.2010, 9:48
- Auto: MB E 200 NGT, 115kW, 7G-tronic, 2015
- Bydliště: Praha
Re: Nafta Optimal diesel
Jóóó trojan, to je asi fištrón , toho nic nerozhodí, hlavně prudí :-!
-
- kometa
- Příspěvky: 2208
- Registrován: čtv 26.12.2013, 13:32
- Auto: Žigul
- Bydliště: Hradec Králové 737 547 237
Re: Nafta Optimal diesel
Leju do všeho všechno na cenu se ani nekoukam páč to natankovat musim, nájezd je u vseho velkej zadny rozdíly jsem nikdy nepozoroval, kdyby to bylo tak supr si připlatit za kvalitu a jeste na tom paradoxně ušetřit tak myslim ze kamiony, atd by to asi dělali :smich: nebo si opravdu myslíte ze ne :ramena: tohle vetsinou řešej páprdové co za mesic natočej 2000km a myslej si ze je to hodne :smich: většině lidi který maj naftu na praci je to uplne fuk
-
- král hvězd
- Příspěvky: 4495
- Registrován: čtv 31.07.2008, 13:59
- Auto: 124 - to je krásný číslo co mám rád
- Bydliště: Nehvizdy, Praha - východ
- Věk: 49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nafta Optimal diesel
Popelnice: A myslíš, že co píšu o spotřebě svýho auta na ONO naftu versus Optimal diesel je můj vejmysl nebo snad náhoda?? ;)
Tankuju v průměru jednou týdně nebo třeba za deset dní, no někdy třeba i dvě plný za den, když se to sejde. Výsledek třicet nádrží za sebou podobnej. Změna pumpy a dalších třicet nádrží výsledek podobnej, ale minimálně o litr na sto míň. Tak co s takovou informací??? No, to bude asi náhodička, nebo jsem začal jezdit úsporněji, nebo jezdím jiný trasy??? ;)
Tankuju v průměru jednou týdně nebo třeba za deset dní, no někdy třeba i dvě plný za den, když se to sejde. Výsledek třicet nádrží za sebou podobnej. Změna pumpy a dalších třicet nádrží výsledek podobnej, ale minimálně o litr na sto míň. Tak co s takovou informací??? No, to bude asi náhodička, nebo jsem začal jezdit úsporněji, nebo jezdím jiný trasy??? ;)
-
- Administrátor
- Příspěvky: 6238
- Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
- Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
- Bydliště: Mělník
- Věk: 61
Re: Nafta Optimal diesel
Dane, to bude tou změnou stylu jízdy *jokingly* já tankuju za 20,- kč/litr žere mi klokočka 6 - 7 L na 100 km a němám probléma ]:-> tak kde je ta super aditiv non plus ultra nafta ? *jokingly*
-
- král hvězd
- Příspěvky: 4495
- Registrován: čtv 31.07.2008, 13:59
- Auto: 124 - to je krásný číslo co mám rád
- Bydliště: Nehvizdy, Praha - východ
- Věk: 49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nafta Optimal diesel
Merc: No, buď rád, že tankuješ za 20. To by mě taky bavilo!!! ;) Ale ty doby jsou bohužel už dávno ty-tam...