307D a 309D, reko

VITO, VIANO, SPRINTER a další...
Odpovědět

Autor tématu
VojtaK
hvězdička
Příspěvky: 6
Registrován: stř 28.02.2018, 1:29
Auto: Mercedes 207D a 309D

307D a 309D, reko

Příspěvek od VojtaK »

Zdravím vás,
Potřeboval bych poradit.
Máme na zahradě dvě dodávky a chtěl bych je oživit. Auta nepatří nám, ale jedné paní, takže info žádné, jen že to žere asi 15l /100 km. Červená 307D, r.1979, čtyřválec, buď 40 nebo 48 kW, najeto 389 tis. Černá 309D je pětiválec, buď 65 nebo 66 kW, najeto 332 tis. Naposledy startovala obě auta asi před dvěma lety. U 307 je poslední zápis z technické bez závad. Vespod hodně koroze u obou aut.
Teď dobíjíme baterku a chceme zkusit obě nastartovat.
1) Jak mohu rozlišit motory? Na wikipedii jsem našel toto: https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_TN
2) Co je dobré zkontrolovat před prvním startem? Náplně jsou v pořádku.
3) Kdyby nešlo jinak, jedno auta vykucháme a použijeme na náhradní díly. Jsou motor/převodovka u těchto typů kompatibilní?

Budu rád za jakoukoli radu :) Normálně bych do toho nešel, ale potom co jsem pročítal fora, jsem nabyl dojmu že auta jsou držáky. Že se jen tak nepokazí a prý vydrží i milion km.

Foto https://uloz.to/!mZrtRHUB3EyT/mercedes- ... shaman-rar

Díky moc!!

adam-skin
vycházející hvězda
Příspěvky: 561
Registrován: pon 28.07.2008, 21:28
Auto: ::W123:LF319B:W124:W210:309:608:313::
Bydliště: Praha 4-Komorany
Věk: 41

Re: 307D a 309D, reko

Příspěvek od adam-skin »

no vidis! hezky.
1/ nejednodussi - male zhavky, jako vidim na fotce 5ti valce znamenaji novejsi motor.
2/ jestli je tam volej, napumpuj rucni pumpickou naftu - je na cerpadle, na fotce neni videt, a zkus startovat. neuskodi pred startovanim vymenit olej, motor te bude mit radsi
3/ kompatibilni to je, existuje 4kvalt a 5kvalt.

kde to stoji?
Naposledy upravil(a) adam-skin dne pát 02.03.2018, 14:26, celkem upraveno 1 x.

Autor tématu
VojtaK
hvězdička
Příspěvky: 6
Registrován: stř 28.02.2018, 1:29
Auto: Mercedes 207D a 309D

Re: 307D a 309D, reko

Příspěvek od VojtaK »

Dobře, díky za rady. Zkusím nahodit. :)
Je to v Reykjavíku na Islandu.

Autor tématu
VojtaK
hvězdička
Příspěvky: 6
Registrován: stř 28.02.2018, 1:29
Auto: Mercedes 207D a 309D

Re: 307D a 309D, reko

Příspěvek od VojtaK »

Tak baterka je kaput. Startovali jsme z jiného auta přes kabely(75 Ah baterka). Po chvíli naběhla palubovka, tak jsme žhavili a zkoušeli startovat ale marně. Startér nedal ani ťuk. Prý může být zatuhlý po delším stání.

musketyr
vycházející hvězda
Příspěvky: 516
Registrován: pát 08.08.2008, 18:16

Re: 307D a 309D, reko

Příspěvek od musketyr »

Tak starter sem zatuhlej ještě neviděl.Může bejt zatuhlej, ale pochybuju že mrtvej 010

Autor tématu
VojtaK
hvězdička
Příspěvky: 6
Registrován: stř 28.02.2018, 1:29
Auto: Mercedes 207D a 309D

Re: 307D a 309D, reko

Příspěvek od VojtaK »

S tím startérem mi to radil kolega, který už dva staré mercedesy zrenovoval. Prý mám zkontrolovat jestli je na vstupu startéru proud.

Jinak to zkusím podle borce z videa níže. On hlavně nacucává naftu, předtím než začne pumpovat a nám jde ruční čerpadlo jen tak zlehka, zdá se že jen honíme vzduch.
" onclick="window.open(this.href);return false;

A k baterce,. Myslíte že to stačí startovat přes kabely z vedlejšího auta?

musketyr
vycházející hvězda
Příspěvky: 516
Registrován: pát 08.08.2008, 18:16

Re: 307D a 309D, reko

Příspěvek od musketyr »

A k baterce,. Myslíte že to stačí startovat přes kabely z vedlejšího auta?
Ne

adam-skin
vycházející hvězda
Příspěvky: 561
Registrován: pon 28.07.2008, 21:28
Auto: ::W123:LF319B:W124:W210:309:608:313::
Bydliště: Praha 4-Komorany
Věk: 41

Re: 307D a 309D, reko

Příspěvek od adam-skin »

pokud netoci - v prvni rade odpojit a ocistit kontakty na starteru.

Autor tématu
VojtaK
hvězdička
Příspěvky: 6
Registrován: stř 28.02.2018, 1:29
Auto: Mercedes 207D a 309D

Re: 307D a 309D, reko

Příspěvek od VojtaK »

Tak se nám to povedlo, naskočily oba na první dobrou. Až se mi tomu nechce věřit, to je technika! 007
Červená 307D:
" onclick="window.open(this.href);return false;

Černá 309D:
" onclick="window.open(this.href);return false;

1)Žebrování chladiče je rozsypané, má smysl to opravovat? Nebo najít nějaký kousek v lepším stavu a vyměnit celý chladič?
2)Jaký olej do těchto motorů?
3)Co obnáší přehození kompletu motor/převodovka mezi auty? Kolik to dohromady asi váží?

Díky pánové, za vaše rady

adam-skin
vycházející hvězda
Příspěvky: 561
Registrován: pon 28.07.2008, 21:28
Auto: ::W123:LF319B:W124:W210:309:608:313::
Bydliště: Praha 4-Komorany
Věk: 41

Re: 307D a 309D, reko

Příspěvek od adam-skin »

1/ chladic jinej, nebo novej. replika neni zast tak strasne draha. ale jestli netece, klidne neresit. ve vasich teplotach to bude v pohode, pokud ostatni veci jsou v poradku
2/ olej 10W40 nebo 15W40, obyc, nic specialniho
3/ z auta do auta to prendas, je to jako lego. vaha neco pres 200kg? nevim. idealne kdyz mas k dispozici paletak.

Autor tématu
VojtaK
hvězdička
Příspěvky: 6
Registrován: stř 28.02.2018, 1:29
Auto: Mercedes 207D a 309D

Re: 307D a 309D, reko

Příspěvek od VojtaK »

Díky moc za rady.

S tím chladičem to zní dobře. Tady je chladné podnebí, přes léto max. 20°C, takže by to popravdě mohl uchladit. Na vrakáči už jsem našel 3 náhradní auta s napohled dobrým chladičem. Štěstí je, že tady ty auta byly hodně populární, takže jich je hodně odstavených po celém Islandu.

Co se týče motoru v černé 309D, teď zlobí. Zkoušeli jsme ho startovat dlouho, než naskočil, dali jsme mu cucat z láhve před ruční čerpadlo a pumpovali. Poté naskočil, ale úplně lítal v otáčkách, pak se dusil, samovolně, na plyn jsme nesahali, jen když se dusil, aby nestopl. Čím to může být, zavzdušněné?

adam-skin
vycházející hvězda
Příspěvky: 561
Registrován: pon 28.07.2008, 21:28
Auto: ::W123:LF319B:W124:W210:309:608:313::
Bydliště: Praha 4-Komorany
Věk: 41

Re: 307D a 309D, reko

Příspěvek od adam-skin »

uz to vrci normalne?
Odpovědět